معرفی و دانلود کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید

عکس جلد کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید
قیمت:
۱۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید

کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید تألیف حسین سیدی به آموزش مباحث بنیادین زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌پردازد. این کتاب پروژه‌محور تلاش کرده تمامی اصول پایه تا پیشرفته‌ی پایتون را پوشش دهد تا همه‌ی علاقه‌مندان، از مبتدیانی که آشنایی قبلی با این زبان ندارند تا حرفه‌ای‌ها، بتوانند از آن استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید

پایتون زبان برنامه‌نویسی عمومی یا همه‌منظوره است که در ساخت بسیاری از ابزارها و نرم‌افزارهای روزمره و پرکاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. خیدو فان روسوم هلندی در اوایل دهه 1990 این زبان شی‌گرای تفسیری را ابداع کرد. او تنها سازنده‌ی این زبان بود و هیچ فرد یا گروهی در این کار همراهش نبود. اما محبوبیت و گسترش سریع پایتون باعث شد افراد و گروه‌های برنامه‌نویس و همینطور کاربران حرفه‌ای، که عموماً ناشناس‌اند، هر کدام به نحوی تلاش کنند پایتون را توسعه دهند و به‌مرور پیشرفته‌تر کنند.

حسین سیدی در کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید در چندین سطح مختلف به مباحث پایتون پرداخته است: از ابتدایی تا حرفه‌ای. او سعی کرده هر آنچه که از کلیات پایتون نیاز است را ارائه دهد تا کسانی که دانشی از این زبان ندارند بتوانند با خواندن این کتاب، کدنویسی با پایتون را شروع کنند. از سوی دیگر، او مباحث پیشرفته‌ی پایتون یا اصطلاحاً Bourne to Code را هم پوشش داده تا حرفه‌ای ها هم بتوانند کار خود را بهبود ببخشند.

از ویژگی‌های قابل‌توجه پایتون می‌توان به سادگی نسبی‌اش در یادگیری و اجرا اشاره کرد که باعث محبوبیتش شده. ویژگی دیگر این زبان، وجود کتابخانه‌های متعدد و گسترده‌ای است که کمک می‌کند بتوان بسیاری از مشکلات کدنویسی را راحت‌تر حل کرد. سرعت و کارایی هم از دیگر دلایلی است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ را مجاب کرده از زبان پایتون در محصولات‌شان استفاده کنند. مهم‌ترین و معروف‌ترین برنامه‌هایی که از پایتون به عنوان یکی از زبان‌های اصلی‌شان استفاده کرده‌اند، عبارتند از: یوتیوب، اینستاگرام، گوگل، موزیلا، ردیت و اسپاتیفای.

می‌توان گفت زبان برنامه‌نویسی پایتون به خاطر انعطاف و قابلیت‌هایش برای نوشتن برنامه‌های پیچیده گزینه‌ی مناسبی است. به همین خاطر، کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید شیوه‌ای کاربردی پیش گرفته و در تمریناتش کدهای سختی ارائه و آن‌ها را به صورت جز به جز بررسی کرده تا درک و مهارت‌تان در کدنویسی با پایتون را بهبود دهید. در این کتاب می‌توانید مثال‌های زیادی از کدهای پایتون، از کد ساده تا پیچیده را ببینید و تمرین کنید.

کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب هم برای کاربران حرفه‌ای پایتون و هم برنامه‌نویسان مبتدی مفید خواهد بود. کسانی که دوست دارند زبان پایتون را یاد بگیرند ولی نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند، می‌توانند سراغ این کتاب بیایند.

در بخشی از کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید می‌خوانیم

اگر شما در حال خواندن این کتاب هستید در حقیقت می‌دانید زبان برنامه‌نویسی پایتون وسیله‌ای بسیار مهم برای پیدا کردن شغل برنامه‌نویسی است. اگر به‌دنبال برنامه‌نویسی وب هستید یا می‌خواهید در حوزه هوش مصنوعی کار کنید یا اگر قصد دارید در بخش داده‌کاوی فعالیت داشته باشید و به طور کلی اگر قصد دارید یک برنامه‌نویس حرفه‌ای باشید قطعاً به زبان پایتون نیاز خواهید داشت.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالاست که دارای دستور زبان ساده و در عین حال قدرتمند است. زبان برنامه‌نویسی پایتون سطح بالاست به این معنا که به زبان انسان بسیار نزدیک است. در واقغ بسیاری از دستورات آن همانند صحبت کردن به زبان انگلیسی است. سادگی دستور زبان؛ وجود کتابخانه‌های متنوع؛ انجمن‌های بزرگ برنامه‌نویسی پایتون و... موجب آن شده است که این زبان به یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی تبدیل شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: چرا پایتون؟
فصل دوم: رشته‌ها
فصل سوم: لیست
فصل چهارم: مهاجرت به محیطی دیگر
فصل پنجم: ساختارهای کنترلی
فصل ششم: دیکشنری
فصل هفتم: تاپل
فصل هشتم: تابع
فصل نهم: برنامه‌نویسی شی‌گرا
فصل دهم: کار با فایل‌ها
فصل یازدهم: مدیریت خطا و استثنا در پایتون
فصل دوازدهم: کتابخانه؛ پکیج و ماژول در پایتون
فصل سیزدهم: کار با JSON در پایتون
فصل چهاردهم: API

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات293
زبانفارسی
شابک978-622-218-269-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید

برای دریافت کتاب هر آنچه از پایتون باید بدانید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.