معرفی و دانلود کتاب هنر دروازه بانی: آموزش دروازه بانی جهت سنین نوجوانان و جوانان

عکس جلد کتاب هنر دروازه بانی: آموزش دروازه بانی جهت سنین نوجوانان و جوانان
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر دروازه بانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر دروازه بانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر دروازه بانی: آموزش دروازه بانی جهت سنین نوجوانان و جوانان

کتاب هنر دروازه بانی (با عنوان فرعیِ آموزش دروازه بانی جهت سنین نوجوانان و جوانان) حاصل تجربه‌های دروازه‌بانی علیرضا اسماعیلی است. نویسنده‌ی این کتاب تمام چیزهایی را که لازم است یک دروازه‌بان بداند، برای خوانندگان و بازیکنانِ مشتاق بیان کرده و برای روشن شدن مباحث در کتاب، از تصاویر نیز بهره گرفته است.

درباره‌ی کتاب هنر دروازه‌بانی

علیرضا اسماعیلی، نویسنده‌ی کتاب هنر دروازه‌بانی، با بررسی کتاب‌هایی که در زمینه‌ی آموزش دروازه‌بانی نوشته ‌شده‌اند و بیشتر مطالبشان ترجمه‌ای از منابع غیرفارسی بوده است، لزوم نگارش منبعی فارسی و بومی را در زمینه‌ی دروازه‌بانی دریافته است. او معتقد است که کتاب‌های موجود غالباً یا بسیار خلاصه‌اند، یا به صورت اشتباه یا نامفهوم ترجمه شده و به چاپ رسیده‌اند. به همین خاطر، او آستین بالا زده و با هدف نگارش منبعی جامع و کاربردی در زمینه‌ی دروازه‌بانی، تجربیات خود را در قالب کتاب حاضر به رشته‌ی تحریر درآورده است.

او که سال‌ها در رشته‌ی دروازه‌بانی فعالیت نموده و به عنوان شاگرد از درس‌های بازیکنان بزرگی مانند ناصر حجازی، رسول کربکندی و جلال چراغ‌پور بهره‌مند شده، پس از اتمام دوره‌ی فعالیت حرفه‌ای فرصتی به دست آورده تا کتاب هنر دروازه‌بانی را بنویسد.

نویسنده‌ی کتاب در مقدمه تأکید می‌کند که همه‌ی مطالب کتاب هنر دروازه‌بانی نوشته‌ی خود اوست و در نگارش این کتاب از هیچ منبع فارسی و غیرفارسی دیگری استفاده نکرده است. او در میان مطالب کتاب از تصاویری آموزنده و گویا برای روشن‌تر شدن موضوع نیز استفاده کرده است. این تصاویر نیز حاصل کار نویسنده است و از منبعی اخذ نشده است.

کتاب هنر دروازه‌بانی از هشت فصل اصلی تشکیل شده است. کتاب با زندگی‌نامه‌ی ورزشی مؤلف آغاز می‌شود. در این بخش علیرضا اسماعیلی سابقه‌ی فعالیت حرفه‌ای خود را شرح می‌دهد و از بازی در تیم‌های پاس و استقلال می‌گوید؛ مربیانش را معرفی می‌کند و انگیزه‌اش برای تألیف کتاب پیش رو را شرح می‌دهد.

فصل اول کتاب هنر دروازه‌بانی، به اهمیت جایگاه دروازه‌بان و ویژگی‌های بدنی و پوشش دروازه‌بانی اختصاص دارد. فصل دوم از فضای فعالیت دروازه‌بان می‌گوید. فصل سوم و چهارم تمریناتی را به خواننده ارائه می‌دهد که یک دروازه‌بان لازم است به طور مرتب انجام دهد. فصل‌های پنجم تا هشتم به نکات تخصصی دروازه‌بانی اختصاص دارد. نکاتی مانند جاگیری و زاویه‌بندی در موقعیت‌های مختلف و شروع مجدد توسط دروازه‌بان. پس از فصل‌های هشت‌گانه، نویسنده در بخش پایانی، توصیه‌هایی را که دانستن آن‌ها برای یک دروازه‌بان ضروری است، به مخاطبان عرضه می‌کند.

انتشارات حتمی که ناشر تخصصی کتاب‌های مربوط به تربیت بدنی است، کتاب هنر دروازه‌بانی، نوشته‌ی علیرضا اسماعیلی را منتشر کرده است. گفتنی است این کتاب با همکاری امیررضا بال‌زاده منتشر شده است.

کتاب هنر دروازه‌بانی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به یادگیری اصولی دروازه‌بانی، خصوصاً نوجوانان و جوانان مناسب است.

در بخشی از کتاب هنر دروازه بانی: آموزش دروازه بانی جهت سنین نوجوانان و جوانان می‌خوانیم

در فوتبال سال‌های گذشته عملکرد دروازه‌بان با دست در محوطه هجده قدم بسیار راحت‌تر از این زمان بوده ولی جهت سرعت بخشیدن به فوتبال و کاهش
زمان تلف شده در طول بازی، عملا از یک دروازه‌بان یک دفاع آخر هم ساخته شده که بایستی در سر زدن به توپ (هد) و هم حرکت پا به توپ و حتی قدرت
دریبل‌زدن مهارت کافی را داشته باشد. محوطه هجده قدم محوطه‌ای است که دروازه‌بان می‌تواند توپ را با دست دریافت کند آن هم طبق قوانین امروزه که فقط در صورتی که توپ از طرف بازیکن تیم حریف نواخته شود، دروازه‌بان می‌تواند توپ را با دست بگیرد. ولی اگر توپ را به روی زمین بیندازد دیگر نمی‌تواند توپ را با دست بگیرد و باید جهت پاس به بازیکن خودی با پا به توپ ضربه وارد کند.

فهرست مطالب کتاب

بیوگرافی ورزشی مؤلف
فصل 1: دروازه‌بان کیست؟
فصل 2: آشنایی با فضای عملکرد یک دروازه‌بان
فصل 3: تمرینات تخصصی بدون توپ یک دروازه‌بان
فصل 4: تمرینات تخصصی همراه با توپ
فصل 5: جاگیری و زاویه‌بندی جهت دریافت و مهار توپ در چهارچوب دروازه
فصل 6: جاگیری و زاویه‌بندی جهت خروج از دروازه و ضربات ایستگاهی
فصل 7: جاگیری و مهار ضربات پنالتی
فصل 8: شروع مجدد بازی توسط دروازه‌بان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر دروازه بانی: آموزش دروازه بانی جهت سنین نوجوانان و جوانان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-600-5751-96-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر دروازه بانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر دروازه بانی

برای دریافت کتاب هنر دروازه بانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.