معرفی و دانلود کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن: چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟

عکس جلد کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن: چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟
قیمت:
۲۶۰۰۰ 13000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن: چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟

کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن اثری کارآمد در ژانر خودسازی‌ست. جوزف انگوین در این کتاب به شما کمک می‌کند افکارتان را کنترل کنید، از اضطراب و استرس خود بکاهید و به ناشناخته‌ها ایمان داشته باشید. این شما و این راهنمای دستیابی به عشق، آرامش و شادمانی...

درباره کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن

تاکنون برایتان پیش آمده که چنان در افکارتان غرق شده باشید که در نهایت با روانی ازهم‌گسیخته، نسبتتان را با واقعیت از دست دهید و نتوانید چیزها و اتفاق‌ها را آنطور که واقعاً هست مشاهده کنید؟ گاهی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید تا افکارتان را کنترل کنید و هر چه در این جهت سعی می‌کنید، به بن‌بست می‌رسید؟ باید به شما بگوییم که تنها نیستید.

«زندگی سخت است و فکر کردن فقط سخت‌ترش می‌کند.» این اعتقاد اصلی جوزف انگوین، نویسنده‌ی کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن (Don't Believe Everything You Think) است. تصور کنید زمانی را که در خواب و بیداری در تختخوابتان دراز کشیده‌اید و افکار منفی هر لحظه در سرتان بیشتر جان می‌گیرند. در این مواقع هر چه تلاش می‌کنید نمی‌توانید ذهنتان را مدیریت کنید و کمی از اضطراب ناشی از بیش‌از‌حد فکر کردن بکاهید. اینگونه می‌شود که خیره می‌شوید به سقف، به دیوار اتاق و بی‌سلاح و بی‌سپر مقابل افکار منفی قرار می‌گیرید.

کتاب‌های فراوانی درباره‌ی نحوه‌ی مدیریت ذهن و کنترل افکار منفی به نگارش درآمده است و کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن یکی از بهترین‌هاست. جوزف انگوین (Joseph Nguyen)، به شما نشان می‌دهد که چگونه فکر کردن شروع و پایان هر رنجی‌ست. به همین دلیل است که وقت آن رسیده از فکر کردن دست بکشید و کمی به احساساتتان بها بدهید. اما این امر چگونه محقق خواهد شد؟ جوزف انگوین به شما پاسخ می‌گوید.

شما میان احساس شادی و آرامش و درد و رنج روانی مخیرید. با شماست که کدام را انتخاب می‌کنید. نویسنده در کتاب پیش‌رو گام‌به‌گام همراه شماست تا به وادی ناشناخته‌ها قدم بگذارید و از چیزی نترسید. تنها در این صورت است که می‌توانید به آنچه که همیشه در سر می‌پروراندید و برایتان مطلوب بوده، دست یابید. بینشی که کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن به شما می‌بخشد، باعث می‌شود تا هنگام مواجهه با چالش‌های زندگی، ابزارهای بهتری را در اختیار داشته باشید.

کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن اولین بار در سال 2022 منتشر و توجه منتقدان را به خود جلب کرده است. شاهین غفاری آن را به فارسی برگردانده و موسسه‌ی انتشارات فلسفه آن را منتشر کرده است.

کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعه‌ی فردی، از مخاطبان اصلی اثر حاضر هستند.

جملات برگزیده‌ی کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن

- هیچ محدودیتی برای ذهن وجود ندارد مگر آن‌هایی که خود می‌پذیریم. (ناپلئون هیل)
- بزرگ‌ترین قدرتی که بشر می‌تواند به آن دست یابد، قدرت عشق بدون شرط است. (تونی گرین)
- زمانی خواهد رسید که باور می‌کنید همه‌چیز تمام شده است. این همان نقطه آغاز است. (لوییس لامور)
- امروز فضایی برای معجزات باز می‌کنم. مهم نیست که معجزه چقدر بزرگ باشد بلکه مهم فضایی است که برای آن خلق می‌کنید. (کایل گری)
- این شجاعت را داشته باشید که از قلب و درک شهودی خود پیروی کنید. آن‌ها به طریقی می‌دانند که شما حقیقتاً چه می‌خواهید. (استیو جابز)
- فکر نکنید. فکر‌کردن کارها را پیچیده می‌کند. فقط احساس کنید و اگر این احساس برای‌تان آشنا بود، همان مسیر را ادامه دهید. (آر. ‌ام دریک)

در بخشی از کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن می‌خوانیم

خلاقیت بی‌قیدوشرط، ناب‌ترین شکل خلاقیت است. وقتی چیزی با استفاده از عشق بی‌قیدوشرط خلق می‌شود، چاره‌ای نداریم جز اینکه بایستیم و آن را با شگفتی ستایش کنیم. خلاقیت بدون شرط همیشه نوآورانه، منحصربه‌فرد، جدید، مجذوب‌کننده، دلاورانه، متفاوت و انقلابی است. افراد بسیار اندکی در چنین فضایی فعالیت می‌کنند چون ما همیشه برای کارهای خود قید و شرط تعیین می‌کنیم.

برای مثال وقتی کاری را برای رسیدن به هدف درآمدِ بیشتر انجام می‌دهیم، باید تلاش کنیم که برای خود درآمد خلق کنیم. این یک خلاقیت مشروط است زیرا هیچ‌کس پول را فقط برای اینکه پول داشته باشد نمی‌خواهد. پول همیشه برای رسیدن به خواسته‌ای دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. این به‌طور طبیعی، آن‌چه خلق می‌کنیم را دارای قید و شرط می‌کند. وقتی چیزی را برای رسیدن به چیز دیگری خلق می‌کنیم، معمولاً از فرایند خلق آن لذتی نمی‌بریم چون آن چیز ابزاری برای رسیدن به هدف دیگری است.

به همین دلیل است که همیشه خود را در حال تقلا و جان کندن و آشفتگی می‌یابیم و همیشه احساس استرس و سردرگمی داریم. حتی وقتی به هدف خود می‌رسیم، فقط برای مدتی از آن لذت می‌بریم و سپس به سراغ هدف دیگری می‌رویم که مجبوریم آن را دنبال کنیم چون به آن‌چه در جستجویش بودیم نرسیدیم.

درواقع آن‌چه به‌دنبالش هستیم، تجربه کردن یک احساس است. ما پول می‌خواهیم تا احساس آرامش و امنیت کنیم. دوست داریم در کنار خانواده خود باشیم تا احساس عشق و شادمانی کنیم. می‌خواهیم کاری که عاشقش هستیم را انجام دهیم زیرا به ما احساس کامیابی می‌دهد. این‌ها احساساتی هستند که سعی داریم تجربه کنیم اما به‌اشتباه فکر می‌کنیم که شیء یا هدفی که در پی آن هستیم، آن احساسات را به ما می‌دهند. این ایده اساساً اشتباه است زیرا احساسات ما فقط از درون‌مان تولید می‌شوند و نه از یک چیز بیرونی.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: در این کتاب چه کشف خواهید کرد و چگونه بیشترین بهره را از خواندن آن ببرید؟
بخش اول: سفری برای یافتن دلیل ریشه‌ای رنج انسان
بخش دوم: دلیل ریشه‌ای تمام رنج‌ها
راهب جوان و قایق خالی (داستان ذِن در مورد اینکه چرا فکر‌کردن دلیل رنج ماست)
بخش سوم: اصلاً چرا فکر می‌کنیم؟
بخش چهارم: افکار در برابر تفکر
بخش پنجم: اگر فقط چیزی را می‌توانیم احساس کنیم که به آن فکر کنیم، آیا برای رسیدن به احساسات مثبت نیز باید مثبت فکر کنیم؟
بخش ششم: تجربه انسان چگونه خلق می‌شود؛ سه اصل بنیادی
ذهن‌کائناتی
آگاهی کائناتی
فکر کائناتی
بخش هفتم: اگر فکر کردن دلیل اصلی رنج ماست، چطور باید آن را متوقف کنیم؟
بهشت و جهنم: یک حکایت ذن
بخش هشتم: چگونه بدون فکر کردن می‌توانیم در این دنیا رشد کنیم؟
بخش نهم: اگر تفکر نداشته باشیم، با اهداف و آرزوهای خود چه کنیم؟
من فکر می‌کنم پس رنج می‌کشم
بخش دهم: عشق بی‌قیدوشرط
خلاقیت بی‌قیدوشرط
بخش یازدهم: بعد از آنکه آرامش، شادمانی، عشق و کامیابی را در زمان حال تجربه کردید، چه باید بکنید؟
بخش دوازدهم: هیچ‌چیزی خوب یا بد نیست
بخش سیزدهم: بدون فکر کردن چه کنیم؟
حالا بدون فکر‌کردن، از کجا بدانیم که چه باید بکنیم؟
بخش چهاردهم: چگونه از درک شهودی خود پیروی کنیم؟
بخش پانزدهم: خلق فضایی برای معجزات
داستان استاد ذن و شاگرد– فنجان خود را خالی کن
بخش شانزدهم: اتفاقاتی که بعد از شروع زندگی در وضعیت عدم تفکر رخ می‌دهند (موانع بالقوه)
بخش هفدهم: حالا چه باید کرد؟
خلاصه‌ای بر عدم تفکر
رهنمودی برای توقف فکر‌کردن
چارچوبی برای توقف فکر‌کردن
موانع بالقوه
از کجا بدانید که در وضعیت عدم تفکر قرار دارید؟
رهنمودی برای خلق یک محیط مناسب برای وضعیت عدم تفکر
چارچوبی برای حذف عوامل محرک فکر‌کردن
چارچوبی برای خلق یک محیط مناسب برای وضعیت عدم تفکر
مثال‌هایی از طبقه‌بندی
چارچوبی برای پیاده کرده وضعیت عدم تفکر در محیط کار
رهنمودی برای غلبه بر عادت‌ها/رفتارهای مخرب
قدردانی
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن: چرا فکر کردن، آغاز و پایان رنج است؟
نویسنده
مترجمشاهین غفاری
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-7857-18-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۶۰۰۰ 13000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن

مهدیه دیدنده
۱۴۰۱/۶/۱۸
این کتاب فوق العاده هست. در این کتاب ما *تجربه* می‌کنیم که فکر کردن موجب درد و رنج ماست و به ما یاد میده که چطور فکر نکنیم و به خدا ایمان داشته باشیم؛ درواقع این امر رو *تجربه* می‌کنیم. این کتاب واقعا یک تجربه‌ی دلپذیره که باعث میشه با عینک کاااملا متفاوتی به زندگی نگاه کنیم
بشاید اگه یهباره وسط و
کتاب رو بیارین، متوجه صحبت‌ها نشین اما اگه کتاب رو از مقذمه بخونید، به کار‌هایی که گفته (که البته کارای چندانی هم نیست) عمل کنید صفحه به صفحه پیش برید، خوتون متوجه روان و سلیس و ساده بودن مطلب میشید و مطلب رو نه تنها می‌فهمید، بلکه "درک" و "تجربه"اش می‌کنید و در اخر کتاب کاملا نگرش دیگه‌ای دارید.
تجربه‌ی خودم: شاید کسایی که این کتاب رو نخوندن باور نکنن ولی من دقیقا طی یک روز که به حدود نیمه‌های کتاب رسیدم، روز بعدش (امروز) من تونستم یک روز کامل با خوشحالی، عشق، سرزندگی و شادابی بگذرونم و یک روز کامل رو بدون ذره‌ای تفکر (فکر کردن) باشم. و خیلی خیلی از دیدگاهی که پیدا کردم به دنیا، هیجان زدم😍😍
الان خیلی راحت تر میتونم به خدا اعتماد قلبی داشته باشم و حس می‌کنم راه زندگیم مشخص تر شده😍😍😍
حتماااا حتماااااا بخونیدشششششش. واقعااا ارزششو دارههههه
Marjan
۱۴۰۲/۸/۴
بهترین کمک این کتاب به منِ مبتلا به وسواس فکری، روشن کردن فرق بین فکر و تفکر کردن بود. اینکه بخاطر افکارم استرس یا عذاب وجدان نداشته باشم چون چیزی نیست که تحت اراده من باشه. چیزی که بده برچسب خوب یا بد زدن به افکار، فکر کردن به افکار و باور کردن افکار هست‌.
درکل کتاب خیلی خوب و جالبی بود البته من
یه قسمت‌هاییش رو قبول نداشتم (نظر شخصی خودم که میتونه نادرست باشه یا شایدم من منظور نویسنده رو به خوبی درک نکردم) مثلا اینکه اساساً هیچ چیزی توی این دنیا درست یا غلط نیست یا اینکه هر خواسته‌ای که تو ذهنت داری، کائنات بهت میگه چجوری بدستش بیاری.
برای همین یه امتیاز کم دادم.
Farnaz M. P
۱۴۰۱/۵/۲۸
این کتاب رو مثل معجزه‌ای در زندگی خودتون بدونید کتابی که با بیانی ساده و قابل فهم زندگی در حال رو به شما نشون میده، این کتاب رو قطعا برای شمایی که میخواید در امنیت حیات و نگاه تازه به پیرامونتان قرار بگیرید، توصیه میکنم، باعث میشه کمتر زندگی رو به کام خودتان تلخ کنید و به بعد خلاقیت روح وارد بشید کتاب نیروی حال آکهارت تله هم می‌تونه در ادامه این بینش رو تقویت کنه
Ghazaleh Sabeti
۱۴۰۲/۸/۲۳
واقعا کتاب خوبی هست من کتاب در این زمینه زیاد مطالعه کردم ولی به نتیجه نرسیدم همانطور که در ابتدای کتاب گفته شده بعد از مطالعه کامل کتاب فرد روز اول نخواهی بود واقعا همینطور هست تمریناتش ساده و کاربردی هست من هنوز تمریناتش را شروع نکردم ولی میخوام شروع کنم ولی همانطور که طبق مطالعه کردن کتاب صحبت و هاش را انجام می‌دادم واقعا تاثیر گذار بود اولین کتابی هست که واقعا براساس زندگی انسان‌ها و چیزی که هستن توضیح داده و قابل درک و قابل اجرا هست و به نطر من با انجام تمرینات ساده آن به نتیجه مورد نظر و مطلوب میشه رسید
سامان جهرمی
۱۴۰۱/۵/۲۰
فکر و درون وشرایط حاصل از اون مطلبیه که شخص باید همواره وضعیت خودش رو رصد کنه و حواسش به شرایط خودش باشه. من برای این کار سعی میکنم مداوم کتابهایی در این زمینه مطالعه کنم یا کتابهایی که قبلا خواندم رو مرور کنم
. این کتاب دقیقا در زمان درست به دستم رسید و تاثیر اون رو در حد عالی دیدم. خلاصه اخر کتاب مار رو برای مرور مطالب اون رو راحت کرده امیدوارم هرچه زودتر نسخ صوتی اون در دسترس قرار بگیره...
فاطمه تاجیک
۱۴۰۳/۱/۱۰
زندگی سخته و فکر کردن فقط سخت‌ترش می‌کنه این اعتقاد اصلی جوزف انگوین، نویسنده‌ی کتابه تصور کنین زمانی که در خواب و بیداری در تختخوابتان دراز کشیدین و افکار منفی هر لحظه در سرتان بیشتر میشن. درین مواقع هر چه سعی می‌کنیم نمی‌تونیم ذهنمون رو مدیریت کنیم تا کمی از اضطراب ناشی از بیش‌از‌حد فکر کم‌کنیم ب نویسنده درین کتاب ما میگه که چطور فکر کردن شروع و پایان هر رنجیه. به همین دلییله که وقت اون رسیده از فکر کردن دست بکشیم و کمی به احساساتمون بها بدیم. ولی چطور؟ نویسنده به ما میگه چطور ممکنه.
مریم حیدری
۱۴۰۲/۵/۲۹
سلام و خسته نباشی خدمت عوامل محترم کتابراه و دوستان عزیز، با مطالعه این کتاب این موضوع برام روشن شد که فکر کردن با فکر خام متفاوته و چیزی که مدام در حال انجام اون هستیم عمل فکر کردن هست، وقتی زندگی براحتی جریان پیدا می‌کنه و باهاش هماهنگ هستیم که فکر کردن رو کم کنیم. و این کار راحتی نیست. با کتاب و مطالعه‌ی در مورد تفاوت فکر تفکر و راه حل‌هایی واسه عدم تفکر مطالبی بیان شده. که تنها دونستن اونها کافی نیست و عمل به اونها نتایج مد نظر رو رقم میزنه.
daniyal naghibi
۱۴۰۲/۴/۱۶
خیلی کتاب خوبیه البته بنطرم چندباری بایدبخونی اگر بخوای واقعا بهش عمل کنی مخصوصاالان باذهنهایی درگیر که ما افراد جامعه داریم کمک بسیارخوبی هست اما من خودم دوبارتاانتهاخوندم وچندبارهم تکه تکه دوباره یه جاهاییش خوندم که باید روی ذهن کارمیکردی مطمئن هستم که دوباره وچندباره بایدبخونمش تااثرش رو ببینم توضیحات خوبی داده وبرا درک هرقسمت مثالهایی هم زده جالب هست توصیه میکنم حداقل یکبار وقت بزارید وبا تمرکز بخونید
ابراهیم زبیری
۱۴۰۱/۹/۳
این کتاب کوچک و ساده، هر آنچه برای آرامش و شادی و موفقیت لازمه را بدون اضافه گویی و پیچیدگی به ما میگه،،، البته تجربه نشون داده توده‌ی مردم سادگی و اختصار را قبول ندارند و مثل قوم موسی که یک کار ساده مانند قربانی کردن یک گوساله را تبدیل به کاری پیچیده و دشوار کردند، اکثریت اینگونه ایم. (ضرب المثل لقمه را دور سر چرخاندن) این کتاب منشأ و ریشه موفقیت و آرامش را کامل وبه خوبی توضیح داده
Mary Art
۱۴۰۱/۸/۱
کتاب خوبی بود و در کل بسیار تاثیر گذار بود. از جمله کتابهاییه که واقعا منو تغییر داد و هر بار که دارم زیادی به همه چیز فکر میکنم و از گذشته میپرم به آینده و برعکس، افسار مغزمو بکشم و یاد خودم بندازم که مهمترین زمان زمان حاله و تنها راه خوشبختی و آرامش فکر نکردنه. ولی خوب بنظر من با اینکه فقط ۱۱۴ صفحست ولی میشد که کل مطلب رو تو ۵۰ صفحه هم جا داد...
Moon
۱۴۰۱/۱۱/۹
کتاب خوبیه برای ذهن‌هایی که مدام در حال فکر کردن هستند و امروزه به نظرم ۹۸ درصد مردم دچارشن، توصیه‌هایی داره که باعث میشه به خودتون بیاید و این دور باطل رو بشکنید، خوانش روان و آسان و بدون زیاده گویی، با خلاصه‌ای در آخر کتاب که برای مرور هم خوبه، در کل کتاب خوبیه برای وضعیت عدم تفکر، جایی که میتونید احساس شادی و آرامش داشته باشید
مصطفی عزیزی
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
واقعا نمی‌دونم با چه لغاتی حسم رو در مورد این کتاب بیان کنم. در شرایطی خرید این کتاب اتفاق افتاد که کاملا درگیر فکر کردن‌ها و کار کشیدن‌های بیهوده از مغزم بودم. این کتاب با من صحبت کرد به نوعی، کتاب‌های زیادی در این حوزه مطاله کرده‌ام ولی به جرات می‌تونم بگم یکی از بهترین هاشون بوده برای من. ممنونم از ترجمه‌ی فوق العاده. کتابراه سپاسگزارم
Leila Rashki
۱۴۰۲/۲/۲
کتاب بسیار خوبی بود. واقعا بزرگترین اشکال ما که رنج رو برامون بهمراه داره فکر کردن و مدت زمان فکر کردن هست. افکار همیشه هستند ولی وقتی بیش از حد به آن‌ها بها می‌دهیم به یک رنج تبدیل می‌شوند که ارامش و شادی رو از ما می‌گیرند. خلاصه انتهای کتاب به نظر من یکی از بخش‌های خوب اون بود که می‌تونه در یاداوری مطالب کتاب در مرورهای بعدی موثر باشه
javad alisinaie
۱۴۰۲/۸/۲۵
سلام کتابی که باید با دقت مطالعه کرد، من با یک خط این کتاب به آرامش عمیق دست یافتم، این کتاب را باید با دید باز خواند و به این نکته توجه کرد، بی فکری مورد نظر نویسنده، مساوی بی عقلی یا نادانی نیست، بلکه مساوی فکر نکردن به افکار منفی و رهایی از گرداب بی نهایت افکار منفی است، بخوانید و از رهایی خودتون لذت ببرید
سپیده آزموده
۱۴۰۱/۱۱/۹
با تشکر از کتابراه و عزیزانی که نظراتشون رو ثبت میکنن چون خیلی به من کمک کرد که هر چه زودتر این کتاب رو خریداری کنم و بخونم.
یکی از بهترین کتابهایی که در زندگیم خوندم که تونست من رو از رنجی که همیشه میکشیدم رها کنه.
من به شدت over Thinking بودم و با خوندن این کتاب به چنان آرامشی رسیدم که به همه توصیه میکنم بخونن.
مشاهده همه نظرات 132

راهنمای مطالعه کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن

برای دریافت کتاب هر آن چه فکر می‌کنی باور نکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.