معرفی و دانلود کتاب فاطمیت فاطمه و تاریخ

عکس جلد کتاب فاطمیت فاطمه و تاریخ
قیمت:
47000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فاطمیت فاطمه و تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فاطمیت فاطمه و تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فاطمیت فاطمه و تاریخ

فاطمه می دید که مهاجرین اولیه و انصار، که امت کوچک محمد را در جامعۀ بزرگ مسلم باید به وجود می آوردند و خدا باید در نقطۀ کانونی همۀ تصمیم گیری های سیاسی و اجتماعی آنان قرار می داشت برای پیمان با قریش بیشتر حرمت قائل اند تا پیمان با خدا و می دید که برخی از مهاجرین اولیه پس از درگذشت محمد عملاً محمد را یک «گذشته» تلقی می کنند و دشمنان محمد، که اینک اسلام آورده اند و در صحن سیاست جامعۀ اسلامی در پی فرصت اند، را «آینده‌ای امید بخش» می بینند.

فاطمه ناامید از آن مهاجرین، ناباورانه، می دید که انصار نیز از قریش بیشتر می ترسند تا از خدا و در محاسبات خود عملاً برنامه ریزی های قریش و بنی امیه و ابوسفیان را در نظر می گیرند، درحالی که برنامه ریزی پیامبر را برای ایجاد جامعۀ جهانی طراز قرآن به دست فراموشی سپرده اند و، در نهایت، به آرامش مرداب یک زندگی بی آرمان بیشتر دل بسته اند تا به جنبش طوفان زای حرکتی الهی برای بنیاد جامعۀ طراز قرآن و استقرار و استمرار امامت در تاریخ. و از این رو بود که فاطمه فریاد می کشید و انصار را به مقاومت دعوت می کرد و می گفت: «... هان! ای فرزندان قبیلۀ قیله!... شما افراد زیادی هستید و ساز و برگ و نیرو دارید. آیا به ندای من پاسخ نمی دهید؟ و به فریاد من فریادرسی نمی کنید؟

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: فطرت
فصل دوم: نبوّت
فصل سوم: امامت
فصل چهارم: فاطمیت
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فاطمیت فاطمه و تاریخ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-175-524-8
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک
47000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فاطمیت فاطمه و تاریخ

آرش ملای شهری
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
این کتاب عالی بود سیر تاریخی انسان و نقاط عطف زندگی بشر رو جالب و جذاب توضیح دادند. با ادبیاتی عمیق و دقیق و مملو از حکمت‌های ناشی از معرفت دینی.
Ali Akbari
۱۴۰۱/۸/۱۶
کتابی سرشار از حکمت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فاطمیت فاطمه و تاریخ

برای دریافت کتاب فاطمیت فاطمه و تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.