معرفی و دانلود کتاب هوش هیجانی

عکس جلد کتاب هوش هیجانی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش هیجانی

تراویس برادبری و جین گریوز در کتاب هوش هیجانی شما را با این نوع از هوش، مهارت‌های تشکیل‌دهنده‌ی آن و نقش پررنگ هوش هیجانی در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان آشنا کرده و راهکارهایی برای تقویت این هوش و بهبود مهارت‌های شما در مدیریت و به‌کارگیری آن ارائه خواهند داد.

درباره‌ی کتاب هوش هیجانی

«هوش» کلمه‌ای است که همگی ما چندین بار آن را در طول روز می‌شنویم و به کار می‌بریم اما احتمالاً از گستره‌ی معنایی آن، انواعی را که دربرمی‌گیرد و نقشی که در زندگی روزانه‌ی ما دارد بی‌خبریم. هوش برای بسیاری از ما در IQ خلاصه می‌شود و تصور می‌کنیم که بالا بودن آی‌کیو برای دستیابی به تمام موفقیت‌های شخصی و کاری کفایت خواهد کرد؛ غافل از اینکه هوش انواع گوناگونی دارد که آی‌کیو تنها یکی از آن‌هاست. تنها با توجه همه‌جانبه به تمامی انواع هوش و تقویت یکایک آن‌هاست که می‌توانیم در همه‌ی ابعاد زندگی بدرخشیم و موفق باشیم.

هیجانات بخش مهمی از احساسات و درونیات ما را تشکیل می‌دهند و به‌تنهایی عامل بسیاری از رفتارها و واکنش‌های ما به حساب می‌آیند. بنابراین، کامیابی در عرصه‌های اجتماعی و فردی با کنترل و مدیریت این بخش از عواطفمان ارتباط مستقیم دارد و در حقیقت بدون درک هیجانات و سازوکار آن‌ها قادر نخواهیم بود ارتباطی سالم و مثبت را با خود و دیگران برقرار کنیم. تحقیقات روزافزونی که پیرامون هیجانات و هوش هیجانی صورت گرفته به ما این امکان را خواهد داد که نسبت به عواطف درونی خود به شناختی واقع‌بینانه برسیم و مهارت‌هایی را بیاموزیم که در کنترل احساسات به کمکمان می‌آیند. کتاب هوش هیجانی (Emotional intelligence) یکی از جامع‌ترین و گسترده‌ترین پژوهش‌هایی است که در زمینه‌ی چیستی و کاربرد هوش هیجانی به نگارش درآمده. تراویس برادبری (Travis Bradberry) و جین گریوز (Jean Greaves) در این اثر با طرح مباحثی کاربردی و مبتنی بر آخرین یافته‌های علمی شما را در درک و به‌کارگیری هوش هیجانی راهنمایی خواهند کرد.

سیزده فصل مجزا مطالب سودمند این کتاب را در خود جای داده‌اند. در بخش‌های ابتدایی، پس از اینکه با دیدگاه نویسندگان و صاحب‌نظران حوزه‌ی روان‌شناختی درمورد کتاب هوش هیجانی آشنا شدید، چکیده‌ای از چندوچون این هوش به شما ارائه خواهد شد و به نقش و اهمیت آن در تمامی وجوه زندگی‌تان پی می‌برید. در ادامه، سفری مهیج و آموزنده را آغاز خواهید کرد که نتیجه‌ی آن آگاهی از ماهیت هوش هیجانی و تأثیرات آن در زندگی خواهد بود.

به‌تدریج مهارت‌هایی را می‌شناسید که هوش هیجانی را شکل می‌دهند و با فراگیری همین مهارت‌هاست که می‌توانید افسار هوش هیجانی را در جهت بهبود مهارت‌های فردی خود و روابط اجتماعی‌تان به دست بگیرید. این مهارت‌های چهارگانه خودآگاهی، خودمدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط هستند که موضوعات محوری اثر حاضر را تشکیل می‌دهند. نویسندگان پس از اینکه برنامه‌ای عملی برای هوش هیجانی در اختیارتان قرار دادند، استراتژی‌هایی برای خودآگاهی، خودمدیریتی، آگاهی اجتماعی، همچنین مدیریت روابط به شما عرضه خواهند کرد. این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کنند به‌جای اینکه عواطفتان رفتارهای شما را کنترل کنند، شما عواطف خود را با توجه به رفتارهایی که قصد بروز آن‌ها را دارید، زیر تسلط خود قرار بدهید.

هیجانات مانند زنگ هشدار یا نداهای درونی‌ای هستند که اطلاعات مهمی را درمورد خود یا اطرافیانتان در اختیارتان قرار می‌دهند. بااین‌وجود، گاه استرس‌های نامعقول و بیش‌از‌حد مانع از آن می‌شوند که صدای هشداردهنده و آگاهی‌بخش احساسات و هیجانات خود را بشنوید. برخورد با عوامل تحریک‌کننده مانند استرس، مدیریت عواطف به شیوه‌ای سالم، ابتکار عمل و سازگاری با شرایط متغیر، راهکارهایی هستند که تراویس برادبری و جین گریوز در کتاب هوش هیجانی برای رویارویی با اضطراب‌ها به شما خواهند آموخت.

زهرا حسنی ترجمه‌ی این کتاب خواندنی را به عهده داشته و نشر یوشیتا نیز آن را به علاقه‌مندان مباحث مرتبط با هوش و مشتاقان آثار خودیاری و موفقیت شخصی عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب هوش هیجانی

  • کتاب هوش هیجانی به‌طور خلاصه توضیح می‌دهد که چگونه با احساسات به‌صورت خلاقانه برخورد کنیم و هوش خود را به روشی سودمند به کار بگیریم. (دالایی لاما)

  • کتابی که آن را به‌سرعت خواهید خواند، همراه با مطالبی متقاعدکننده و یک زمینه‌ی خوب برای درک و بهبود هوش هیجانی شما. (نیوزویک)

  • کتاب هوش هیجانی با تأکید بر چگونگی توسعه‌ی EQ، یافته‌ها و بینش‌های عملی فراوانی را ارائه می‌دهد. تحقیقات این کتاب به‌طور قانع‌کننده‌ای نشان می‌دهد که EQ مهم‌تر از IQ است. (استیون آر. کاوی، نویسنده)

  • این کتاب می‌تواند طرز تفکر شما را درمورد موفقیت به‌شدت تغییر دهد... لازم است آن را دو بار بخوانید. (پاتریک لنسیونی، نویسنده)

  • راهبردهای ارزشمند برای بهبود مهارت‌های هوش هیجانی در این اثر، آن را به‌ کتاب هفته‌ی ما تبدیل می‌کند! (نیوزدی)

  • هوش عاطفی و هیجانی یک مهارت بسیار ضروری مهم در کسب موفقیت‌های شخصی و کاری محسوب می‌شود. این اثر بی‌نظیر است و براساس آخرین پژوهش‌های علمی تألیف شده و دارای آزمون‌های آنلاین رایگان هم هست. مطالعه‌ی آن را شدیداً به شما توصیه می‌کنم. (کن بلانچارد، نویسنده‌ی کتاب تجاری پرفروش «مدیر یک دقیقه‌ای»)

  • کتاب پیش‌رو سرشار از حکمت، آگاهی، الهام و پیشنهادات کاربردی است که از تحقیقات علمی نشأت گرفته‌اند. (کاپیتان دی. مایکل آبراشوف، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «این کشتی شماست»)

کتاب هوش هیجانی برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه مایل‌اید از چند‌و‌چون هوش هیجانی و نقشی که در زندگی‌تان دارد آگاه شوید و بیاموزید چطور آن را به روشی سودمند در تمامی جنبه‌های زندگی خود به کار ببرید، مطالعه‌ی کتاب هوش هیجانی را هرگز از دست ندهید.

با تراویس برادبری و جین گریوز بیشتر آشنا شویم

دکتر برادبری دارای مدرک دکتری در رشته‌ی روان‌شناسی بالینی و صنعتی-سازمانی است. دکتر گریوز نیز دارای مدرک پی‌اچ‌دی در گرایش روان‌شناسی صنعتی - سازمانی بوده. هر دوی این نویسندگان و محققان هم‌اکنون در سن‌دیگو سکونت و فعالیت دارند. دکتر تراویس برادبری و دکتر جین گریوز از مؤسسان TalentSmart، Inc به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب هوش هیجانی می‌خوانیم

به زبان ساده، خودآگاه بودن یعنی اینکه خودتان را همان‌طور که واقعاً هستید، بشناسید. در ابتدا، خودآگاهی می‌تواند تا حدودی یک مفهوم مبهم باشد. هیچ خط پایانی وجود ندارد که کسی به گردن شما مدال بیاویزد و شما را «خودآگاه» بداند. علاوه بر این، آگاهی از خودتان فقط این نیست که پرتقال را به سیب ترجیح می‌دهید یا به مردم می‌گویید که شما آدم سحرخیزی هستید. مفهوم خودآگاهی عمیق‌تر از این است. شناختن خود از درون و بیرون، مانند پوست کندن لایه‌های پیاز و دسترسی سریع‌تر به آنچه در وسط آن است؛ یعنی ماهیت واقعی شما.

واکنش‌های عاطفی غریزی شما به هر چیزی حتی قبل از اینکه فرصتی برای پاسخ دادن داشته باشید، ظاهر می‌شود. از آنجایی که نمی‌توانید احساسات خود را از خودتان جدا کنید، مدیریت خود و روابطتان به این معنی است که ابتدا باید به‌طور کلی از احساسات مثبت و منفی خود آگاه باشید.

وقتی برای درک و آگاهی از احساسات خود وقت نمی‌گذارید، وقتی اصلاً انتظار بروز احساسات خود را ندارید و آن‌ها را نمی‌خواهید، به روشی عجیب ظاهر می‌شوند. بروز احساسات به این معنی است که می‌خواهند توجه شما را به موضوع مهمی معطوف کنند. تا زمانی که متوجه نشوید این احساسات ناشی از چیست، همچنان باقی می‌مانند و به شما آسیب می‌رسانند.

مواجهه با این حقیقت که شما چه کسی هستید، ممکن است گاهی اوقات ناراحت‌کننده باشد. ارتباط با احساسات و تمایلات خودتان، شجاعت و صداقت می‌خواهد. صبور باشید و حتی برای کوچک‌ترین حرکت رو به جلو، اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرید. همان‌طور که به ویژگی‌هایی از خودتان توجه می‌کنید که قبلاً از آن آگاه نبودید (ویژگی‌هایی که هیچ‌وقت دوست نداشتید)، نشان می‌دهد که در حال پیشرفت هستید.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر نویسندگان از کتاب هوش هیجانی
سخن مترجم
پیشگفتار
سفر
سفر کامل
هوش هیجانی چطور به نظر می‌رسد: درک چهار مهارت
کاوش: برنامه عملی برای هوش هیجانی
استراتژی‌های خودآگاهی
استراتژی‌های خودمدیریتی
استراتژی آگاهی اجتماعی
استراتژی مدیریت روابط
سخن آخر
سؤالات بحث‌برانگیز برای گروهی از خوانندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش هیجانی
نویسنده،
مترجمزهرا حسنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-622-5911-24-6
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش هیجانی

فاطمه جمالی
۱۴۰۲/۶/۱
خیلی عالیه هوش هیجانی خیلی خیلی مهم تر از هوش ذهنیه هوش هیجانی یا عاطفی میتونه به شما یاد بده کجا چه رفتاری داشته باشید این کتاب نکته هاو تکنیک‌های خیلی خوبی داره
Cyrus
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
خیلی کتاب خوبی بود. میگه در هیجانات مشخص میشه کی تیز هوش‌تر هست.
پوری
۱۴۰۲/۷/۱
برای درک من عالیه و ساده و با مثالهای مختلف توضیح داده شده
پوریا اصغرزاده
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کتاب خوب و با ارزیابی درخشان و اثری ماندگار در میان موضوعات کتب مشابه
حمیدرضا افشار
۱۴۰۳/۱/۱۵
این کتاب خوبیه در کنار کتاب افسانه کاریزما بهتر درک میشه.
samane m
۱۴۰۲/۱۰/۲
اونقدر که تبلیغ و تعریفش را شنیدم خوب نبود
رجبی
۱۴۰۲/۵/۲۰
بسیار کتاب خوبی بود حتما پیشنهاد می‌کنم
Somayyeh Ejlali
۱۴۰۳/۱/۱۹
تشویق میکنه برای ادامه مطالعه..
حسین فکار
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
خوبه برای مبتدیان
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب هوش هیجانی

برای دریافت کتاب هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.