معرفی و دانلود کتاب صوتی حدیث خوش سعدی: درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی سعدی

عکس جلد کتاب صوتی حدیث خوش سعدی: درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی سعدی
قیمت:
۸۲۰۰۰ 57400 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حدیث خوش سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حدیث خوش سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حدیث خوش سعدی: درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی سعدی

کتاب صوتی حدیث خوش سعدی مجموعه‌ی جمع‌آوری‌شده از نوشته‌های پراکنده‌ی عبدالحسین زرین کوب در مورد زندگی و آثار سعدی است. این کتاب صوتی جنبه‌ای ملموس از شخصیت سعدی را برای ما آشکار می‌کند تا بتوانیم سروده‌های او را در نسبت با اوضاع زمانه و تجربیاتش درک کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی حدیث خوش سعدی

یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین شاعران فارسی‌زبان سعدی است که آثارش توجه علاقه‌مندان به ادبیات در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. عبدالحسین زرین کوب (Abdolhossein Zarrinkoob) در کتاب صوتی حدیث خوش سعدی تلاش کرده است جنبه‌های تاریخی زندگی سعدی را موردبررسی قرار دهد تا از این طریق تأثیر مسائل سیاسی و تجربیات شخصی در ادبیات سعدی را پررنگ کند. او با زبانی ادبی و روایتی حماسی هم‌زمان که به نقد و بررسی آثار سعدی می‌پردازد جایگاه و ارزش «پادشاه سخن»، سعدی، را در زمانه‌ی خودش برای ما تصویر می‌کند.

سعدی که هم‌زمان با حمله‌ی مغول به ایران در شیراز زندگی می‌کرد نقش پررنگی در اعتلای نثر فارسی داشته است. علاقه‌ی عبدالحسین زرین کوب به شخصیت‌های تأثیرگذار در حفظ و نگهداری زبان فارسی یکی از دلایل توجه پراکنده‌ی او به سعدی است. یادداشت‌های عبدالحسین زرین کوب در مورد سعدی از میان دست‌نوشته‌های گوناگون او جمع‌آوری و با کمک کمال اجتماعی منظم شده است. او در متن‌های مختلفی از لزوم توجه به سعدی و امیدواری‌اش برای نوشتن کتابی در مورد سعدی صحبت کرده بود اما متاسفانه هیچ‌وقت فرصت تدوین کتاب مشخصی در این‌باره را پیدا نکرد.

عبدالحسین زرین کوب شخصیت سعدی را دارای دو جنبه می‌داند که به‌هیچ‌وجه دچار تعارض، تزلزل و تضاد نمی‌شوند. ازنظر او در درون سعدی یک شاعر عاشق و یک معلم اخلاق وجود دارد. سعدیِ شاعر جهان را از منظر عشق می‌بیند و سعدیِ معلم انسان را در مسیر تکامل اخلاقی راهنمایی می‌کند. کتاب صوتی حدیث خوش سعدی هم‌نشینی این دو جنبه‌ی پربار از شخصیت سعدی را در آینه‌ی تاریخ آن دوران به نمایش می‌گذارد. حکمت سعدی برای عبدالحسین زرین کوب حاصل تأمل شخصی در اخلاق و تربیت است.

یکی از نکات جالب کتاب صوتی حدیث خوش سعدی توجه عبدالحسین زرین کوب به نقدها و توصیف‌های پژوهشگران خارجی در باب سعدی است. او در بخش‌هایی از کتاب با توصیف نگاه ادوارد براون (Edward Browne)، ارنست رنان (Ernest Renan) و گوته (Goethe) به سعدی سعی می‌کند خوانش‌های متفاوت از متن سعدی را در برابر ما بگذارد. با این کار غنای متن «استاد سخن» و تفسیرپذیری بالای آثار او برای شنوندگان کتاب صوتی حدیث خوش سعدی آشکار می‌شود.

نسخه‌ی چاپی کتاب حدیث خوش سعدی توسط انتشارات سخن و نسخه‌ی شنیداری آن با صدای مهدی صفری و به همت نشر صوتی آوانامه منتشر شده است.

کتاب صوتی حدیث خوش سعدی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به ادبیات فارسی،‌ اشعار کلاسیک و تاریخ ایران جذاب خواهد بود.

با عبدالحسین زرین کوب بیشتر آشنا شویم

عبدالحسین زرین کوب، پژوهشگر، تاریخ‌نگار و مترجم ایرانی است. او در اسفند 1301 در بروجرد به دنیا آمد و در رشته‌ای ادبیات فارسی در دانشگاه تهران تحصیل کرد و بعدها در همین دانشگاه به تدریس ادبیات فارسی، تاریخ ایران و تاریخ اسلام پرداخت. علاوه بر دانشگاه‌های ایران عبدالحسین زرین کوب در دانشگاه‌های کالیفرنیا، آکسفورد و سوربن نیز به‌عنوان استاد مهمان تدریس کرده است. او پیش از مرگش در سال 1378 آثار متنوع و مهمی منتشر کرد. «دو قرن سکوت» و «تاریخ ایران بعد از اسلام» از آثار مهم عبدالحسین زرین کوب است که بسیار موردتوجه علاقه‌مندان به تاریخ ایران قرار گرفته است. «پیر گنجه در جستجوی ناکجاآباد» درباره‌ی زندگی و آثار نظامی و «دیدار با کعبه‌ی جان» درباره‌ی زندگی و آثار خاقانی نیز از کتاب‌های تاریخی ادبی دیگر او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی حدیث خوش سعدی می‌شنویم

بوستان منظومه‌ای تعلیمی است در باب اخلاق و تربیت که شکل ساختاری آن به‌صورت بحر متقارب است و در انتخاب این قالب و این وزن شیخ برای هماهنگی با توقع و عادات اهل عصر سنت‌های بازمانده از قدما را پیروی کرده است. تقریر نکات اخلاقی و تربیتی در سنت شعر فارسی بیشتر در قالب مثنوی متداول بوده است. قصایدی که امثال سنایی، خاقانی، ظهیر و کمال در این زمینه پرداخته‌اند انسجام لازم را برای تعلیم لطایف اخلاق ندارد و درج تمثیل که نزد شیخ و بعضی دیگر از قدما صوفیه بهترین وسیله برای تصرف در نفوس مستعد و نزدیک کردن مدعا با اذهان آن‌هاست، در قالب قصاید تحقیقی و موعظه‌آمیز جایی ندارد و قبل از سعدی، سنایی و نظامی هم به همین مناسبت قالب مثنوی را برای تقریر و تعلیم نکات اخلاقی، عرفانی و تربیتی ترجیح داده‌اند.

اما بحر متقارب هم که همان بحر شاهنامه‌ی فردوسی و اسکندرنامه‌های نظامی است،‌از مدت‌ها قبل از شیخ وزن مناسبی برای تقریر نکات اخلاقی تلقی شده است. نه‌فقط نظامی و فردوسی لطایف اخلاقی و فلسفی و تربیتی بسیاری را در همین بحر مطرح کرده‌اند و بحر متقارب را در بیان این‌گونه مطالب متناسب یافته‌اند،‌ بلکه این بحر در نزد قدما به‌وسیله‌ی ابوشکور بلخی در آفرین‌نامه و به‌وسیله‌ی شاعری به نام بدیع یا بدایعی در منظومه‌ای به نام راحه‌الانسان که شامل پندنامه منسوب به انوشیروان است، در عهد سامانیان نیز موردتوجه بوده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
فصل اول: خلق و خوی و سیره‌ی اتابک ابوبکر
30 دقیقه
فصل دوم: بازگشت به شیراز - بخش اول
26 دقیقه
فصل دوم: بازگشت به شیراز - بخش دوم
39 دقیقه
فصل سوم: روحیات و حال و کار سعدی در بازگشت به شیراز
17 دقیقه
فصل چهارم: درباره‌ی سفر به خراسان و هند و کاشغر
27 دقیقه
فصل پنجم: بوستان و گلستان
29 دقیقه
فصل ششم: سعدی شیخ شیراز - بخش اول
24 دقیقه
فصل ششم: سعدی شیخ شیراز - بخش دوم
38 دقیقه
فصل هفتم: سعدی در اروپا
15 دقیقه
فصل هشتم: سعدی
36 دقیقه
فصل نهم: یادداشت‌های حاشیه‌ی گلستان - بخش اول
30 دقیقه
فصل نهم: یادداشت‌های حاشیه‌ی گلستان - بخش دوم
20 دقیقه
فصل نهم: یادداشت‌های حاشیه‌ی گلستان - بخش سوم
26 دقیقه
فصل دهم: سیاحت بیدپای

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حدیث خوش سعدی: درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی سعدی
نویسنده
راویمهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات سخن
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۸۲۰۰۰ 57400 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حدیث خوش سعدی

ماریان مهر
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
اگر دنبال درک بهتر گفتار سعدی و خود کلام سعدی هستید کتاب مناسبی نیست، اما خود در حد یک پژوهش برای شناخت سعدی و سطح آثارش واقعا خوب نوشته شده، در کل کتاب از زندگی سعدی و وضعیت سیاسی اجتماعی روزگار سعدی میگه، بعد آثارش رو با نویسندگان غربی و شرقی مقایسه میکنه و تاثیر کلامش رو در نوشته‌های انها ذکر میکنه، و اشعار و نوشته‌های مشابه سعدی رو میاره در کل بیشتر شبیه پایان نامه هست تا کتاب
Mona abad
۱۴۰۲/۲/۳۰
برای عاشقان ادبیات، اثری است شیرین و مفید. با نثری ادبی و خوش. اجرا زیبا و شنیدنی است. با تشکر از کتابراه و همه تهیه کنندگان این اثر
شهلا جعفرزاده
۱۴۰۲/۸/۲
اجرای عالی آقای صفری در خور این اثر ارزشمند هست!
مهدی عباسی
۱۴۰۲/۳/۱۷
ذهنیت من از این کتاب چیز دیگه‌ای بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حدیث خوش سعدی

برای دریافت کتاب صوتی حدیث خوش سعدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.