معرفی و دانلود کتاب هنر جنگ (مصور)

عکس جلد کتاب هنر جنگ (مصور)
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر جنگ (مصور) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر جنگ (مصور) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر جنگ (مصور)

کتاب هنر جنگ (مصور) اثر جسیکا هگی ورژن تصویری و نوین از اثری محسوب می‌شود که بیش از هشتصد سال به عنوان استراتژی یک بازی برای رسیدن به موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است. شما می‌توانید هر زمان چیزی در زندگی‌تان ارزش جنگیدن داشت از آن استفاده کنید.

هنر جنگ (مصور) (The Art of War Visualized)، متنی کهن، از سان تزو، فرمانده‌ی چینی است که حدود دو هزار و پانصد سال پیش می‌کرد. جدا از اینکه خواندن این رساله در قرن‌های اخیر در زمینه‌ی راهبردهای نظامی لازم دانسته شده است، هنر جنگ همچنین راهنمایی تخصصی برای پیروزی در حیطه‌های کسب و کار، سیاست، مدیریت، بازاریابی، طرح‌های تدارکاتی و حتی ورزش به شمار می‌آید. این اثر از ریتمی فشرده و انجیل‌گونه و لحنی اسطوره‌ای برخوردار است. در واقع هنر جنگ را می‌توان به واسطه‌ی قدمت زیاد و همچنین نوع نوشتار رمزگونه‌اش، یک کتاب افسانه‌ای تلقی کرد.

از آنجایی که حرفه‌ی اصلی جسیکا هگی (Jessica Hagy) داستان‌نویسی بصری است، با خواندن کتاب هنر جنگ، بندهای کوتاه آن در نظرش، چیزی شبیه به زیر عنوان‌های تصاویری که هنوز روی صفحه پدیدار نشده‌ بودند، آمده است. به عقیده هگی بازانگاری این کتاب قدیمی و نفیس با نمودارها و انگاره‌ها وظیفه‌ی او بوده، اینکه ترجمه‌ای مدرن و بصری ارائه دهد، تا غبار دو هزار و پانصد ساله را از سر و روی آن پاک کند و دیدگاه جمعی را نسبت به مقوله‌ی جنگ تغییر دهد.

به عقیده هگی ایده‌های مطرح شده‌ی تزو در این اثر، آنچنان که شاید افسانه‌ی او به شما چنین باوری بدهد، سفاکانه و خشونت‌آمیز نیست و تزو نظرات بسیار منطقی در این رساله ارائه داده است. هر بخش از این کتاب، درسی برای آموختن دارد. پس خیلی راحت می‌توانید بدون ترتیب خاصی، از صفحه‌ای به صفحه‌ای دیگر بروید، یا برای درک بهتر، بعد از خواندن یک بخش از آن، کمی مکث و تأمل کنید. با این‌ همه، مهم‌ترین بندهای این کتاب آن‌هایی خواهند بود که به بهترین شکل به شما کمک می‌کنند بتوانید تجارب شخصی‌تان را تجسم کنید.

در کل کتاب سان تزو به این دلیل به‌ طور گسترده‌ای با اقبال عمومی مواجه شده است که بینش‌های نویسنده‌اش به کار تمامی کشمکش‌ها می‌آید و روی همه‌ی درگیری‌ها، چه جزئی و چه وخیم، قابل اجراست. راهکارهای ارائه‌ شده در این صفحات، همان اندازه که برای یک فرمانده‌ی فاتح مناسب است، برای یک رئیس شورای دانشجویی با ده سال سابقه‌ی فعالیت نیز قابل اجراست.

کتاب هنر جنگ (مصور) بیش از آنکه در مورد جنگ باشد، مجموعه‌ای از رهنمون‌های حل مشکل است که در حقیقت می‌توان آن را یک فرا‌ استعاره از واژه‌ی «جنگ» قلمداد کرد. این لغت صرفاً نماینده‌ی هر نوع مشکلی است که تا به حال در زندگی خود با آن مواجه شده‌اید. همه‌ی ما در زندگی برای چیزی در جنگ و جدال به‌ سر می‌بریم و چه خوب که سان تزو از پیش استراتژی بازی را به ما داده است.

در بخشی از کتاب هنر جنگ (مصور): می‌خوانیم:

سون تزو گفت: زمانی می‌توان گفت هنرِ جنگ کردن دارید، که تمامیت ارضی کشور دشمن را سالم و دست‌ نخورده بگیرید، نه با خرابی و ویرانی.

همچنین بهتر آن است که ارتش سپاه دشمن را تمام و کمال باز‌پس‌ گیرید، تا اینکه آن را منهدم کنید. گرفتن تمامیت یک گردان، گروهان، یا دسته، بهتر از آسیب‌رسانی به آن‌هاست.

از این رو، جنگ و فتح در تمامی نبردها به منزله‌ی رسیدن به برتری نیست، بلکه این مهم با شکستن حصر مقاومتی دشمن بدون جنگ میسر می‌شود.

بنابراین بالاترین مرتبه‌ی فرماندهی، نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمن است. اقدام مهم بعدی، قطع اتصال و اتحاد نیروهای دشمن است. اگر راهکارهای قبلی مؤثر نیفتاد، دستورِ بعدی حمله بردن به سپاه دشمن در میدان جنگ است و بدترین سیاست موجود این است که به شهرهای آن کشور یورش ببرید.

اما قانون این است که تا جایی که امکان دارد، از حمله کردن به شهرها جلوگیری شود و تنها چنانچه راه حل دیگری وجود نداشته باشد، می‌بایست دست به چنین اقدامی زد.

برای مهیا ساختن تُرس‌ها، پناهگاه‌های متحرک و دیگر ادوات جنگی، سه ماه تمام وقت لازم است و همچنین ساختن خاکریز در پشت دیوارها، خود سه ماه دیگر زمان خواهد برد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: تصویر مورد نظر خود را تجسم کنید
چینش طرح‌ها: استراتژی خود را تصور کنید
شروع جنگ: روش خود را تجسم کنید
حمله با تدبیر جنگی: موضع خود را مشخص کنید
آرایش تاکتیکی: منفعت خود را در نظر بگیرید
انرژی: منابع خود را تجسم کنید
نقاط قدرت و نقاط ضعف: فرصت‌های خود را تجسم کنید
مانور: قصه‌ی خود را تصور کنید
تنوع در تاکتیک: جایگزین‌های خود را تجسم کنید
گام نظامی ارتش: پیرامون خود را تجسم کنید
زمین: استراتژی بازی خود را تجسم کنید
شرایط نه‌گانه‌ی میدان نبرد: به پیامدهای کارتان توجه کنید
حمله با آتش: نقاط انفجار را بشناسید
استفاده از مأموران مخفی: حقایق خود را تجسم کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر جنگ (مصور)
نویسنده
مترجمنوشین سلیمانی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-600-8029-45-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر جنگ (مصور)

قاسم اکبری
۱۳۹۹/۸/۵
وقت بگذارین روش ضرر نمیکنید مشائلش کاربردی و جالب بود یکی از خوبیاش داشتن تصویر است که مسائل رو قابل فهم تر میکند این موضوع رو انتشارات دیگه هم داشتن ولی این جالب تر و تکمیل تر بود البته قیمتش نسبت به بقیه انتشارات بیشتره
مهدی رحیمی
۱۳۹۹/۱۰/۲۲
این کتاب هر چند با بحث و نظریه‌های نظامی طرح موضوع میکنه ولی در اصل اصول و نکاتی رو که اموزش میده و گوشزد میکنه میشه به تمام مسایل زندگی تعمیم داد..... روی هم رفته کتاب خوبیه
اشکان نیک سرشت
۱۴۰۰/۱۲/۶
قدیمی‌ترین رساله‌ی دنیا در زمینه‌ی نظریه‌های نظامی و در عین سنتی بودن بسیار آموزنده و مفید است، خلاصه کلام اینکه نکات خوب و ارزنده‌ای در بردارد، و همچنین بیشتر به مدیران و مدرسان نیز توصیه میشود
navid zandi
۱۳۹۹/۲/۲۵
یه کتاب خیلی عالی واقعا هم میشه توی زندگی استفاده کرد... اینکه اعتمتد نکیند و فریب بدید و اگه روراست و صادق و بی‌محابا باشید در واقع نسیر شکست رو طی میکنید
حسین کیهانی
۱۴۰۰/۹/۱۹
با توجه به نثر روان و ساده‌ای که داشت حاشیه نگاری کتاب نیز بسیار عالی انجام شده و اون رو کاربردی تر کرده و هنر جنگ رو تبدیل به هنر زندگی و موفقیت کرده
علی قیاسوند
۱۳۹۸/۱۲/۲
کتاب بسیار خوبیه و همینطور مصور بودنش کمک زیادی به فهم راحت کلام نویسنده میکنه اما قیمت برای این کتاب و نسخه‌ی الکترونیک بالاست
نعیم مهدی نژاد
۱۳۹۸/۶/۱۹
خوندن این کتاب انگیزشط برای همه‌ی کسایی که دنبال تغییر زندگی و کار‌شونن توصیه میشه
محمد اسدی
۱۴۰۲/۹/۲۸
هنر جنگ رو اگه خونده باشید و هنوز درک کاملی ازش دریافت نکردید توصیه میکنه نسخه مصور رو یکبار دقیق بخونید
آرش مرادی
۱۴۰۱/۸/۲۹
پیشنهاد می‌کنم ابتدا کتاب اصلی را بخوانید و بعدا این کتاب را بخوانید بسیار تاثیر گذار و کمک کننده است
Peyman Akbarian
۱۳۹۸/۹/۱۵
دیدگاه خوبی به آدم میده
انسان رو به هوش میاره از دنیای اطرافش
Reza Arjmand
۱۳۹۸/۷/۱۵
عالی برای کسایی که میخوان زندگی شون تغیر کنه
کاربر Q
۱۴۰۱/۷/۲۰
کتاب فوق العاده خوب و ساده که می‌شود بارها خواند. نمیگم مطالب خیلی خفنی داره اما با ارزشه.
محمدرضا سلیمانی
۱۴۰۳/۲/۳
به نظر ابتدا باید کتاب اصلی رو مطالعه کرد و بعد این کتاب رو خواند
S B
۱۴۰۰/۱۱/۷
این نسخه ش به خاطر نمودار بودنش فهمشو اسون تر میکنه. من که خوشم اومد
سعید حسنی
۱۳۹۹/۱۱/۸
عالی. بهترین نسخه هنر جنگ همین کتابه. گرون تره ولی ارزشش رو داره
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب هنر جنگ (مصور)

برای دریافت کتاب هنر جنگ (مصور) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.