معرفی و دانلود کتاب هر روز موهبتی است

عکس جلد کتاب هر روز موهبتی است
قیمت:
324000 تومان - 34.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هر روز موهبتی است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هر روز موهبتی است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هر روز موهبتی است

جان کری در کتاب هر روز موهبتی است، به شرح خاطرات خود از زمان کودکی که فرزند یک سیاستمدار بود تا پایان دوران مسئولیتش در وزارت خارجه آمریکا می‌پردازد.

شما در این اثر با جان کری و زندگی شخصی و کاری‌اش آشنا می‌شوید. او در کتاب خاطرات خود، از دوران تحصیلش و حضور در جبهه‌های جنگ ویتنام سخن گفته است. جان کری در کتاب هر روز موهبتی است (Every Day Is Extra) به حقیقتی که در زندگی به آن دست یافته اشاره می‌کند و می‌گوید:

«شما می‌توانید کشور خود را تغییر دهید و حتی روی دنیا تأثیر بگذارید. شاید اول کار شکست بخورید اما نباید دلسرد شوید، برخیزید و باز بجنگید تا برسید. گام‌های کوچک و بزرگ، بالاخره سر هم می‌شوند و شما را یاری می‌کنند چون همین ثانیه‌هاست که تاریخ را می‌سازد. اگر دلمان می‌خواهد به آینده‌ای روشن گام بگذاریم، مسئول و مجبوریم که با همه دشواری‌ها، این کار را انجام دهیم.»

کتاب هر روز موهبتی است یک روایت دقیق، روان، هوشمندانه و شفاف از زندگی فردی مهم در تاریخ کشور آمریکاست. شما در زمان مطالعه این اثر بیهوده درگیر جزئیات آن نمی‌شوید و تصویری بزرگ‌تر در برابر چشمان شما قرار می‌گیرد و به جای خواندن داستان یک زندگی، بیشتر درگیر شناخت کسی می‌شوید که این داستان زندگی را برایتان نوشته، یک داستان تلخ از آنچه که روزی مردم یک کشور، از سردمدارانش انتظار داشتند.

جان کری (John Kerry) تلاش کرده در کتابش شرح حال مختصری از هم‌رزمانش در جنگ ویتنام را نیز ارائه بدهد. او در این اثر به منش و شیوه زندگی افرادی پرداخته است که هر روز می‌توانست روز پایانی عمرشان باشد اما چنین نشد. کری درباره هدفش از نوشتن این کتاب می‌گوید:

«این کتاب برای این نوشته شده که نشان دهد همیشه حقایقی تلخ‌تر و سخت‌تر از باختن یک بحث یا یک جدال انتخاباتی وجود دارند؛ از این بدتر این است که بنشینی و موهبت یک روز تمام را نادیده بگری و از به دوش کشیدن مسئولیت و دشواری شانه خالی کنی.»

یک خط باریک بین خاطره‌نگاری و خودنگاری وجود دارد، که مثل تیزی یک تیغ می‌ماند، این کتاب از هر دوی این‌ها بهترین بهره‌ها را گرفته، دقت و ریزبینی اولی را داراست و دردمندی و روایتگری دومی را نیز به همراه دارد.

با جان کری بیشتر آشنا شویم:

جان فوربز کری در سال 1943 در آمریکا متولد شد. او که سیاستمدار، وکیل و وزیر امور خارجه آمریکا در دولت دوم باراک اوباما بود، از دانشگاه ییل در رشته علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شده است.

او از سال 1985 تا سال 2013 سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در مجلس سنای آمریکا بود. جان کری در سال 2004 به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معرفی شد اما از جورج بوش شکست خورد.

خواندن کتاب هر روز موهبتی است به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به خواندن زندگی‌نامه افراد مشهور و خاطراتشان به خصوص سیاستمداران علاقه‌مند هستید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب هر روز موهبتی است می‌خوانیم:

آن شب، آخرین شبی بود که با خانواد‌ه‌ام گذراندم. شب را در هتلی توی همان شهر زوگ ماندیم. پای کوه زوگربرگ که از قرار مدرسۀ من در بالای آن واقع بود. همان شب اول اقامت در سوئیس تجربۀ خوابیدن زیر لحاف‌های سنگین و ضخیم پر مرغابی را هم پیدا کردم و این برای منی که همیشه با یک پتوی نازک و یک بالش شب را می‌گذراندم خیلی غریب بود. صبح فردای آن به سوی مدرسه راه افتادیم و من حال کسی را داشتم که به زندان یا مسلخ می‌رود. با ماشین تا میانۀ صحن حیاط مدرسۀ «انستیتو مونتانا زوگربرگ» رفتیم و آن‌جا مدیر مدرسه و رئیس خوابگاه به استقبال‌مان آمدند.

این مدرسه هنوز هم پا برجاست. اثاثم را پایین گذاشته بودند. دقایق می‌گذشتند و دیگر وقت خداحافظی رسید. هرچه اشک پشت پلکم نگه داشته بودم، یکباره فواره زد. می‌دیدم که مادرم هم غمگین است. اندکی که گذشت و خودم را جمع و جور کردم، مادر و پدرم سوار ماشین شدند و دیگر بچه‌ها هم به همراهشان و راه افتادند و زدند به راه تا سر موقع به «سن گالن» برسند و پگی را هم آن‌جا بگذارند. تنها ماندم. خلأ وحشتناکی به میان سینه‌ام ریخت و آن را پر کرد. تا سه هفته مثل آدم‌های مکانیکی بودم: فکر خانه ر‌هایم نمی‌کرد، دلم برای همه تنگ شده بود، از طرفی به‌زور سعی می‌کردم با این موقعیت کاملاً غریب و تازه بسازم و با دیگران رفیق بشوم. حس و حالم دائم از غم به خودداری و از اشک به شکیبایی در نوسان بود.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
کودکی
روز‌های روشن کالج
افراشتن دست راست
جنگ
جنگ در خانه
یافتن راهم
سنای پیر
مسئولیت ‌های واشنگتن
برقراری آرامش و صلح
دوران گذار
سرطان و بازگشت
از دل یک نجوا
تکاندن گرد راه
رییس ‌جمهور جدید، سنای دوشقه
آقای رییس
سیاست‌ ورزی در دنیای پرخطر
همچنان در تقلا
جلوگیری از جنگ
زخم گشوده
برای کرۀ زمین
پی‌ گفتار
تصاویر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هر روز موهبتی است
نویسنده
مترجمعلی مجتهد زاده
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات736
زبانفارسی
شابک978-600-253-510-8
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
324000 ت - 34.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هر روز موهبتی است

Ali Na
۱۴۰۲/۹/۷
کتاب زندگی نامه خودنوشت جان کری هستش. به نظر من مطالب بسیار مفیدی در رابطه با تاریخ معاصر آمریکا، جامعه آمریکایی، اهداف و دغدغه هاشون و مهمتر از همه سیاست‌های داخلی و خارجیشون به ما ارائه میده. همچنین دیدگاهشون نسبت به مسائل بین المللی از جمله ایران و فلسطین بیان میکنه. خوندن این کتاب رو برای علاقه مندان به علوم سیاسی توصیه میکنم. دوستان حتما این کتاب رو بخونید تا با توسعه طلبی، استکبار و امپریالیسم آمریکایی‌ها بیشتر آشنا بشید
احمد صالحی
۱۳۹۹/۵/۱۷
زندگینامه و خاطرات اشخاصی که به مدارجی در زندگی خویش رسیده‌اند. همواره آموزنده است به خصوص جنگ ویتنام را بسیار خوب شرح داده است و نیز ارتقا در حزب دموکرات. قبلاً هم کتاب را دیده بودم ولی باز هم دلچسب است.
Mehrsa SafaeiDoust
۱۳۹۹/۶/۱
خوندمش مرسی کتاب خوبی بود
کری از دوران کودکیش و تحصیلات خانواده خاطرات جوانی چطور علاقمندیش به سیاست چه طور ورودش به سیاست و... میگه
برای من خیلی جالب بود
از خوندش لذت بردم
ممنونم کتابراه
hossein gh
۱۳۹۹/۲/۱۸
موتور کشتار انسانها رو سرلوحه زندگی خودمون قرار بدیم؟؟؟؟؟
MASOUD H
۱۳۹۹/۲/۱۹
امیدوارم بدون سانسور ترجمه شده باشه🤲
فرزاد عربی
۱۴۰۰/۸/۲۰
جاهایی که در مورد برجام هست بسیار عالی هست و نشون دهنده مشکلات داخلی امریکا هست
کتاب جالبی هست
محمد عبدالهی
۱۳۹۹/۲/۱۸
این گفته من رو با طلا خواهند نوشت آیندگان هرکی قشنگتر حرف میزنه خوی وحشیگری و حیوانی وحشتناکی داره که پشت حرفای قشنگش پنهان شده
محمد ربیعی
۱۳۹۹/۲/۱۹
عاشقتم جان. روزی قهرمان کشوری خواهی شدجان!
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب هر روز موهبتی است

برای دریافت کتاب هر روز موهبتی است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.