معرفی و دانلود کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز

عکس جلد کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز

کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز رمان جدید بابک طاهری است که در واقع ادامه‌ای بر کتاب قبلی وی، پله‌ ششم یوسف‌آباد به حساب می‌آید. قهرمان داستان این رمان سعید، خود یک نویسنده‌ی ایرانی است که برای مراسم رونمایی از کتاب جدیدش راهی فرانسه شده. در‌عین‌حال، او کشمکشی درونی برای رسیدن به رضایت از خویش را نیز تجربه می‌کند که در واقع قوای محرکه‌ی پیش‌برنده‌ی داستان است.

درباره‌ی کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز

داستانی برای انسان مدرن امروز! کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز، نوشته‌ی بابک طاهری است که انسان ایرانی معاصر را در مرکز توجه خود قرار داده. شخصیت اصلی کتاب، سعید، خود نیز نویسنده‌ است. داستان کتاب از جایی شروع می‌شود که وی وارد پاریس شده، شهری که قرار است مراسم رونمایی کتاب جدید او در آن انجام شود. اما به غیر از وجه بیرونی داستان که همان سفر شخصیت اصلی است، او کشمکشی درونی و درواقع یک سفر درونی را نیز آغاز می‌کند.

«رضایت از خود» یکی از موضوعات اصلی مطرح شده در کتاب به شمار می‌رود. این مفهوم در دهه‌های اخیر ذهن بسیاری از ایرانیان را به خود مشغول کرده و تقریباً تبدیل به یک موضوع مهم در روانشناسی ایران شده است.

کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز در واقع بخش پایانی کتاب قبلی نویسنده، یعنی پله ششم یوسف‌آباد است. این رمان برخلاف عنوان قبلی که یک کتاب عاشقانه بود، تمرکز بیشتری بر فردیت قهرمان اصلی داستانش دارد؛ شخصیتی که به تدریج سعی می‌کند رضایت درونی از‌دست‌رفته‌اش را به دست بیاورد. این موضوع با تعمق در عنوان کتاب نیز به دست می‌آید. گویا پلیکان همان قهرمان داستان است که هفت گام برای پرواز دارد، درست مانند قهرمان داستان که در چند گام و به مرور در پی یافتن گمشده‌ی خود است. رسیدن به رضایت از خویشتن و عدم احساس کمبود در زندگی که می‌تواند مانند پرواز برای پلیکان، بسیار شیرین و جذاب باشد.

از دیگر مفاهیم موجود در کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز، به قلم بابک طاهری، می‌توان به میل و اشتیاق شخصیت اصلی به تقویت اراده و حل مشکلات با اراده‌ی شخصی اشاره کرد. این موضوع یک چالش درونی است که قهرمان باید برای رسیدن به رضایت درونی، بر آن پیروز شود. از عشق نیز که همچنان یکی از درون‌مایه‌های اصلی این رمان است نباید غافل شد. عشقی که از رمان قبلی، به ماجراهای این کتاب هم کشیده شده است.

قهرمان کتاب به خوبی و درستی چنان ساخته و پرداخته شده که گویا یک انسان ایرانی معاصر است. او همان دغدغه‌هایی را دارد که در زمره‌ی چالش‌های مشترک ایرانیان قرار می‌گیرد. به همین دلیل، خواندن کتاب برای یک ایرانی باعث ایجاد حس هم‌ذا‌ت‌پنداری با شخصیت اصلی می‌شود. اتفاقی که یک نکته‌ی مثبت برای نویسنده و قدرت نگارش او محسوب می‌شود.

رمان پرکشش بابک طاهری از سوی انتشارات آزادمهر به چاپ رسیده است.

کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز مناسب چه کسانی است؟

یک داستان خوب و آشنا که خواندن آن به علاقه‌مندان رمان‌های ایرانی با تم عاشقانه توصیه می‌شود. شخصیت اصلی داستان برای بسیاری از ما یادآور دغدغه‌ها و دلمشغولی‌های مشترکی است که خود نیز تجربه کرده‌ایم. همین موضوع باعث ایجاد علاقه در خواننده برای پیگیری داستان می‌شود.

در بخشی از کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز می‌خوانیم

زن در حالی‌که حوله حمام را دور خود پیچیده بود روی تخت بزرگ و جادار اتاق هتل کنار کیف دستی‌اش و کتابی که روی تخت یک‌وری افتاده بوده نشست. اطرافش را بی‌هدف نگاهی کرد، میان‌سال بود با پوستی گندمگون و قدی متوسط. نگاهش به روی کتاب سُر خورد و اسم نویسنده‌اش (سعید.) «آه سعید از دست تو، یعنی هنوزم؟!!! آخه چرا؟» قطرات آب از موهای نازک خرمایی رنگش که تا روی شانه‌هایش می‌رسید به آرامی و با طنازی تارهای موهایش را طی می‌کردند و بعد از روان شدن روی پشتش به لبه‌ی حوله‌ای که از بالای سینه‌ها تا وسط ران‌هایش ‌را پوشانده بود می‌رسیدند و در بین پُرزهای حوله ناپدید می‌شدند. چمدانی باز شده روی زمین کنار تخت قرار داشت. حالا اینجا در پاریس چکار می‌کرد؟ به تنهایی. سال‌ها می‌شد که تنهایی به مسافرت نرفته بود به‌جز چند باری که به ایران برگشته بود برای دیدن اقوامش.

تصویر جلد کتاب او را در ذهنش به عقب کشید یاد روزهایی افتاد که دانشجویی تازه فارغ التحصیل شده بود و داشت دوران طرحش را می‌گذراند به یاد مردی که دلش را برده بود و آن انتظار بی‌پایان برای قدم‌هایی که هیچ‌گاه برداشته نشد و دستانی که هرگز دراز نشد تا او را به آغوش خود بخواند و. تا تصمیم به فرار و مهاجرت به پشت‌گرمی خواهرش در امریکا برای فراموشی ناکامی‌ها. به چشم‌های خودش درآینه‌ی روی میز کنار تخت خیره شد. انگار همه‌ی داستانش در ته چشمانش جایی خانه کرده باشد، محو تماشای چشمان خود شد. «یعنی این همه داستان دارم؟ تا حالا کجا بودن؟» اینها صدایی بود که از درونش بر می‌خواست. با بی‌حوصله‌گی نگاهش را از آینه برداشت و به کتاب روی تخت انداخت، کتاب را در دست گرفت و به جلد آن و اسم نویسنده نگاه کرد. بودند کسان دیگری که به او ابراز علاقه می‌کردند و او هم حتی دوست‌شان می‌داشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز
گام اول: فرانسه، پاریس
پاریس همان روز صبح هتلی در همان نزدیکی
بیمارستانی در پاریس بعد از ظهر همان روز
گام دوم: پاریس دفتر نشریه
گام سوم
گام چهارم
گام ششم
گام هفتم: فرودگاه
گام هفتم در بیمارستان
گام هفتم، در هتل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزادمهر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات194
زبانفارسی
شابک978-622-98329-7-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز

برای دریافت کتاب هفت گام یک پلیکان قبل از پرواز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.