معرفی و دانلود کتاب همراه خوب یا بد: بررسی آسیب‌های تلفن همراه

برای دانلود قانونی کتاب همراه خوب یا بد: بررسی آسیب‌های تلفن همراه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همراه خوب یا بد: بررسی آسیب‌های تلفن همراه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همراه خوب یا بد: بررسی آسیب‌های تلفن همراه

کتاب همراه خوب یا بد: بررسی آسیب‌های تلفن همراه، تالیف محمد میرزایی، به بررسی آسیب‌های تلفن همراه پرداخته و نقش تلفن‌همراه را در کاهش عملکرد تحصیلی بررسی می‌نماید.

این بررسی‌ها می‌توانند برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان مدارس، دانشجویان حوزه ارتباطات و جامعه‌شناسی و تمامی علاقمندان عرصه علم و پژوهش مورد استفاده قرار گیرند.

پرداختن به نقش‌ها و تأثیرات فناوری‌های نوین ارتباطی از جمله تلفن‌همراه در جنبه‌های مختلف زندگی انسان یکی از ضرورت‌های اساسی تعیین میزان، و نحوه استفاده از این فناوری‌ها در دنیای کنونی است. با ورود به عصر اطلاعات، فناوری‌های ارتباطی بی‌شماری به موازات نهادهای خانواده، مدرسه و... در نحوه تفکر و رفتار نوجوان در فرایند جامعه‌پذیری دخیل هستند.

امروزه ارزانی خطوط و دسترسی آسان به تلفن‌همراه در میان اقشار جامعه، مسیر ورود این وسیله ارتباطی به مدارس ابتدایی و راهنمایی کشور را نیز هموار نموده است، به نحوی که این وسیله ارتباطی در کنار لوازم التحریر، دفتر و کتاب در کیف اغلب دانش‌آموزان مشاهده می‌شود. این واقعیت نه تنها خود، یکی از پیامدهای آسیبی تلفن‌همراه است، بلکه عدم آگاهی و آموزش در مورد نحوه استفاده درست از این وسیله در میان دانش آموزانِ نوجوان، خود از مهمترین علل افزایش و گسترش عواقب منفی فوق‌الذکر است.

افزایش مشکلات استفاده از سرویس تلفن‌همراه نظیر اختلال نظم در کلاس، کاهش تمرکز دانش‌آموزان در یادگیری، ورود تصاویر و محتوای غیراخلاقی به مدارس و تأثیرات آن بر جوانان و نوجوانان، اختلالات، ورود زود هنگام به روابط با جنس مخالف و برقراری ارتباط با آنها و تأثیرات این دستگاه ارتباطی بر سلامت جسم و روان دانش‌آموزان همچنین هیجان‌زدگی و استرس در آنان از مهم‌ترین آسیب‌های استفاده از تلفن‌همراه در قشر نوجوان و در مدارس است.

در کتاب همراه خوب یا بد: بررسی آسیب‌های تلفن همراه،‌ می‌بینیم که تلفن‌همراه امروزه به یک وسیله ارتباطی خصوصی تبدیل شده و فرزندان خارج از نظارت والدین، می‌توانند با دوستان خود در تعامل باشند. آنان از این طریق امور خود را مدیریت می‌کنند و به حلقه بلافاصل خانواده و دوستان متصل می‌شوند. تلفن‌همراه، بخش عظیمی از عناصر هویتی جوانان را تشکیل می‌دهد. به‌طوری که می‌توان از طریق بررسی رنگ گوشی، تصاویر، موسیقی و فایل‌هایی که در گوشی همراه خود دارند به شخصیت و هویت آنان پی‌برد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مؤلف
مقدمه
شرح اصطلاحات
عملکرد تحصیلی
افت تحصیلی
مُد و مدگرایی
نظم و انضباط فردی و بی‌نظمی
مصرف رسانه‌ای
تغییر ارزشی
رسانه
موبایل یا تلفن‌همراه
جایگاه تلفن‌همراه در بدو ورود به ایران
گسترش کارکردهای تلفن‌همراه
تلفن‌همراه و توسعه ارتباطات بین ‌فردی
شبکه‌های اجتماعی سیار و تعاملات بین‌ فردی
جنبه‌های جامعه‌ شناختی تلفن‌همراه
تبیین نظری افت تحصیلی و عملکرد تحصیلی
نظریات مکتب انتقادی
صنعت فرهنگ
دیدگاه‌ها و مکاتب جامعه‌شناسی درباره آموزش و پرورش
کارکردگرایی: کارکردهای آموزش
دیدگاه کشمکش - نابرابری آموزشی
دیدگاه کنش متقابل نمادی
نظریه تحول ارزشی اینگلهارت
نظریه توسعه کارکردی موبایل
هابرماس و نظریه کنش ارتباطی
نظریه ساختار شبکه‌ای کاستلز
پارسونز و نظریه نظام کنش
نقش استفاده از تلفن‌همراه بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان
مؤلّفه‌های کارکردها و محتوای تلفن‌همراه
مؤلفه‌های مدگرایی
دریافت اطلاعات نامناسب
ابعاد و مؤلفه‌های دریافت اطلاعات نامناسب
کاهش مطالعه و توجه به درس
مؤلفه‌های کاهش مطالعه و توجه به درس
خلاصه روند اجرایی تحقیق
شکل 1 - مدل تحقیق (تاجیک اسماعیلی، میرزایی، 1394)
نتیجه‌گیری
منابع و مآخذ
الف – منابع فارسی
ب– منابع انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همراه خوب یا بد: بررسی آسیب‌های تلفن همراه
نویسنده،
ناشر چاپیموسسه فرهنگی هنری سیب سرخ نیکان
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-7790-27-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب همراه خوب یا بد: بررسی آسیب‌های تلفن همراه

برای دریافت کتاب همراه خوب یا بد: بررسی آسیب‌های تلفن همراه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.