معرفی و دانلود کتاب همه چیز درباره خانه: به انضمام جستاری در باب دوگانه منزل و خانه

عکس جلد کتاب همه چیز درباره خانه: به انضمام جستاری در باب دوگانه منزل و خانه
قیمت:
74000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز درباره خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز درباره خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همه چیز درباره خانه: به انضمام جستاری در باب دوگانه منزل و خانه

مایکل الن فاکس در کتاب همه چیز درباره خانه به بازخوانی تاریخ خانه‌نشینی پرداخته، و تفاوت‌های فرهنگ‌های مختلف در نگاه به مفهوم خانه را بررسی نموده است. اثر مذکور ذیل مجموعه‌ی «دانش عمومی» نشر بیدگل به انتشار رسیده است.

درباره کتاب همه چیز درباره خانه

برای دقیقه‌ای چشمان خود را ببندید و به واژه‌ی «خانه» فکر کنید. چه چیز بیش از همه در نظرتان مجسم می‌شود؟ احساس امنیت؟ احساس دلپذیرِ برخورداری از یک کاشانه‌ی دنج و گرم؟ سودای بهره‌مندی از خانه‌ای مستقل؟ احساس دلزدگی و خفقان؟ و یا احساس عجز در برابر فکر قیمت سرسام‌آور مسکن در کشورمان، ایران؟! و یا شاید آمیزه‌ای از تمام این احساسات؟...

بشر از چه زمانی به موجودی خانه‌نشین بدل شد؟ خاستگاه مقدس‌پنداری خانه در برخی از فرهنگ‌ها (خصوصاً فرهنگ‌های شرقی) در کجاست؟ چرا ما این‌چنین به خانه ارج می‌نهیم؟ چرا خانه‌دار بودن، از دیرباز نشانه‌ای از وجاهت و مقبولیت اجتماعی تلقی می‌شده است؟ آیا در تمام جوامع، خانه‌دار بودن امری حائز اهمیت است؟ تلقی جوامع امروزین از خانه، چه نسبتی با وضعیت سیاسی و اقتصادی حاکم بر جهانِ ما دارد؟ فلاسفه در باب خانه چه گفته‌اند؟ چرا خانه در ادبیات ملل، به تمثیلی از زادگاه و میهن بدل شده است؟ آنچه در کتاب همه چیز درباره خانه (Home: A Very Short Introduction)، اثر مایکل الن فاکس، ارائه شده، تأملی جذاب و گیرا در پرسش‌هایی این‌چنینی است.

الن فاکس در کتاب پیش رو، مفهوم خانه را دستمایه‌ی پژوهشی تاریخی - فلسفی قرار داده، و با بررسی متون ادبی، انگاره‌های فرهنگی و باورهای عامیانه، به کنکاش در باب معنا و مفهوم خانه در میان جوامع گوناگون پرداخته است.

به سیاهه‌ی پرسش‌هایی که در کتاب همه چیز درباره خانه مورد بحث قرار گرفته‌اند، علاوه بر موارد مطرح‌شده در سطور پیشین، می‌توان سوالاتی از این دست را نیز افزود: خانه‌نشینی از چه زمانی در میان اجتماعات انسانی باب گشت؟ میان خانه‌نشینی انسان اولیه و کشف کشاورزی از سوی او چه رابطه‌ای برقرار است؟ سیاست‌گذاری‌ها در باب مسکن، چگونه به برساخته شدن انگاره‌ی خاصی از خانه در فرهنگی مشخص جهت می‌دهند؟ آیا می‌توان چشم‌اندازی از آینده‌ی خانه متصور شد؟ و ...

کتاب همه چیز درباره خانه توسط مهدی نصراله زاده به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر بیدگل در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب همه چیز درباره خانه مناسب چه کسانی است؟

کتاب همه چیز درباره خانه برای عموم مخاطبینی به نگارش درآمده که مایل‌اند پیرامون فرهنگ خانه‌نشینی بیشتر بدانند. با این حال، اگر بخواهیم این کتاب را به گروهی خاص توصیه کنیم، آن گروه علاقه‌مندان به دو حیطه‌ی تاریخ و فلسفه خواهند بود.

با مایکل الن فاکس بیشتر آشنا شویم

مایکل الن فاکس (Michael Allen Fox) متولد سال 1940 و اهل کشور آمریکاست. او در دو دانشگاه کورنل آمریکا و تورنتوی کانادا تحصیل کرده. وی استاد فعلی دانشگاه نیوانگلند استرالیا و استاد سابق دانشگاه کویینز کاناداست. شهرت الن فاکس در مقام یک چهره‌ی دانشگاهی، مرهون پژوهش‌های ارزنده‌ی او در حیطه‌ی فلسفه‌ی اگزیستانسیالیسم و فلسفه‌ی اخلاق است. کتاب همه چیز درباره خانه بهترین اثر ترجمه‌شده از این نویسنده به زبان فارسی است.

در بخشی از کتاب همه چیز درباره خانه می‌خوانیم

بی‌خانمانی یک بلیه انسانی با ابعاد بسیار وسیع است. به‌دلیل مسائل نگران‌کننده‌ای که در خصوص ایمنی و سلامتی آدم‌های خیابانی وجود دارد، زندگی بی‌ثبات آن‌ها پیوسته در خطر است. در این وضعیت، سرپناه حقیقی، حریم خصوصی و حس تعلق همگی ناپایدار و دست‌گریز هستند. بی‌خانمان‌ها را فقط بزرگسالانی از همه سنین تشکیل نمی‌دهند، بلکه نوجوانان و خانواده‌های صاحب فرزند نیز در زمره آن‌ها هستند‌ عموماً، زنان بدون شریک و دارای وابستگان (زنان سرپرست خانوار).

اکثریتی از اشخاص بی‌خانمان سابقه فقر شدید، سوءمصرف در زمینه مواد یا الکل یا بیماری روانی دارند. افزون بر این، بی‌خانمانی سلامتی و بهروزی روان‌شناختی آدم‌ها را به‌طور جدی ضایع می‌سازد. نویسنده و کمدین استرالیایی، مَندی نولان، وقتی این پرسش را طرح می‌کند روی همین مسئله تمرکز دارد: «چطور آدم می‌تواند به این فکر کند که آن‌ها برای خودشان کسی هستند و وجودشان به دلایلی مهم است وقتی آن‌ها روی نیمکت پارکی می‌خوابند؟»

فیلسوف آمریکایی، پاتریشیا آن مورفی، که سالیان بسیار با افراد بی‌خانمان کار کرده است، به شیوه‌ای مشابه از این سخن می‌گوید که بی‌خانمان بودن «دست‌کم به‌لحاظ تجربی، مرادف است با داشتن شخصیت تقلیل‌یافته.... شرنگ این تقلیل‌یافتگی در تاروپود بافتار اجتماعی و روان‌شناختی زندگی پخش می‌شود.... بی‌خانمان بودن رشد نظام‌های معنا را که برای هویت اشخاص اهمیت حیاتی دارند به خطر می‌اندازد.»

فهرست مطالب کتاب

سپاسگزاری‌ها
1. چهره‌های بسیارِ خانه
2. اهمیت مکان
3. سکونت و سکونتگاه‌ها
4. به یاد آوردن، تصور کردن و سایر کارهای فکری
5. آدم‌ها، اشیا و هویت
6. سیاست‌شناسی خانه
7. بی‌خانمانی و کَنده‌شدگی از ریشه
8. آینده خانه
در باب دوگانه «خانه و منزل»
جوزف ریکوِرت
تصاویر
منابع و مآخذ
خواندنی‌های بیشتر
واژه‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همه چیز درباره خانه: به انضمام جستاری در باب دوگانه منزل و خانه
نویسنده
مترجممهدی نصراله زاده
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-622-7554-88-5
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
74000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همه چیز درباره خانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب همه چیز درباره خانه

برای دریافت کتاب همه چیز درباره خانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.