معرفی و دانلود کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن

عکس جلد کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن
قیمت:
۵۵۰۰۰ 27500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن

هنگامی‌ که به افکار بیهوده خود اهمیت نمی‌دهید، زندگی بسیار ساده می‌شود. بایرون کتی و استیون میچل در کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن با استفاده از آموزه‌های تائو ته چینگ، شما را به آزادی ذهن و شاد زیستن در زندگی دعوت می‌کنند. این اثر فوق‌العاده در وصف ذهن آگاهی به هنگام فعالیت‌های روزانه است و شما را به‌ پذیرش هر چیزی همانگونه که هست، تشویق می‌کند.

درباره‌ی کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن:

کتاب دائو ده جینگ یا تائو ته چینگ به عنوان یکی از کتب کهن و حکمت‌آموز چینی، شرح دقیقی از یک ذهن هماهنگ با زندگی ارائه می‌دهد و به همین خاطر امروزه چندان تفاوتی ندارد که آموزه‌های آن را در چین باستان یا آمریکای مدرن به کار بگیریم چراکه هیچ زمان و مکانی در این خصوص اهمیت ندارد. به همین خاطر بایرون کتی و استیون میچل کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن (A Thousand Names for Joy) را با الهام از کتاب تائو ته چینگ و مطابق با زندگی امروزی ما به رشته تحریر درآورده‌اند و می‌خواهند نشان دهند که اگر افکار خود را رها کنید، زندگی بسیار آسان می‌شود.

طبق تجربه‌ی بایرون کتی اضطراب تنها دلیل زجر کشیدن است. زمانی که با واقعیت مجادله می‌کنید، مضطرب می‌شوید؛ یعنی وقتی‌ که قاطعانه می‌خواهید، واقعیت آن چیزی باشد که شما می‌خواهید اما به هر دلیلی زندگی‌تان با آنچه شما خواستار آن هستید متفاوت می‌شود، رنج و اضطرابی درونی گریبان‌تان را می‌گیرد.

وقتی درباره‌ی افکار و باورهای خود سؤال می‌کنید، پی می‌برید که چطور وابستگی به یک عقیده و باور سبب زجر کشیدن‌تان می‌شود. ذهن ذاتاً آرام است، اما وقتی فکری به ذهنتان خطور می‌کند، آن را باور می‌کنید و به مرور آرامش ناپدید می‌شود. در همان لحظه متوجه اضطراب خود می‌شوید و این آشفتگی شما به نوعی نشان دهنده‌ی تناقضی میان واقعیت و افکار ذهنی‌تان است.

بایرون کتی به عنوان نویسنده این کتاب که مدتی طولانی در افسردگی به سر می‌برد، مسیر خود را در چهل و سه سالگی یافت و یا آن‌قدر پذیرا و آماده بود که مسیر او را پیدا کرد. برای همین اطمینان دارد که شما هم می‌توانید راه خود را بیابید چراکه هیچ‌کس از دیگری برتر نیست و همه مانند خودش می‌توانند پذیرای هر چیزی باشند که ذهن و زندگی برایشان به ارمغان می‌آورد. نویسنده کتاب هزار و یک دلیل برای شاد بودن، در زندگی شخصی خود اندیشه‌های قدیمی و نه چندان مهم خود را زیر سؤال برده و متوجه شده‌ که آن‌ها هیچ معنای دقیقی ندارند. پس از آن بود که به بصیرتی درونی دست یافت و شناختی عمیق نسبت به رنج، شادی و خویشتن خود پیدا کرد.

نکوداشت‌های کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن:

- کتاب بایرون کیتی مانند شمشیر تیزی عمل می‌کند که توهم را می‌شکند و شما را قادر می‌سازد تا جوهر بی انتها وجودتان را بشناسید. (اکهارت توله نویسنده کتاب The Power of Now)

- آموزه‌ها و زندگی روزمره کتی حکمت ناب است. «هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن» راه رسیدن به آرامش درونی را نشان می‌دهد. (روشی برنی گلاسمن)

- بایرون کتی یکی از معلمان واقعاً بزرگ و الهام بخش زمان ماست. او شخصاً برای من بسیار مفید بوده است. من این زن خردمند را دوست دارم و همه را تشویق می‌کنم که خود را در این کتاب خارق العاده غرق کنند. (دکتر وین دبلیو دایر)

- «هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن» تصویری زنده و قدرتمند از ذهن بیدار است. من مجذوب ذهن روشن و قلب دوست داشتنی کتی هستم که فرآیندی ساده برای یافتن شادی به جهان ارائه می‌دهد. چه کسی می‌دانست؟ کتی این کار را کرد و چه نعمتی را به همه ما ارائه کرد. (ایانلا وانزانت موسس Inner Visions Institute)

کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به شما کمک می‌کند که اضطراب‌ها و تشویش‌های درونی خود را رها کنید و به آرامش ذهن و شادی در زندگی دست یابید.

با نویسندگان کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن بیشتر آشنا شویم:

نویسنده و سخنران آمریکایی بایرون کیتلین میشل (Byron Kathleen Mitchell) در سال 1942 در ایالت تگزاس متولد شد. او بنیان‌گذار راهکاری برای واکاوی شخصی به نام «کار بایرن کیتی» است و سازمانی در ایالت کالیفرنیا راه اندازی کرده که در همین زمینه فعالیت می‌کند. مجله تایم بایرون کتی را به عنوان نوآور معنوی قرن اخیر معرفی کرده است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب «آنچه هست را دوست بداریم: چهار پرسشی که زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد» «آیا به عشق تو محتاجم؟» اشاره کرد.

استیون میچل (Stephen Mitchell) در سال 1943 در بروکلین متولد شد. در آمهرست، سوربن و ییل تحصیل کرد و برای تمرین شدید آموزه‌های مکتب ذن، تحصیل را رها کرد. کتاب‌های پرفروش او عبارتند از: «فکرهایت را باور نکن: چهار پرسشی که زندگی شما را متحول خواهد کرد، آنچه هست را دوست بداریم، تائو ته چینگ، انجیل به روایت عیسی و ...» همچنین او همسر نویسنده‌ی پرفروش بایرون کیتی است و آن‌ها تاکنون سه کتاب را با همکاری یکدیگر تالیف کرده‌اند.

جملات برگزیده کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن:

- اگر می‌خواهی لبریز شوی، خود را برای تهی شدن رها کن.
- کارت را انجام بده و سپس عقب بایست، تنها راه رسیدن به آرامش.
- کاری نکردن را تمرین کنید، آنگاه همه‌چیز سر جایش قرار خواهد گرفت.
- همان‌گونه که خود را دوست داری دنیا را دوست بدار؛ آنگاه می‌توانی برای همه‌چیز ارزش قائل بشوی.

در بخشی از کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن می‌خوانیم:

زجر کشیدن ذهنی است. ربطی به جسم و یا وضعیت فرد ندارد. ممکن است درد عظیمی داشته باشید اما زجر نکشید. از کجا می‌دانید که قرار است درد داشته باشید؟ این اتفاقی است که افتاده است. بدون داستان‌های مضطرب کننده زندگی کردن، دوست داشتن آنچه که هست حتی به هنگام درد بهشت است. درد کشیدن و باور داشتن خلاف آن جهنم است. درواقع درد دوست ماست. چیزی نیست که بخواهم از شر آن خلاص شوم، اگر نتوانم. ملاقات‌کنندۀ دلنشینی است که می‌تواند تا هر زمان که مایل است بماند. (البته به این معنا نیست که مسکن نمی‌خورم!)

حتی درد هم برنامه‌ریزی‌شده است و همواره در حال خروج از نقطه تعادل است. آیا هنگامی‌که هوشیار نیستید جسم شما درد می‌کشد؟ وقتی درد می‌کشید و تماسی را که منتظرش بودید دریافت می‌کنید، ذهن شما روی مکالمۀ تلفنی تمرکز می‌کند، و دیگر هیچ دردی نیست. اگر شیوۀ اندیشیدن شما تغییر کند، درد هم تغییر می‌کند.

یک دوست اسرائیلی دارم که از گردن به پایین فلج است. پیش‌تر خود را قربانی تلقی می‌کرد، و همه مستندات را هم برای این کار داشت ذهن در این زمینه تواناست. او اطمینان داشت که زندگی ناعادلانه است؛ اما بعد از آنکه روش «کار» را برای مدتی انجام داد، به‌خاطر آورد که واقعیت همان‌گونه که باید باشد هست. اکنون هیچ مشکلی ندارد. مردی خوشحال در بدنی معلول است. برای تغییر ذهنیت خود کاری نکرد. صرفاً نحوۀ اندیشیدن خود را زیر سؤال برد و ذهنیتش تغییر یافت.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
سخنی در باب نویسنده اثر
مقدمه
چگونگی انجام دادن روش‌ «کار»
پرسش و پاسخ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن
نویسنده،
مترجمنازنین توانگر رنجبر
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات393
زبانفارسی
شابک978-622-668366-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ 27500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن

حسین ایزدی یزدی
۱۴۰۱/۴/۲۹
عالی و راه شادی را نشان داد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن

برای دریافت کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.