معرفی و دانلود کتاب والدگری مجدد: دوباره برای خودتان پدر و مادری کنید

عکس جلد کتاب والدگری مجدد: دوباره برای خودتان پدر و مادری کنید
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب والدگری مجدد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب والدگری مجدد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب والدگری مجدد: دوباره برای خودتان پدر و مادری کنید

آیا عشقی را که انتظار داشتید از والدین خود دریافت نکرده‌اید؟ کتاب والدگری مجدد نوشته‌ی یانگ کانگ چان، به شما کمک می‌کند تا خودتان را دوست داشته باشید و کاری که پدر و مادرتان در گذشته نتوانستند برای شما انجام دهند، اکنون خودتان انجام دهید.

درباره‌ی کتاب والدگری مجدد:

یانگ کانگ چان (Yong Kang Chan) در کتاب والدگری مجدد (Parent Yourself Again: Love Yourself the Way You Have Always Wanted to Be Loved)، شما را تشویق می‌کند تا تغییر را آغاز کنید. مهم نیست که چه کسی درست عمل کرده یا چه کسی اشتباه کرده است، به جای اینکه از والدین یا هر کس دیگری انتظار داشته باشید تا عشق و اعتبار مورد نظرتان را به شما ارائه کنند، برای خودتان محضر عشق باشید.

برخلاف کشورهای غربی، مردم آسیا تا زمانی که ازدواج کنند و زندگی خانوادگی خود را شروع کنند، معمولاً با والدین خود زندگی می‌کنند. رابطه چان با پدر و مادرش نیز در مسیری طولانی پیش رفته است. او معتقد بود که والدینش دوستش ندارند، اما پس از رفع سوء تفاهم‌ها و زندگی کردن با آن‌ها برای سال‌های زیاد، درک جدیدی از عشق آن‌ها به خود یافته و راهی برای ارتباط با آن‌ها پیدا کرده‌ است.

هنگامی که ما می‌پذیریم والدین ما هرگز به همان شیوه‌ای که ما می‌خواهیم نخواهند بود، می‌توانیم به دنبال عشق و مورد پذیرش بودن از جانب آن‌ها را متوقف کنیم و خیال ما راحت‌تر شود. اینکه ما دوست داشته شویم یا نه، اصلاً بستگی به والدین ما نخواهد داشت. دوست داشتنِ خودمان، مسئولیت ما می‌شود و این چیزی است که همه ما می‌توانیم انجام دهیم، زیرا ما منبع عشق هستیم.

مهم نیست که والدین شما مرده‌اند یا زنده. اگر چیزی وجود دارد که آن‌ها از انجام آن در گذشته برای شما کوتاهی کرده‌اند، می‌توانید یاد بگیرید که خودتان آن‌ها را انجام دهید. در قسمت اول کتاب حاضر، شما خواهید فهمید که رابطه والد - کودک فقط بیرونی نیست. همچنین شامل رابطه بین کودک درون و والد درون است. این کتاب همچنین در مورد این که چگونه این دو جنبه از ما در تعادل نیستند و چگونه این عدم تعادل می‌تواند بر ما تأثیر بگذارد بحث می‌کند.

در بخش دوم کتاب والدگری مجدد، به والدِ درون می‌پردازد و کمک خواهد کرد تا رشد کرده و به یک پدر و مادر بهتر برای کودک درون خود تبدیل شوید. در نهایت، به کودک درون کمک خواهد کرد تا درد عمیق و هیجانی خود را کشف و درمان کند. امید است که این کتاب توانایی‌هایی برای حل اختلافات دوران کودکی شما فراهم کند تا در کنار خانواده و دیگران با آرامش زندگی کنید.

کتاب والدگری مجدد مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای هر کسی که دوران کودکی آسیب‌زا یا ناکارآمدی داشته، مناسب خواهد بود. اگر شما یک تمایل حل نشده داشته باشید تا توسط والدین خود دوست داشته شوید یا نسبت به آن‌ها حالت بی‌احساسی دارید، این کتاب می‌تواند به شما کند تا درون خود به صلح و آرامش برسید.

نکوداشت‌های کتاب والدگری مجدد:

- قدرتمند، متحول کننده و دقیقاً همان چیزی که شما نیاز دارید. (خواننده‌ی Inner Bonding)

- کتابی عالی برای هر کسی که نسبت به والدین خود کینه دارد. (کاربر آمازون)

- ساده، واضح و عمیق. احساس می‌کنم با این نویسنده مهربان و دوست داشتنی در یک اتاق نشسته‌ام. (خانم چای ، خواننده کتاب‌های خودیار)

- کاش 20 سال پیش این کتاب را خوانده بودم! من آن را به کسی که کودکی سختی را تجربه کرده است توصیه می‌کنم. (کاربر آمازون)

- این کتاب دقیقاً همان چیزی بود که من به آن احتیاج داشتم! این طور به نظر می‌رسید که نویسنده به اعماق ذهن و روح من رسیده و پس از تشخیص بیماری چرکین آن را بیرون کشیده است. (Courtenay)

جملات برگزیده کتاب والدگری مجدد:

- رابطه ما با والدینمان همچنان به زندگی در درون ما ادامه می‌دهد.
- هرچه بیشتر بخواهید مانند والدینتان نباشید، بیشتر شبیه آنها خواهید شد.
- کودک درون ما خاطرات و دردهای هیجانی ما را ذخیره می‌کند، درست مثل یک کودک.
- اگر بتوانید قدرت را در درون خود متعادل کنید، همچنین خواهید فهمید چگونه می‌توانید با والدین خود ارتباط برقرار کنید.

یانگ کانگ چان را بیشتر بشناسیم:

وی که بیشتر به عنوان خالق نردی (nerdycreator) شناخته می‌شود، یک وبلاگ نگار، معلم ذهن آگاهی و مدرس خصوصی است. او با اعتماد به نفس پایین بزرگ شد و کتاب‌های زیادی در مورد رشد شخصی، روانشناسی و معنویت خوانده است. یانگ چان ساکن سنگاپور، ریاضیات و حسابداری را به دانش آموزان خود می‌آموزد. او پست‌های وبلاگش را در مورد خود دلسوزی و ذهن آگاهی می‌نویسد تا به درونگراها و افراد دارای عزت نفس پایین کمک کند.

در بخشی از کتاب والدگری مجدد می‌خوانیم:

برای آشتی دادن کودک و والد درون، برای اینکه کودک درون با قوانین و باورهای والد درون متناسب شود کار زیادی نمی‌توان انجام داد. این چیزی است که اغلب ما آن را از قبل انجام می‌دهیم.

اکثر ما یک والد درونی داریم که از نیازهای کودک درون به درستی مراقبت نمی‌کند. آن‌ها بیشتر به نیازهای خود (ایگو) متمرکز هستند، از قبیل خشنود کردن دیگران به منظور ارضای نیاز، یا دستیابی به موفقیت و دریافت شناخت از دیگران. این باعث می‌شود که والد درون برای مدت کوتاهی خوشحال شود اما این خوشحالی خیلی طولانی مدت نیست. همیشه احساسی از عدم تحقق کامل وجود دارد، مهم نیست چقدر شما به آن دست یابید، زیرا نیازهای کودک درون برآورده نمی‌شود.

رابطه والدین و فرزندان آن‌ها پیچیده است. بعضی از ما ممکن است نسبت به والدینمان کمی ناراحت باشیم. ممکن است از کنترل و انتقاد کردن آن‌ها ناامید شویم. اما باز هم برای این احساسات کمی احساس گناه می‌کنیم، زیرا آن‌ها ما را بزرگ کرده‌اند و ما آن‌ها را دوست داریم. داشتن احساسات آمیخته در مورد والدین شما کاملاً طبیعی است. اگر والدین شما همواره نیازهای شما را نادیده گرفته باشند، خشم حتماً رخ می‌دهد..

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه: دور شدن از والدینم
درباره این کتاب
بخش اول: درک رابطه والد-فرزند
فصل اول: در درون شما خودِ کودک و خودِ والد وجود دارد
کودکِ درون و والدِ درون
کودک درون
والد درون
آشتی دادن دو بخش شخصیت
فصل دوم: چگونه کودکی شما زندگی بزرگسالی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد
خودِ- خرابکار
خود- ادراکی
فصل سوم: تعادل نیروهای درون
قدرت عدم تعادل
چرا تغییر والدین سخت است؟
روابط درون خود را بهبود ببخشید
بخش دوم: رشد والدِ درون
فصل چهارم: مسئولیت‌های والدِ درون شما
درک نیازهای کودکِ درون
اساسی‌ترین نیازهای یک کودک
نیازهای ویژه کودک درون ما
کودک رها شده
کودک نادیده گرفته شده
کودک سرکوب شده
کودک سواستفاده شده
کودک مضطرب
دو عملکرد مهم والد درون
عملکرد محافظت کننده
عملکرد پرورش دهنده
فصل پنجم: حفاظت از کودکِ درون
تعریف مجدد محافظت
والد درون شما چطور می‌تواند از کودک درونتان محافظت کند؟
فصل ششم: کودک درون را پرورش دهید.
اهمیت خود - تاییدی
تعادل بین عملکرد پرورشی و حفاظتی
بخش سوم: التیام دردهای کودک درون
فصل هفتم: دردهای دوران کودکی خود را آشکار کنید
چه کاری می‌توانستم انجام دهم؟
زخم خوب محافظت شده
برداشتن پانسمان زخم بصورت لایه به لایه
وقتی که درد آشکار می‌شود
فصل هشتم: بازی سرزنش را پایان دهید
سرزنش درد را از بین نمی‌برد. درد را دست نخورده باقی می‌گذارد.
بازی پایان ناپذیر سرزنش
وقتی شما والدینتان را سرزنش می‌کنید.
وقتی والدینتان شما را سرزنش می‌کنند.
چرا بخشش؟
شما ذینفع اصلی بخشش هستید.
چگونه والدینتان را ببخشید؟
فصل نهم: والدین خود را بپذیرید
زبان‌های مختلف عشق
نتیجه گیری
والد خود باشید
درباره نویسنده
درباره مترجمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب والدگری مجدد: دوباره برای خودتان پدر و مادری کنید
نویسنده
مترجمنسرین زمانی زاد، لیلا برزگری
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-622-715804-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب والدگری مجدد

حوری سادات
۱۴۰۲/۶/۲۶
کتاب خیلی خوبیه، نثری روان و دوستانه داره، مفاهیم پیچیده رو، به سادگی توضیح داده،‌ی کتاب خوب و کمک کننده در زمینه‌ی روابط انسانی هست، اولین ارتباط انسانی که همون رابطه‌ی والد -فرزندی هست، رو کامل تحلیل کرده، به خوبی به این موضوع اشاره کرده که ریشه‌ی بیشتره ناکامی‌های انسانها در بزرگسالی، نوع ارتباط با والدین در کودکی هست، و راهکارهایی ساده برای اصلاح این رابطه رو ارائه داده، شاید تنها ایرادی که به کتاب وارد هست، می‌تونه این باشه که مسائل رو خیلی بسط نداده، به کلیت موضوع اشاره کرده، از طرفی موضوع مهمی رو به درستی مطرح کرده، اینکه کیفیت و نوع ارتباط ما در کودکی به والدینمون، یکی از اصلی‌ترین دلایل احساس ناکامی و عدم رضایت و شادمانی در زندگی بزرگسالی انسان هاست، به نظرم یکی از کتاب‌های خیلی خوب در زمینه‌ی روابط، و برای بهبود حالات و روحیات فرد، هست، و ارزش مطالعه رو داره.
مهدیه نظری
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب والدگری مجدد، به دو قسمت کلی تقسیم می‌شود که در قسمت اول درباره انتظارات ما از والدین و اثر تربیتی والدین از دوران کودکی بر بزرگسالی است، در حقیقت رابطه والد و کودک فقط بیرونی نیست و ما والد و کودک درون که انعکاسی از رابطه بیرونی است نیز داریم و این رابطه مسئول اکثر رفتارهای ما به صورت است و و ناخودآگاه ما نمی‌توانیم والدین را بر اساس انتظارات خودمان تغییر دهیم باید آن‌ها را بپذیریم اما در قسمت دوم تشویق به تغییر والد کودک درون دارد، و راه‌هایی برای التیام این رابطه، والدگری مجدد را انجام دهیم رشد کنیم و والد خوبی برای کودک درون خود باشیم. کتاب پیشرو و خوبیست.
S R
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
کتاب خوبی بود ولی بازم برای من نتونست در زمینه ارتباط با کودک درونم کارساز باشه متاسفانه، کتاب دیگه‌ای که بهتر باشه اگر دوستان معرفی کنن ممنون میشم. ترجمه هم خوب بود ولی نمیشه گفت خیلی خوب بود، جاهای زیادی اشتباهاتی داشت و یا جمله بندی‌ها بعضی جاها مخصوصا اخرای کتاب پیش میومد نامفهوم باشه، یک ادیت لازم داره بنظر من.
از تیم کتابراه هم تشکر می‌کنم بخاطر زحماتشون.
ساناز رنج جو
۱۴۰۱/۸/۳۰
نکات خوبی داره اما در کل کسل کننده است 😑
به نظرم علت اصلی کسل کننده بودنش هم ترجمه‌اش هست.
این کتاب به خوبی ریشه یابی میکنه اما راه حل هاش برای درمان یا خیلی کمه یا کاربردی نیست.
درکل به کسی پیشنهادش میکنم که یک حوصله‌ی خوبی داره و دوما مطالعات روانشناسیش زیاد نبوده و با معقوله‌ی کودک والد بالغ زیاد آشنا نیست
sanaz mohammadi
۱۴۰۱/۳/۲۹
من کتابهای زیادی در این مورد خوندم ولی هیچ کدوم به این اندازه تاثیر گذار نبود
خیلی زیبا، روان و خلاصه توضیح میده که چطور با والدینتون و آسیبهایی که خوردید کنار بیایید و زخمهاتون رو التیام بدید، در ضمن از کتابراه عزیز ممنونم که این کتاب ارزشمند رو با کد تخفیف صد در صد در اختیارم قرار داد🙏❤️
hamed kom
۱۴۰۰/۴/۲۹
متن روان و خوبی داره. مفاهیم سنگین روانشناسی رو داره به صورت ساده و عینی توضیح میده. به راحتی از این جمله نگذرید؛
تجربه‌های دوران کودکی ما در انتخاب شریک نیز تأثیر می‌گذارد. ما تمایل داریم به دنبال شرکایی شبیه به والدینمان باشیم.
افسانه محمدیان دلوئی
۱۴۰۰/۴/۴
این کتاب رو هنوز کامل نخوندم اما تا همین جا هم خیلی به من کمک کرده، واقعا فکر نمی‌کردم با خوندم یک کتاب بتونم تا این حد جنگ‌های درونی م رو درک کنم و حلش کنم، واقعا بهش نیاز داشتم. ممنون از مترجم
کامل خوندم دوباره نظرم رو میگم
نوا نیک اندیش
۱۴۰۱/۶/۲۱
کتاب فوق العاده خوبه، اما ترجمه به حدی ضعیفه که احتمال زیادی میدم از گوگل ترنسلیت ترجمه کرده باشن. از مترجمین تشکر میکنم بابت ترجمه این کتاب ارزشمند.
الناز مسلم
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
هر ادمی باید برای اینکه بتونه پدرمادرشو درک منه باید این کتابو مطالعه کنه عالیه بنظرم
هانا خوشقدم
۱۴۰۱/۱/۲۲
مختصر و بسیار مفید. ترجمه ولی متوسط بود. هرچقدر از توضیحات خوب و ملموسش بگم کم گفتم
elahe attarzade
۱۴۰۰/۶/۱۴
فوق العادست، می تونید هویت مستقل خودتون رو بسازید و روابطتون رو با خانواده بهبود ببخشین
مختار حسینی
۱۴۰۰/۵/۲۵
کتاب بسیار آموزنده و نکات خیلی خوبی داره که گره خیلی از مشکلات دوران کودکی رو باز میکنه
Rend taMar
۱۴۰۰/۶/۲۳
کتاب کم قطری هست و من سعی می‌کنم کتاب را قطره چکانی بخوانم. از خواندش لذت بردم
Azade Purhajat
۱۴۰۰/۵/۲
کتاب به موضوعات جالبی اشاره کرده بود. خوندنش رو توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب والدگری مجدد

برای دریافت کتاب والدگری مجدد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.