معرفی و دانلود کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟

عکس جلد کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟

کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟ نوشتهٔ استیون گرین بلت، داستان کاتب جسوری را روایت می‌کند که پس از یافتن کتابی نایاب به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های دوران رنسانس اروپا تبدیل شد. این کتاب تاریخی و فلسفی که یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز محسوب می‌شود، از فینالیست‌های جایزهٔ پولیتزر بود و جایزهٔ ملی کتاب برای ادبیات غیرداستانی را از آن خود کرد.

درباره کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟

«پوجو براچولینی» مرد جوان و کوتاه‌قدی بود که در سفر اکتشافی خود به آلمان، چیزی پیدا کرد که سرنوشت بشریت را برای همیشه تحت تأثیر خود قرار داد. او در این سفر خود از یک صومعه دیدن می‌کند که در آن آثار به‌جامانده از رم باستان وجود داشت و در میان آن‌ها کتاب «در باب طبیعت چیزها» را پیدا می‌کند. این کتاب توضیحات جذابی از دوران یونان و رم باستان ارائه می‌دهد و اطلاعات مهم و جالبی را در خود جای‌داده است.

استیون گرین بلت در کتاب جهان چگونه مدرن شد (The swerve: how the world became modern) به شرح زندگی پوجو براچولینی و نحوه راه یافتن او به دستگاه پاپ پرداخته است. او بعد از مدتی با استفاده از قدرتی که داشت توانست کتاب در باب طبیعت چیزها را به صورتی انبوه تکثیر کند. این کار او چنان مهم و تأثیرگذار بود که در قرون بعد هنرمندان و اندیشمندان زیادی را تحت تأثیر خود قرار داد.

تأملات فلسفی در خصوص دین، زیبایی و مرگ و نظریاتی پیچیده در ارتباط با جهدر باب طبیعت چیزها کتاب آسان‌خوانی نیست و حدود 7400 سطر شعر دارد. این کتاب در قالب استاندۀ شش‌وزنی سروده شده، یعنی در قالب سطرهای شش‌ضربیِ بدون قافیه‌ای که شاعران لاتین زبان دیگری مانند «ویرژیل» و «اُوید»، به تقلید از زبان یونانی مورداستفادهٔ هومر، شعر حماسی‌شان را در آن سروده‌اند. در جای‌جای این شعر بلند لاتینی که خود به شش کتاب بدون عنوان تقسیم شده، جلوه‌هایی از زیبایی غنایی حاد،ان مادی، تطور جوامع انسانی، خطرات و خوشی‌های جنسی و نیز طبیعت مرض و ناخوشی یک‌جا جمع آمده و زنجیروار به هم وصل شده است. زبان شعر غالباً دشوار، نحو آن پیچیده و بلندپروازی فکری آن درمجموع فوق‌العاده زیاد است.

نسخه‌برداری و ترجمه این کتاب باستانی موجب ایجاد تغییراتی اساسی در دوران رنسانس شد و به هنرمندان زیادی مانند «بوتیچلی» و متفکرانی مانند «جوردانو برونو» الهام بخشید. این اثر همچنین اندیشه افرادی مثل «گالیله»، «فروید»، «داروین» و «انیشتین» را شکل داد و تأثیر انقلابی بر نویسندگانی مانند «مونتنی»، «شکسپیر» و «توماس جفرسون» گذاشت.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟

- برنده جایزه پولیتزر غیرداستانی در سال 2012
- برنده جایزه ملی کتاب آمریکا در سال 2011
- برنده جایزه جیمز راسل لاول در سال 2011
- نامزد مدال اندرو کارنگی برای داستان نویسی در سال 2012
- نامزد جایزه Cundill برای کتاب تاریخی در سال 2012
- فینالیست جایزه کتاب ملی برای داستان نویسی در سال2011
- یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟

- یک اثر تاریخی خلاقانه و داستانی هیجان‌انگیز دربارهٔ اکتشاف. (Amazon)
- یک اثر غیرداستانی درخشان. (NPR)
- خیره‌کننده. (Guardian)
- یک نگاه جذاب و هوشمندانه به آنچه که از نظر تاریخی طنین اندازترین شکار کتاب در تمام دوران‌ها بوده است. (Booklist)

کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های تاریخی و فلسفی و روایت‌های جذاب غیرداستانی علاقه دارید، از شنیدن این اثر درخشان لذت خواهید برد.

استیون گرین بلت را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده، استاد دانشگاه و دانشمند آمریکایی در سال 1943 به دنیا آمد. او را می‌توان یکی از مهم‌ترین پژوهشگران رنسانس در سال‌های اخیر به شمار آورد. استیون گرین بلت (Stephen Greenblatt) نخستین اثر موفق خود را در حوزه ادبیات قرن شانزدهم انگلیس نوشت. وی در زمینه تحقیقاتی نویسنده‌ای موفق است و معمولاً آثارش جزو پرفروش‌ترین آثار غیرداستانی هستند. از میان دیگر کتاب‌های او می‌توان به «شکسپیر چگونه شکسپیر شد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد می‌شنویم:

این پترارک بود، شاعر و پژوهشگر ایتالیایی که در حوالی سال 1330 با گردآوری کتاب معظم تاریخ روم، نوشتۀ لیوی و یافتن شاهکارهای فراموش‌شدۀ سیسرو، پروپرتیوس و دیگران برای خود عزت و افتخار آفرید. از آن پس برای تقریباً یک قرن، ایتالیایی‌ها با حالتی افسون‌زده در کار شکار کتاب بودند. موفقیت پترارک دیگران را برانگیخته بود که به جست‌وجوی آثار کلاسیک گم‌شده‌ای برخیزند که غالباً قرن‌ها متروک و ناخوانده مانده بودند. از متون بازیافته نسخه‌برداری می‌شد، آن‌ها را ویرایش می‌کردند، بر آن‌ها حاشیه می‌نوشتند، و آن‌ها را با علاقه‌مندی تمام رد و بدل می‌کردند. همین متون موجب سرافرازی و اعتبار کسانی می‌شدند که آن‌ها را یافته بودند و باز همین متون بنیان چیزی را ریختند که به «مطالعۀ زبان و ادب باستان»، یا مطالعۀ انسانیات، معروف شد.

«اومانیست‌ها»، عنوانی که دلبستگان این حوزۀ مطالعاتی به آن نامیده شده‌اند، با ژرف‌کاوی در متونی که از روم باستان باقی مانده بود می‌دانستند بسیاری از کتاب‌هایی که زمانی معروف بودند یا بخش‌هایی از کتاب‌ها همچنان مفقودند. گهگاه نویسندگان باستانی‌ای که پوجّو و اومانیست‌های همفکرش آثارشان را با اشتیاق تمام می‌خواندند نقل‌قول‌های وسوسه‌کننده‌ای از آن کتاب‌ها می‌آوردند، غالباً همراه با ستایش‌های مبالغه‌آمیز یا حملات توهین‌آمیز.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
44 دقیقه
پیشگفتار
29 دقیقه
فصل اول: شکارچی کتاب
42 دقیقه
فصل دوم: لحظه‌ی کشف / بخش اول
47 دقیقه
فصل دوم / بخش دوم
43 دقیقه
فصل سوم: در جستجوی لوکرتیوس/ بخش یک
55 دقیقه
فصل سوم / بخش دو
43 دقیقه
فصل چهارم: جور زمان / بخش یک
49 دقیقه
فصل چهارم / بخش دو
41 دقیقه
فصل پنجم: زایش و نوزادی / بخش یک
40 دقیقه
فصل پنجم / بخش دو
32 دقیقه
فصل ششم: در کارگه دروغ / بخش یک
31 دقیقه
فصل ششم / بخش دو
38 دقیقه
فصل هفتم: چالی برای صید روبهان / بخش یک
42 دقیقه
فصل هفتم / بخش دو
29 دقیقه
فصل هشتم: وضع امور یا طرز بودن چیزها / بخش یک
28 دقیقه
فصل هشتم / بخش دو
48 دقیقه
فصل نهم: بازگشت
37 دقیقه
فصل دهم: پیچش‌ها / بخش یک
35 دقیقه
فصل دهم/ بخش دو
33 دقیقه
فصل یازدهم: زندگی‌های پسین / بخش یک
39 دقیقه
فصل یازدهم / بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟
نویسنده
مترجممهدی نصراله زاده
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟

Rozbeh Aghighi
۱۴۰۰/۷/۱۲
کتابی خوب است و با شرح وقایع داخل کلیسا و چگونگی گذشته اوضاع کتاب و شرح حال روم باستان و بخصوص با معرفی کتاب لکروتیوس شما میتوانید دیدگاه تفکری خود را اصلاح یا متحول نماید
بنظر گوش فرا دادن به آن نیازمند حوصله و دوست داشتن تاریخ دیگر ملل و برای یک محقق که دوست دارد خواستگاه تاریخی غرب را بداند بسیار خوب و عالی است.
همایون شیوایی
۱۴۰۱/۱۲/۱
داستان جهان چگونه مدرن شد کنجکاوی مرا برای درک دنیای امروز تحریک کرد و توجه مرا به دانش امروز بیشتر کرد.
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۰/۸/۱۴
کتاب خوبی بود سبک نگارش رو دوستداشتم و بخشی از تاریخ کتاب‌ها رو که بیان می‌کرد بسیار جالب بود
میترا رهنما
۱۴۰۲/۱/۲۱
کتاب خوبی بود، نویسنده بسیار موشکافانه و ریز بینانه تمام ابعاد رو بررسی کرده بود
شقایق کریمی
۱۴۰۰/۵/۳۱
خوبه خیلی به اطلاعاتم اضافه کرد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟

برای دریافت کتاب صوتی جهان چگونه مدرن شد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.