معرفی و دانلود کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین: ضوابط و استانداردها

عکس جلد کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین: ضوابط و استانداردها
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین: ضوابط و استانداردها

سارا حسینی پور قنات‌ آبادی و میترا ایازی در کتاب ورزش سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین تلاش کرده‌اند با گردآوری مجموعه اطلاعات لازم در خصوصِ ضوابط و استانداردهای طراحی و ساخت اماکن ورزشی معلولین، سهم خود را در آفرینش جهانی بدونِ تبعیض برای این گروه از جامعه ادا کنند. دانش به‌دست‌آمده از این مجموعه، سرمایه‌ا‌ی‌ست گران‌بها در دستانِ همت معماران و مهندسان دغدغه‌مند تا با استفاده از آن نتایج مفیدی را رقم زنند.

درباره‌ی کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین

جایگاه ویژه‌ی ورزش و نقش حیاتی آن در زندگی افراد دارای معلولیت امری مسلم و انکارناشدنی است. همه‌ی ‌ما برای حفظ سلامت جسم و روان خود به ورزش نیاز داریم اما این موضوع برای افراد دارای معلولیت به‌واسطه‌ی شرایط خاصی که دارند، اولویت و اهمیتی صدچندان پیدا می‌کند! بی‌تحرکی، دشواری‌های حضور در اجتماع و کاهش روابط اجتماعی و...

ورزش، علاوه بر نقش پررنگی که در تأمین سلامت جسمی افراد و به ویژه افراد دارای معلولیت دارد نقش به‌سزایی نیز در ارتقای سلامت روان، افزایش اعتمادبه‌نفس و حضور بیشتر و فعالانه‌تر این عزیزان در اجتماع، و بروز و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای بی‌بدیل آنان دارد. از آنجا که حضور افراد دارای معلولیت در عرصه‌های ورزشی مستلزم ایجاد بستر مناسب و مهیا کردن امکانات حضور ایشان در مجموعه‌ها و اماکن ورزشی است، این اماکن بایستی بر اساس استانداردهای جهانی احداث شوند و مطابق با وضعیت معلولین به‌گونه‌ای طراحی و مناسب‌سازی شوند که امکان حضور و فعالیت ایشان را به آسانی و با کمترین هزینه فراهم آورند.

معرفی و دانلود کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین

اثر حاضر، کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین، تألیف مشترک سارا حسینی پورقنات‌آبادی و میترا ایازی، منبع مناسبی برای استفاده‌ی مدیران، معماران و مهندسان در طراحی و ساختِ اصولیِ اماکن جدید و یا بازسازی و مناسب‌سازی اماکن قدیمی برای معلولین و جانبازان است. این اثر در سال 1400 به انتشار رسیده و مطالب آن بر اساس استانداردهای روز دنیا تدوین و نگارش شده است.

فصل اول کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین به تعاریف معلول و معلولیت، تاریخچه‌ی معلولیت، انواع و علل بروز معلولیت و آمار معلولین می‌پردازد. در فصل دوم با حقوق معلولین، تاریخچه‌ی شکل‌گیری حقوق معلولین، حقوق و اقدامات بین‌المللی در رابطه با معلولین، و قوانین معلولین در ایران آشنا می‌شویم. فصل سوم کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین، به اهداف و وظایف عمومی و اختصاصی ورزش معلولین، و ورزش و انواع معلولیت اختصاص دارد.

سارا حسینی پورقنات‌آبادی و میترا ایازی در فصل چهارم از کتاب خود، در موردِ تاریخچه‌ی ورزش معلولین در ایران و جهان، تاریخچه‌ی پارالمپیک و سازمان‌های ورزشی معلولین در ایران و جهان می‌گویند. فصل پنجم، مفصلاً به ضوابط و استانداردهای طراحی ساختمان‌های عمومی و اماکن ورزشی برای معلولین شامل شرایط و خصوصیات اماکن، تأسیسات و تجهیزات، و عوامل مؤثر در کاربردی کردن اماکن ورزشی معلولین می‌پردازد. در فصل ششم، اطلاعات لازم در خصوصِ طراحی باشگاه‌های ورزشی معلولین برای رشته‌های مختلف مثل والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، فوتبال 5 نفره، فوتبال 7 نفره، شنا، دو و میدانی، جودو، تنیس، تیراندازی، پاراتکواندو و... ارائه می‌شود.

و در آخرین فصلِ کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین (فصل هفتم)، به نمونه‌هایی از مجموعه‌های ورزشی خارجی و داخلی اشاره می‌شود. سارا حسینی پورقنات‌آبادی و میترا ایازی در جای جای کتاب خود، به فراخور موضوع از سخنان صاحب‌نظران، سازمان‌های شناخته‌شده و مطالب مستند متون معتبر بهره گرفته‌اند. در پایان هر فصل نیز فهرست کامل منابع مورداستفاده‌ی آن فصل ارائه شده است.

کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین را انتشارات حتمی که ناشر نمونه‌ی کشوری در سال 1393 شناخته شد، ذیل مجموعه‌ی «مدیریت ورزشی» در سال 1400 منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین را به معماران و مهندسان حوزه‌‌های عمران و شهرسازی که دغدغه‌ی سلامت جسم و جان همه‌ی اقشار به‌ویژه افراد دارای معلولیت را دارند و دنیایی بدونِ تبعیض را برای استفاده‌ی همگان خواستارند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین: ضوابط و استانداردها می‌خوانیم

نابینایان فقط در رشته‌ی شطرنج شرکت داشتند. استقبال افراد معلول از فعالیت‌های ورزشی و شرکت آنان در مسابقات به قدری قابل توجه بود که مسئولین را واداشت تا اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهند. با آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359 و نیل بخشی برخی از رزمندگان اسلام به فیض جانبازی، روز به روز به آمار ورزشکاران این رشته افزوده می‌شد که این مسأله نقطه‌ی عطفی در تاریخ فدراسیون محسوب می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معلولیت
فصل 2: حقوق معلولین
فصل 3: ورزش معلولین
فصل 4: تاریخچه ورزش معلولین
فصل 5: اماکن ورزشی معلولین
فصل 6: طراحی باشگاه‫‌های رشته‫‌های ورزشی معلولین
فصل 7: مجموعه‫‌های ورزشی معلولین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین: ضوابط و استانداردها
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-600-355-500-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین

برای دریافت کتاب ورزش، سازمان‌ها و اماکن ورزشی معلولین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.