معرفی و دانلود کتاب و چنین گفت یسوعا

عکس جلد کتاب و چنین گفت یسوعا
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب و چنین گفت یسوعا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب و چنین گفت یسوعا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب و چنین گفت یسوعا

ناصر حافظی مطلق در کتاب و چنین گفت یسوعا به بررسی و ترجمه‌ی انجیل توماس، ساختار آن، انجیل کودکی و رساله‌ی توماس مباحثه‌گر پرداخته و اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند دست‌مایه‌ی پژوهش‌های دینی و تاریخی بسیاری از محققان و علاقه‌مندان باشد.

درباره کتاب و چنین گفت یسوعا:

در قرآن و روایت‌های اسلامی، از انجیل به عنوان وحی خداوند بر عیسی مسیح یاد می‌شود. اما امروزه محققان و پژوهشگران بر آنند که اناجیل،‌ چه انجیل‌های رسمی و چه غیر رسمی، چیزی جز دست‌نوشته‌های بشری که بسیاری‌شان چند ده سال و یا بیشتر پس از عروج مسیح (ع) نوشته شده، نیستند. جدا از عیسایی که در قرآن با عیسای انجیل‌ها متفاوت است،‌ کتب تاریخی نیز از او نکاتی ذکر کرده‌اند که نمی‌توان به آن‌ها اطمینان کامل داشت. به عنوان مثال برخی از محققان غربی هستند که وجود فردی به نام عیسی را از لحاظ تاریخی انکار می‌کنند و معتقدند اگر او شخصیتی واقعی هم باشد، ‌با آنی که ما می‌شناسیم بسیار متفاوت است.

به صورت تخمینی بیش از صد عنوان انجیل توسط حواریون و شاگردان آن‌ها تالیف شده است. از میان این اناجیل،‌ کلیسای مسیحی رسمی چهار عنوان را معتبر و باقی را غیر رسمی و نامعتبر اعلام کرده است. آن چهار انجیل عبارت‌اند از: انجیل متی، انجیل مرقس، انجیل لوقا و انجیل یوحنا.

اهمیت کتاب و چنین گفت یسوعا در اینجا آشکار می‌شود که نکات جالب و مهمی از مسیحیت را در اختیار ما قرار می‌دهد. این کتاب به انجیل توماس می‌پردازد و گرچه این انجیل از دید کلیسای مسیحی نامعتبر محسوب می‌شود،‌ اطلاعات ارزشمندی را از مسیحیت در قرون اولیه میلادی و اوضاع‌ و احوال مسیحیان و اعتقادات‌شان در آن دوران به ما ارائه می‌کند. علاوه بر آن، حتی اگر به عنوان متن دینی محسوب نشوند،‌ به عنوان متون عرفانی از ارزش بالایی برخوردارند.

کتاب و چنین گفت یسوعا از چهار بخش تشکیل شده است: ‌انجیل توماس، ساختار انجیل توماس، انجیل کودکی به روایت تصویر و رساله توماس مباحثه‌گر. «انجیل توماس» ما را در مقابل دریچه‌ای جدید از نخستین سده‌های مسیحیت قرار داد و مقاله‌ی ساختار توماس کوششی‌‌ست برای رمزگشایی و فهم این متن حیرت‌انگیز. جایگاه توماس حواری که پیش از آن به خاطر «انجیل کودکی به‌روایت توماس» شهرت داشت، انجیلی که روایتگر دوران کودکی زندگی حضرت مسیح است، پس‌ از این کشفیات پررنگ‌تر شد. و در آخر «رساله‌ی توماس مباحثه‌گر» گفتگویی عمیق میان عیسی مسیح و توماس حواری است که بینشی متفاوت نسبت به انسان و زندگی انسان را آموزش می‌دهد.

کتاب و چنین گفت یسوعا مناسب چه کسانی است؟

اگر به مطالعه‌ی ادیان، به ویژه دین مسیحیت علاقه‌دارید، کتاب و چنین گفت یسوعا اطلاعات فراوانی درباره‌ی انجیل توماس در اختیارتان خواهد گذاشت.

جملات برگزیده کتاب و چنین گفت یسوعا:

- حقیقت این است که ملکوت خدا در درون و هم بیرون شما وجود دارد.
- چه خوشبخت است کسی که جای آغازش را یافته، چون از سرانجام آگاه است و مرگ را هرگز نخواهد چشید».
- برادرت را مثل جان خود دوست بدار و از او مثل مردمک چشمت محافظت کن.
- غبار را در چشم برادرت می‌بینی، اما تیر چوبی را در چشم خود نه. آنگاه‌که تیر چوبی را از چشمت درآوردی، روشن‌تر می‌بینی و غبار را از چشم برادرت می‌زدایی.

در بخشی از کتاب و چنین گفت یسوعا می‌خوانیم:

«توما معروف به «دوقلو» که یکی از دوازده شاگرد مسیح بود، آن شب در آن جمع نبود. پس وقتی به او گفتند که مسیح را پس از مصلوب شدن دوباره زنده دیده‌اند، جواب داد: باور نمی‌کنم. تا خودم زخم میخ‌های صلیب را بر دستان او نبینم و انگشتانم را در آن‌ها نگذارم و به پهلوی زخمی‌اش دست نزنم، باور نمی‌کنم که او زنده شده است.

یکشنبه بعد، باز شاگردان دورهم جمع شدند، این بار توما نیز با آن‌ها بود. باز هم درها بسته بود که ناگهان عیسی را دیدند که در میان‌شان ایستاده است و سلام می‌کند. عیسی رو به توما کرد و گفت: انگشتت را در زخم دست‌هایم بگذار. دست به پهلویم بزن و بیش از این بی‌ایمان نباش. ایمان داشته باش. توما گفت: ‌ای خداوند من، ‌ای خدای من. عیسی به او فرمود: بعد از این‌که مرا دیدی ایمان آوردی، ولی خوش به حال کسانی که ندیده به من ایمان می‌آورند».

بر اساس آثار به‌جا مانده از تعالیم توماس، او پس از عروج مسیح، در شرق سوریه امروزی به تبلیغ مسیحیت مشغول بود، مکانی که بعدها تعالیم و کتاب‌هایش حوالی همان‌جا هم پیدا شد. نام توماس را حتی در نوشته‌های یکی از مورخین مشهور سده پنج میلادی به نام «موسی خورنی» هم می‌بینیم: «آبکار، پادشاه ارمنستان، از حضرت مسیح دعوت کرد که به ارمنستان سفر کند. حضرت مسیح به آبکار پیغام فرستاد که یکی از حواریون خود را به یدیسا (مقر حکومت آبکار) روانه خواهد کرد. پس از عروج مسیح، توماس حواری، «تادئوس» را که یکی از دوازده حواری بود به یدیسا روانه کرد. تادئوس در یدیسا، آبکار و تمام مردم شهر را غسل تعمید داد. پس از درگذشت آبکار، سانادروک خواهرزاده‌اش به پادشاهی نشست. او و دخترش مسیحی شدند، اما پس از مدتی ترک دین کردند و به تادئوس گفتند مسیحیت را تبلیغ نکند، اما تادئوس نپذیرفت و دستور قتلش صادر شد».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
و چنین گفت یسوعا
انجیل توماس
ساختار انجیل توماس
انجیل کودکی به روایت توماس
توماس مباحثه‌گر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب و چنین گفت یسوعا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نگاران سبز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-972739-1
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب و چنین گفت یسوعا

جعفر Valipour
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
اطلاعات و موضوعات خوبی رامطرح کرده بود
Rose Moradi
۱۴۰۱/۳/۲۴
ترجمه بسیار خوب بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب و چنین گفت یسوعا

برای دریافت کتاب و چنین گفت یسوعا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.