معرفی و دانلود رایگان کتاب هذیان زمستانی

عکس جلد کتاب هذیان زمستانی
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هذیان زمستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هذیان زمستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هذیان زمستانی

کتاب هذیان زمستانی شامل دل‌نوشته‌ها و قطعات ادبی کوتاه به قلم یونس شفیعی است که با بیانی زیبا و دلنشین به رشته‌ی تحریر درآمده است.

در قطعات ادبی کتاب هذیان زمستانی (Winter Delusion) که اغلب جملاتی بی‌فعل و دنباله‌دار دارند، نکته‌های نقدگونه بسیاری به انسان گوشزد می‌شود.

در بخشی از کتاب هذیان زمستانی می‌خوانیم:

سوی همه‌ی نظرات به بحث و مشاجره در این موضوع جلب می‌شود. حال فرصتی است که برگ‌ها از روی زمین برخیزند و به سمت ریشه‌ها، در عمیق‌ترین و تاریک‌ترین نقطه از خاک سفر کنند. جایی که خویشاوندی همه‌ی مردگانیست که از طریق ریشه‌ها به حیات بازخواهند گشت.

حالا آن سوی دیوار می‌شود رویا پردازی را شروع کرد. به ناخودآگاه خود اعتماد کرد و بدین وسیله از کشفیات خود پرده برداشت. همان هوای گرفته در واپسین ساعات روز، آن‌جا که هوا هنوز روشن است اما اثری از آفتاب نیست. برزخ زمان در این چند دقیقه همگان را به فکر فرو می‌برد. البته باید دید که چه کسی هنوز برای این گونه مسائل کم‌اهمیت احترام قائل است؟

جمعیتی از چهارپایان که نژاد و گونه‌ی خاصی ندارند؛ اما به شیوه‌ای قابل حدس و قانون‌مند سیر زندگی خود را می‌پیمایند. هیچ زد و خورد خارج از انتظار یا ترس از نداشته‌ها و میل به عمر دراز، دیده نمی‌شود.

ناگفته‌ها را کسی میل به شنیدن ندارد. کنجکاوی از فرط فرسودگی در زمان به وجود می‌آید و واکنشی شیمیایی که اثر آن در لحظه خاموش خواهد شد. آن آرامی نوشتن و ورق زدن‌های با آرامش، هیچ یک نشان دهنده‌ی خوی وحشی نویسنده نیست. آن تملق خاطر دروغین و چه بسا شهوت و حرص به همه چیز.

شاید شنیده شود که چرا خود را ملامت می‌کنی؟ درست می‌گوید. برای خواننده و نسل دانایان چه چیزی بی‌ارزش‌تر از تصور شخصیت دیگری است.

در دشت‌ها دویدن، به همان اندازه خسته‌کننده و ملالت‌آور است که در رویا، زیبا و هیجان‌انگیز.

وقت استراحت است. زیاد سخت گرفتن یا هرچه که قابل نوشتن و خواندن است؛ می‌توانند صبر کنند. زمان برای خفتن ساخته شده.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هذیان زمستانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آموزشی تالیفی کارآفرین آریا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات79
زبانفارسی
شابک978-622-967041-5
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب هذیان زمستانی

محمدرضا
۱۴۰۲/۶/۱۲
این کتاب شعر اثر آقای یونس شفیعی حاوی قطعاتی زیبا و دلنشین است. به افرادی که به شعر‌های ایرانی علاقه مند هستند این کتاب را توصیه میکنم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هذیان زمستانی

برای دریافت کتاب هذیان زمستانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.