معرفی و دانلود کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

عکس جلد کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها یکی از موفق‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی خودسازی‌ است که در سال‌های اخیر به چاپ رسیده. از موضوع این کتاب با عنوان «ایده‌ی طلایی بعدی» یاد شده و فروش بالا و افتخارات متعدد آن نیز تائیدکننده‌ی همین ادعا است. این ایده عبارت است از شناخت و استفاده‌ی مثبت از صداهایی که همه ما در درون ذهن خود می‌شنویم. نویسنده‌ی کتاب، دکتر اتان کراس نیز یکی از متخصصان برجسته‌ی جهانی در زمینه‌ی کنترل ذهن و شناخت درون است.

درباره‌ی کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

انسانی وجود ندارد که صدای آدمک وراج درونش را نشنیده باشد. شاید اگر به کسی بگویید که در حال صحبت کردن با خودتان هستید، با برخورد مناسبی روبه‌رو نشوید؛ اما به‌هرحال، گفتگوی درونی اتفاقی اجتناب‌ناپذیر است که همه‌ی ما به‌نوعی درگیر آن بوده‌ایم و مدت زمانی در روز را خواسته یا ناخواسته به آن می‌پردازیم.

به‌طور میانگین، افراد یک سوم تا نیمی از عمر خود را به گوش سپردن به ندای درون و مکالمات آن می‌گذرانند؛ اما حالا که این پدیده چنین ما را درگیر خود می‌کند، بهتر نیست با مطالعه و شناخت تأثیرات آن، مضراتش را به حداقل رسانده و با مدیریت آن موفقیت‌های شخصی بیشتری را به‌دست آوریم؟ بله، کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها (Chatter: The Voice in Our Head) نوشته دکتر اتان کراس راهنمایی عملی برای شناخت صدای درون، کنترل و استفاده از آن در جهت رسیدن به اهداف است.

پژوهش‌های اخیر دانشمدان علوم شناختی نشان می‌دهد که تأثیر یک آسیب روانی بر انسان، هیچ‌چیز از تأثیرات منفی یک آسیب جسمانی کم ندارد و درواقع به همان میزان برای ما مضر است. این در حالی است که گفتگوی درونی در صورتی که مدیریت نشود می‌تواند تبدیل به یک عادت روزمره‌ی آسیب‌زا در فرد شود. همانگونه که بسیاری از ما تجربه کرده‌ایم که یک خبر بد تا روزها ذهن ما را به خود مشغول کرده و ذهن با توجه به ماهیت مبالغه‌گر خود بر شدت آن نیز می‌افزاید. این شرایط دقیقاً جایی است که گفتگوی درونی می‌تواند برای فرد بسیار پرضرر باشد. دکتر اتان کراس در کتاب حاضر به این حالت نام وراجی را داده است؛ حالتی که هیج منفعتی نداشته و فقط یک چرخه‌ی باطل از افکار استرس‌زا را خلق می‌کند. اما چگونه می‌توان از بروز این اتفاق جلوگیری کرد؟ پاسخ کتاب آن است که افراد باید به‌صورت فعالانه، ندای درونی خود را مورد مطالعه قرار دهند تا با شناخت دقیق آن‌ها، به‌جای ورود به چرخه‌ی باطل افکار منفی، از گفتگوی درونی برای پرورش نوآوری و خلق تجربه‌های جدید استفاده کنند.

معرفی و دانلود کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها نوشته‌ی دکتر اتان کراس یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ملی ایالات متحده‌ی آمریکا بوده است. این کتاب با برگردان نسیم حسینی و توسط انتشارات ترجمان علوم انسانی به مخاطبین ارائه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در سال 2021؛
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب Porchlight؛
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا؛
  • بهترین کتاب روان‌شناسی سال از نگاه واشنگتن‌پست، خبرگزاری‌های پابلیشرز ویکلی، یو‌ای‌اِی تودی و بی‌بی‌سی.

نکوداشت‌های کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

  • یکی از بهترین کتاب‌های جدید سال. (واشنگتن پست)

  • کتابی که به‌واقع ذهنیت شما را تغییر خواهد داد. (نقد کتاب kirkus)

  • بعد از مطالعه‌ی کتاب وراجی بسیار متعجب شدم که چگونه ایجاد یک ندای درونی سالم می‌تواند به رفع نیازهای عاطفی انسان کمک کند. (کتی والدمن، نیویورکر)

  • کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها -همان‌گونه که نویسنده‌ی آن، دکتر اتان کراس نیز به آن اشاره می‌کند- یک سفر درونی برای کشف یک نسخه‌ی بهتر از خود است. (روزنامه‌ی گاردین)

  • روان‌شناس برجسته، دکتر اتان کراس در کتاب وراجی حاصل پژوهش‌های گسترده‌ی خود در مؤسسه‌ی مطالعاتی‌اش را به ما هدیه کرده تا بتوانیم با تاکتیک‌هایی مؤثر از ندای درونی‌مان به بهترین شکل استفاده کنیم. (وال استریت ژورنال)

کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها مناسب چه کسانی است؟

با توجه به اهمیت موضوع کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها خواندن آن به همه‌ی افراد بزرگسال توصیه می‌شود. برای بسیاری که مدت زمان زیادی در روز درگیر ذهن مبالغه‌گر خود هستند، این کتاب می‌تواند یک موهبت باشد که به مخاطب نحوه‌ی مدیریت ذهن و استفاده از این نیروی ذهنی برای بروز خلاقیت را می‌آموزد.

با اتان کراس بیشتر آشنا شویم

دکتر اتان کراس (Ethan Kross) یکی از متخصصان پیشرو در زمینه‌ی کنترل ذهن خودآگاه، متولد 31 دسامبر 1979 در آمریکا است. او استادی برجسته و برنده‌ی جوایز متعدد در دانشگاه میشیگان است که درعین‌حال مدیریت لابراتوآر احساس و کنترل شخصی را نیز بر عهده دارد. مباحث مطرح‌شده توسط وی یکی از محبوب‌ترین‌ بحث‌ها در حوزه‌ی مدیریت ذهن است که توجه بسیاری از رسانه‌ها و به‌تبعِ آن، بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کرده است.

در بخشی از کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها می‌خوانیم

همه‌ی ما با حواس‌پرتی‌های ناشی از جریان کلامیِ منفی آشنا هستیم. تابه‌حال، پس از دعوای شدید با کسی که دوستش دارید، تلاش کرده‌اید کتابی بخوانید یا کاری انجام دهید که نیازمند تمرکز باشد؟ چنین کاری تقریباً غیرممکن است. همۀ افکار منفیِ حاصل از آن مشاجره کارکردهای اجرایی شما را تحلیل می‌برند، چون منتقد درونی‌تان و یاوه‌هایش بر مقر فرماندهی مغز شما غلبه یافته‌اند و منابع عصبی‌تان را به تاراج می‌برند. بااین‌حال، مشکل بیشترِ ما این است که معمولاً درگیر فعالیت‌هایی هستیم که اهمیتشان خیلی بیشتر از به ذهن‌سپردن اطلاعات یک کتاب است. ما هم‌زمان به شغلمان می‌رسیم، به‌دنبال رؤیاهایمان می‌رویم، با دیگران تعامل می‌کنیم و ارزیابی می‌شویم.

وقتی پای وظایفی به میان می‌آید که نیاز به تمرکز دارند، وراجی، در قالب افکار مشوشِ تکرارشونده، به‌نحو خارق‌العاده‌ای در کارمان اخلال ایجاد می‌کند. پژوهش‌های بسیاری اثرات توان‌فرسای آن را آشکار کرده‌اند. وراجی عملکرد دانش‌آموزان را در امتحان تضعیف می‌کند، هنرمندان را دچار ترس از صحنه و میل به فاجعه‌انگاری می‌کند، و به مذاکرات کاری آسیب می‌زند. برای مثال، در پژوهشی مشخص شده است که اضطراب باعث می‌شود که افراد در هنگام مذاکره پیشنهاد اولیۀ کمی ارائه دهند، زود از بحث کناره بگیرند و درآمد کمتری کسب کنند. با این اوصاف، به‌راحتی می‌شود گفت که علت شکست‌خوردن این افراد در شغلشان چیزی نیست جز وراجی.

هر روز چیزهای بی‌شماری می‌توانند صدای درونی را بر سرمان آوار کنند. هروقت چنین اتفاقی می‌افتد، نمی‌توانیم ذهنمان را به‌راحتی بر چالش‌های ناگزیر روزانه‌مان معطوف کنیم، و معمولاً، خودِ همین باعث آشفتگی بیشتر در گفت‌وگوهای درونی‌مان می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
مقدمه
 [1]: چرا با خودمان حرف می‌زنیم؟
 [2]: وقتی با خود حرف‌زدن اوضاع را بدتر می‌کند
 [3]: کمی دورتر بایستید
 [4]: وقتی «من» می‌شود «تو»
 [5]: اطرافیان؛ گاهی دوای درد، گاهی بلای جان
 [6]: از بیرون به درون
 [7]: جادوی ذهن
نتیجه‌گیری
ابزارها
سپاسگزاری
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها
نویسنده
مترجمنسیم حسینی
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-5734-13-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

نیما کشوری
۱۴۰۳/۱/۲۸
در مورد معرفی این اختلال و ارائه راهکار‌های تمرینی خوب بود ولی مثالهای اشخاص توضیح دقیق نداشت
رقیه رجب قورچی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
انگار بعضی از کلمات در خطوط جا افتاده اند
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

برای دریافت کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.