معرفی و دانلود کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است

عکس جلد کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است

کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است، مجموعه‌ای از اشعار عاشقانه‌‌ و اجتماعی غلامرضا طریقی را در بر می‌گیرد که به شیوه‌ی اشعار کلاسیک فارسی سروده شده‌اند و سرشار از تصاویر شعری بدیع و نازک‌اندیشی‌های شاعر هستند. از ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به طنز ظریف و کاربرد هنرمندانه‌ی صنایع ادبی در سروده‌های آن اشاره کرد.

درباره‌ی کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است

عشق یگانه مضمونی است که از قرن سوم تاکنون، گل سرسبد دفترهای شعر بوده، بدون این‌که رنگ کهنگی به خود بگیرد. فرقی ندارد شاعران، شعر نو را برای سرودن انتخاب کنند یا به روش بزرگان ادبیات کهن، به سراغ ابیات موزون و مُقَفّا بروند. درهرصورت، کاربرد مضامین عاشقانه، چه از نوع زمینی و چه از نوع الهی، در آثار ایشان دیده می‌شود. شاعران امروزی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به‌عنوان مثال، می‌توان به اشعار کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است اشاره کرد که از بهترین نمونه‌های اشعار عاشقانه‌‌ی اخیر محسوب می‌شوند و سرایش آن‌ها را علیرضا طریقی به عهده داشته است.

یک نگاه اجمالی به اشعار این دفتر نشان می‌دهد که سراینده‌ی آن‌ها هم کاربرد زبان و استفاده از دلالت‌های معنایی گوناگون واژگان را به‌خوبی می‌شناخته و هم در خلق تصاویر بدیع و بکر تبحر بالایی داشته. سروده‌های این کتاب همگی صورت و فرم اشعار کهن را دارند اما در باطن، مضامینی متناسب با زندگی انسان مدرن را در خود جای داده‌اند. طریقی به این شکل، تجددگرایی اشعارش را به لباس اصیل شعر کهن آراسته و اصالت و نوگرایی را با یکدیگر تلفیق کرده است.

اشاره به موضوعات دینی-مذهبی و اشعار و منظومه‌های شاعران کلاسیک در ابیات این کتاب به‌وضوح به چشم می‌خورد. استفاده از کلماتی چون مربا، تُردی، خزر و... در کنار اوزان شعر عروضی، نوعی آشنایی‌زدایی را در سروده‌های کتاب حاضر با خود به همراه آورده که بی‌شک توجه مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد. از سوی دیگر، غلامرضا طریقی در ساخت واژگان و ترکیبات نامأنوس نیز یدی طولایی داشته است. به‌عنوان نمونه می‌‌توان کلمه‌ی «چشم‌گریز» را نام برد. شاعر در خلق تصاویر شعری کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است نیز به همین اندازه خلاق بوده و مثلاً از عباراتی چون «موی پشت گوش انداختن» یا «لب‌های خرمافروش» در لابه‌لای اشعار خود بهره جسته که برای مخاطبان این اثر تازگی خواهند داشت.

چنان‌چه از خواندن جدیدترین دستاوردهای شاعران معاصر لذت می‌برید و قصد دارید آثار شاعران نوگرای امروزی را مطالعه نمایید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است را تهیه کرده و خوانش آن را آغاز کنید. انتشارات سوره‌ی مهر چاپ این اثر را به عهده داشته و آن را به تمامی علاقه‌مندان شعر معاصر عرضه کرده است.

کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران مجموعه‌های شعر عاشقانه، آن هم به سبک‌و‌سیاق شعرهای کلاسیک فارسی، بدون شک شیفته‌ی سروده‌های کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است خواهند شد.

با غلامرضا طریقی بیشتر آشنا شویم

غلامرضا طریقی (متولد 1356 در زنجان) شاعر موفق ایرانی است که کارنامه‌‌ی درخشانی، چه در حوزه‌ی شعرسرایی و چه در زمینه‌ی فعالیت‌های اجرایی دارد. سرپرستی دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی، تأسیس بنیاد نقد شعر در بنیاد شعر و ادبیات داستانی و ریاست گروه شعر خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران مهم‌ترین سمت‌هایی هستند که وی تاکنون به عهده داشته. حضور در چندین کنگره‌ی شعر ملی به‌عنوان داور، از دیگر اقدامات ارزنده‌ای طریقی در زمینه‌ی ادبیات محسوب می‌شود.

غلامرضا طریقی که شعرسرایی را از سال 1374 آغاز کرده، توانسته نشان درجه‌‌ی یک هنری را در رشته‌ی شعر کسب نماید و در کنگره‌‌های شعر و قصه‌ی جوان کشور، رتبه‌ی نخست را اخذ کند. از آثار اوست: «جهان غزلی عاشقانه است»، «با یاد شانه‌های تو»، «به جهنم»، «ایمان بیاورید…»، «باران اگر ببارد»، «اما تو را ای عاشق انسان کسی نشناخت» و ... .

در بخشی از کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است می‌خوانیم

دایره‌‌ٔ مرگ

عشق چرخی است که بر محور تن می‌چرخد!
مثل یاد تو که دور سر من می‌چرخد!
یاد تو اسب سفیدی است که با آمدنش
روح در عرصه‌ٔ میدان بدن می‌چرخد!
از چه فصلی است هوای تو که تا می‌آیی
باد می‌خشکد و گل روی چمن می‌چرخد!
بی‌گمان از تو و از نام تو دم خواهم زد
تا زبان با تب تشکیل سخن می‌چرخد!
زندگی دایره‌ٔ بسته‌ی مرگ است و در آن
سال‌ها عقربه دنبال کفن می‌چرخد!

فهرست مطالب کتاب

سخن‌ ناشر
گل میوه‌دهنده
مطلوب من
آتش‌فشان خاموش
دایره‌ مرگ
سفید، تو سیاه، من
بندر
طلوع
«مولوی» چرخان!
پیش تو من کیستم؟
آمد ولی مردد
فال و تماشا
اعتراض
عقدکنان
چشم، زیتون
جبر!
نبرد یک طرفه
ترن زن
آفرینش
تمشک، چینی
«من» نامه
شکست بت‌پرست
کلید روی در
صیغه!
ائتلاف چپ با راست
فاصله در نقشه
زودرنجی!
حبۀ انگور
برف باکره
دوباره، مثل همیشه
تو هم روزی...
در این مسیر مدوّر
آن‌قدر پرم از تو...
کمی اغراق
این نیمه غزل
قصه‌ای نیست
امشب، همین امشب
زمستان است
لیلا اگر تو باشی
گلایه
توجیه
یک جفت قلب تپیده!
بی می‌با هی با نی در دی!
حافظ مشق بگیر
منزوی
سیاهم کن
برف و تنور!
بدون تو
کلاغ قصۀ مادربزرگ
چه عیدی؟
هلا چشم!
هنوز هم
تاریخ غزل
ماه بوس!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-506-299-4
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است

برای دریافت کتاب هر لبت یک کبوتر سرخ است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.