معرفی و دانلود کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد

عکس جلد کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد

در کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد، با دختربچه‌ای آشنا می‌شوید که در روز تولدش هدیه‌ای عجیب از مادربزرگش دریافت می‌کند که اصلاً مورد انتظارش نیست. او می‌تواند گریه کند یا با اخم به مادربزرگ نگاه کند، اما نویسنده‌ی کتاب برای او پیشنهادی دیگر دارد که کمکش می‌کند به‌زودی هدیه‌ی مورد علاقه‌اش را به‌دست بیاورد. این کتاب پرطرفدار که نخستین اثر جیمی دینیهن محسوب می‌شود، به کودکان می‌آموزد برای رسیدن به رویاهایشان تلاش کنند.

درباره‌ی کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد

همه‌ی ما در ذهنمان خواسته‌ها و آرزوهایی داریم که دلمان می‌خواهد به آن‌ها برسیم. بعضی از این آرزوها ممکن است داشتن وسایل موردنیازمان باشد و طبیعی است که دلمان بخواهد در مناسبت‌هایی مثل روز تولدمان آن‌ها را از دیگران هدیه بگیریم. اما واقعیت این است که دیگران نمی‌توانند ذهن ما را بخوانند یا حتی ممکن است با وجود آن‌که از آرزوهایمان خبر دارند، امکان محقق کردنشان را نداشته باشند. در کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد (When Grandma Gives You a Lemon Tree)، نوشته‌ی جیمی دینیهن (Jamie L B Deenihan) شخصیت اصلی داستان با چنین موقعیتی مواجه می‌شود.

لولا که مدتی قبل از تولدش با شوق و ذوق زیاد هدایای مورد انتظارش را لیست کرده، حالا به‌جای آن‌ها از مادربزرگش یک نهال لیمو هدیه گرفته است. اما واقعا با یک نهال لیمو چه می‌شود کرد؟ در این کتاب قدم‌به‌قدم با ماجراهای پس از دریافت این هدیه پیش می‌روید و خواهید دید چطور یک نهال کوچک به فرصتی برای تحقق آرزوی لولا بدل می‌شود.

باید دید درنهایت لولا می‌تواند از نهال لیمو به خوبی محافظت کند؟ او در روند داستان یاد خواهد گرفت که هیچ هدیه‌ای به‌دردبخور نیست؛ فقط کافی است فکرمان را به‌کار بیندازیم. درواقع با رشد نهال لیمو انگار این باور نیز در وجود لولا بارور می‌شود که می‌توان رشد کرد و آرام‌آرام و با تلاش خواسته‌های دوردست را برآورده کرد.

این داستان می‌تواند بستری مناسب برای آشنایی کودکان با موضوع کارآفرینی فراهم کند و به آن‌ها یادآوری نماید که وقتی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند، لذتی دوچندان را از تحقق آرزویشان به دست خواهند آورد. کتاب حاضر با تصویرگری لورن روکا و ترجمه‌ی سیده هستی حسینی از سوی نشر تخصصی مهرسا در دسترس علاقمندان قرار دارد.

نکوداشت‌های کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد

  • رنگ‌ها و شخصیت‌ها از کتاب بیرون می‌آیند و خوانندگان را به دنیایی می‌برند که زندگی و زیبایی را با طعم عالی لیموناد خلق می‌کند. (Kirkus)
  • این کتاب ترجمه‌ی تحت‌اللفظی جذابی را از ضرب‌المثل «وقتی زندگی به شما لیمو می‌دهد، لیموناد درست کنید» ارائه می‌دهد. (Booklist)

کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد، مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 3 تا 7 سال نوشته شده و آن‌ها را با مفهوم کارآفرینی آشنا می‌کند.

با جیمی دینیهن بیشتر آشنا شویم

جیمی دینیهن یک آموزگار سابق ابتدایی‌ست که در حال حاضر به نویسندگی کتاب‌های تصویری کودک مشغول است. «وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد» اولین کتاب اوست که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان خود روبه‌رو شد. از دیگر آثار این نویسنده باید به کتاب «وقتی پدربزرگ به تو جعبه ابزار هدیه می‌دهد» اشاره کرد. دینیهن هم‌اکنون با همسر و دو فرزندش در شهر سافیلید زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد، می‌خوانیم

همه‌ی لیموها را بچین. قاچ کن. آبِ لیموها را هم بگیر. حالا! لیمو، لیمو، لیمو ترش!
دینگ دینگ! خب، حالا چی داریم: آبلیمو.
فکر نمی‌کنی که تو را با پارچ آبلیمو همین‌طوری رها کنم؟
خُب، معلوم است که نه!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد
نویسنده
مترجمسیده هستی حسینی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-7437-66-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد

برای دریافت کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.