معرفی و دانلود کتاب همسری در طبقه بالا

عکس جلد کتاب همسری در طبقه بالا
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همسری در طبقه بالا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همسری در طبقه بالا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همسری در طبقه بالا

تریلری پرتعلیق که شما را سر ذوق می‌آورد. کتاب همسری در طبقه بالا به قلم ریچل هاوکینز روایتگر زندگی دختری جوان به نامی جین است که برحسب اتفاق با اشخاص و ماجراهایی مرموز و مهیب مواجه می‌گردد. این اثر پرفروش نیویورک تایمز و یو اس‌ای تودی، در سال 2021 به عنوان یکی از نامزدهای بهترین کتاب معمایی گوریدز برگزیده شد.

درباره کتاب همسری در طبقه بالا:

ریچل هاوکینز یکی از نویسندگان مطرح ژانر جنایی در ادبیات امروز جهان است. در آثار او علاوه بر جذابیت‌های روایی مدرن، می‌توان به مایه‌های گوتیک کارهای نویسندگان کلاسیکی چون مری شلی و امیلی برونته برخورد کرد.

کتاب همسری در طبقه بالا (The Wife Upstairs: A Novel)، به گمان بیشتر منتقدین و مخاطبین عام، شاهکار او به شمار می‌رود. این رمان رازآلود از تمامی عناصر بهترین آثار تریلر از جمله پیرنگ جذاب، فضاسازی گیرا، شخصیت‌پردازی استادانه، فرجام پیشبینی‌ناپذیر و البته، دیالو‌گ‌های به‌یادماندنی برخوردار است.

داستان کتاب حول محور کاراکتری به نام جین می‌گردد. دختری جوان که به طبقه‌ی فرودست جامعه تعلق دارد. او که تازگی به محله‌ای جدید نقل مکان کرده، ابتدا با همسایگان جدید خود غریبی می‌کند. اما با ادی روچستر که بیوه‌مردی جذاب و متمول است، آشنا می‌شود و به مرور زمان حال و هوایش تغییر می‌کند. جین پس از مدتی به ادی دل می‌بازد. اتفاقی که البته قابل پیشبینی است. اما ادی چطور؟ آیا او نیز دل در گرو جین دارد؟ ظاهراً بله. اما عاقبت ماجرا به همین سادگی‌ها نخواهد بود و پاسخ مهیب این ابهام را به مرور خواهیم دریافت.

رابطه‌ی جین با ادی سبب آشنایی او با محافل بزرگان و ثروتمندان می‌شود. جین با ورود به جمع این افراد، کم‌کم پی به رازهایی هولناک می‌برد که ابهام و دلهره‌آور بودنشان آن اندازه است که علاوه بر خود او، مخاطبین داستان زندگی‌اش را نیز متحیر می‌سازد!

افتخارات کتاب همسری در طبقه بالا:

- حضور در میان ده اثر پرفروش نیویورک تایمز
- اثر پرفروش یو اس اس تودی (USA Today)
- کتاب جدید و پرفروش هلو مگزین انگلیس در سال 2021
- از کتاب‌های پرفروش نشریه استایلیست انگلیس در سال 2021

نکوداشت‌های کتاب همسری در طبقه بالا:

- کتابی که همچون جین ایر سرشار از پیچیدگی و شگفتی‌های فراوان است. (نیوزویک)
- اثری الهام گرفته از ادبیات کلاسیک گوتیک. (گودریدز)
- اگر جین ایر یک بی‌گناه ساده دل با قلبی از طلا نبود، چه اتفاقی می‌افتاد؟ این روایت برعکس را بخوانید تا متوجه شوید. (Vulture)
- برداشتی بی‌نظیر از یک داستان معروف گوتیک. (Library Journal)

کتاب همسری در طبقه بالا مناسب چه کسانی است؟

اگر از طرفداران آثار معمایی و تریلر نویسندگانی چون لوسی فولی و شاری لاپنا هستید، مطالعه این اثر درخشان و جدید در دنیای ادبیات جنایی و گوتیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با ریچل هاوکینز بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده پرفروش نیویورک تایمز تاکنون آثار زیادی برای خوانندگان جوان منتشر کرده است. ریچل هاوکینز (Rachel Hawkins) ساکن ایالت آلاباما است و پیش از نویسندگی به تدریس زبان انگلیسی مشغول بوده است.

در بخشی از کتاب همسری در طبقه بالا می‌خوانیم:

دو هفته بعد از سفر، دائم به آن روز فکر می‌کردم که اِدی این‌سمت و آن‌سمت خانه کنار دریاچه چطور پرسه می‌زد و آشفته بود. حالا خودم همین کار را می‌کنم. از این راهرو به آن راهرو می‌روم؛ داخل کمدها را نگاه می‌کنم. بعد جلوی درهای بسته می‌ایستم.

از روزی که با اِدی آشنا شدم برای اولین بار احساس تنهایی کردم. اول فکر کردم به امیلی و کمپل زنگ بزنم و از آن‌ها دعوت کنم باهم پیاده‌روی برویم و بگویم: «هی دخترها. اِدی من رو برد خونه کنار دریاچه. همون جایی که زنش مُرده؛ عجیبه نه؟»

بروند به جهنم. می‌دانم هنوز درباره بی حرف می‌زنند.

به کافی‌شاپ رُستد رفتم تا قهوه بخورم. دو خانم مسن نزدیک پنجره نشسته بودند و درباره بی حرف می‌زدند. یکی از آن‌ها تلفنش دستش بود. گفت: «هر سال کریسمس از سایت شرکتش وسایل سفارش می‌دادم. زنِ‌ خوبی بود.»

آن یکی زن گفت: «کارِ شوهرشه. می‌دونی. کارِ شوهرش.» «هووووم.» سرش را تکان داد و گفت: «همیشه کار اون‌هاست.» اما کدام شوهر؟ الان پای دو شوهر وسط است. آن مرد قرار است شوهرِ من هم بشود.

زنی که تلفن دستش بود گفت: «اونجا غافلگیر شده. می‌دونی چی شده. احتمالاً نمی‌خواسته دوتاشون رو بکُشه. اما وقتی رسیده اونجا و دوتا رو باهم دیده...» «دیگه چی‌کار می‌تونسته بکنه. چاره‌ای نداشته.»

انگار قتل به همین سادگی است. می‌خواسته یک نوشابه سفارش بدهد. گفته حالا دوتا سفارش می‌دهم. این مردم همین قدر احمق‌اند.

دیگر نمی‌خواهم به حرف‌های آن‌ها گوش بدهم و به موضوعات اِدی، تریپ، بی و بلانش فکر کنم. گارسون صدا زد. «شیرسویا و قهوه برای جین؟» سه بار اسمم را صدا زد. یادم رفته است اسمم جین است. دارم دیوانه می‌شوم. باید با یک نفر حرف بزنم. باید درباره اتفاقی که در خانه دریاچه افتاد با یکی حرف بزنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همسری در طبقه بالا
نویسنده
مترجمفرانک سالاری
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-235-188-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همسری در طبقه بالا

مها
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
با این که تا حدودی شبیه به کتاب خدمتکار بود ولی لذت بخش بود بازم
توضیحات زیادی داشت و در قسمت علت ارتکاب قتل ضعیف بود
اگر نخوندید کتاب رو از این جا به بعد نظرم رو نخونید
(شخصیت بی خیلی متناقض ساخته شده بود که خوب باعث میشه داستان واقعیت پذیر نباشه، از طرفی دلیلش برای کشتن بلانش خیلی احمقانه و سطحی بود از طرفی علتی که جین از گذشته‌اش فرار میکرد هم خیلی ضعیف و غیر قابل باور بود)
shahrzad izadi
۱۴۰۰/۹/۲۴
عالی بود. یک کتاب جنایی معمایی واقعی که تا انتهای داستان، حقیقت ماجرا قابل حدس نبود. شخصیت پردازی خوب، نثر روان، ترجمه عالی. زیاده گویی نداشت و ریتم داستان جذاب و پرکشش بود و تا اتمام کتاب به واقع نتونستم اون را زمین بگذارم. اگه علاقمند به کتابهای جنایی هستید، خوندن این کتاب رو از دست ندید. تشکر فراوان از کتابراه عزیز.
سعیده فاطمی
۱۴۰۲/۴/۱۴
باز هم یه کتاب عالی از این نویسنده واقعا فوق العاده فضا رو تعریف و توصیف میکنه و باعث میشه فکر کنید دارید یک فیلم با کیفیت بالا میبینید و خیلی راحت باهاش ارتباط برقرار میکنید فقط در جریان باشید به شدت درگیرتون میکنه و تا تموم نکنید ولش نمیکنید واقعا پیشنهاد میکنم حتما بخونید تا آخرای کتاب نمیتونید بفهمید قراره چی بشه
Maryam D
۱۴۰۱/۱/۳۰
از این کتاب خوشم اومد، خسته کننده نبود، هرچند داستانش تا حدی برام آشنا بود و قبلأ نمونه‌هایی شبیه این رو خونده بودم، ولی بازم پیشنهاد میدم بخونیدش، اگه از این مدل داستان‌ها خوشتون میاد کتاب پشت درهای بسته نوشته بی. ای. پاریس رو هم بخونید همینطور کتاب زنی در میان ما
نرمین صوفی
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
اونجور که توکامنتا و معرفی کتاب بهش آب و تاب دادن نبود. داستان مهیج و پرکششیم نداشت ارزش یک بار خوندن رو داره ولی اونجوری که باید تو ذهن خواننده بمونه و باعث بشه ساعتها بعد ازتموم کردن کتاب بهش فکر کنی نبود. درکل خوب بود باتشکر
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۲/۸
کتاب سرگرم کننده ایی و فقط با شخصیت جین نتونستم ارتباط برقرار کنم چون کاملا بی احساس و سطحی بود هرچی دوسوم اول کتاب یکنواخت بود یک سوم پایانی ناگهان معمایی و هیجان انگیز بود کل کتاب در پایانش جذاب شد
زینب حسین پور
۱۴۰۱/۷/۱۶
کتاب فوق العادیه‌ای بود. بسیار خوشحالم از خوندنش. هرچی از جذابیتش بگم کم گفتم. از دست کتابایی است که خواننده اصلا دوست نداره یه لحظه بزارتش کنار. هر صفحه رو که میخونی بیشتر مشتاق پیشی به ادامه دادنش.
Mahdieh Ghadienezhad
۱۴۰۰/۱۲/۹
یک روزه تمومش کردم داستانش قشنگ بود اما
دلم میخواست آخرش بهتر تموم شه... دلم سوخت واقعا... تهش عادلانه نبود!
و ب جای شخصیت اصلی... شخصیت مرد پررنگ تره برام... حیف شد☹
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
به نظرم خیلی ساده و معمولی بود انگار یک نویسنده مبتدی آن را نوشته باشه و شخصیت پردازی و توصیف جزئیات و فضاها به شدت ضعیف بود انقدری که تصور کردم دارم خلاصه داستان را میخونم
فاطمه خورسندمقدم
۱۴۰۰/۱۱/۱۵
جالب بود ولی چون از روی جین ایر نوشته بود ور برابری با جین ایر خیلی ضعیف بود و خالی از هیجان میشه گفت به خاطر که از اون داستان نوشته بود قابل خوندن بود در کل ناشیانه بود ممنونم
طیبه
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
اگر می‌خواهید ساعاتی از زندگی روزمره رها شوید، کاملا پیشنهاد می‌شود. فضایی دلنشین، پایانی قابل پیش بینی، در عین حال نمی‌توانید کتاب را تا پایان کنار بگذارید.
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۳/۲۶
کتاب معمایی خوبی بود ولی عالی نبود، تقریبا یک پایان باز داشت و از اواسط کتاب هویت قاتل برام قابل حدس بود، اما مسلما ارزش یک بار خواندن رو داره
زهرا بهرامی
۱۴۰۰/۱۰/۹
هیجانش تقریبا خوب بود و پایان بندی خوبی داشت ولی نه در اون حد که از شک و حیرت دهنت باز بمونه 😁
Negar Derakhshan
۱۴۰۰/۱۰/۶
داستان عالی بود البته تا حدودی میشد حدس زد آخر داستان چی میشه.
بنده به شخصه لذت بردم از خواندن داستان زیبا و جالبش
Negar Str
۱۴۰۱/۸/۶
توصیه میکنم این کتابو نخرید، به هیچ عنوان جذابیت نداشت، توقع می‌رفت داستان گره داشته باشه اما نداشت
مشاهده همه نظرات 39

راهنمای مطالعه کتاب همسری در طبقه بالا

برای دریافت کتاب همسری در طبقه بالا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.