معرفی و دانلود کتاب ونچر دیلز: راهنمای کاربردی قراردادها و فرآیند سرمایه گذاری خطرپذیر

عکس جلد کتاب ونچر دیلز: راهنمای کاربردی قراردادها و فرآیند سرمایه گذاری خطرپذیر
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ونچر دیلز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ونچر دیلز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ونچر دیلز: راهنمای کاربردی قراردادها و فرآیند سرمایه گذاری خطرپذیر

اگر تصمیم دارید کسب‌و‌کار خودتان را راه‌ بیندازید و به عنوان یک کارآفرین در زمینه‌ی تخصصی خود بدرخشید، همین حالا با کتاب ونچر دیلز نوشته‌ی فرد فلد و جیسون مندلسون همراه شوید. این دو نویسنده به شما یک روش کاربردی به نام «سرمایه‌گذاری خطرپذیر» را آموزش می‌دهند که انقلاب بزرگی را در جذب سود و سرمایه‌تان ایجاد می‌کند.

درباره‌ی کتاب ونچر دیلز

امروزه استفاده از روش سرمایه‌گذاری خطرپذیر، برای ارتقای جایگاه شرکت‌های نوپا رواج زیادی یافته است. این روش در راستای توسعه‌ی هرچه بیشتر کسب‌وکارهایی با ایده‌های درخشان و قابل توسعه‌ به‌کار گرفته می‌شود و می‌تواند در جهان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تحولی چشمگیر ایجاد کند. در کتاب ونچر دیلز (Venture Deals) (سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر) از زبان برد فلد (Brad Feld) و جیسون مندلسون (Jason Mendelson)، به‌عنوان دو کارآفرین باتجربه، با قواعد موفقیت در یک روش سرمایه‌گذاری موثر آشنا می‌شوید.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر که به آن «سرمایه‌گذاری کارآفرینی» هم گفته می‌شود، درواقع روشی برای تأمین سرمایه‌ی مورد نیاز شرکت‌های نوپایی‌ست که با هدف کارآفرینی و به‌شکل استارت‌آپی فعالیت می‌کنند. افراد حقوقی سرمایه‌گذار در این زمینه، در حقیقت شرکت‌های بزرگی هستند که با جبران کمبود نقدینگی شرکت‌های کوچک‌تر، به‌عنوان سهامدار با این شرکت‌ها همکاری می‌کنند. امروزه می‌دانیم شرکت‌های موفقی مثل گوگل، یاهو، فیسبوک، توئیتر، لینکدین و... سال‌ها از این روش نتیجه‌بخش استفاده کرده‌اند. در این کتاب که یک راهنمای جامع درباره‌ی نحوه‌ی معاملات سرمایه‌گذاری با ریسک‌پذیری بالاست، با زیر و بم اینگونه معاملات آشنا می‌شوید.

علاوه بر آنچه ذکر شد، در بخش‌هایی از کتاب ونچر دیلز، فنون مذاکره را از دریچه‌ی نگاه سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر درمی‌یابید و یاد می‌گیرید از روش‌های جذاب جایگزینی سرمایه استفاده کنید، مباحثی چون وام‌های قابل تبدیل به سهام، تأمین سرمایه‌ی سهام، عرضه‌ی اولیه مبتنی بر رمز ارز‌ و... . این‌ها همه حاصل تجربیاتی‌ست که نویسندگان کتاب از طریق فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود در طول سالیان دراز به‌دست آورده‌اند و به‌شکل منسجم و روشمند در اختیار شما قرار داده‌اند.

در این اثر برد فلد و جیسون مندلسون استراتژی‌های خاصی را ارائه می‌دهند که دانستن آن به شما، به عنوان یک کارآفرین، کمک می‌کند بهترین روش‌های انجام معامله را برای تأمین مالی شرکت خود به کار ببندید. علاوه‌بر همه‌ی این‌ها، کتاب پیرامون مسائل حقوقی دقیقی که هر شرکت نوپایی باید درباره آنها بداند، حرف‌های کاربردی و مفیدی برای گفتن دارد. اثر حاضر ویرایش چهارم کتاب ونچر دیلز است که وحید فخر آن را ترجمه کرده و از سوی نشر نوین منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب ونچر دیلز

  • یکی از بزرگ‌ترین درس‌ها برای کارآفرینان این است که از دیگران بیاموزند و از شرکای قابل اعتماد و متخصصان مشاوره بگیرند. در معامله‌های مخاطره‌آمیز، جیسون و برد تجربه و تخصص خود را در طول سال‌ها و صدها معامله به کارآفرینان هدیه می‌دهند. (گرگ برکر، مدیرعامل بانک سیلیکون)
  • پس از کار کردن با برد و جیسون، دیدم تجربیات این دو طیف وسیعی از مسائلی را که امروزه یک کارآفرین با آن مواجه است را حل می‌کند. (هایدی رویزن)
  • سبک صریح و بینش دقیق نویسندگان این کتاب را برای کارآفرینان شرکت‌های دارای رشد بالا، سرمایه‌گذاران تازه‌کار و دانشجویان این رشته‌ها ضروری می‌کند. (براد برانتال، دانشیار حقوق)
  • خوش شانس بودم که برد و جیسون را به عنوان مربیان خود داشتم. این کتاب یک منبع اساسی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر است. (کتی رائه، مدیر عامل و شریک مدیریت موتور)

کتاب ونچر دیلز مناسب چه کسانی است؟

این کتاب می‌تواند برای کارآفرینان نوپا و باتجربه، صاحبان کسب‌و‌کارهایی که به معاملات دارای ریسک سرمایه‌گذاری می‌اندیشند و دانشجویان رشته‌های مرتبط با مدیریت و کارآفرینی مناسب باشد.

با برد فلد و جیسون مندلسون بیشتر آشنا شویم

برد فلد بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه Foundry، یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر واقع در شهر بولدر، کلرادو است. این صندوق در استارتاپ‌های حوزه‌ی فناوری در آمریکا و کانادا و همچنین نسل بعدی مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر سرمایه‌گذاری می‌کند. پیش از آن، برد بنیان‌گذار دو شرکت دیگر به نام‌های Mobius Venture Capital و Intensity Ventures نیز بوده است. به‌علاوه، برد و همسرش، امی بچلر، مدیریت شرکتی به‌نام Anchor Point Foundation را به‌عهده دارند که به مؤسسات غیرانتفاعی و رهبران در حل چالش‌های جوامع آن‌ها کمک می‌کند. او دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌ی مدیریت از دانشگاه فناوری ماساچوست است. از جمله کتاب‌های او می‌توان به سریع‌تر پیش بروید، اکوسیستم کارآفرینی، زندگی استارتاپی، هیئت‌مدیره‌ی استارتاپی و فرصت‌های استارتاپی اشاره کرد.

جیسون مندلسون بنیان‌گذار و مدیر اجرایی گروه Foundry است. او همچنین در شرکت Mobius Venture Capital به‌عنوان مدیر اجرایی و مشاور ارشد فعالیت داشته است. پیش از شروع همکاری در شرکت Mobius Venture Capital، جیسون در شرکت Cooley LLP، به‌عنوان وکیل بیش از 2 میلیارد دلار معامله‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر و 5 میلیارد دلار معامله‌ی ادغام را به سرانجام رسانده و تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی تشکیل صندوق، حقوق استخدام و دعوی عمومی دارد.

او جزو معدود مشاوران تمام‌وقت شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر است و ازجمله رهبران فکری این حوزه به‌حساب می‌آید. علاوه‌براین جیسون رییس مشترک گروه مشاوران و نیروی اجرایی مالی انجمن ملی سرمایه‌گذاران خطرپذیر بوده است. جیسون دارای مدرک کارشناسی اقتصاد و دکترای تخصصی از دانشگاه میشیگان است و بیش از 20 سال است که با برد همکار هستند و تمایل دارند این همکاری را تا آخر عمر خود ادامه دهند.

در بخشی از کتاب ونچر دیلز می‌خوانیم

تأمین سرمایه‌ی جمعی معمولاً به دو رویکرد متفاوت اشاره می‌کند که مربوط به جذب سرمایۀه‌ی شرکت‌هاست. اولین رویکرد، که دو شرکت Kickstarter و Indiegogo آن را رواج داده‌اند، تأمین سرمایه‌ی جمعی در محصولات است. تأمین سرمایه‌ی جمعی مبتنی بر محصول به‌طور معمول برای محصولات فیزیکی استفاده می‌شود. شرکت ایده‌ی محصول خود را همراه با محتوایی که کاربرد آن را نشان می‌دهد و مجموعه‌ای از پاداش‌های مختلف برای حامیان در سایت Kickstarter قرار می‌دهد. در بیشتر نمونه‌ها، محصول در مرحلۀ طراحی اولیه قرار دارد و از مرحلۀ عرضه فاصله دارد. میزان پاداش‌ها متفاوت است و اغلب مواردی را شامل می‌شود که اگرچه به محصول مرتبط هستند تجربی و غیرمستقیم‌اند، مانند برچسب‌ها و تیشرت‌های لوگودار، شناخته شدن از طریق حمایت مالی یا رویدادهای واقعی برای جشن گرفتن معرفی محصول.

بیشتر کمپین‌ها بازه‌ای سی‌روزه را برای تأمین سرمایه هدف قرار می‌دهند که در صورت تحقق نیافتن، به شکست کمپین و جذب نکردن سرمایه منجر می‌شود. این رویکرد تأمین سرمایه‌ی جمعی معادل حداقل محصول درخور عرضه (MVP) در حوزه‌ی نرم‌افزار است. اگر کمپین موفقیت‌آمیز باشد، می‌دانید که یک MVP جذاب دارید. اگر این کمپین به هدف جذب سرمایه‌ی خود نرسد، مشتریان بالقوه به شما می‌گویند که MVP شما به‌اندازه‌ی کافی جذاب نیست. چندین محصول مطرح از Kickstarter شروع به کار کردند، ازجمله Pebble Watch (که در مدت 30 روز 10.2 میلیون دلار سرمایه جذب کرد)، Oculus Rift (که در مدت 30 روز 2.5 میلیون دلار سرمایه جذب کرد) و Occipital (که در مدت 30 روز 1.3 میلیون دلار سرمایه جذب کرد). برخی شرکت‌ها نیز موفقیت‌های مشابهی در Indiegogo داشته‌اند، مانند TrackR که 1.7میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار حامی
پیشگفتار مترجم
پیشگفتار فرد ویلسون (ویرایش سوم)
پیشگفتار جیمز پارک (ویرایش سوم)
پیشگفتار دیک کاستولو (ویرایش 1 و 2)
مقدمه [ویراست چهارم]
مقدمه
فصل 1. بازیگران
فصل 2. پیش‌نیاز جذب سرمایه
فصل 3. چگونه سرمایه جذب کنیم؟
فصل 4. مروری اجمالی بر تفاهم‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری
فصل 5. اصطلاحات اقتصادی تفاهم‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری
فصل 6. اصطلاحات مفاهیم کنترلی در تفاهم‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری
فصل 7. سایر شروط موجود در تفاهم‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری
فصل 8. وام قابل‌تبدیل به سهام
فصل 9. جدول سهام‌داری
فصل 10. تأمین سرمایه‌ی جمعی
فصل 11. بدهی خطرپذیر
فصل 12. صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر چگونه کار می‌کنند
فصل 13. تاکتیک‌های مذاکره
فصل 14. راه درست جذب سرمایه
فصل 15. مسائل پیش رو در مراحل مختلف تأمین مالی
فصل 16. نامه‌ی عزم سرمایه‌گذاری: تفاهم‌نامه‌ای دیگر
فصل 17. نحوه‌ی به‌خدمت گرفتن مشاور مالی و سرمایه‌گذاری
فصل 18. تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری چرا به‌وجود آمدند؟
فصل 19. نکات حقوقی که هر کارآفرین باید بداند
سخن مؤلفان
پیوست A: نمونه تفاهم‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری
پیوست B: تفاهم‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری Foundry Group
پیوست C: نمونه نامه‌ی عزم سرمایه‌گذاری (LOI)
پیوست D: منابع بیشتر
واژه‌نامه
درباره‌ی مؤلفان
برگرفته از کتاب جامعه‌ی استارتاپی
نمونه قراردادها در ایران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ونچر دیلز: راهنمای کاربردی قراردادها و فرآیند سرمایه گذاری خطرپذیر
نویسنده،
مترجموحید فخر
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات496
زبانفارسی
شابک978-622-6840-99-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ونچر دیلز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ونچر دیلز

برای دریافت کتاب ونچر دیلز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.