معرفی و دانلود کتاب هیولایی درون مونیکا

عکس جلد کتاب هیولایی درون مونیکا
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هیولایی درون مونیکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هیولایی درون مونیکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هیولایی درون مونیکا

کتاب هیولایی درون مونیکا، از همان هیولاهایی می‌گوید که ممکن است زندگی بسیاری از ما را احاطه کرده باشد؛ عدم اعتماد به نفس، عدم خودباوری و نداشتن عزت نفس! همان هیولاهایی که بر هر جنبه از زندگیمان تأثیر می‌گذارند و از بزرگترین مشکلاتِ ما به حساب می‌آیند. عاطفه محمدی در این اثر ابعاد مختلف زندگی مونیکا را به تصویر می‌کشد و در هر بخش، با توصیه‌هایی که برای مقابله با این هیولاهای درونی ارائه کرده، راهنمایی برای کسب اعتماد به نفس، افزایش عزت نفس و رسیدن به خودباوری حقیقی تهیه کرده است.

درباره‌ی کتاب هیولایی درون مونیکا

شاید تا به حال به افرادی برخورده باشید که احساس کنید توانایی‌های بیشتری نسبت به آن‌ها دارید، اما کمتر از آن‌ها دیده می‌شوید و کمتر در مرکز توجه قرار می‌گیرید، و احساس کنید که همیشه توانایی‌های شما دست کم گرفته می‌شوند. گاهی ممکن است آن‌قدر چنین اتفاقی تکرار شود که ناخودآگاه به این باور برسید که احتمالاً هیچ چیزی برای ارائه ندارید و آن‌قدرها که فکر می‌کردید هم خوب نیستید! اما چه اتفاقی می‌افتد که گاهی بسیاری از افرادی که توانایی‌های آن‌چنانی ندارند، موقعیت‌های بسیار بهتری دارند و توانمندتر از دیگران دیده می‌شوند؟ کلید اصلی این موفقیت‌ها، خودباوری و اعتماد به نفس است. زمانی که به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید، آن‌ها را با کیفیت بهتری ارائه خواهید داد و طبیعتاً در آن زمینه‌ها بیشتر دیده خواهید شد. در کتاب هیولایی درون مونیکا، با دختری آشنا می‌شویم که مانند بسیاری از ما، توانمندی‌ها و ویژگی‌های قابل‌توجه زیادی دارد، اما آن چه مانع بهبود زندگی او می‌شود، از درونش نشأت می‌گیرد و آن، نداشتن اعتماد به نفس و عزت نفس کافی‌ است. عاطفه محمدی در این اثر، با رویکرد داستانی، زندگی مونیکا و مشکلاتی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند را روایت کرده و با تکیه بر حقایق اثبات‌شده در علم روانشناسی، وقایع را مورد بررسی قرار داده است.

معرفی و دانلود کتاب هیولایی درون مونیکا

ذهنیت منفی‌ای که ممکن است نسبت به خودمان داشته باشیم، عامل شکل‌گیری همان هیولاهای درونی‌ست. خیلی از اوقات مشکل این نیست که در موقعیت بدی قرار گرفته‌ایم، بلکه آن احساس ناتوانی و بی‌ارزشی‌ای که نسبت به خودمان داریم، ما را در هر شرایطی دچار هراس و اضطراب می‌کند. بنابراین برای فرار از این اضطراب، به هر روشی متوسل می‌شویم و اغلب اوقات به احساس بی‌ارزشی‌‌ای که دچارش هستیم هم بیشتر دامن می‌زنیم. در برابر ناملایمت‌ها سکوت می‌کنیم، خواسته‌های واقعی خود را بیان نمی‌کنیم، سعی می‌کنیم با تحلیل رفتار دیگران قضاوت‌های آن‌ها را پیش‌بینی کنیم و تلاش می‌کنیم تا رفتارمان به شکلی باشد که از قضاوت‌های منفی در امان باشیم و با مقایسه‌ی شکست‌های خود با موفقیت‌های دیگران، خود را ارزش‌گذاری می‌کنیم. در حقیقت همواره درگیر یک جدال درونی هستیم که پایانی برای آن وجود ندارد! نویسنده در کتاب هیولایی درون مونیکا، بسیاری از اتفاقاتی که در نتیجه‌ی عدم خودباوری و عدم اعتماد به نفس رخ می‌دهند را در چند بخش مجزا مورد بررسی قرار داده و برای غلبه بر هر کدام، راهکارهایی عملی را ارائه کرده است.

«من تنها زمانی ارزشمند خواهم بود، که شکست را تجربه نکنم و بتوانم هر روز، موفقیت‌های بیشتری به دست بیاورم.» این جمله، خلاصه‌ی مفهوم ارزشمندیِ مشروط است، که می‌تواند از اصلی‌ترین نشانه‌های کمبود عزت نفس و اعتماد به نفس باشد. اولین بخش از کتاب، به ارزشمندیِ مشروط، و همچنین به سکوتی که برای حفظ اطرافیان و موقعیتمان انتخاب می‌کنیم اختصاص داده شده است. در این بخش می‌خوانیم که نگفتن خواسته‌ها و سکوت در برابر تمام چیزهایی که باعث ایجاد احساسات منفی درون ما می‌شوند، چگونه می‌توانند روزبه‌روز شرایط بدتری را برای ما ایجاد کنند.

بخش دوم کتاب هیولایی درون مونیکا، به جدال‌های درونی و هراس اجتماعی می‌پردازد، که از ترسی می‌گوید که نسبت به قضاوت‌ها و افکار دیگران درباره‌ی شخصیت و عملکردمان داریم. ترسی که نه‌تنها عامل بهبود اوضاع و پیشرفتمان نخواهد بود، بلکه ما را اسیر یک باتلاق درونی می‌کند که هر لحظه بیشتر در آن غرق می‌شویم. عاطفه محمدی در ادامه‌ی این اثر، به سراغ احساس شک و بی‌اعتمادی نسبت به خود و اطرافیان رفته و به دنبال بررسی ابعاد مختلف یک گزاره‌ی کلی‌ست: «من کافی، ارزشمند، شایسته، لایق و محترم نیستم!» بی‌اعتمادی‌ها که از عوامل اصلی وسواس فکری و تحلیل رفتارها و گفته‌های دیگران به حساب می‌آیند، یک احساس ناامنی دائمی را درون انسان ایجاد می‌کنند و از کمبود عزت نفس نشأت می‌گیرند؛ در این بخش ابعاد مختلف چنین احساساتی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و راهکارهایی برای مقابله با آن‌ها نیز مطرح شده‌اند.

فرار از گفت‌وگو و بیان نیازها و توقعی که از دیگران بابت درک خواسته‌هایمان داریم، مقایسه‌ی خود با اطرافیان که معمولاً هم در این مقایسه شکست می‌خوریم و این که حس می‌کنیم باید همواره به دنبال جلب تایید دیگران باشیم، از دیگر نشانه‌های کمبود اعتماد به نفس هستند که در ادامه‌ی کتاب به آن‌ها پرداخته شده است. همچنین کمال‌گرایی، بیش‌فعالی، اهمال‌کاری، تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن اطرافیان با غیبت کردن و به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که داریم و تاثیرات والدین کمال‌گرا بر ایجاد احساسات منفی در دوران بزرگسالی، از سایر مواردی هستند که در کتاب هیولایی درون مونیکا، در خلال روایت‌هایی از زندگی مونیکا مطرح شده‌اند. با خواندن این اثر قادر خواهید بود تا الگوهای رفتاری خود در این زمینه‌ها را بشناسید، علت آن‌ها را درک کنید و بتوانید با استفاده از راهکارهای ارائه‌شده، گامی برای شکستن این الگوهای مخرب بردارید.

کتابی که پیش رو داریم به کوشش انتشارات متخصصان به چاپ رسیده است.

کتاب هیولایی درون مونیکا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر خواندنی روان‌شناختی را به تمام دوستداران این حوزه و تمام افرادی که با کمبود اعتماد به نفس مواجه هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هیولایی درون مونیکا می‌خوانیم

مونیکا معمولاً قبل از فکر کردن به خود، دیگران را در نظر گرفته و مدام نگران این است که مبادا کسی را ناراحت کند یا اینکه با ابراز وجود او و اعاده‌ی حق و حقوقش کسی ناراحت و آزرده خاطر شود و بنابراین دیگر او را دوست نداشته باشد. احساس دوست داشته نشدن و خارج شدن از مرکز توجه دیگران برای افرادی مانند مونیکا بسیار ترسناک و اضطراب‌آور است، پس در اکثر مواقع سکوت و مدارا را در ازای از دست ندادن توجه و محبت طرف مقابل ترجیح می‌دهند. درحالی که برای احساس ارزشمندی و القای این احساس به دیگران در درجه‌ی اول نیاز است خودتان، غرایز و حقوقتان را لایق توجه و احترام بدانید. تصمیم به نگفتن احساساتتان برای ناراحت نکردن دیگران و به خطر نیفتادن رابطه‌تان با آنها به پدیده‌ی ناسازگاری شناختی منجر شده که موجب ایجاد تضادی در افکار و رفتار شما (بین آنچه واقعا می‌خواهید و آنچه در لحظه انجام می‌دهید) می‌شود که در نتیجه به اضطراب و هراس می‌انجامد.

در مسئله‌ی عدم وجود عزت نفس، شخص این باور را دارد که باید برای دیگران سودآور باشد تا به ارتباط با او ادامه دهند و مدام نگران این است که منفعت دیگران را در معرض خطر قرار ندهد. درست همان‌گونه که در مورد مونیکا مشاهده می‌کنیم، او مسئله‌ای که موجب آزار و اذیتش شده را بیان نمی‌کند تا مبادا طرف مقابلش ناراحت شود و بر اثر این ناراحتی او را ترک کند یا دیگر دوستش نداشته باشد،پس او فرصت گفت‌وگو و حل کردن یک مسئله‌ی مشکل ساز را از خود و طرف مقابلش می‌گیرد.

بیان نکردن نیازها، نارضایتی‌ها، ناراحتی‌ها، دفاع نکردن از حقوق خود، جرات نداشتن برای نه گفتن و مخالفت با رفتارهای نامطلوب، مشخص نکردن حریم خصوصی و ... به دلیل عدم وجود عزت نفس رخ می‌دهند و در نتیجه اعتماد به نفس شخص را کم و کمتر می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: به رنگ خدا
ارزشمندیِ مشروط _ سکوت
جدال درونی _ هراس اجتماعی
بی‌اعتمادی _ شک
گفت‌وگو
مقایسه _ تایید طلبی
کمال‌گرایی _ بیش‌فعالی _ اهمال‌کاری
غیبت کردن
والدین کمال‌گرا _ افسردگی
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هیولایی درون مونیکا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-622-7540-64-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هیولایی درون مونیکا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هیولایی درون مونیکا

برای دریافت کتاب هیولایی درون مونیکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.