معرفی و دانلود کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها

عکس جلد کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها
قیمت:
52500 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها

اثری دل‌انگیز به قلم یکی از شاعرمسلک‌ترین نویسندگان ادبیات معاصر جهان. جبران خلیل جبران در کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها قطعات ادبی زیبا و شورانگیزی را در قالب تمثیل‌، شعر و حکایت، در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها

شفافیت و لطافت جهان‌بینی خلیل جبران، چنانکه در کتاب اشک‌ها و لبخندها (Tears and Laughter) نیز به‌روشنی پیداست، آثار او را برای طیف گسترده‌ای از خوانندگان در سراسر جهان به‌ویژه ایران، محبوب کرده است. اشعار و نوشته‌های او نه‌تنها الهام‌بخش و تأثیرگذارند، بلکه مفاهیم عالی فلسفی را برای عموم مخاطبان ساده‌تر و قابل درک کرده است.

کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها مجموعه‌ای عالی از تمثیل‌ها، داستان‌ها و اشعار جبران خلیل جبران (Khalil Gibran‬) را در بر می‌گیرد. جبران در هر یک از این قطعات به مفاهیمی همچون عشق، نوع‌دوستی، طبیعت، مرگ، اندوه و... می‌پردازد. کتابی پر از احساس، شاعرانگی و آرامش که قلب‌های مردمان سراسر جهان را متأثر کرده است. این اثر شامل 30 قطعه است که در هر قطعه نثر منحصربه‌فرد خلیل جبران را از دریچه‌ی یک تمثیل، یک حکایت یا شعری سرشار از عاطفه می‌شنوید.

شنیدن این کتاب صوتی و لذت بردن از آن کار دشواری نیست. اما برای ادراک کامل جان کلام آن نباید عجله کرد. جبران واژه‌ساز بسیار ماهری است. سخنان او را باید مزمزه کرد، چشید، حس کرد و در آن‌ها تأمل کرد. شیرینی و تلخی در کلام او توأمان است؛ چنان که غم و امید، عشق و صلح، زندگی و مرگ، هیجان و خرد.

ترانه‌ی انسان، ترانه‌ی روح، شهر مردگان، در برابر سریر زیبایی، دو آرزو، فریاد عاشق و زیبایی مرگ عناوین برخی از قطعه‌های این کتاب هستند. وحید کیان ترجمه‌ی این قطعات را بر عهده داشته است. انتشارات ارس این کتاب را به صورت نسخه‌ی فیزیکی منتشر کرده و نشر صوتی جیحون آن را در قالب کتاب گویا تهیه و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به نثر شاعرانه و خیال‌انگیز جبران خلیل جبران علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با جبران خلیل جبران بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و نقاش لبنانی در سال 1883 در خانواده‌ای تنگ‌دست به دنیا آمد. او به دلیل بی‌مسئولیتی پدرش نتوانست تحصیلات رسمی خود را ادامه دهد و تنها توانست از طریق ملاقات‌هایی که با کشیش روستا داشت، با زبان عربی و اصول دینی آشنا شود. جبران خلیل جبران دوازده‌ساله بود که به‌سبب مشکلاتی که برای پدرش به وجود آمد، به همراه مادرش به آمریکا مهاجرت کرد. در آمریکا با اساطیر یونان، ادبیات جهان و همچنین عکاسی آشنا شد و این آغاز ورود او به دنیای هنر بود.

خلیل جبران در بیست‌ودوسالگی اولین کتاب خود را منتشر کرد و در چهل‌سالگی با انتشار کتاب «پیامبر» به شهرت فراوانی در سراسر دنیا رسید و توانست موقعیت هنری خود را برای همیشه تثبیت کند. او در طول عمر 48 ساله‌اش ده‌ها کتاب، مقاله و نگاره از خود بر جای گذاشت. «عیسی پسر انسان»، «دیوانه»، «ماسه و کف»، «عروسان دشت» و «بال‌های شکسته» از جمله آثار خلیل جبران هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها می‌شنویم

شاعر با آخرین توانش دست بر آسمان گشود و ناامیدانه به سقف خیره شد گویی که می‌خواست آن را بشکافد و از پس پرده ابرها راهی بر ستارگان بیابد. و گفت: «بیا ای مرگ زیبا که روح من مشتاق دیدار توست. به کنار من بیا و زنجیر آهنین زندگی را از پاهایم بگسل، که من ناتوانم از تحمل آن. بیا ای مرگ شیرین و رهایم کن از همسایگانی که مرا غریبه می‌دانند. چون من ترجمان زبان فرشتگانم و آن‌ها ناتوان از درک آن. بشتاب ای مرگ آرامش‌بخش و جدایم کن از خیل مردمانی که در کنج سرد و تاریک کلبه رهایم نموده‌اند. چون بسان ایشان خون ضعیفان نریخته‌ام. بیا ای مرگ مهربان و مرا در میان بال‌های سپید خود پناه ده که هم‌نوعانم از من گریزان‌اند. در آغوشم گیر ای مرگ، ای پر ز عشق و بخشش. بگذار تا با لبانم وجودت را حس کنم که هرگز نه بوسه‌ی مادری چشیده نه گونه‌ی خواهری لمس کرده، و نه نوک انگشتان معشوقی را نوازش نموده‌ام. بیا و مرا در آغوش گیر ای مرگ محبوب من.»

آن‌گاه در کنار بستر شاعر تنها فرشته‌ای پدیدار شد با زیبایی شگفت و خدایی که در دستان خود حلقه‌ای از سوسن سپید داشت. فرشته او را در آغوش گرفت و چشمانش بست، آن‌سان که دیگر هیچ نبیند مگر با چشمان دل. و با بوسه‌ای گرم و جان‌بخش، لبخندی جاودان بر چهره‌ی او نهاد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
پیش‌گفتار
20 دقیقه
قسمت یک
21 دقیقه
قسمت دو
25 دقیقه
قسمت سه
23 دقیقه
قسمت چهار
20 دقیقه
قسمت پنج
17 دقیقه
قسمت شش
22 دقیقه
قسمت هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها
نویسنده
مترجموحید کیان
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپینشر ارس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه صوتی
52500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۳/۲۷
🍁یه کتاب خوب‌دیگه از دنیای خوبه جبران خلیل جبران. اصلا ببینیم این نویسنده کیه! جبران خلیل جبران، نابغه مشهور لبنانی، موفق‌ترین نویسنده و هنرمند معاصر عربه که نه تنها از پیشگامان ادبیات نوین عربیه؛ بلکه توی جهان امروز و ایران ما هم خیلی معروف و اثرگذاره. اون نقاش، نویسنده‌، عارف و شاعری مبارز و که معنویت‌گراست تونست با آثار کم‌حجم خودش نظر میلیون‌ها مخاطب رو از کشورهای دیگه به آثارش جلب کنه.
درمورد کتاب اشک و لبخند هم دوست دارم بگم که همه ۵۶ متن کوتاه و داستان‌های پرحکمت کتاب خیلی ساده و صمیمی بود و مشخص بود که همه از دل نویسنده براومده و ایشون توی این داستان‌ها تونستن به مفاهیم مختلفی بپردازن. مفاهیمی مثل؛ مبارزه با‌ جهل‌ و ستم‌، اهمیت مهر و محبت‌، بررسی رفتار‌ و مواعظ‌ مسیح‌، دوستی، عشق، زیبایی، زندگی، ماهیت و چگونگی مرگ، فقر و تنگدستی، همه و‌همه مواردی هستن که به خوبی توی این کتاب کوتاه گنجونده شدن. ایشون به خوبی تونستن شعرها و‌ داستانهاشونو به زبانهای عربی و انگلیسی منتشر کنن و این باعث شده که دایره وسیعی از مخاطبین رو به خودشون اختصاص بدن. من هر موقع از زندگی خسته و ناامید میشم، خوندن آثار ایشون منو ارو‌م و امیدوار میکنه. خوندنشون رو به دوستان پیشنهاد میکنم. کتابراه ممنونم. دوستان ممنونم که کامنت منو خوندین. ☘️
Iman Sharifi
۱۴۰۱/۱۱/۲
لطیف و جالب... دوس داشتنی بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها

برای دریافت کتاب صوتی اشک‌ها و لبخندها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.