معرفی و دانلود کتاب نگهداری، عیب یابی و بازیابی چاه‌های آب: راهنمای کاربردی رفع مشکلات چاه‌های آب

عکس جلد کتاب نگهداری، عیب یابی و بازیابی چاه‌های آب: راهنمای کاربردی رفع مشکلات چاه‌های آب
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگهداری، عیب یابی و بازیابی چاه‌های آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگهداری، عیب یابی و بازیابی چاه‌های آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگهداری، عیب یابی و بازیابی چاه‌های آب: راهنمای کاربردی رفع مشکلات چاه‌های آب

کتاب نگهداری، عیب یابی و بازیابی چاه‌های آب نوشته‌ی مهندس ایمان حاجی‌راد و ساناز محمدی است که در آن به‌صورت کاربردی مشکلات چاه‌های آب و رفع این مشکلات بررسی می‌شود. نویسندگان برای نگارش، کتاب‌های لاتین مختلف در حوزه‌ی چاه‌های آب را از نظر گذرانده‌‌اند و سعی در ایجاد یک راهنمای عملی برای خوانندگان کتاب داشته‌اند.

درباره‌ی کتاب نگهداری، عیب‌یابی و بازیابی چاه‌های آب

یکی از راه‌های استفاده کردن از منابع زیرزمینی، حفر چاه است. افراد زیادی هستند که آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی خود را از طریق چاه‌ها تأمین می‌کنند. با گذشت زمان، چا‌ه‌های آب دچار گرفتگی می‌شوند و آبدهی‌شان کاهش پیدا می‌کند. ساناز محمدی و ایمان حاجی‌راد در کتاب نگهداری، عیب‌یابی و بازیابی چاه‌های آب، علت‌های این مشکل را فعالیت میکروارگانیزم‌ها و رسوب‌گرفتگی شدید، انسداد کامل منافذ آب به درون حجم لوله، ورود مواد رسی و گلی از بین لایه‌های سفره‌ی آب و... می‌دانند.

شما با عملیات بازیابی چاه، آبدهی آن را تا دو برابر افزایش می‌دهید، حدود ده تا بیست درصد در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید و کیفیت بهداشتی آب را بهبود می‌بخشید. بازیابی و نگهداری چاه به موارد مختلفی مانند عوامل زمین‌شناختی، هیدرولوژیکی، کیفیت آب، تجهیزات و نوع ساختمان بستگی دارد و هر کسی قادر به انجام این کار نیست. مهندس ساناز محمدی و ایمان حاجی‌راد در کتاب نگهداری، عیب‌یابی و بازیابی چاه‌های آب سعی دارند که راه‌حل‌های مختلف را برای رفع انسداد و بازیابی چاه آب بررسی کنند.

آن‌ها در ابتدا عملیات ساخت چاه و حفاری را توضیح می‌دهند و سپس به مشکلات متنوع چاه‌های آب می‌پردازند. بازیابی،‌ روش‌های توسعه و نگهداری چاه‌های آب دیگر بخش‌های کتاب نگهداری، عیب‌یابی و بازیابی چاه‌های آب هستند. ایمان حاجی‌راد و ساناز محمدی در پایان کتاب، بحث تعیین حریم بهداشتی چاه را مطرح کرده‌اند. یکی از مزایای اصلی کتاب، داشتن تصاویر و نمودارهای مختلف برای آشنایی بیشتر خواننده با مسائل مربوط به چاه آب است. مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران این کتاب را منتشر کرده است.

کتاب نگهداری، عیب‌یابی و بازیابی چاه‌های آب برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که به مباحثی مانند مهندسی منابع آب، آب‌یابی، اکتشاف یا بازیابی چاه آب و تعیین محل چاه آب کشاورزی علاقه دارند، بهتر است کتاب نگهداری، عیب‌یابی و بازیابی چاه‌های آب را مطالعه کنند. اگر در زمینه‌ی کشاورزی و منابع آب زیرزمینی تخصص دارید، خواندن این کتاب به افزایش دانش شما کمک می‌کند.

در بخشی از کتاب نگهداری، عیب یابی و بازیابی چاه‌های آب: راهنمای کاربردی رفع مشکلات چاه‌های آب می‌خوانیم

در طراحی چاه، سرعت ورود آب به چاه بسیار مهم و دارای اهمیت است. بسیاری از چاه ها با سرعت ورود ۳ سانتی‌متر در ثانیه طراحی شده‌اند. این یک محاسبه تئوریک (نظری) است و بر این فرض استوار است که هر سانتی‌متر مربع لولهٔ مشبک به اندازه سایر قسمت‌های لوله آب‌دهی دارد. در عمل ممکن است چنین چیزی اصلاً وجود نداشته باشد؛ بنابراین چاه‌هایی که به طور مناسب طراحی شده نیز امکان دارد دچار انسداد مکانیکی شوند، زیرا سرعت حرکت آب در بعضی قسمت‌های لوله‌های مشبک بیشتر از سایر قسمت‌ها است. برای حل این مشکل می‌توان ظرفیت پمپاژ را کمتر از ظرفیت طراحی در نظر گرفت و یا لولهٔ مشبک بزرگتری انتخاب نمود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ساخت چاه
فصل 2: حفاری
فصل 3: تشخیص مسائل چاه‌ها
فصل 4: علل انسداد چاه آب
فصل 5: تشخیص مسائل چاه آب
فصل 6: مسئله نیترات در چاه‌ها
فصل 7: بازیابی چاه‌های آب
فصل 8: روش‌های توسعه چاه‌های آب
فصل 9: نگهداری چاه‌های آب
فصل 10: تعیین حریم بهداشتی چاه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگهداری، عیب یابی و بازیابی چاه‌های آب: راهنمای کاربردی رفع مشکلات چاه‌های آب
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-622-218-443-8
موضوع کتابکتاب‌های تأسيسات
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نگهداری، عیب یابی و بازیابی چاه‌های آب

برای دریافت کتاب نگهداری، عیب یابی و بازیابی چاه‌های آب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.