معرفی و دانلود کتاب همچون یک خانه به دوش

عکس جلد کتاب همچون یک خانه به دوش
قیمت:
19500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همچون یک خانه به دوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همچون یک خانه به دوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همچون یک خانه به دوش

کتاب همچون یک خانه به دوش شامل تاثیرگذارترین ترانه‌های باب دیلن، برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2016 است. این مجموعه ترانه فارسی - انگلیسی از 28 ترانه تشکیل شده است.

در اکتبر امسال، هنگامی که نام باب دیلن (Bob Dylan) به‌عنوان برنده جایزۀ نوبل ادبیات اعلام شد، بسیاری شگفت‌زده و حتی برخی به این انتخاب معترض هم شدند.

مسئلۀ تعجب‌برانگیز این بود که از میان نام‌های بزرگی که از آن‌ها به‌عنوان کاندیدهای احتمالی دریافت نوبل ادبی یاد می‌شد، جایزه به کسی تعلق گرفت که هیچ نامی از او در زمینۀ ادبیات نبود، و حرف و حدیث‌ها تا آنجا بالا گرفت که گفته شد جایزۀ امسال بر خلاف همۀ ادوار، نه به یک نویسنده و نه حتی به یک شاعر، که به یک ترانه‌سرا داده شده است.

همچون یک خانه‌ به‌دوش (Like A Rolling Stone) اولین بار در جولای ۱۹۶۵ به شکل یک تک‌آهنگ بیرون داده شد که از طرف برخی از طرفداران دیلن به شدت مورد انتقاد قرار گرفت؛ از این جهت که دیگر حال و هوای موسیقی بومی (folk) را که وی سابقاً به آن می‌پرداخت نداشت و در فضایی کاملاً متفاوت در قالب هارد راک ارائه شده بود. این ترانه به شکلی دراماتیک دنیای موسیقی و فرهنگ عامه را تحت تأثیر قرار داد. مجله رولینگ استون در رده‌بندی «۵۰۰ ترانه ی برتر همه ی دوران» این ترانه را بزرگ‌ترین ترانه تمام زمان‌ها لقب داد.

بی‌شک، ترانه سهم بسیار عظیمی از ادبیات هر کشور را به خود اختصاص می‌دهد، و گزافه نیست اگر بگوییم در بسیاری از موارد، تأثیر یک ترانه بسیار بیشتر از یک رمان یا حتی یک شعر است. چه بسیار ترانه‌هایی که موجب جنبش‌های مردمی و یا حتی انقلاب شده‌اند؛ ترانه‌هایی که سینه‌به‌سینه نقل و نسل‌به‌نسل در خاطره‌ها ماندگار شده‌اند.

حتی بسیاری از شاعران بزرگ و بعضی از برندۀ جایزۀ نوبل، در میان آثار خود، تعدادی ترانه دارند که هرگز از اهمیت آن‌ها غافل نشده‌اند. به‌عنوان مثال، می‌توان به نام‌های بزرگی همچون: یانیس ریتسوس، لنگستون هیوز و در کشور خودمان، احمد شاملو، اشاره کرد.

ترانه‌های باب دیلن به داستان‌هایی کوتاه می‌مانند، با شخصیت‌هایی واقعی و خیالی، و هرچند بعضی عقیده دارند که ترانه‌سرایی مقوله‌ای است متفاوت از ادبیات٬ شعر و ترانه که با موسیقی جان می‌گیرد ولی واقعیت این است که باب دیلن در بیش از نیم‌قرن فعالیت هنری خود ترانه‌هایی نوشته که می‌توانند مستقل و بدون موسیقی و روی کاغذ بر مخاطب تأثیر بگذارند و شاید دریافت جایزه‌ی نوبل توسط دیلن، مانند آمدن وی بر صحنه با آن گیتار الکترونیک، فصلی تازه را این‌بار در ادبیات رقم بزند.

فهرست مطالب کتاب

باب‌دیلن، انقلابیِ خانه‌ به ‌دوش
کوبیدن بر درِ بهشت
دمیدن در باد
چکمه‌های چرم اسپانیایی
بیمارِ عشق
سارا
جهانِ سیاسی
خدایان جنگ
زمانه‌ی تغییر
به تو ایمان دارم
اگر او را دیدی، سلامش کن
مجوز قتل
همچون یک زن
بگذارید ایستاده بمیرم
خدا با ماست
همچون یک خانه به دوش
باران سختی خواهد بارید
برای همیشه جوان
عشق منهای صفر/ بی‌حد و مرز
همیشه در خاطرم خواهی ماند، مادر
هر دانه‌ی شن
بر فراز برج دیده بانی
روزی رهایی خواهم یافت
این ارّابه بر آتش است
یک فنجان قهوه‌ی دیگر
ده هزار نفر
مردی با پالتوی سیاه
دایره زنگی نواز
چیزی نیست مادر، فقط دارد خونم می‌ریزد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همچون یک خانه به دوش
نویسنده
مترجمبابک زمانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-8211-64-8
موضوع کتابکتاب‌های چند زبانه، کتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
19500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همچون یک خانه به دوش

الهه یوسفی
۱۳۹۷/۲/۳۱
باب دیلن فوق العاده است! و این شعرها هم فوق العاده!
اما متاسفانه ترجمه نویسنده یا ترجمه‌هایی که گرداوری کرده برداشتی کودکانه و خیلی ابتدایی از متن اصلیه!!! و گاها باعث میشه شعر درست فهمیده نشه!! کاش یه فرد حرفه‌ای شعر هارو ترجمه کرده بود: ( ( (
Shirin Nj
۱۳۹۷/۶/۲۸
به نحوی زیبا نوشته شده که روح رو نوازش میکنه چه آراسته هستند تمام کلمات و جملات😍😍و در یک کلام عالی👌👌
کاربر ms
۱۳۹۹/۸/۸
واقعا زیباست، دیگه بجز این نمیشه توصیف کرد.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب همچون یک خانه به دوش

برای دریافت کتاب همچون یک خانه به دوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.