معرفی و دانلود کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته

برای دانلود قانونی کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته

کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته، نوشته‌ی رضا آدینه، می‌کوشد شیوه‌های مدرن تشخیص تهدیدات سایبری را مرور کرده و نحوه‌ی واکنش مؤثر به آن‌ها را آموزش ‌دهد. در این کتاب کاربردی جدیدترین روش‌های پاسخ‌دهی به تهدیدات و حوادث امنیتی مثل راهکارهای مبتنی بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بررسی می‌شود.

درباره‌ی کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته

با گسترده‌تر شدن فضای دیجیتال، میزان حملات سایبری هم افزایش‌یافته است. روزانه میلیاردها حمله به شبکه‌های مختلف اتفاق می‌افتد که امنیت اطلاعاتی سازمان‌ها را در معرض تهدید قرار می‌دهند. اکثر این حملات دفع می‌شوند و موفق به نفوذ و آسیب رساندن نمی‌شوند ولی همیشه این خطر هست که یکی از آن‌ها از لایه‌های امنیتی عبور کند و فاجعه‌ای به بار بیاید. نفوذها همیشه به یک شکل نیستند و به‌مرور پیشرفته‌تر می‌شوند. مراکز عملیات امنیت (SOC) سازمان‌ها که وظیفه‌ی مقابله با تهدیدات را دارند باید هر لحظه آماده باشند تا مانع موفقیت این حملات شوند. یکی از مهم‌ترین راه‌های آمادگی SOC، توسعه و تکامل شیوه‌های امنیتی است. به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها باید روش‌های خود را دائم به‌روز و هوشمند نگه دارند تا بتوانند مؤثر باشند. امروزه هوشمندسازی امنیتی یکی از مهم‌ترین چالش‌های فناوری اطلاعات به حساب می‌آید. هوشمندسازی امنیت به معنای استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای بالا بردن کارایی و کاهش هزینه‌های پاسخ‌دهی به تهدیدات سایبری است. این موضوع، مبحثی پیچیده بوده و منابع فارسی زیادی درمورد چیستی و چگونگی آن وجود ندارد. یکی از کتاب‌های کاربردی در این زمینه، کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته، نوشته‌ی رضا آدینه است که تلاش دارد شیوه‌های مدرن هوشمندسازی و همین‌طور نحوه‌ی پاسخ‌گویی به تهدیدات را بررسی کند.

هوشمندسازی امنیت به مجموعه‌ای از روش‌ها، فناوری‌ها و فرایندها اطلاق می‌شود که برای مقابله با حملات سایبری و کاهش خطرات امنیتی در سیستم‌های کامپیوتری و شبکه‌های ارتباطی به کار گرفته می‌شوند. این روش‌ها باید دو خصیصه داشته باشند: کاملاً به‌روز و مدرن باشند و همچنین بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به تهدید پاسخ دهند. برای دست یافتن به این اهداف، می‌توان از شیوه‌هایی همچون الگوریتم‌های هوشمند، تحلیل و پردازش داده‌های سایبری و ارائه‌ی پاسخ‌های خودکار به تهدیدات امنیتی استفاده کرد. رضا آدینه در کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته، بر روی همین مسئله تمرکز داشته و بخشی از این شیوه‌ها را آموزش می‌دهد. در این کتاب خواننده با روش‌هایی که مبتنی بر اشتراک‌گذاری تهدیدات هستند، آشنا می‌شود. همینطور ترکیب روش‌های پیش‌گیرانه و واکنش‌گرا مانند هوشیاری درمورد تهدیدات، شکار تهدیدات و استفاده از خودکارسازی را فرامی‌گیرد. ضمن اینکه اثر حاضر به راهکارهایی که اساس‌ آن‌ها یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است نیز می‌پردازد.

کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ و عرضه نموده.

کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش‌رو به دانشجویان رشته‌های IT و شبکه، همین‌طور علاقه‌مندان به مباحث امنیت سایبری توصیه می‌شود.

با رضا آدینه بیشتر آشنا شویم

رضا آدینه (متولد 1367) مؤلف، مدرس، مشاور و معمار مراکز عملیات امنیت است. او در رشته‌های فناوری اطلاعات و MBA تحصیل کرده. تخصص او بیشتر در زمینه‌های مراکز عملیات امنیت (SOC)، امنیت سایبری و مراکز پاسخ‌دهی به حوادث سایبری (CSIRT) بوده. آدینه تاکنون کتاب‌های «هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته» و «معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت» را منتشر کرده.

در بخشی از کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته می‌خوانیم

«مدل‌سازی تهدید» رویکردی برای تحلیل میزان یا وضعیت امنیت در سطوح مختلف است. این نوع مدل‌سازی رویکردی ساخت‌یافته است که طراحان را قادر به شناسایی، سنجش و تصحیح خطرات مرتبط با برنامه‌ها می‌سازد. اما باید توجه داشت که مدل‌سازی تهدید رویکردی جهت بررسی امنیت کد نیست، بلکه مکملی مناسب برای فرآیند بررسی کد می‌باشد. مدل‌سازی تهدید بر مبنای این نگرش استوار است که هر سیستم یا سازمان دارای منابع و دارایی‌های ارزشمندی است که این دارایی‌ها در معرض تهدیدات داخلی و خارجی قرار دارد.

البته متناسب با این تهدیدات، اقدامات متقابل امنیتی نیز برای کاهش اثرات آن‌ها وجود دارد. گنجاندن فرآیند مدل‌سازی تهدید در «چرخه توسعه امنیت برنامه» این اطمینان را فراهم می‌آورد که برنامه از همان ابتدایی که توسعه می‌یابد، دارای امنیت درونی است. علاوه بر این، مستندات تولیدشده در مدل‌سازی تهدید می‌تواند درک بهتری از برنامه مهیا کند.

حداقل سه رویکرد کلی برای مدل‌سازی تهدید وجود دارد:

  • رویکرد مهاجم‌محور
  • رویکرد نرم‌افزارمحور
  • رویکرد دارایی‌محور

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: چالش‌ها و آمارها پیرامون تهدیدات و پاسخدهی به حوادث
فصل 2: راهکار اصلی مقابله با تهدیدات، مرکز عملیات امنیت و هوشمندسازی امنیت
فصل 3: مدلسازی تهدیدات، مؤلف‌های هوش امنیت، مدل‌های حملات در روش‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات تهدیدات
فصل 4: هوش امنیتی و مسیر پیاده‌سازی راهکار TI تا رسیدن به TH
فصل 5: هوشیاری از تهدیدات برای شکار تهدیدات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات325
زبانفارسی
شابک978-622-218-149-9
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته

خشایار
۱۴۰۲/۵/۱۷
این کتاب فقط برای بچه‌های اطاق soc نیست هرکس میخواد تو زمینه دیفنس خبره باشه ((تو هر شاخه‌ای از دیفنس)) بهتره این کتابو بخونه، حتی دوستان آفنسیو کار هم بهتره یکبار بصورت روزنامه وار این اطلاعات رو مرور کنن، انصافاً ارزش هزینه و وقتش رو داره
ابوالفضل دهستانی
۱۴۰۲/۹/۱۲
محتوای کتاب گویا نیست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته

برای دریافت کتاب هوشمندسازی امنیت و مقابله با تهدیدات پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.