معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر رزم

عکس جلد کتاب صوتی هنر رزم
قیمت:
۵۴۰۰۰ ۳۷,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر رزم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر رزم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر رزم

کتاب صوتی هنر رزم شاهکاری باستانی درباره‌ی اصول و استراتژی‌های جنگ است که از پسِ حدود بیست و پنج قرن به دست ما رسیده. سون تزو فیلسوف و نویسنده‌ی پیش از میلاد، در این رساله‌ی کوچک اصولی جهانشمول و بی‌زمان را بیان کرده که همواره در هر نبردی با هر گستره‌ای، به کار آدمیان آمده و خواهند آمد.

درباره کتاب صوتی هنر رزم:

کتابی که پیش چشم دارید، ثمره‌ی نبوغ فیلسوف، رهبر و فرمانده‌ای نظامی است که حدود 2500 سال پیش از ما، در سرزمین وسیع چین می‌زیسته است. سون تزو در این کتاب کوچک که از سیزده فصل تشکیل شده، تمام نکات استراتژیکی را که دانستن‌شان برای پیروزی در نبردهای باستانی ضروری تلقی می‌شده، بیان کرده است؛ اما شگفت آن‌که این کار را به نحوی صورت داده که کتابش بسیار فراتر از اثری به نظر می‌رسد که موضوع آن صرفاً درباره‌ی جنگ‌های نظامی است. تا جایی که به باور برخی، کتاب هنر رزم (The Art of War) جزوه‌ای آموزشی برای پیروزی در تمام نبردهای زندگی است؛ از حیطه‌های متفاوت شخصی و اجتماعی گرفته تا عرصه‌های مختلف نظامی، تجاری، سیاسی، و حتی ورزشی!

با گوش سپردن به این اثر می‌آموزید که چگونه مانند یک استراتژیست واقعی فکر کنید؛ تاکتیک‌هایتان را به چه طریق طراحی کنید؛ نیروهایتان را در چه راستایی گرد آورید و از همه مهم‌تر، نقاط ضعف و قوتِ خود و دشمن را چگونه بشناسید و از آنها در راستای پیروزی نهایت استفاده را ببرید. سوای موارد گفته‌شده، از دیگر نکات جالب توجه کتاب ایجاز و اختصار آن است؛ امری که تا حد زیادی نشأت‌گرفته از حکمت گزیده‌پسندِ نهادینه در فرهنگ مردمان چین، و تا اندازه‌ای نیز ناشی از سبک نگارش و مختصات تفکرورزی خود نویسنده است.

جالب است بدانید که فرانسویان نخستین ملتی در اروپا بودند که این کتاب را شناختند و با ترجمه‌اش آن را در آنسوی مرزهای چین نیز به شهرت رساندند. معروف است که ناپلئون، جهانگشای مشهور فرانسوی، شیفته‌ی مطالب کتاب هنر رزم بود و استالین، دیکتاتور اتحاد جماهیر شوروی، نبوغ نویسنده‌ی آن را می‌ستود.

سخن را به درازا نمی‌کشانیم. ماحصل کلام این‌که کتاب هنر رزم، (که با عناوینی چون هنر جنگ و آیین رزم نیز شناخته می‌شود)، اثری در نوع خود بی‌همتاست که گوش سپردن به آن برای هیچ‌کس خالی از فایده نبوده و نخواهد بود. گفتنی‌ست که این کتاب توانست در سال 2003 جایزه ناشر مستقل برای کتاب‌های غیرداستانی را دریافت کند.

در نکوداشت کتاب صوتی هنر رزم:

- قدیمی‌ترین رساله‌ی شناخته‌شده در مورد جنگ. (amazon)

آثار سینمایی الهام‌گرفته از کتاب صوتی هنر رزم:

- فیلم سینمایی هنر جنگ، ساخته‌ی Christian Duguay
- مستند هنر جنگ (ساخته‌شده در سال 2009)
- سریال بینگ شنگ (اکران در سال 2009)

کتاب صوتی هنر رزم مناسب چه کسانی است؟

افرادی که مایل‌اند با ذهنی باز به استقبال چالش‌های گوناگون در زندگی بروند و همواره برای مقابله با مشکلات خود استراتژی‌هایی مناسب داشته باشند، از کتاب هنر رزم مطالب فوق‌العاده‌ای خواهند آموخت.

با سون تزو بیشتر آشنا شویم:

مطابق روایات مورد تأیید، سون تزو (Sun Tzu)، فرمانده‌ی نظامی و استراتژیست بزرگ چینی، در سال 544 پیش از میلاد مسیح به دنیا آمده است. او در دوران پادشاهی وو می‌زیست و هم‌عصر کنفوسیوس بود. هنر رزم عنوان کتاب مشهور سون تزو است که یکی از قدیمی‌ترین و غنی‌ترین کتاب‌ها در تاریخ ادبیات چین به شمار می‌رود.

جملاتی برگزیده از کتاب صوتی هنر رزم:

- اگر دسترسی به محل اردوی دشمن ساده به نظر رسید، بدانید که این تله‌ای بیش نیست و او قصد فریب شما را دارد.
- پرواز ناگهانی دسته‌ای از پرنده‌ها، نشانه‌ای از شبیخون دشمن است...
- کسی که دشمن خود را با بی‌تدبیری مورد تحلیل قرار داده و دست‌کم می‌گیرد، سرنوشتی جز گرفتاری در چنگ او نخواهد داشت.

در بخشی از کتاب صوتی هنر رزم می‌شنویم:

در جنگ فرمانده دستوراتش را از فرمانروا می‌گیرد، که سپاهش را گرد آورده و قوایش را متمرکز می‌کند. وقتی در سرزمین سخت و دشوار هستید اردو نزنید. در سرزمینی که راه‌های اصلی یکدیگر را قطع می‌کنند، با هم‌پیمانان خود متحد شوید. در جاهای متروک و خطرناک زیاد نمانید. در جاهای محصور از تاکتیک‌های نظامی استفاده کنید. در جاهایی که امید نیست سخت بجنگید.

راه‌هایی هستند که نباید در پیش گرفته شوند، ارتش‌هایی هستند که نباید حمله شوند، شهرهایی هستند که نباید محاصره شوند، جاهایی هستند که نباید سرشان جنگید. دستوراتی از فرمانروا هستند که نباید اطاعت شوند!

فرمانده‌ای که مزیت‌های استفاده از انواع مختلف تاکتیک را خوب بداند، می‌داند چطور قوایش را کنترل کند. فرمانده‌ای که اینها را نداند، حتی اگر با نقشه‌ی کشور به خوبی آشنا باشد، نمی‌تواند دانش خود را در عمل به کار ببندد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
مقدمه مترجم
5 دقیقه
فصل اول: طراحی نقشه
5 دقیقه
فصل دوم: شروع جنگ
6 دقیقه
فصل سوم: حمله‌ی مدبرانه
4 دقیقه
فصل چهارم: آرایش تاکتیکی
6 دقیقه
فصل پنجم: انرژی
9 دقیقه
فصل ششم: نقاط ضعف و قوت
7 دقیقه
فصل هفتم: رزمایش
4 دقیقه
فصل هشتم: ابداع تاکتیک
9 دقیقه
فصل نهم: راه انداختن ارتش
8 دقیقه
فصل دهم: عوارض طبیعی زمین
15 دقیقه
فصل یازدهم: انواع مختلف زمین
4 دقیقه
فصل دوازدهم: حمله به آتش
6 دقیقه
فصل سیزدهم: استفاده از جاسوسان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر رزم
نویسنده
مترجممحمدجواد نعمتی
راویامیرحسین احمدآبادی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی
۵۴۰۰۰ ۳۷,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر رزم

احد اصغرزاده
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
مطالب در این کتاب به صورت تیتر وار بیان شده، هنر رزم یا همان هنر نبرد با مشکلات و چالش‌های زندگی در این کتاب به وضوح بیان شده است در کنار این مطالب این هنر شماست که بتوانید هر فرآیند و چالش زندگی را با یکی از قوانینی که سون تزو بیان کرده مطابقت دهید و از پس آن‌ها بر بیایید، انضباط شخصی، هنر با نحوه رویارویی مشکلات، جایگیری، برخورد با تمامی این مسائل به گونه ایی تیتر وار در این کتاب به محتوایی سنگین بیان شده است.
پیروزی در یک نبرد چه نبردی تمام عیار مابین صد‌ها هزار نفر در تاریخ باستان و چه نبردها و چالش‌های حاضر در زندگی با افراد یا مسائل پیش رو نیازمند استفاده از استراتژی‌های متعدد می‌باشد.
هنر رزم بسیاری از این استراتژی‌ها را در اختیار شما خواهد گذاشت.
جلیل آهنگرنژاد
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
هنر رزم یک کتاب خواندنی است. فکر می‌کنم هر کسی در هر جایی و موقعیتی هست، باید سری به این گونه کتابها بکشد. اما اینکه چقدر تئوری‌ها و تاکتیک‌های جنگی در طول تاریخ تغییر کرده، جای تامل دارد. به عنوان یک روزنامه‌نگار و ادبیاتی، سرک کشیدن به چنین آثاری را امری واجب می‌دانم
یاس یاسینی
۱۴۰۱/۱۱/۷
یه کتاب صوتی عالی که زیاد وقتتون رو هم نمیگیره ولی میتونه در زندگی شما تا سالها موثر باشه من که از خوندن این کتاب لذت بردم
جواد مکینیان
۱۴۰۳/۲/۱
برای مدیران و تمام افراد جهت تصمیم گیری در رغابت بسیار عالی ولی باید مطابقت بدید مفهوم‌ها را با هدف خودتون درک بالایی باید داشته باشید و از خلاقیت خودتون استفاده کنید جهت یادگیری و بکارگیری مطالب
علی کریمی
۱۴۰۱/۱/۸
این کتاب واقعا تو هر زمینه‌ای به خصوص کسب و کار امروز می‌تونه کمک کنه
به قول سان تزو فرمانده‌ای که به پیشنهاد من گوش کند پیروز میدان است و باید اجازه داد چنین فردی فرمانده باقی بماند
حتما گوش کنید
اسدالله پناهی
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
پیشنهاد میکنم حتما حتما این کتاب را در طول سال چندین بار مطالعه کنید هر بار مطالعه این کتاب دیدی جدید می‌دهد و باعث می‌شود یک پله بالاتر بروید
Amir ebrahimi ebrahimi
۱۴۰۲/۶/۱۶
جالب و روان بود
ولی بیشتر به درد جنگ‌ها و ارتشی‌ها و… میخوره اون مطلب خاصی که دنبالش بودم تو این کتاب نبود
احمد فراهانی
۱۴۰۱/۹/۱۱
این کتاب دربردارنده نکات کلیدی در هر مبارزه ایست. از مبارزه با دشمن خارجی تا مدیریت یک پروژه بررگ
سیده زهرا سعادتی
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
شاید چون خیلی تعریفش را شنیده بودم، سطح توقعم بالا بود، بد نیست، اما عالی هم نیست.
شهاب
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
این کتاب فقط مختص زمان جنگ نیست حتی توی دنیای امروزی و در بیزینس هم کاربردیه
Mohamad Barzgar
۱۴۰۰/۷/۲۲
بسیار جامه وکامل است
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر رزم

برای دریافت کتاب صوتی هنر رزم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.