معرفی و دانلود کتاب رگ زایی در بافت چربی

برای دانلود قانونی کتاب رگ زایی در بافت چربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رگ زایی در بافت چربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رگ زایی در بافت چربی

کتاب رگ زایی در بافت چربی گردآوری و تألیف یی های کائو، به پدیده‌ی مهم و پیچیده‌ی آنژیوژنز یا رگ‌زایی در بدن انسان می‌پردازد و از تأثیر این عامل در بروز چاقی یا بیماری‌های بدخیم همچون سرطان صحبت می‌کند. این کتاب با تمرکز بر روی عروق چربی، این سیستم را از جنبه‌های مختلف مورد مطالعه قرار می‌دهد و می‌کوشد نقش آن‌ها را در شکل‌گیری اختلال چربی‌زایی و بر هم خوردن متابولیسم بدن نشان دهد.

درباره‌ی کتاب رگ‌زایی در بافت چربی

رگ‌زایی یا آنژیوژنز به پدیده‌ای اطلاق می‌گردد که در آن مویرگ‌های جدیدی از عروق موجود در بدن منشعب می‌شوند. این جوانه‌زنی فرآیندی طبیعی است و بارها و بارها در بدن ما رخ می‌دهد؛ مثلاً در ترمیم زخم‌ها، یکی از عوامل تأثیرگذار همین روند رگ‌زایی است. بااین‌حال اگر مکانیسم‌های کنترلی این فرآیند به هم بخورند و از تعادل خارج شوند، می‌توانند به اختلالاتی جدی و خطرناک منجر شوند. در اوایل قرن بیستم بود که دانشمندان تا حدودی به این پدیده پی بردند و با فرآیند آن آشنا شدند، اما تحول بزرگ در دهه‌ی 1970 رخ داد. دانشمندی آمریکایی به نان یودا فولکمن به نقش رگ‌زایی در پیشرفت سرطان و متاستاز آن پی برد. از همین دوران این موضوع در حیطه‌ی زیست پزشکی به شکل جدی موردبحث قرار گرفت. در طول این چند دهه دانشمندان متوجه شده‌اند که اختلال آنژیوژنز علاوه بر بیماری‌های بدخیم، یکی از عوامل اصلی چاقی هم است. درواقع رگ‌زایی در بافت‌های چربی، باعث چربی‌زایی و اختلال در متابولیسم بدن شده و در نهایت به اضافه‌وزن و چاقی فزاینده می‌انجامد.

کتاب رگ‌زایی در بافت چربی (Angiogenesis in Adipose Tissue)، گردآوری و تألیف یی های کائو (Yihai Cao)، از معدود منابعی است که به این موضوع مهم می‌پردازد و سعی دارد آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کند. این کتاب دلایل شکل‌گیری این پدیده و راه‌حل‌های کنترل آن را توضیح می‌دهد.

در بدن انسان دو نوع بافت چربی سفید (WAT) و چربی قهوه ای (BAT) وجود دارد. این دو بافت کاملاً از هم متمایزند و عملکردهای متفاوتی دارند. چربی سفید، وظیفه‌ی انباشت و ذخیره کردن انرژی را بر عهده دارد و چربی قهوه‌ای، انرژی اضافه را می‌سوزاند و تبدیل به گرما می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، افزایش WAT به تجمع چربی در بدن و چاقی منجر می‌شود و بالا رفتن سطح BAT کاهش چربی را در پی دارد. تحقیقات و آزمایش‌های چند سال گذشته نشان داده که عملکرد این دو بافت، به شکل قابل‌توجهی به عروق کوچکی که درونشان است، وابستگی دارد. در واقع، رگ‌های خونی داخل بافت‌های چربی نقشی تعیین‌کننده در افزایش یا کاهش چربی‌های سفید و قهوه‌ای دارند.

به‌زعم دانشمندان، اگر مکانیسم‌های رگ‌زایی متعادل و مهارشده باشد، بافت چربی سفید رشد نمی‌کند، اما اگر آنژیوژنز به شکلی بی‌مهابا اتفاق بیفتد، بافت‌های چربی تنظیماتشان را از دست می‌دهند و شروع به رشد می‌کنند. تجربه‌ی موفق برخی شیمی‌درمانی‌ها نشان داده که اگر بتوان رگ‌زایی را مهار و عروق جدید را مسدود نمود، تومور سرعت رشدش را از دست خواهد داد. محققین تلاش دارند از همین رویکرد برای ابداع درمان‌های چاقی بهره ببرند و با کنترل جوانی زنی رگ‌ها در بافت‌های چربی، مانع از تجمع و انباشت چربی‌های سفید شوند.

کتاب رگ‌زایی در بافت چربی متشکل از هشت بخش و هفده فصل است که توسط محققین و پژوهشگران متفاوتی نوشته شده. دکتر یی های کائو، ویراستار و نویسنده‌ی اصلی کتاب، میکروبیولوژیست و متخصص رشته‌ی رگ‌زایی است و سال‌هاست که در مورد نقش این عامل در وقوع انواع سرطان‌ها و اختلالات متابولیک تحقیق می‌کند. این کتاب ابتدا به مفهوم آنژیوژنز می‌پردازد و سعی می‌کند آن را به شکل واضحی توضیح دهد. در ادامه نیز بر بافت‌های چربی متمرکز شده و عروق درونی آن را تشریح می‌نماید. بخش‌های بعدی کتاب فاکتورهای رگ‌زایی را در بافت‌های چربی بررسی می‌کنند. بخش پایانی کتاب نیز از مهندسی عروق به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های این مشکل نام می‌برد و سعی می‌کند این مفهوم مدرن را توصیف نماید.

کتاب رگ‌زایی در بافت چربی را حامد علی‌زاده پهلوانی، سیدروح‌الله موسوی، مریم رحیمی ساغند، امین بویر احمدی، حمیدرضا بوعلی و شهرام محمدی به فارسی ترجمه کرده‌اند و نشر حتمی آن را منتشر ساخته است.

کتاب رگ‌زایی در بافت چربی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کارشناسان تربیت‌بدنی و دانشجویان این رشته توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب رگ زایی در بافت چربی می‌خوانیم

عملکرد درون‌ریز بافت چربی بستگی به تماس فیزیکی نزدیک آن‌ها با عروق ریز دارد. علاوه بر این، سلول‌های عروقی و سلول‌های چربی از لحاظ عملکردی با یکدیگر از طریق ارتباطات پاراکراینی تعامل دارند، این یک ویژگی است که نیاز به نزدیکی سلولی دارد. بنابراین، مکانیس مهایی برای ایجاد و حفظ تماس نزدیک سلول بین این دو جمعیت سلول باید وجود داشته باشد. این کار پیشنهادات زیر را طرح می‌کند؛ که یک مجموعه ساختاری و فیزیولوژیکی سلول چربی/ عروقی وجود دارد؛ و با توسعه یک ساختار غشای پایه مشترک تعریف می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مرور تاریخچه‌ی رگ‌زایی
1: رگ‌زایی در بیماری‌ها و درمان
بخش 2: ارتباط فضایی و زمانی سلول‌های چربی و سلول‌های عروقی در طول رشد
2: سلول بنیادی بافت چربی
3: سلول‌های عروقی استرومال
4: کمپلکس بافت چربی عروق
بخش 3: عروق بافت چربی
5: رگ‌های خونی در بافت‌های چربی سفید و قهوه‌ای
6: سیستم لنفاوی در بافت چربی
7: منشاء پیش‌سازهای سلول چربی از اندوتلیوم عروق بافت چربی
8: ریمودلینگ عروق و اندوتلیال
بخش 4: فاکتورهای رگ‌زایی و آدیپوکاین‌ها در بافت چربی
9: نقش NPY در سلول‌های چربی قهوهای و چاقی
10: لپتین، آدیپونکتین و دیگر آدیپوکاین‌ها در تنظیم رگ‌زایی بافت چربی
بخش 5: تنظیم رگ‌زایی بافت چربی با سلول‌های التهابی
11: سلول‌های ایمنی در بافت چربی: بازیگران کلیدی در بیماری‌های متابولیک
12: هیپوکسی بافت چربی جهت تنظیم رگ‌زایی و چاقی
بخش 6: مدل‌های موش برای مطالعه رگ‌زایی بافت چربی
13: مدل‌های رگ‌زایی بافت چربی در حیوانات و روش‌شناسی
14: مدل‌های ژنتیکی موش در مطالعه رگ‌زایی بافت چربی
بخش 7: بافت چربی، تسهیل کننده رگ زایی و رشد تومور
15: سلول‌های اجدادی مشتق از بافت چربی و سرطان
16: سلول‌های پیش‌ساز اندوتلیال مشتق از بافت چربی حمایت‌کننده رشد تومور
بخش 8: مهندسی عروق بافت چربی
17: رگ‌زایی موفق به عنوان کلیدی برای مهندسی بافت چربی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رگ زایی در بافت چربی
نویسنده
مترجمحامد علی زاده پهلوانی، سید روح الله موسوی، مریم رحیمی ساغند، شهرام محمدی، امین بویراحمدی، حمیدرضا بوعلی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات409
زبانفارسی
شابک978-600-355-099-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رگ زایی در بافت چربی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رگ زایی در بافت چربی

برای دریافت کتاب رگ زایی در بافت چربی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.