معرفی و دانلود کتاب صوتی شیطان

عکس جلد کتاب صوتی شیطان
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شیطان

یکی از شخصی‌ترین آثار لئو تولستوی بی‌شک کتاب صوتی شیطان است؛ روایت رابطه‌ی مخفیانه‌ی یوگنی، زمین‌دار اشراف‌زاده با همسر یکی از دهقانانش و پیامدهای اخلاقی چنین ارتباطی. این داستان از نظر تولستوی آنقدر رسواکننده بود که نسخه‌ی خطی کتاب را در اثاثیه و لوازم خانه پنهان می‌کرد تا همسرش آن را پیدا نکند. شباهت‌های فراوان بین زندگی تولستوی و این رمان صوتی باعث شد این کتاب تنها پس از مرگ تولستوی اجازه‌ی انتشار بیابد.

درباره‌ی کتاب صوتی شیطان

یکی از ویژگی‌های رمان‌های مدرنیستی، تلاش برای برای بازشناسی دوباره امیال فروخورده‌ی انسان است. این دقیقاً کاری است که لئو تولستوی (Leo Tolstoy) در رمان شیطان (The Devil) انجام می‌دهد. اگرچه این کتاب تولستوی به اندازه‌ی آثار دیگر او موردتوجه قرار نگرفته اما بی‌پروایی راوی در توصیف استیصال شخصیت داستان، این رمان صوتی را به داستانی منحصربه‌فرد در ژانر خود تبدیل کرده است.

داستان کتاب صوتی شیطان، روایت یوگنی و آندره است که پس از مرگ پدرشان باید مسئولیت رسیدگی به زمین‌ها و بدهی‌های فراوان او را به عهده بگیرند. یوگنی تصمیم می‌گیرد سهم برادرش از زمین‌ها را اجاره کرده و با فروش بخش‌هایی، باقی زمین‌ها را توسعه دهد. او که به همراه مادرش زندگی در سن‌پترزبورگ را رها کرده و به مزرعه آمده با زنی به نام استپانیدا آشنا می‌شود. رابطه‌ی سطحی و زودگذر با استپانیدا به‌مرور جای خود را به میلی افسارگسیخته می‌دهد و این‌گونه جنبه‌های مختلف زندگی یوگنی دچار چالش‌های عمیق می‌شود.

لئو تولستوی همزمان که با نثری شیطنت‌آمیز داستان رابطه‌ی یوگنی و استپانیدا را روایت می‌کند به شکل زیرکانه‌ای رابطه‌ای بینامتنی با انجیل می‌سازد. انتخاب اسم شیطان برای این کتاب بی‌دلیل نیست؛ می‌توان اشاره‌های مستقیمی در باب پنجم انجیل متی در تقبیح رابطه‌ی نامشروع پیدا کرد که پیامدهای رابطه‌ی یوگنی و استپانیدا را تداعی می‌کند. لئو تولستوی با اشاره‌ی ضمنی به آموزه‌های مسیحی به ما عواقب تخطی از اخلاقیات دینی را هشدار می‌دهد. در کتاب صوتی شیطان ما شاهد جنگ بین انسان و امیالش هستیم؛ مبارزه‌ی خودآگاه و ناخودآگاه یوگنی با خود برای کنترل وسوسه‌هایی که به‌مرور زندگی روزمره‌ی او را مختل می‌کنند.

یکی از درون‌مایه‌های اصلی کتاب صوتی شیطان مسئله‌ی اخلاقیات است. از نظر تولستوی اخلاقیات ابزاری برای کنترل جامعه بر اساس تعاریف مشخصی از خوبی و بدی است. نکته‌ی قابل‌توجه در این کتاب، تناقض بی‌پروایی در روایت و اخلاق‌گرایی در درون‌مایه‌ی داستان است. کتابی که تولستوی هیچ‌وقت حاضر به انتشار آن در زمان حیاتش نبود و حتی نسخه‌های آن را از همسرش پنهان می‌کرد درواقع دعوتی از خوانندگان و شنوندگان برای بازگشت به اخلاقیات مسیحی است.

برخی از زندگی‌نامه‌نگاران تولستوی شباهت‌های معناداری بین زندگی یوگنی و لئو یافته‌اند. ازاین‌جهت شاید بتوان کتاب صوتی شیطان را نوعی خودزندگی‌نامه در نظر گرفت. با توجه به این نگاه داستان شیطان علاوه‌بر نمایش فلسفه‌ی اخلاقی تولستوی ما را با ابعاد روان‌شناختی زندگی شخصی او آشنا می‌کند. شاید بسیاری از امیالی که یوگنی را هدایت می‌کنند درواقع بخشی از نیازهای تولستوی باشند که در طول زندگی و به دلیل وابستگی‌های اخلاقی سرکوب شده‌اند.

این کتاب که اولین بار در سال 1889 منتشر شده از نظر حجم بسیار کوتاه‌تر از دیگر رمان‌های تولستوی است و به همین دلیل کتاب صوتی شیطان را جزو رمان کوتاه‌های تولستوی محسوب می‌کنند. رمان کوتاه که حجم بیشتری از داستان کوتاه و حجم کمتری نسبت به رمان دارد به نویسنده فرصت می‌دهد گره‌های داستانی را بیشتر بپروراند. در این سبک ادبی که ویژگی‌های مدرنیستی فراوانی دارد، عموماً نویسنده به ابعاد روان‌شناختی شخصیت‌ها توجه ویژه‌ای می‌کند.

نسخه‌ی متنی رمان کوتاه شیطان را نشر چشمه با ترجمه‌ی سروش حبیبی منتشر کرده و نسخه‌ی صوتی آن به همت استودیو نوار، با صدای حامد فعال انتشار یافته است.

کتاب صوتی شیطان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی برای علاقه‌مندان به رمان‌های رئالیستی و دوست‌داران ادبیات کلاسیک روسیه بسیار جذاب خواهد بود. ویژگی‌های مدرنیستی داستان شیطان و پندهای اخلاقی آن، این کتاب را برای کسانی که دوست دارند به لایه‌های زیرین روان آدمی نفوذ کنند نیز جذاب می‌سازد.

با لئو تولستوی بیشتر آشنا شویم

لِو نیکولایویچ تولستوی (Lev Nikolayevich Tolstoy) (سپتامبر 1828 – نوامبر 1910) که در میان انگلیسی‌زبانان به لئو تولستوی مشهور است از معروف‌ترین و پرطرفدارترین نویسندگان روس است. او که علاوه‌ بر رمان و داستان کوتاه به نوشتن نمایشنامه و مقاله‌های ادبی نیز پرداخته است بیشتر به‌واسطه‌ی رمان‌های «جنگ و صلح» و «آناکارنینا» شناخته می‌شود. تولستوی یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان رئالیست تاریخ است که در آثارش پیچیدگی‌های زندگی مدرن را در کنار دیدگاه‌های اخلاقی زاهدانه قرار می‌دهد.

تأثیر آموزه‌های مسیحی بر تولستوی باعث شد در اواخر عمر بیش‌ازپیش بر لزوم رعایت اخلاقیات اجتماعی تأکید کند. برخی معتقدند ایده‌های تولستوی در باب مبارزه‌ی خشونت پرهیز که در کتاب «پادشاهی خداوند درون شماست (The Kingdom of God Is Within You)» مطرح کرده تأثیر چشمگیری بر شخصیت‌های سیاسی مهم قرن بیستم مانند گاندی و مارتین لوتر کینگ داشته است.

آثار زیادی از تولستوی به زبان فارسی ترجمه شده است. کتاب‌های «جنگ و صلح»، «رستاخیز» و «قزاقان» از رمان‌های پرطرفدار در میان فارسی‌زبانان هستند. رمان کوتاه «مرگ ایوان ایلیچ» نیز از مهم‌ترین داستان‌های روان‌شناختی تولستوی است که به فارسی ترجمه شده.

در بخشی از کتاب صوتی شیطان می‌شنویم

یوگنی سخت گرفتار کار بود و طرح جدیدی را برای کشت چغندر به مقیاس وسیع می‌آزمود. نزدیک یک‌شنبه‌ی تثلیث لیزا تصمیم به خانه‌تکانی گرفت و این کاری بود که از عید پاک نکرده بود. دو زن روستایی اجیر کرد که در شستن کف اتاق‌ها و پنجره‌ها و گردگیری مبل‌ها و چوب کوفتن بر فرش‌ها و پوشاندن آن‌ها به خدمتکارانش کمک کنند. زن‌ها از صبح زود آمدند و دو پاتیل بزرگ آب بر آتش نهادند و شروع به کار کردند. یکی از این زن‌ها استپانیدا بود که تازه طفلش را از شیر گرفته بود و از طریق دفتردار ارباب که اکنون معشوقه‌اش بود، تقاضای کار زمین‌شویی کرده بود. زیرا می‌خواست بانوی تازه‌ی ارباب را از نزدیک ببیند.

او مثل گذشته تنها بود و در غیاب شوهرش هرزگی می‌کرد. چنان‌که در گذشته با دانیلای پیر که روزی مچش را حین جمع‌کردن هیمه در جنگل گرفته بود و بعد با ارباب هرزگی کرده بود. حالا جوانک دفتردار را به دام انداخته بود. دیگر عبدا در بند رابطه با ارباب نبود. با خود می‌گفت ارباب حالا دیگر زن دارد. اما دلش بسیار هوای آن را داشت که همسر او را ببیند و خانه و زندگی‌اش که شنیده بود بسیار مرتب و آراسته است تماشا کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
فصل ۱ و ۲
25 دقیقه
فصل ۳ و ۴
13 دقیقه
فصل ۵ و ۶
18 دقیقه
فصل ۷ و ۸ و ۹
10 دقیقه
فصل ۱۰ و ۱۱
25 دقیقه
فصل ۱۲ و ۱۳ و ۱۴
13 دقیقه
فصل ۱۵ و ۱۶
16 دقیقه
فصل ۱۷ و ۱۸ و ۱۹
21 دقیقه
فصل ۲۰ و ۲۱

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شیطان
نویسنده
مترجمسروش حبیبی
راویحامد فعال
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شیطان

مرضیه گرانمایه
۱۴۰۲/۱۰/۱
کتاب جذابی است چرا که در مورد موضوعی است که شاید در وضعیت جامعه ما عمومیت داشته باشه، به طور کلی در مورد تاثیر رفتارهای گذشته ما در زندگی حال ما را بیان می‌کنند و به نتایج بلندمدت کارها می‌پردازد.
Babak Soofiyani
۱۴۰۲/۱/۷
در این کتاب عاقبت اندیشی را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد تا راه خود را برای انتخاب روابط عاطفی به درستی انتخاب نماید.
منصوره سمیعی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
واقعا جالب و تاثیر گذار بود، من دوبار خوندمش، خیلی باید مراقب وسوسه‌های شیطان بود.
س هدایتی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
قشنگ بود ترسیم افکار و احساسات یک مرد متاهل نسبت به زندگی زناشویی خیلی ظریف و زیبا
محمد فاتح
۱۴۰۳/۱/۳
صدای گوینده جذاب و گویا نبود
محمد نایب
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
خیلی قشنگ بود همه چی عالی بود صدا عالی
علی حسینی زارع
۱۴۰۲/۱۰/۷
تاثیر فراوانی بر افکار انسان دارد
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شیطان

برای دریافت کتاب صوتی شیطان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.