معرفی و دانلود کتاب نژاد

عکس جلد کتاب نژاد
قیمت:
۴۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نژاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نژاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نژاد

کتاب نژاد، مجموعه‌ای از بهترین داستان‌های تونی مورسیون، نویسنده‌ی نامدار آمریکایی‌ست. به‌ عبارت دقیق‌تر، این مجموعه گزیده‌ای از برخی رمان‌های تونی موریسون است. ویژگی مشترک این داستان‌ها بحث نژادپرستی و چالش‌هایی‌ست که افراد اجتماع تنها بابت رنگ پوست و نژاد خود به آن دچار شده‌اند. قلم منحصر‌به‌فرد این نویسنده جهان قشر سیاه‌پوست را از زاویه‌ای کمتر اشاره‌شده، بررسی خواهد کرد و در کنار به‌تصویر کشاندن مرارت‌های روزگار، از جزئیات لطیف و انسانی زندگی این قشر خواهد گفت.

درباره‌‌ی کتاب نژاد

چه‌ چیزی ارزش واقعی انسان را نشان می‌دهد؟ پول؟ شهرت؟ نژاد؟ یا آنچه درون انسان می‌گذرد؟ اگر لوح و ضمیر آدمی بیان‌گر ارزش واقعی او باشد، پس دلیل این همه ظلم و جنایت علیه افراد مختلف آن‌ هم تنها بابت نژاد و رنگ پوست برای چیست؟ تونی موریسون (Toni Morrison) در کتاب خود، یعنی نژاد (Race) به دل قصه‌ی زندگی انسان‌هایی می‌رود که هیچ‌کس ارزش و انسانیت آن‌ها را در باطن‌شان جست‌وجو نکرد.

کتاب نژاد یک مجموعه داستان منتخب از آثار تونی موریسون و روایت‌گر سرگذشت‌های مختلف، شیرین و بعضاً تلخ است. هریک از این داستان‌ها به زندگی افرادی گره می‌خورد که بابت رنگ پوست و نژاد، در موقعیت متفاوتی از دیگران قرار دارند، و سرنوشت گاهی آن‌طور که شایسته نیست با آن برخورد می‌کند. تونی موریسون که خود از قشر سیاه‌پوست جامعه بود، به‌خوبی عمق رنج تحقیر و تمایزهایی که جامعه بر سیاه‌پوستان تحمیل ‌کرده را درک می‌کرد. وقتی در جریان این کتاب پا به ‌زندگی دخترک سیاه‌پوست داستان می‌گذاریم، گویی این ما هستیم که از جانب او به چشم‌های آبی عروسکش خیره می‌شویم و حسرت می‌خوریم. یا هنگاهی که با داستان زندگی برده‌ای سیاه‌پوست آشنا می‌شویم، گویی لحظه‌‌به‌لحظه‌ی رنج او را از اعماق وجود درک می‌کنیم. قلم جادویی و منحصر‌به‌فرد تونی موریسون، به مخاطبی که تجربه‌ی نزدیکی از زندگی یک سیاه‌پوست ندارد، فرصت زندگی جدید و متفاوتی در قالب کالبد شخصیت‌های مختلف این داستان‌ها خواهد داد. داستان‌های این مجموعه از میان سه اثر محبوب تونی مورسیون، یعنی کتاب‌های آبی‌ترین چشم، سرود سلیمان و محبوب، انتخاب شده‌اند.

این کتاب اولین‌بار در سال 2017 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات کتاب‌سرای نیک و ترجمه‌ی خوب حسین کاظمی‌یزدی به دست علاقه‌مندان رسید.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های تکه‌های نیک

انتشارات کتابسرای نیک مجموعه کتاب‌هایی را با عنوان «مجموعه تکه‌های نیک» منتشر کرده که ترجمه‌ای از مجموعه‌ی وینتیج مینی انتشارات پنگوئن است. این مجموعه در تلاش است که اطلاعات مختصر،‌ خواندنی و جذابی را درباره‌ی آثار ادبی به مخاطبان ارائه کند. آثاری که در این مجموعه منتشر می‌شوند، تنوع موضوعی جذابی دارند که از انتخاب آن‌ها لذت خواهید برد. کتاب پدری از جمله آثار موجود در بخش تکه‌های نیک است.

کتاب نژاد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب نژاد به تمامی علاقه‌مندان دنیای ادبیات، به‌ویژه ادبیات داستانی پیشنهاد می‌شود. همچنین به دوست‌داران درام‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم خواندن این اثر را از دست ندهند.

با تونی موریسون بیشتر آشنا شویم

تونی موریسون (متولد 1931) از فعالان اجتماعی و نویسندگان اهل آمریکاست. نام این نویسنده نزد بیشتر علاقه‌مندان، با جایزه‌ی ادبی نوبل گره خورده، بااین‌حال، فعالیت‌های هنری موریسون به این‌جا ختم نمی‌شود. او در طول زندگی خود چند ده کتاب داستانی و غیرداستانی مختلف را به نگارش درآورد و هم برای کودکان و هم بزرگسالان، آثار متعددی به چاپ رساند. تعداد جوایز و افتخارات این هنرمند نامدار به بیش از ده‌ها عنوان می‌رسد که در این میان، جایزه‌ی کتاب امریکا و جایزه‌ی پولیتزر تنها بخش کوچکی از آن است. نکته‌ی قابل‌توجه در مورد زندگی موریسون و آثار او، توجه این نویسنده به مسائل و دغدغه‌های اجتماعی مختلف، از جمله حقوق زنان و حقوق افراد سیاه‌پوست است که به‌طور واضح در داستان‌های مختلف او خودنمایی می‌کند. همچنین آثار این نویسنده و موضوعات ناب آن مورد اقتباس دنیای سینماگران نیز قرار گرفته که در این بین می‌توان به فیلم دلبند با بازی اپرا وینفری اشاره کرد. از آثار ترجمه‌شده‌ی این نویسنده همچنین می‌توان از «یک بخشش»، «خواستگاه دیگران» و «خانه» رنام برد.

تونی موریسون سرانجام پس از سال‌ها فعالیت ادبی و اجتماعی ارزنده، در سال 2019 به جهان دیگر رفت.

در بخشی از کتاب نژاد می‌خوانیم

آن‌ها خیلی عصبانی بودند. اشک‌ها تهدیدی بود برای پاک شدن قدرت انحصاری‌شان. حسِ اشتیاقی تحقق‌نیافته طی سالیان دراز در صدایشان بود. نمی‌دانستم چرا آن عروسک‌ها را خراب می‌کنم. فقط می‌دانستم هیچ‌کس از من نپرسید برای کریسمس چه می‌خواهم. اگر یکی از آن آدم‌بزرگ‌هایی که قدرت محقق کردن امیال مرا داشتند، مرا آدم حساب می‌کرد و از من می‌پرسید چه می‌خواهم، آن‌ها می‌فهمیدند که من نمی‌خواهم چیزی داشته باشم یا مالک شیئی باشم. در عوض می‌خواستم در روز کریسمس احساسی داشته باشم. سؤال واقعی می‌توانست این باشد: «کلودیای عزیز! دوست داری در کریسمس چه چیزی تجربه کنی؟» و من با صدای بلند می‌گفتم: «می‌خوام تو آشپزخونه‌ی مامان‌بزرگ روی یه چهارپایه‌ی کوچیک بشینم و در حالی که دامنم پر از یاس‌های بنفشه به ویولون زدن پدربزرگم گوش بدم که فقط داره برای من می‌نوازه.» چهارپایه‌ی کوتاهی که برای هیکل من درست شده باشد، امنیت و گرمای آشپزخانه‌ی مامان‌بزرگ، بوی یاس بنفش، نوای موسیقی؛ و از آنجایی که بد نبود همه‌ی حس‌هایم درگیر باشند، طعم هلو که شاید بعدش می‌آمد.

در عوض طعم ظرف‌ها و فنجان‌های فلزی‌ای را چشیدم و بوییدم که برای میهمانی عصرانه‌ای ترتیب داده شده بود که حوصله‌ام را سر می‌برد. در عوض با بیزاری به لباس‌های نویی نگاه می‌کردم که پیش از پوشیدنشان باید در وان فلزی حمام می‌کردم. در وان فلزی وقتی برای آب‌بازی نداشتم، چون آب خیلی زود سرد می‌شد. حتی وقتی برای لذت بردن از برهنگی خودم هم نبود؛ فقط وقت آن بود که از سرتاپایم پرده‌ای از آب کف‌آلود سرازیر شود. و بعد حوله‌ی زبر و غیاب وحشتناک و تحقیرآمیز کثافت. تمیزی فاقد تخیل. رد همه‌ی جوهرها از روی دست و صورتم پاک می‌شد، همه‌ی موجودات آن روز از روی بدنم می‌رفتند و جای خود را به سیخ‌سیخ شدن موی روی دست می‌دادند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت سرپرست مجموعه
از رمان سرود سلیمان
از رمان آبی‌ترین چشم
دیباچه‌ای بر محبوب
از رمان محبوب
«رسیتاتیف»، داستانی کوتاه
«دوباره سفید کردن امریکا» یک مقاله
معرفی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نژاد
نویسنده
مترجمحسین کاظمی یزدی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-600-8957-11-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نژاد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نژاد

برای دریافت کتاب نژاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.