معرفی و دانلود کتاب صوتی مرزبندی = آزادی: چگونه مرزهایی ترسیم کنیم که ما را بدون احساس گناه آزاد کنند

عکس جلد کتاب صوتی مرزبندی = آزادی: چگونه مرزهایی ترسیم کنیم که ما را بدون احساس گناه آزاد کنند
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرزبندی = آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرزبندی = آزادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرزبندی = آزادی: چگونه مرزهایی ترسیم کنیم که ما را بدون احساس گناه آزاد کنند

کتاب صوتی مرزبندی = آزادی نوشته‌ی جوزف انگوین، راهنمایی ساده و مختصر اما کاربردی و مفید است که به شما معنای درست مرزبندی و مشخص کردن حد و حدود برای زندگی را آموزش می‌دهد. این کتاب با تبیین اصول و قوانین مرزبندی، آرامش روحی و روانی را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد.

درباره‌ی کتاب صوتی مرزبندی = آزادی

از اولین و ابتدایی‌ترین ویژگی‌هایی که برای انسان در نظر می‌گیرند، قدرت اختیار و اراده‌ی اوست. در ظاهر انسان خود برای سرنوشت خودش تصمیم می‌گیرد و هر پیامدی که در زندگی برایش حاصل شود نیز، به انتخاب‌های خودش باز می‌گردد. اما اگر کمی در واقعیت‌های زندگی دقیق شویم، خواهیم دید که این‌طور نیست، یا حداقل تمام حقیقت در این جمله خلاصه نمی‌شود. بسیار اتفاق می‌افتد که آدم‌ها به دلایل مختلف، از حق انتخاب خود می‌گذرند و اجازه‌ی تصمیم‌گیری در موارد مختلفی را به دیگران واگذار می‌کنند. این امر شاید در ظاهر به خواسته‌ی خود آن‌ها باشد و به چنین چیزی راضی شوند، اما آنچه در اعماق وجودشان می‌گذرد چندان مؤید چنین رضایتی نیست.

شرایطی که پیش از این درباره‌اش گفتیم، به ناتوانی در تعین حد و حدود و مرزبندی شناخته می‌شود. ممکن است در ابتدا این کار تنها اثری از ضعف به نظر برسد، اما واقعیت این است که ریشه‌های چنین کاری بسیار پیچیده‌تر و عمیق‌تر از یک ضعف ساده است. کسی که به دیگران اجازه‌ی تصمیم‌گیری می‌دهد، شاید خود از این کار واهمه داشته باشد و بخواهد دیگران آن را برایش انجام دهند. شاید فرد گرفتار در این وضعیت به نوعی از مهرطلبی مبتلا باشد و بخواهد با کسب تایید از دیگران و راضی نگه داشتنشان، دوست داشته شدنش توسط آن‌ها را تضمین کند. هر دلیلی که در پشت این کار نهفته باشد، چیزی از اشتباه بودن آن کم نمی‌کند. مرزبندی با دیگران یکی از سالم‌ترین شیوه‌های خودمراقبتی است که در کتاب صوتی مرزبندی = آزادی (Boundaries = Freedom) نوشته‌ی جوزف انگوین (Joseph Nguyen) به شکلی ساده و مختصر توضیح داده شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مرزبندی = آزادی

اگر در برابر خواسته‌های کسی جواب مثبت داده‌اید اما از این کار خود به دلایل مختلف در ناراحتی و عذاب هستید، احتمالاً شما نیز درگیر چنین آسیبی شده‌اید. افرادی که در تعیین حد و حدودِ پاسخگویی به خواسته‌های دیگران و تعیین خواسته‌های خودشان دچار مشکل هستند، اغلب نه گفتن را کاری به شدت ترسناک و عذاب‌آور می‌بینند. آن‌ها نمی‌خواهند با رد کردن درخواست دیگران، آن‌ها را از خودشان ناامید و ناراحت کنند، حتی اگر چنین کاری به قیمت از دست رفتن آرامش و راحتی خودشان باشد. واضح است که این کار اشتباهی طاقت‌فرساست، اما رعایت تعادل در چنین تصمیمی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید در چنین شرایطی این نکته را در نظر بگیرید که به انداز‌ه‌ای که دیگران برایتان مهم‌اند و به آن‌ها پاسخ آری می‌دهید، خودتان نیز برای خودتان مهم باشید و به خود هم پاسخ آری بدهید.

جوزف انگوین در این کتاب صوتی به شما کمک می‌کند تا معنای درست مرزبندی را درک کنید و از نه گفتن به دیگران دچار عذاب وجدان نشوید. شما با شنیدن این کتاب، به درک این مهم خواهید رسید که بدون اخذ اجازه از دیگران نیز می‌توانید زندگی شاد و سالمی داشته باشید و چه بسا همچنان در میان آن‌ها محبوب بمانید. نویسنده در کتاب صوتی مرزبندی = آزادی این نکته را توضیح می‌دهد که چطور تعیین حدومرز با دیگران، برای شما فضایی را به وجود می‌آور که سرشار از موقعیت‌هایی برای رشد و موفقیت است، و چطور تا زمانی که این فضا را برای خود به وجود نیاورید، به کامیابی و خوشبختی نیز دست پیدا نمی‌کنید. در نهایت روش‌های درست مرزبندی نیز در این کتاب به مخاطب آموزش داده می‌شود.

کتاب صوتی مرزبندی = آزادی با تلاش شاهین غفاری به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای مهدی سعادتی می‌شنوید. موسسه‌ی انتشارات فلسفه ناشر این اثر است.

کتاب صوتی مرزبندی = آزادی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر ناتوانی در تعیین حد و حدود با دیگران برایتان در زندگی مشکل‌ساز شده و تمام انرژیتان را از شما گرفته، می‌توانید با شنیدن این کتاب این مشکل را حل کرده و زندگی شادتری داشته باشید.

در بخشی از کتاب صوتی مرزبندی = آزادی: چگونه مرزهایی ترسیم کنیم که ما را بدون احساس گناه آزاد کنند می‌شنویم

ما بهره‌وری و دستاورد را به قیمت قربانی کردن خود، در اولویت قرار می‌دهیم. جدول زمانبندی خود را پر از وظایف و کارهای گوناگون می‌کنیم و هیچ فضای خالی‌ای برای شادمانی و لذت باقی نمی‌گذاریم. آنچنان مسحور هدف خود می‌شویم که فراموش می‌کنیم چه کسی هستیم و چه چیز واقعاً برای‌مان مهم است.

مشکل این رویکرد این است که معمولاً منجر به فرسودگی، ناامیدی و احساس پوچی پس از رسیدن به هدف می‌شود.

ما فکر می‌کنیم که یا فقط باید به اهداف‌مان برسیم و یا فقط برای علایق‌مان وقت بگذاریم؛ یا باید به اهداف شغلی فکر کنیم یا برای خانواده وقت بگذاریم.

اما ما در دنیای «این یا آن» زندگی نمی‌کنیم بلکه در دنیای «این و آن» زندگی می‌کنیم.

شما می‌توانید به تمام اهداف خود برسید و زمان برای آنچه دوست دارید نیز پیدا کنید. می‌توانید به اهداف شغلی خود برسید و برای خانواده خود هم وقت آزاد داشته باشید. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن می‌توانید هم بسازید و هم بخواهید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
بخش اول: زندگی در نبود مرزها
7 دقیقه
بخش دوم: از نه گفتن عذاب وجدان نگیرید
5 دقیقه
بخش سوم: مرزها چگونه فضایی برای نیازهای شما خلق می‌کنند
7 دقیقه
بخش چهارم: چگونه مرزبندی کنیم
8 دقیقه
بخش پنجم: آرامش خود را حفظ کنید
8 دقیقه
بخش ششم: قدرت تعمیم همه‌جانبه
9 دقیقه
بخش هفتم: مهم‌ترین مرزی که می‌توانید خلق کنید
10 دقیقه
بخش هشتم: مرزها مولدان خلاقیت
5 دقیقه
بخش نهم:رها کردن گذشته و خلق مرزهای جدید
5 دقیقه
خلاصه
3 دقیقه
کلام آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرزبندی = آزادی: چگونه مرزهایی ترسیم کنیم که ما را بدون احساس گناه آزاد کنند
نویسنده
مترجمشاهین غفاری
راویمهدی سعادتی
ناشر صوتی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرزبندی = آزادی

ادریس پارسا
۱۴۰۳/۲/۲
کوتاه مختصر راجب احترام گذاشتن به خود و زمان خود نسبت به دیگران
شکیبا حبیبیان
۱۴۰۳/۲/۶
تو یک ساعت یه چیز مفید و جدید یاد بگیرید 🤌🏻
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرزبندی = آزادی

برای دریافت کتاب صوتی مرزبندی = آزادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.