معرفی و دانلود کتاب همه‌ی نام‌ها

عکس جلد کتاب همه‌ی نام‌ها
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همه‌ی نام‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همه‌ی نام‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همه‌ی نام‌ها

ژوزه ساراماگو نویسنده برنده جایزه نوبل در کتاب همه‌ی نام‌ها یک داستان تمثیلی بسیار جذاب و فریبنده از هویت، مرگ و زندگی را به تصویر می‌کشد. این اثر که جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده، روایتگر قصه زندگی یک کامند ساده‌ی اداره‌ی ثبت است.

درباره کتاب همه‌ی نام‌ها:

تنها علاقه‌مندی‌های مردی میانسال و مجرد به نام ژوزه، اسناد ازدواج، طلاق، تولد و مرگ هستند. یک روز زمانی که به طور تصادفی مدارک زنی جوان و بدون نام و نشان را می‌بیند، جرقه‌ای درونش زده می‌شود. سنهور ژوزه که قادر نیست این مسئله را از یاد ببرد، تصمیم می‌گیرد سرنخ‌هایی که او را به زن می‌رسانند دنبال کند. با این حال هرچه به هدف خود نزدیک‌تر می‌شود، نکاتی را در مورد آن زن و خودش درمی‌یابد که تا پیش از این هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد حقیقت داشته باشند.

ژوزه ساراماگو (Jose Saramago) درست یک سال پیش از آنکه جایزه نوبل 1998 را از آنِ خود کند، رمان همه‌ی نام‌ها (All the names) را به رشته‌ی تحریر درآورد. او در این اثر شرحی فیلسوفانه از مرز بین مرگ و زندگی ارائه می‌دهد، مرز دو چیزی که نزدیکی بسیار زیادی با یکدیگر دارند و می‌توان آن را حتی در بایگانی یک اداره‌ی ثبت کوچک و قدیمی هم مشاهده کرد.

قسمتی در اداره‌ی ثبت که در بخش جلو، روشن و روزمره‌ی آن، مدارک و مشخصات زندگان و در بخش پشت و تاریکش، مدارک و سوابق مردگان نگاه داشته می‌شود. این‌گونه به نظر می‌رسد که اداره‌ی ثبت، سمبلی اسطوره‌ای از جهان آدمیانی محسوب می‌شود که در آن تا حدودی نظم و ناشناخته بودن دنیای کافکا برقرار است. روزانه نام افراد جدیدی در آن به ثبت می‌رسد و پرونده افرادی که در قسمت زندگان حضور دارند به قسمت مردگان انتقال داده می‌شود.

نویسنده در رمان همه‌ی نام‌ها از ناشناختگی و تاریکی جهانِ مردگان به صورت سمبلیک سخن می‌گوید. قهرمان این رمان کارمند ساده‌ی یک اداره‌ی ثبت و هم‌اسم نویسنده است. او باید برای دسترسی به اطلاعاتی درباره مردگان با یک طناب خودش را به سمبلی از دنیای زندگان (میز آقای رئیس) ببندد؛ سپس در تاریکیِ بایگانیِ مردگان قدم بگذارد تا در آن بخش گم نشود.

مسئله‌ی بعدی، موضوع حادثه و اتفاق است. به باور ژوزه ساراماگو، اتفاق و تصادف نقش بزرگی در زندگی انسان‌ها دارند، به گونه‌ای که یک تصادف ساده به راحتی می‌تواند زندگی فردی را کاملاً متحول کند، همان‌طور که با مطالعه این اثر متوجه خواهید شد زندگی یک کارمند ساده‌ی ادراه‌ی ثبت با روی دادن یک اتفاق پیش پا افتاده بسیار دگرگون شده و مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند.

در آثار ساراماگو نباید از عشق و مفهوم آن غفلت کرد. هرچند عشق ساراماگو سرانجام به یک عشق فلسفی بدل می‌گردد، با این حال در همه‌ی رمان‌های وی امری آشکار است و کتاب همه‌ی نام‌ها نیز از این قائده مستثنی نیست.

به اعتقاد ساراماگو «نام» همچون مرزهای جغرافیایی و تفاوت‌های نژادی، تبعیض‌های برتری‌جویانه را میان ملت‌ها گسترش می‌دهد، از این رو در کتاب‌هایش به‌خصوص رمان پیش رو با بی‌اهمیت جلوه دادن «نام» در زندگی، بر باور و اعتقادش اصرار می‌ورزد.

ساراماگو را باید یک نویسنده داستان‌های فلسفی به شمار آورد، زیرا جز رمان بینایی که بیشتر درون‌مایه‌ی سیاسی دارد، در آثار دیگرش مسائل فلسفی نقش پررنگی ایفا می‌کنند.

جوایز کتاب همه‌ی نام‌ها:

- برنده جایزه ترجمه آکسفورد - ویدنفلد در سال 2000
- برنده جایزه میکائیل آگریکولا - پالکینتو در سال 2001

نکوداشت‌های کتاب همه‌ی نام‌ها:

- ساراماگو یکی از بهترین‌هاست. (Los Angeles Times)
- یک موفقیت. (Denver Post)
- به شکل فوق‌العاده‌ای متنوع و تأثیرگذار. (Village Voice)
- یک تریلر روانشناسی اضطراب‌آور. (The Seattle Times)

کتاب همه‌ی نام‌ها به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به رمان‌های روانشناسی و تریلر علاقه‌مند هستید و آثار ژوزه ساراماگو را دنبال می‌کنید، این کتاب را هرگز از دست ندهید.

با ژوزه ساراماگو بیشتر آشنا شویم:

او یکی از مهم‌ترین نویسندگان پرتغالی بود که در سال 1998 جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. آکادمی سوئد دلیل این انتخاب را وجود تمثیل‌های ناب در داستان‌های ژوزه ساراماگو دانست و شک و تردید این نویسنده نسبت به حقایق جهان را قابل ستایش دید. همچنین در سال 2003 هارولد بلوم، نویسنده و منتقد ادبی، ساراماگو را به عنوان بااستعدادترین رمان‌نویس دنیای معاصر معرفی کرد.

ژوزه ساراماگو حامی حزب کمونیست پرتغال به شمار می‌رفت و از نهادهایی همچون کلیسای کاتولیک، اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول بسیار انتقاد می‌کرد و عشق را ابزاری برای بهبود اوضاع جهان و انسان‌ها می‌شناخت.

تاکنون بالغ بر دو میلیون نسخه از کتاب‌های ساراماگو تنها در کشور پرتغال به فروش رسیده و آثار او به 25 زبان دنیا ترجمه شده است. برخی از مهم‌ترین آثار این نویسنده پرتغالی عبارتند از: «سفر فیل، بینایی، وقفه در مرگ، کوری، خاطرات جوانی من، همه نام‌ها، همزاد و...»

جوایز و افتخارات ژوزه ساراماگو:

- برنده جایزه آمریکا در سال 2004
- برنده جایزه Camões کشور پرتغال در سال 1995
- برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1998
- برنده جایزه ادبیات سائو پائولو در سال 2009

در بخشی از کتاب همه‌ی نام‌ها می‌خوانیم:

آقاى ژوزه که در بازجویى ادارى در مورد ورقه‌هاى گمشده، تبرئه شده بود، براى این‌که پیروزى در آن مناظره را هم‌چنان حفظ کند، در ذهنش این گفت‌وگوى تخیلى را ساخت که اگر آن را براى بار دوم با دقت بیش‌ترى بخوانید، خواهید دید که علیرغم لحن طعنه‌آمیز و تهدیدکننده‌ى بازجو، به‌نظر مى‌آید که آقاى ژوزه برنده شده باشد. او این کار را چنان با اطمینان انجام داد که گویى مى‌توانست بدون هیچ احساس پشیمانى، به‌طور دایم دروغ بگوید.

گویى درواقع او به آن ساختمان نرفته و حتی از پله‌هایش هم بالا نرفته بود و گوشش را روى در خانه‌اى که طبق کارت، محل تولد زن ناشناس بود، نگذاشته بود. البته او در این مورد که زنگ را نزده، حقیقت را گفت؛ چون جرأتش را نداشت؛ اما در آن تاریکى چند دقیقه بى‌حرکت و عصبى ایستاد و سعى کرد به صداهاى داخل آپارتمان گوش بدهد. آن‌قدر کنجکاو شده بود که تقریباً فراموش کرد اگر او را در آن‌جا ببینند، ممکن است فکر کنند که او دزد است. مى‌توانست صداى یک کودک را بشنود. به‌احتمال زیاد بچه‌ى همان زن بود. زمزمه‌هاى مهربانانه‌ى یک زن هم به گوش رسید که به‌احتمال زیاد داشت کودکش را تکان مى‌داد تا بخوابد. این باید خودش باشد. سپس صداى یک مرد به گوش رسید که گفت: «چرا این بچه ساکت نمى‌شود؟»

قلب آقاى ژوزه از ترس داشت مى‌ایستاد. اگر در باز مى‌شد و آن مرد بیرون مى‌آمد، چه مى‌شد؟ آن وقت از آقاى ژوزه مى‌پرسید: «تو کیستى؟ در این‌جا چه مى‌خواهى؟»

آن وقت آقاى ژوزه باید چه‌کار مى‌کرد؟ او هیچ کارى انجام نداد. همان‌جا ماند درحالى‌که بهت‌زده و بى‌دفاع بود؛ اما خوش‌شانس هم بود؛ زیرا پدر بچه این عادت مردانه را نداشت که بعد از شام براى گپ زدن با رفقایش به کافه برود. در این لحظه، آقاى ژوزه صداى گریه‌ى بچه را دوباره شنید، بدون این‌که چراغ را روشن کند، شروع کرد به آرامى از پله‌ها پایین رفتن. دست چپش را به دیوار چسبانده بود تا تعادلش را از دست ندهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همه‌ی نام‌ها
نویسنده
مترجمرضا فاطمی
ناشر چاپینشر به سخن
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-94844-6-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همه‌ی نام‌ها

ماجده صادقی
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب جذابیه، طوری که دوست داری تند تند بخونیش و ببینی آخرش چه اتفاقی میفته و ببینی اون چیزی که فک میکنید میشه یا نه.... فلسفه احساس ناشناخته، جسارت، و... توی این کتاب جاری است... فرصت گذاشتن و خواندن این کتاب ارزش داره
فاطمه صابری
۱۴۰۰/۶/۱۹
داستان جذاب است.
من این گتاب رو به انهایی که روحیه حساس و شکننده دارند توصیه نمی‌کنم.
انهایی که دچار فقدان یک عزیز شده‌اند می‌توانند کتاب را بخوانند وجواب بعضی سوالات خود را بیابند.
سارا سوری
۱۴۰۰/۱۱/۱
من ژوزه ساراماگو رو دوست دارم اما نتونستم با این کتاب ارتباط برقرار کنم شاید باید با ترجمه‌ی دیگه‌ای بخونمش
M برزو
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
در کل یه کتاب فلسفی ومعمایی وعمیق بود
و روایت کننده خود شخصیت داستان نبود واین یکم اذیت میکرد
reza moradi
۱۴۰۱/۱/۲۲
کتابی عمیق در حوزه روانشناسی و مفیدی بود
Fateme Edrissi
۱۴۰۱/۶/۲۵
از خواندنش لذت نبردم
صمد حسنپور
۱۴۰۰/۵/۲۱
واقعاعالی! عالیه عالی بود!
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب همه‌ی نام‌ها

برای دریافت کتاب همه‌ی نام‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.