معرفی و دانلود کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC

برای دانلود قانونی کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC

هدف کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC، آشنایی مولفه‌های این مراکز و بررسی آن‌هاست که به شکل مخصوص، برای شناسایی و دفاع در برابر خطرات جدید سایبری ساخته شده‌اند. رضا آدینه در این اثر به توضیح کامل نسل جدید مراکز مورد بحث پرداخته و شما را با این مفهوم جدید آشنا می‌کند.

درباره کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC:

همانطور که می‌دانید مرکز عملیات امنیت، همان بخشی است که امکان پایش امنیت سایبری را برای سازمان فراهم کرده و به شناسایی ریسک‌ها و تهدیدات سازمانی می‌پردازد. اما با پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر شدن تهدیدات، حال زمان شناسایی و پاسخ‌دهی نقش پررنگ‌تری در حوادث پیدا کرده است و متخصصان به دنبال راهی برای کاهش زمان این دو عمل مهم هستند. در نتیجه این تلاش‌ها، پارادایم جدیدی از مرکز عملیات امنیت به وجود آمده که نسبت به قبل، ویژگی‌های متفاوتی را از این مراکز می‌طلبد و کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC از رضا آدینه، اثری مفید برای بررسی این خصوصیات است.

اهمیت آشنایی با نسل جدید مراکز عملیات امنیت، در این نکته است که امروزه مهم‌ترین هدف سازمان‌ها، کنترل ریسک است. اگر حملات پیشرفته‌ای را که هر روز نسبت به سازمان‌های مختلف اتفاق می‌افتد در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که راهکارهای سنتی به تنهایی از کفایت لازم برای محافظت و دفاع برخوردار نیستند. علاوه بر این انواع تهدیدات مدرن و نحوه حملات تغییر کرده که خود به معنی تغییر نقاط شناسایی تهدیدات در ساختارهای شبکه است. نتیجه‌ای که می‌توان از این مقدمه گرفت لزوم ایجاد نسل جدیدی از این مراکز است که بتواند همزمان با کاهش زمان شناسایی خطرها، قادر به تشخیص حوادث سایبری جدید نیز باشد و معیارهای لازم را از نظر کیفیت و کمیت برآورده کند.

کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC مناسب چه کسانی است؟

افرادی که در حوزه دفاع سایبری فعالیت می‌کنند، مطالعه این اثر را سودمند خواهند یافت.

در بخشی از کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC می‌خوانیم:

از زمان آغاز اینترنت تا کنون تغییرات پیشرفته و گسترده‌ای در حوزه‌ی عملیات امنیت و پاسخ‌دهی به حادثه اتفاق افتاده است. همواره با پیشرفت فناوری‌ها و وابستگی بیشتر سازمان‌ها به استفاده از فناوری‌ها، نقش فناوری در سازمان‌ها پررنگ‌تر از قبل شده است. اهمیت امنیت سایبری با وابسته‌تر شدن سازمان‌ها به فناوری‌های سایبری و اطلاعاتی، همواره رو به رشد بوده است. چرا که هدف اصلی کنترل صحیح ریسک می‌باشد.

وضعیت کنونی کسب و کارها خصوصا استارت آپ‌ها به گونه‌ای است که به‌واسطه ماهیتشان سطوح حملات را افزایش داده و تهدیدات بیشتری را در برابر خود شاهد هستند. همواره تاکید کارشناسان و متخصصان بر پیاده سازی راهکارهای امنیت جهت پیاده‌سازی امنیت سایبری در سازمان وجود داشته است و تمام تمرکز خود را بر اساس کنترل و مهار ریسک داشته‌اند. اما با رشد سریع فناوری‌های سایبری و پیشرفته‌تر شدن حملات سایبری همچنین وابستگی کسب و کار تمام سازمان‌ها به فناوری‌های اطلاعاتی و رشد دارایی‌های سازمان‌ها همواره سطح تهدیدات رو به افزایش بوده؛ در عین حال تهدیدات پیشرفته‌تر، پیچیده‌تر و در بسیاری از موارد خاص منظوره و هدفمند شده‌اند.

امروزه مفهوم جنگ سایبری مفهومی آشنا برای عموم فعالان در زمینه امنیت سایبری می‌باشد. با پیشرفت فناوری اطلاعات، سازمان‌ها همواره در حال تولید داده‌ها و اطلاعات ارزشمند در قالب دیجیتال در دنیای سایبری هستند و این امر منجر به گسترش سطح تهدیدات می‌گردد. تهدیدات در قالب‌های مختلف وجود دارند این روزها نسل‌های جدید تهدیدات، با طرح‌ریزی حملات سایبری هدفمند مستمر پیشرفته، ظهور کرده‌اند که به طور خاص منظوره صنعت؛ کشور یا سازمان خاصی را هدف قرار می‌دهند. این روزها با دیدن و شنیدن اخبار امنیت سایبری و رخدادهای مهم همواره شاهد سورپرایزهای زیادی در این زمینه هستیم.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: تعریف نسل جدید مرکز عملیات امنیت
بخش دوم: معرفی مولفه‌های اصلی نسل جدید SOC
بخش سوم: پلتفرم‌های هوشیاری پیرامون تهدیدات و هرآنچه که باید در این باره بدانید
بخش چهارم: آینده‌نگری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-622-218-218-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک
125000 ت - 13.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC

خشایار
۱۴۰۲/۵/۱۳
فوق العاده کتاب مهم و روونی هستش دوستانی که حتی وارد تیم‌های soc شدن هم یه دور بخوننش دید مناسبی براشون ایجاد میکنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC

برای دریافت کتاب معرفی نسل جدید مراکز عملیات امنیت Next Generation SOC و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.