معرفی و دانلود کتاب وداع با کوبا

عکس جلد کتاب وداع با کوبا
قیمت:
82500 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وداع با کوبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وداع با کوبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وداع با کوبا

کتاب وداع با کوبا به قلم چنل کلیتون، رمان مشهور و پرفروش نیویورک تایمز است که در سال 2019 منتشر شد و داستان دختری که برای انتقام جویی خون برادرش به فیدل کاسترو نزدیک می‌شود را روایت می‌کند.

درباره کتاب وداع با کوبا:

چنل کلیتون (Chanel Cleeton) داستان را در دهه 1960 پس از انقلاب فیدل کاسترو در کوبا و تشکیل حکومت سوسیالیستش روایت می‌کند. در ایالت فلوریدا یک زن کوبایی تبعیدی به نام بئاتریس پرز در پی گرفتن انتقام از این حزب شرور است؛ او برای نفوذ به محافل داخلی فیدل کاسترو جذب شده و در این راه پرپیچ و خم به دنیای خطرناک جاسوسی کشیده می‌شود.

سال‌ها پیش هنگامی که کاسترو موفق به تشکیل دولت جدید می‌شود، قوانین جدیدی وضع می‌کند که در طی آن، زمین‌های زراعی و شهری به صورت اشتراکی میان افرادی که پیشتر صاحب آن نبوده‌اند توزیع می‌شود. خانواده پرز که یکی از زمین‌داران کلان در کوبا بوده‌اند، به یک باره تمام دارایی‌شان را از دست می‌دهند. از سوی دیگر آلخاندرو، برادر دوقلوی بئاتریس در حین مبارزات حزب سوسیالیست توسط هم‌رزمان خود به قتل می‌رسد و این غم بزرگ بئاتریس جوان را به خون‌خواهی غیرقابل بخششی دعوت می‌کند.

داستان وداع با کوبا (When We Left Cuba) با درگیر شدن بئاتریس به روابط پیچیده سیاسی و شخصی ناخوشایندی ادامه می‌یابد. او به خوبی می‌داند که نقطه ضعف فیدل کاسترو در ارتباط با زنان خوش‌رو و جذاب است و از همین پاشنۀ آشیل برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند. اما به زودی خود درگیر ماجراهای غیرمنتظره‌ای می‌شود که زندگی‌اش را به خطر می‌اندازد.

نکوداشت‌های کتاب وداع با کوبا:

- هنگام خواندن این کتاب نمی‌توانید آن را زمین بگذارید! (Cosmopolitan)
- یک داستان هیجان‌انگیز در مورد عشق، از دست دادن و آنچه ما برای رسیدن دوباره به وطن انجام خواهیم داد. (PopSugar)
- شنل کلیتون از دختری به نام بئاتریس، یک قهرمان و اسطوره‌ای فراموش نشدنی می‌سازد؛ شخصیتی جسور، قابل تأمل و هیجان‌انگیز. (Kate Quinn)
- این داستان به ما یادآوری می‌کند که گرچه عشق پیچیده و گاهی دلخراش است، اما همیشه ارزش خطر را دارد. (NPR)

خواندن کتاب وداع با کوبا به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی علاقمندان داستان‌های سیاسی و تاریخی را به خواندن این اثر جذاب دعوت می‌کنیم.

با چنل کلیتون بیشتر آشنا شویم:

نویسنده خوش‌استعداد و پرفروش نیویورک تایمز و USA Today چنل کلیتون، خالق دو اثر ماندگار سال آینده در هاوانا و کتاب حاضر است. خانواده کلیتون، مهاجران کوبایی هستند که به آمریکا نقل مکان کرده‌اند؛ به دلیل پیش زمینه شنل از حوادث و رخدادهای پس از انقلاب کوبا این اثر تا حد زیادی قابل باور و استناد پذیر است. علاقه او به سیاست و تاریخ باعث شد تا در دوره لیسانس رشته روابط بین‌الملل بخواند و سپس برای مقطع کارشناسی ارشد، سیاست جهانی را در دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن ادامه دهد. او در نهایت توانست مدرک دکتری خود را در زمینه حقوق از دانشگاه کارولینا اخذ کند.

در بخشی از کتاب وداع با کوبا می‌خوانیم:

شاید عجیب باشد که من، دختری بیست‌ودوساله، در این تراس ایستاده‌ام، به‌جای اینکه پدرم اینجا باشد؛ کسی که همۀ عمرش را صرف به دست آوردن قدرت و نفوذ کرده است. به‌هرحال، همین ماهیت زن بودن و سن‌وسالم است که از من سلاحی جذاب می‌سازد. سی‌آی‌ای برای رسیدن به هدفش محتاج کسی است که بتواند به کاسترو نزدیک شود. کسی که فیدل تهدید قلمدادش نکند و مهر او به دلش بنشیند. از این‌ها گذشته، مگر غیر یک زن، آن هم زنی شاداب و سرزنده، کس دیگری هم به ‌راحتی دست‌کم گرفته می‌شود؟ فسق‌وفجورهای کاسترو فراوان است و عالم‌وآدم هم خبر دارند که نقطه‌ضعفش زیبایی زنانه است.

«شما در هاوانا با شورشی‌ها می‌جوشیدین؟» نگاه دوئایر سنگین و اندکی حاکی از عدم‌ تأیید این کار است. حداقل چیزی که می‌توان دربارۀ رابطۀ سی‌آی‌ای با باتیستا، رئیس‌جمهور سابق کوبا، گفت این است که پیچیده بود و من و امثال من هم در طول سال‌ها، هر کدام به سهم خودمان، در این رابطه مانع ایجاد می‌کردیم.

اما جنگ دوستی‌های عجیب‌وغریب را به هم جوش می‌زند.

«بله، بودم.»

«به‌خاطر برادرتون؟»

شاید با این جزئیاتی که از زندگی‌ام جمع‌ کرده، می‌خواهد یخم باز شود. اما اینکه از نقش آلخاندرو در انقلاب یا مرگ او خبر دارد، اصلاً جا نمی‌خورم. آمریکایی‌ها مدت‌های مدیدی است که در امور کوبا دخالت می‌کنند و با دوزو‌کلک‌هایشان افسار باتیستا و امثال او را در دست داشتند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وداع با کوبا
نویسنده
مترجمشهتاو ناصری
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات381
زبانفارسی
شابک978-622-698389-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
82500 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وداع با کوبا

الهام. ت
۱۴۰۰/۳/۳
یک داستان بسیار ضعیف با پردازش ضعیف شخصیت‌ها یک عاشقانه آبکی با تم بچگانه جاسوسی بیشتر مسخره بود تا جدی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب وداع با کوبا

برای دریافت کتاب وداع با کوبا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.