معرفی و دانلود کتاب هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی

عکس جلد کتاب هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی
قیمت:
24000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی

کتاب هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی به قلم گیتی شفیعی، ابتدا به تعریف هوش و انواع آن می‌پردازد و سپس فنون عملی آمورش ریاضی که مبتی بر هوش موسیقیایی هستند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بسیاری از افراد در یادگیری ریاضیات با دشواری رو به رو می‌شوند. می‌توان برای رفع این مشکلات در فرآیند یادگیری از آموزش‌های مبتنی بر هوش موسیقیایی کمک گرفت. استفاده از تکنیک ریتم، آواز و ضرب آهنگ و سرود می‌تواند آموزش را آسان و معنادارتر کند.

با استفاده از این تکنیک‌ها، دانش‌آموزان در زمینه تدریس فعال می‌شوند. محیط کلاس جذاب خواهد شد و آموزش مبتنی بر روش تدریس نوین جایگزین روش‌های سنتی می‌شود. وقتی از هوش موسیقیایی دانش‌آموزان در امر یادگیری، توانایی‌های ذهنی آن‌ها در قالب آواز خواندن، گوش دادن به یک موسیقی، دیدن یک نمایش و سرودن یک شعر استفاده بیشتر شود، در واقع فعالیتی درست به اندازه نوشتن و حل مسائل برای یادگیری انجام شده است.

همه‌ی دانش‌آموزان دارای تفاوت‌های فردی هستند، یک معلم برای این که بتواند در امر آموزش موفق باشد باید به این تفاوت‌ها اهمیت دهد و روش آموزش خود را به گونه‌ای انتخاب کند تا بتواند تأثیرات مثبتی بر دانش‌آموزان خود بگذارد. آگاهی از هوش‌های چندگانه گاردنر می‌تواند به معلمان در زمینه‌ی تدوین طرح درس بر اساس تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان کمک کند.

با توجه به شناختی که معلمان از دانش‌آموزان خود در کلاس درس دارند می‌توانند برای انتخاب روش تدریس مناسب کلاس خود، ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و... از دیدگاه گاردنر استفاده کنند و به دانش‌آموزان خود اجازه دهند، روش‌های مناسب یادگیری را به کار گیرند، بیاموزند و کشف کنند.

هوش موسیقیایی اریتمیک یکی از هوش‌های مطرح شده توسط گاردنر هست که توجه به این هوش از طرف معلمان و اولیای دانش آموزان می‌تواند آموزش را آسان تر و جذاب‌تر کند. استفاده از هوش موسیقیایی در آموزش دروس می‌تواند فضای کلاس را فعال و شاد کند و معلم آزادانه‌تر بتواند آموزش خود را انجام دهد و به رشد مهارت‌ها در دانش‌آموزان، افزایش شایستگی‌های آن‌ها و شناخت بهتر استعداد آن‌ها کمک نماید.

این کتاب با هدف شناسایی تأثیر آموزش‌های مبتنی بر هوش موسیقیایی بر یادگیری ریاضی در چهار فصل تدوین شده است. در فصل اول کتاب، هوش و عوامل مؤثر بر آن، هوش‌های چندگانه‌ی گاردنر و تأثیر آن‌ها در کلاس درس مورد بحث قرار گرفته، در فصل دوم، هوش موسیقیایی که یکی از انواع هوش‌های مطرح شده توسط گاردنر هست و ویژگی افراد با هوش موسیقیایی و نقش آن در یادگیری درس ریاضی، مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم به ریاضیات که مادر همه‌ی علوم و موسیقی ذهن است، پرداخته شده است و در فصل چهارم کتاب، آموزش‌هایی که می‌توان به کمک هوش موسیقیایی افراد برای یادگیری درس ریاضی به کار گرفت و تکنیک‌های عملی آموزش ریاضی مبتنی بر هوش موسیقیایی مطرح و مورد بحث قرار گرفته شده است.

در بخشی از کتاب هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی می‌خوانیم:

هوش درون فردی شامل توانایی شخص برای درک انگیزه‌ها و احساسات دیگران و در نتیجه برقراری ارتباط مؤثر با آنان است. (گاردنر، 1999) این یادگیرنده‌ها سعی می‌کنند چیزها را از نقطه نظر آدم‌های دیگر ببینند تا بفهمند آن‌ها چگونه می‌اندیشند و احساس می‌کنند.

آن‌ها معمولا توانایی خارق‌العاده‌ای در درک احساسات، مقاصد و انگیزه‌ها دارند. آن‌ها سازمان دهنده‌های خیلی خوبی هستند، هرچند بعضی وقت‌ها به دخالت متوسل می‌شوند. آن‌ها معمولا سعی می‌کنند که در گروه آرامش را برقرار کنند و همکاری را تشویق کنند. آن‌ها از مهارت‌های کلامی (مانند حرف زدن) و هم مهارت‌های غیر کلامی (مانند تماس چشمی، زبان بدن) استفاده می‌کنند تا کانال‌های ارتباطی با دیگران برقرار کنند. (صیدی و قاسمی، 1394)

مهارت‌های آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:
دیدن مسائل از نقطه نظر دیگران (نقطه نظر دوگانه)، گوش کردن، همدلی، درک خلق و احساسات دیگران، مشورت، همکاری با گروه، توجه به خلق و خو، انگیزه‌ها و نیت‌های مردم، رابطه برقرار کردن چه از طریق کلامی و چه غیر کلامی، اعتمادسازی، حل و فصل آرام درگیری‌ها و برقراری روابط مثبت با دیگر مردم. (مستغانی، 1393)

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: هوش
مقدمه
تعریف هوش
تعریف تربیتی هوش
تعریف تحلیلی هوش
تعریف کاربردی هوش
تاریخچه‌ی مطالعات مربوط به هوش
عوامل مؤثر بر هوش
کاربرد هوش و استعداد
سنجش هوش و استعداد
هوش از دیدگاه رشد
هوش‌های چندگانه گاردنر
هوش دیداری- فضایی
هوش کلامی - زبانی
هوش منطقی - ریاضی
هوش بدنی - جنبشی
هوش موسیقیایی
هوش درون فردی
هوش برون فردی
هوش طبیعت گرا
تأثیر هوش‌های چندگانه گاردنر در کلاس درس
فصل دوم: هوش موسیقیایی
مقدمه
تعریف هوش موسیقیایی
ویژگی‌های افراد با هوش موسیقیایی
موسیقی و تاریخچه‌ی آن
موسیقی و پیدایش آن
موسیقی در تمدن اسلام
کارکردهای موسیقی
رحم مادر اولین مدرسه‌ی موسیقی
نقش موسیقی در فعال سازی مغز
رابطه‌ی هوش موسیقیایی و یادگیری ریاضی
فن‌های تقویت هوش موسیقیایی
نقش شعر و موسیقی در فرآیند یاددهی و یادگیری
کاربردهای علمی و فعالیت‌های کلاسی مرتبط با هوش موسیقیایی
تست هوش موسیقیایی گاردنر
پرسشنامه
فصل سوم: ریاضیات
ریاضی چیست؟
تاریخچه‌ی ریاضیات
ریاضی الفبای کتاب آفرینش
اهمیت یادگیری ریاضی
نحوه‌ی مطالعه‌ی ریاضی
خلاقیت در ریاضی
راه‌های ایجاد انگیزه در ریاضی
کاربرد ریاضی در زندگی روزمره
ارائدی مفاهیم اساسی در درس ریاضی
راهنمای حل مسئله ریاضی
چگونگی انجام عملیات ریاضی
خودکارآمدی ریاضی
تجربه‌های موفقیت آمیز
الگوبرداری اجتماعی
ترغیب اجتماعی
واکنش‌های روان شناختی
خودپنداره ریاضی
عوامل مؤثر بر پیشرفت ریاضی
ادراک از محیط کلاس در درس ریاضی
فصل چهارم: فن‌های عملی آموزش ریاضی مبتنی بر هوش موسیقیایی
مقدمه
آموزش مبتنی بر هوش موسیقیایی و یادگیری مفاهیم اساسی ریاضی
رابطه‌ی آموزش‌های مبتنی بر هوش موسیقیایی و انجام عملیات ریاضی
آموزش مبتنی بر هوش موسیقیایی و کاربرد ریاضی
آموزش مبتنی بر هوش موسیقیایی و ایجاد انگیزه در درس ریاضی
آموزش مبتنی بر هوش موسیقیایی و ادراک از محیط کلاس
آموزش مبتنی بر هوش موسیقیایی و خودکارآمدی ریاضی
آموزش مبتنی بر هوش موسیقیایی و خودپنداره ریاضی
آموزش مبتنی بر هوش موسیقیایی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-8693-38-3
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک
24000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی

امین م
۱۳۹۸/۳/۳۱
سلام اصلا خوب و جالب نبود و هیج راهکار تازه‌ای مبنی بر تدریس ریاضی با استفاده از موسیقی نداشت، فقط یک کتاب کپی و جمع آوری شده از منابع روانشناسی قدیمی و معمولی...!
محمد جان آبادی
۱۳۹۸/۴/۶
کتاب علمی خوبی است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی

برای دریافت کتاب هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.