معرفی و دانلود کتاب هنری زلزله و دندان شیری

عکس جلد کتاب هنری زلزله و دندان شیری
قیمت:
۳۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنری زلزله و دندان شیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنری زلزله و دندان شیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنری زلزله و دندان شیری

با کتاب هنری زلزله و دندان شیری نوشته‌ی فرانچسکا سایمون مخاطب چهار داستان خنده‌دار از هنری قرار می‌گیرید. در داستان نخست که نام کتاب برگرفته از آن است، مطالعه می‌کنید که این پسربچه‌ی پردردسر به خاطر آن‌که هنوز دندان‌های شیری‌اش نیفتاده، چه قشقرقی بر پا می‌کند... مجموعه‌ی هنری زلزله که با نام هنری وروجک هم شناخته می‌شود، سری کتابی پرفروش است و افتخارات متعددی را از آن نویسنده‌اش کرده است.

درباره‌ی کتاب هنری زلزله و دندان شیری

کتاب هنری زلزله و دندان شیری (Horrid Henry Tricks the Tooth Fairy) نوشته‌ی فرانچسکا سایمون، سومین مجلد از مجموعه‌ای موسوم به هنری زلزله است. نویسنده‌ی این کتاب تلاش کرده تا از رهگذر طنز، مفاهیم مهم و آموزنده‌ای را به شما بیاموزد. البته گاهی هم خبری از آموزش نیست و فقط قصد داشته شما را سرگرم کند و حسابی بخنداند. کتاب هنری زلزله و دندان شیری هم به سیاق دیگر مجلدهای مجموعه‌ی نامبرده، چهار داستانِ کوتاه‌ را شامل می‌شود که در ادامه نام آن‌ها را مطالعه می‌کنید: «هنری زلزله و دندان شیری»، «مهمان جدید، مارگریت دمدمی»، «انتقام هنری زلزله» و «کامپیوتر هنری زلزله».

داستان هنری زلزله و دندان شیری از این قرار است: دندان‌های شیری همه‌ی دوست‌های هنری زلزله افتاده. مثلاً مارگریت؛ جای دو دندان شیری در دهانش خالی است. سه تا از دندان‌های سوزان نق‌نقو هم افتاده. رالف روداره چهار دندان ندارد؛ دو تا بالا و دو تا پایین. کلر ناقلا هم دوتا از دندان‌هایش در یک روز افتاده... می‌بینید؟ همه‌ی دوست‌های هنری دندان‌های‌ شیری‌شان را از دست داده‌اند و حالا هنری مانده و بیست دندان شیری که سفت و محکم سر جای‌شان نشسته‌اند و به نظر می‌رسد اصلا قصد افتادن نداشته باشند!... نه، اصلاً منصفانه به نظر نمی‌رسد! چرا آخر هنری باید تنها کسی میان دوستانش باشد که حتی یک دندانش هم نیفتاده؟! شما اگر به جای هنری بودید و باقی هم‌کلاسی‌های‌تان پُز دندان‌های لق و زشت و بدترکیب‌شان را به شما می‌دادند، دلتان حسابی نمی‌سوخت و حال‌تان گرفته نمی‌شد؟ پس به هنری حق بدهید که تصمیم گرفته به محض آن که از دهان کسی کلمه‌ی دندان را شنید، حقش را بگذارد کف دستش... حالا تصور کنید در این میان که سرتان گرمِ حرص خوردن برای دندان‌های‌تان است، برادرِ کوچک‌ترِ خودشیرین‌تان هم دهانش را باز کند و آن پایین، بین دندان‌هایش یک جای خالی سیاه را نشان‌تان بدهد. نه، امکان ندارد! هنری همه چیز را می‌تواند تاب بیاورد، جز این که دندان‌های پیتر خوبه زودتر از خودش بیفتند! هنری جوری از این مسأله ناراحت شده که انگار کسی با هر دوتا دست‌هایش مشت محکمی توی شکمش زده باشد!

به سراغ داستان دوم می‌رویم. تصور کنید یکی از دوست‌هایتان که حسابی دمدمی و غرغروست و شما اغلب چشم دیدنش را ندارید، تصمیم بگیرد مدتی را موقتاً در خانه‌ی شما زندگی کند. این همان اتفاقی است که برای وروجک کتابِ ما در دومین داستان، یعنی مهمان جدید، مارگریت دمدمی رخ داده است. همان‌طور که از عنوان داستان بر می‌آید، قرار شده تا وقتی پدر و مادر مارگریت از مسافرت باز می‌گردند، او به مدت دو هفته پیش هنری دمدمی و خانواده‌اش بماند. چشم‌های هنری از تعجب گرد شده. هیچ دلش نمی‌خواهد حتی دو دقیقه‌ از روزش را با مارگریت دمدمی بگذراند، چه برسد به دو هفته... حالا که می‌دانید هنری تا چه اندازه با مارگریت سر ناسازگاری برداشته، اجازه دهید شما را از دیگر تصمیمات هنری هم باخبر کنیم: پسرک آتش‌پاره‌ی داستان ما تصمیم گرفته در اتاقش را به روی دوستش ببندد، اگر لازم شد، موهای او را بکِشد، و خلاصه این‌که نگذارد آب خوش از گلوی مارگریت غرغرو و بدخلق پایین برود. اما مامانش چیزی می‌گوید که همه‌ی نقشه‌های هنری را نقش‌ بر آب می‌سازد: هنری باید وسایلش را جمع کند و برود پیش پیتر و اتاقش را چند روزی بدهد به مارگریت... آمدن مارگریت کم بود، حالا هنری باید پیترخوبه را هم تحمل کند! به نظرتان او می‌تواند با این چالش مقابله کند و راهی بیابد که این چهارده روز برایش آسان‌تر بگذرد؟ باید داستان مهمان جدید، مارگریت دمدمی را مطالعه کرد تا پاسخ این سؤال را یافت.

داستان سوم از کتاب حاضر، که انتقام هنری زلزله نام دارد، این‌گونه آغاز می‌شود: هنری زلزله -همچون ماری که دور طعمه‌اش چنبره زده باشد و بخواهد نیشش را در پوست او فرو کند- دور پیتر خوبه چنبره زده و موهای او را در دست گرفته. هرچه بابا به آن دو چشم‌غره می‌رود و از هنری می‌خواهد برادرش را رها کند، هیچ فایده‌ای ندارد. در نهایت این‌که هنری را به اتاقش تبعید می‌کنند تا برود آنجا و به کارهای بدش فکر کند! هنری هم مشت گره می‌‌کند، پا بر زمین می‌کوبد و در حالی که فریاد «ازت متنفرم، پیتر» سر می‌دهد، اتاقِ پذیرایی را ترک می‌کند. هنری واقعاً از خودشیرینی‌های پیتر خوبه به ستوه آمده و تحملش از دست او تمام شده. شما که غریبه نیستید؛ راستش را بخواهید، قبلاً چند بار تصمیم گرفته بود او را سربه‌نیست کند و از دستش خلاص شود، اما هر بار شکست خورده بود. مثلاً هنری وروجک یک بار تصمیم گرفته بود پیتر خوبه را بفروشد به مارگریت دمدمی. اما مارگریت هم چندان نتوانست از پس تحمل پیتر خوبه برآید و در نهایت هنری مجبور شد او را از دوستش پس بگیرد. شاید اگر هنری جادوگری می‌دانست، لحظه‌ای در این‌که برادرش را به یک کرم خاکی تبدیل کند، تعلل نمی‌کرد! شاید هم اگر پیتر کرمه دست از پا خطا می‌کرد، هنری او را در یک چشم بر هم زدن، خوراک ماهی‌ها می‌ساخت.

فرانچسکا سایمون در آخرین داستان کتاب هنری زلزله و دندان شیری، که کامپیوتر هنری زلزله نام دارد، از هنری برای‌مان می‌گوید که سگرمه‌هایش را در هم کشیده و دست‌به‌سینه ایستاده و پایش را کرده در یک کفش که با کامپیوتر جدیدشان بازی کند. بابا هم اخم در می‌کشد و با صدای نسبتاً بلندی می‌گوید «نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه، نه.» اما شنیدن این همه نه برای هنری کارگر نمی‌افتد و باز هم به اصرار ورزیدن ادامه می‌دهد. هنری فکر می‌کند این‌ قانون که کامپیوتر خانه جز برای کارهای مامان و بابا نیست، ایده‌ای احمقانه است و این اصلاً انصاف نیست که رالف و دیو و مارگریت (دوستان هنری) بتوانند از کامپیوتر خانه‌شان استفاده کنند و آن وقت مامان و بابای هنری به جای بازی‌های کامپیوتری برای او بازی فکری بخرند! با داستان نامبرده همراه شوید و ببینید هنری جز آن‌که برای بازی کردن اصرار کند و مامان و بابایش را حرص بدهد، راضی می‌شود کار دیگری هم بکند یا نه!...

بد نیست اشاره کنیم کتاب هنری زلزله و دندان شیری اولین بار در سال 1996 به انتشار رسیده است. این کتاب را آتوسا صالحی به زبان فارسی برگردانده و انتشارات افق عهده‌دار چاپ آن در ایران بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هنری زلزله

مجموعه کتاب‌های هنری زلزله (Horrid Henry) را فرانچسکا سایمون (Francesca Simon)، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، به رشته‌ی تحریر درآورده و تونی راس (Tony Ross) تصویرگری آن‌ها را بر عهده داشته است. سایمون در این مجموعه‌ که آن را برای گروه سنی کودکان نوشته، داستان پسرکی وروجک و شیطان به نام هنری را روایت می‌کند.

نخستین مجلد از مجموعه‌ی هنری زلزله در سال 1994 روانه‌ی بازار نشر شده و این مجموعه از زمان انتشار تاکنون، جوایز و افتخارات متعددی را از آن نویسنده‌اش کرده است. ژانر این کتاب‌ها طنز است و محتوای طنز آن‌ها باعث می‌شود کودکان مجذوب این کتاب‌ها شوند. داستان از این قرار است که هنری کُفر همه را به خاطر شیطنت‌هایش درآورده! این پسربچه‌ی پردردسر مشهور است به این‌که تکالیفش را انجام نمی‌دهد، هرکجا که قدم می‌گذارد نظم آن جا را به هم می‌ریزد و البته، استادِ اذیت کردن برادر کوچکش است. البته، با همه‌ی شیطنت‌ها و خراب‌کاری‌ها، نمی‌توان هنری را دوست نداشت... خوانندگان در طول مطالعه‌ی این مجموعه، با شخصیت‌های دیگری، از جمله پدر، مادر و برادر کوچک‌تر هنری آشنا می‌شوند و هم‌کلاسی‌های او را هم ملاقات می‌کنند؛ هم‌کلاسی‌هایی که اغلب آماج شوخی‌ها و شیطنت‌های هنری قرار می‌گیرند!

شما در هر مجلد از مجموعه کتاب‌های هنری زلزله مخاطب یک قصه‌ی مستقل قرار می‌گیرید، با این حال، در تمام مجلدها، با شخصیت‌های آشنایی مواجه می‌شوید که در کتاب نخست به شما معرفی شده‌اند. داستان‌های مهیج و خنده‌دار این مجموعه با تصاویر تونی راس همراه شده‌اند و دوچندان به جذابیت آن افزوده‌اند. مجموعه‌ی هنری زلزله بیش از بیست‌وپنج کتاب را در بر می‌گیرد که شامل داستان‌هایی کوتاه و رمان‌هایی بلندتر می‌شود. تاکنون ده مجلد از این مجموعه به زبان فارسی ترجمه شده که عبارتند از:‌ «هنری زلزله و تعطیلات پرماجرا»، «هنری زلزله و دندان شیری»، «هنری زلزله پولدار می‌شود»، «هنری زلزله و پرستار لولوخرخره»، «هنری زلزله و خانه‌ی اشباح»، «هنری زلزله در جشن تولد»، «هنری زلزله و شپش‌هایش»، «هنری زلزله و ناهار روز عید»، «هنری زلزله و ماشین زمان» و «هنری زلزله و عشق فوتبال».

این مجموعه طیف وسیعی از موضوعات را شامل می‌شود؛ از رقابت میان خواهر و برادر گرفته، تا مدرسه و چالش‌های آن، شادی‌های دوران کودکی و دوستی میان بچه‌ها؛ موضوعاتی که کودکان می‌توانند به راحتی با آن‌ها احساس نزدیکی کنند. مجموعه‌ی هنری زلزله (که گاهاً به نام «هنری وحشتناک» و «هنری نفرت‌انگیز» نیز شناخته می‌شود)، جوایز متعددی را از آن خود کرده، به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است و این امکان را برای کودکان در همه‌جای جهان فراهم می‌آورد تا این مجموعه‌ی خنده‌دار و آموزنده را مطالعه کنند. همچنین کتاب‌های هنری زلزله در قالب‌های مختلفی -از جمله کتاب چاپی، الکترونیک و صوتی- منتشر شده است. در صورتی‌ که تمایل داشته باشید، می‌توانید نسخه‌ی صوتی برخی از مجلدهای آن را که به همت نشر صوتی کتاب‌های درگوشی منتشر شده، در سایت و اپلیکیشن کتابراه مطالعه کنید. بد نیست اشاره کنیم که علاوه بر کتاب‌های اصلی این مجموعه، اسپین‌آف‌ها و نسخه‌های ویژه‌ای نیز ذیل آن منتشر شده است.

حال که مختصری شما را با مجموعه‌ی هنری زلزله آشنا کرده‌‌ایم، بد نیست حقیقت جالبی از آن را برای‌تان بازگو کنیم:

فرانچسکا سایمون شخصیت هنری زلزله را با الهام از پسر خودش نوشته است. در واقع زمانی که از سایمون درباره‌ی منبع الهامش در نوشتن این کتاب‌ها سؤال‌ها کردند، او فاش کرد که پسرش، جاشوا، در کودکی شیطان و پرجنب‌ و جوش و پرانرژی بوده و این باعث شده تا سایمون بتواند از شیطنت‌های او منبعی برای خلق هنری زلزله بسازد.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی هنری زلزله

  • ترجمه به بیش از 25 زبان
  • فروش بیش از 21 میلیون نسخه
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کودک سال 2008، در جشنواره‌ی کهکشان کتاب بریتانیا، برای کتاب هنری وروجک و آدم‌برفی زشت

نکوداشت‌های مجموعه‌ی هنری زلزله

  • یک پسر بدِ دوست‌داشتنی. (People)
  • هنری زلزله‌ نمونه‌ای است که پسربچه‌های دیگر می‌توانند میزان ترس و وحشت خود را با آن بسنجند! (Kirkus Reviews)
  • مجموعه‌ی هنری زلزله کتاب مناسبی برای خوانندگان مبتدی است. این کتاب هوشمندانه باید مخاطبی آماده پیدا کند. (Booklist)
  • برای کودکانی که به‌تازگی تصمیم گرفته‌اند کتابی را مستقلاً و به تنهایی بخوانند، کتاب هنری زلزله اثر فرانچسکا سایمون و هنری راس که کتابی از انگلستان است، طنزی پیچیده و رویکردی تازه به داستان‌گویی دارد. (Los Angeles Times)
  • طنز برای خوانندگانِ بی‌میل، اغواگرانه عمل می‌کند و مجموعه‌ کتاب‌های هنری زلزله به‌راحتی مخاطب را می‌خندانند. (Newsday)
  • بچه‌هایی که کتاب‌های خنده‌دار را دوست دارند، عاشق سری کتاب‌های هنری زلزله‌، نوشته‌ی فرانچسکا سایمون خواهند شد. متن خنده‌دار سایمون به طرز شگفت‌انگیزی با تصاویر تونی راس تکمیل می‌شود، و هر دو به‌ شکلی کمدی، عواقب وحشتناک کارهای هنری را به تصویر می‌کشند. (Children's Corner, Scripps Howard News Service)
  • از زمان مجموعه‌ی «بیگ نیت، دردسرساز تمام عیار»، تاکنون هیچ مجموعه‌ کتاب کودکی چنین اعتیادآور نبوده است! (Newsday)
  • بضی وقت‌ها بچه‌ها فقط نیاز به خندیدن دارند. در این داستان‌هایی که اتفاقاً به آسانی نیز خوانده می‌شوند، بچه‌ها ممکن است آن‌قدر بخندند که شیر از بینی‌شان بیرون بزند! (Central California Parent)
  • مجلدهای منتشرشده ذیل مجموعه‌ی هنری زلزله کتاب‌های خوبی هستند و کودکان هم ممکن است علاقه داشته باشند که آن‌ها را بخوانند. (Loogootee Tribune)
  • باورنکردنی... در این حد خنده‌دار است که با صدای بلند بخندید! فرانچسکا سایمون نویسنده‌ی موردعلاقه‌ی پسران من در همه‌ی دوران‌هاست. او درست به‌اندازه‌ی رولد دال (Roald Dahl) گستاخ و بانمک است و مانند دیو پیلکی (Dav Pilkey) ممکن است بدترین کودکی باشد که تا به حال درباره‌اش خوانده و شنیده‌اید؛ با این حال، این‌ها بدین معنا نیست که داستان‌های سایمون کاملاً افسانه‌ای نیستند... خواندنی است! (Dav Pilkey)
  • شیوه‌ی نگارش مجموعه‌ی هنری زلزله بسیار هوشمندانه است و شما را به خندیدن وا می‌دارد. من کاملاً معتقدم که کتاب‌های مجموعه‌ی هنری زلزله بسیار محبوب هستند؛ چراکه درون هرکدام از ما یک هنری کوچولوی زلزله وجود دارد... (Examiner.com)

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه‌ی هنری زلزله

  • سال 2008: در این سال، مجموعه داستان‌های هنری زلزله به انیمیشنی سریالی با همین عنوان (هنری زلزله) تبدیل شدند. ساخت این مجموعه‌ را شبکه‌ی CITV عهده‌دار بوده است.
  • سال 2009: هنری زلزله میزبان یک برنامه‌ی هفتگی کمدی شد.
  • سال 2011: یک فیلم سه‌بُعدی کمدی محصول انگلستان با کارگردانی نیک مور (Nick Moore) و تهیه‌کنندگی آلن نیبلو (Allan Niblo) روی پرده‌ی سینماها رفت. مدت زمان این فیلم 1 ساعت و 33 دقیقه است و منتقدان معتقدند که این فیلم -برخلاف کتاب- نتوانسته موفقیت زیادی کسب کند. نمره‌ی پایینی که در سایت‌های مختلف نقد فیلم برای فیلم هنری زلزله در نظر گرفته شده، شاهدی بر این سخن است.

کتاب هنری زلزله و دندان شیری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هنری زلزله و دندان شیری برای کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12 سال نوشته شده است. اگر به مطالعه‌ی کتاب‌های کودکانه و طنز علاقه دارید، کتاب حاضر همه‌ی چیزی است که به آن نیازمند هستید!

در بخشی از کتاب هنری زلزله و دندان شیری می‌خوانیم

مامان داشت با تلفن صحبت میکرد «نه، نه، این چه حرفیه؟ خیلی هم خوشحال می‌شویم که مارگریت بیاید خانه‌مان نه! اصلاً زحمتی نیست.»
هنری که مشغول شکستن دم اسب پلاستیکی پیتر بود، یک دفعه خشکش زد. جیغ کشید: «چی؟» مامان گفت: «هیس هنری!» و اضافه کرد: «نه، نه. هنری
هم خیلی ذوق‌زده شده. پس جمعه منتظریم.»
هنری گفت: «درست شنیدم؟»
مامان گفت: «بله، قرار شده تا وقتی پدر و مادر مارگریت از مسافرت برمی‌گردند، او پیش ما بماند.»

فهرست مطالب کتاب

هنری زلزله و دندان شیری
مهمان جدید، مارگریت دمدمی
انتقام هنری زلزله
کامپیوتر هنری زلزله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنری زلزله و دندان شیری
نویسنده
مترجمآتوسا صالحی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-964-369-355-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنری زلزله و دندان شیری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنری زلزله و دندان شیری

برای دریافت کتاب هنری زلزله و دندان شیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.