معرفی و دانلود کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها

عکس جلد کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها
قیمت:
14000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها

کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها اثر معروف و پرفروش چیماماندا انگوزی آدیشی، به شما یاد خواهد داد که چطور فرزندانتان را فارغ از کلیشه‌های جنسیتی، به روشی کاملاً فرهنگی و قومی تربیت کنید.

تبعیض‌های جنسی و برچسب‌های جنسیتی همگی جزو جدا ناپذیر زندگی یک زن یا دختر هستند. موضوعاتی که از بدو تولد تا زمانی که مرگ آن‌ها را در آغوش می‌گیرد همراهشان خواهد بود. حال سوال اینجاست که چطور می‌توان تاثیر این معضلات را در زندگی کم‌رنگ کرد.

چیماماندا انگوزی آدیشی (Chimamanda Ngozi Adichie) در کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها (Dear Ijeawele, or A feminist manifesto in fifteen suggestions) سعی دارد با ارائه 15 پیشنهاد که برای تربیت دختر دوستش بیان می‌کند، به موضوعات مربوط به زنان بپردازد. او خواهان آن است تا به زنان کمک کند که ضمن بازیایی حقوق انسانی‌شان و تلاش برای رسیدن به این مهم، بتوانند کودکان آگاه‌تری تربیت کنند.

آدیشی به خاطر بیان صادقانه، حق‌طلبانه و در عین حال بدون خشونتش که در آثارش آشکار است، محبوبیت و تاثیرگذاری عمیقی در میان طرفدارانش دارد. او در این کتاب با بیانی ساده و دیدی انسانی نسبت به مسائل زنان کمک می‌کند تا مادران آموزشی درست درباره‌ی حقوق زنان به کودکان‌شان ارائه دهند.

چیماماندا انگوزی آدیشی را بیشتر بشناسیم:

چیماماندا انگوزی آدیشی در سال 1977 در خانواده‌ای متمدن و اصیل به دنیا آمد. مادرش نخستین بانوی کارمند در دانشگاه نیجریه بود که اسمش در تاریخ این کشور نیز درج شده است. آدیشی با کتاب نیمه یک خورشید زرد معروف و جایزه اورنج را از آن خود کرد.

او از دید مردم و نشریات گوناگون به ‌عنوان نویسنده‌ای دلیر، معروف است که در کتاب‌هایش هر نوع تبعیض نژادی، به‌ خصوص تبعیض جنسیتی را به باد انتقاد می‌گیرد.

برخی نظرات درباره‌ی کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها:

- بیانیه‌ای جدید و قدرتمند درباره‌ی فمینیسم در حال حاضر. (سایت گودریدز)
- پیشنهادهای آدیشی، منطقی و واضح هستند و از مسائل بدیهی تا جسورانه را دربرمی گیرند. (Village Voice)
- کتاب جدید آدیشی، پانزده روش برای تشویق دختران به قوی بودن را ارائه می کند. (روزانامه واشنگتن پست)

در بخشی از کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها می‌خوانیم:

آدم کاملی باش. مادر بودن، موهبتی لذت‌ بخش است، اما خودت را فقط با مادر بودن تعریف نکن. آدم کاملی باش. فرزندتان از این ویژگی شما نفع بیشتری خواهد برد. یک‌بار روزنامه‌نگار آمریکایی پیشگام مارلین سندرز که اولین زن گزارشگر جنگ ویتنام (و مادر یک پسر بچه) بود، این توصیه را به روزنامه‌نگار جوان‌تری کرد: «هیچ وقت بخاطر کار کردن متأسف نباش. عاشق کاری باش که انجام می‌دهی، و عشق به کاری که می‌کنی، موهبت بزرگی است که به فرزندت می‌دهی.»

من این مورد را خیلی عاقلانه و برانگیزنده می‌دانم. حتی مجبور نیستی عاشق شغلت باشی؛ می‌توانی فقط آنچه شغلت به تو می‌دهد، دوست داشته باشی – اعتماد به نفس و خودکام‌ بخشی که با انجام دادن کار و بدست آوردن چیزی پیش می‌آید.

تعجبی ندارد که خواهر شوهرت بگوید باید مادری «سنتی» باشی و در خانه بمانی، چون چودی می‌تواند نداشتن خانواده‌ای با دو برابر درآمد را تحمل کند.

مردم به‌ طور انتخابی از «سنت» برای توجیه هر چیزی استفاده می‌کنند. به او بگویید که یکی از سنت‌های واقعی ایبو خانواده‌ای با درآمد مضاعف است، چون نه تنها قبل از استعمار انگلستان مادرها در مزرعه کار و تجارت می‌کردند، بلکه در بعضی قسمت‌های ایبو کسب و کار فقط توسط زن‌ها انجام می‌شد. اگر با کتاب خواندن ناآشنا نبود، حتما این را می‌دانست. کتاب خواندن، این حیوان تخیلی، شما را شاد می‌کرد. می‌دانم که اذیت می‌شوی – و باید هم اذیت شوی – اما بهتر از این است که او را نادیده بگیری. هر کسی نظری خواهد داد که چه کار باید بکنی، اما چیزی که اهمیت دارد، این است که شما برای خودتان چه می‌خواهید، نه اینکه دیگران از شما چه می‌خواهند. لطفا این فکر را قبول نکن که مادر بودن و کار کردن با هم ناسازگار هستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها
نویسنده
مترجمتکتم سعیدنیا
ناشر چاپیانتشارات معیار علم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-622-6247-71-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های چند زبانه
قیمت نسخه الکترونیک
14000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها

محیا همتی
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
بنظرم فمنیست جنبشی بود که هم خیلی به زنها کمک کرد هم خیلی براشون دردسر درست کرد 😐و من بعضی مسائلی که مطرح میشه رو میپذیرم و بعضی رو نه! این کتاب گفته همچین چیزی غلطه و نباید اینطور باشه و یا کلمه فمنیست کاذب رو به کار برده اما خب من اینو قبول ندارم و بنظرم فمنیسم هم مثل تمام راهکارهایی که انسانها خودشون ایجاد میکنند برای زندگی و کامل نیستند، کامل نیست و گاهی خطاهایی هم داره... اما به هر حال جالب بود 👌
nazanib
۱۴۰۱/۹/۲۰
من این کتاب رو تحت عنوان مانیفست یک فمنیست خوانده بود مترغیب ادیشی برای حرکت خانم‌ها به سوی برابری جذابه ولی چیزی که جامعه ما الان بهش نیاز داره توان مند سازی بانوان هستنظر شخصی بنده این هست که زن و مرد هیچ هم باهم برابر و یکی نیستن ولی تفاوت‌های جنسیتی نباید باعث سکسیم بشه اقایون با ما متفاوت هستند اما دلیل بر برتری اونها نیست و حق داریم از حقوق برابر برخوردار باشیم.
حانیه Ash.
۱۳۹۹/۴/۲۲
انسان کاملی باش مادر بودن مهبتی لذت بخش است اما خودت را فقط با مادر بودن تعریف نکن. آدم کاملی باش. لطفا این فکر را قبول نکن که مادر بودن و کار کردن باهم ناسازگار هستند. قبول نکن کار‌های خانه وظیفه‌ی توست. تنها به این دلیل که دیگران از انجام دادنش سر باز میزنند.
Lunasa
۱۴۰۱/۱۰/۸
اگر مطالعه‌ای قبلا توی زمینه زنان و فمنیست داشته باشید این کتاب چندان اطلاعات تازه‌ای براتون نداره. صرفا جمع بندی یک سری بدیهیات هست. دسته بندی شده و مرتب اما در کل کتاب بدی نیست و اگر علاقه مند به این ژانر هستید ارزش خوندن رو داره!
Sani Ghorbani
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
همون کتاب مانیفست یک فمینیسته؟ کتابهای این نویسنده خیلی عالیه. میتونید کلی ازشون یاد بگیرید.
حانیه حمیدی
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
هنوز نخوندم ولی کتاب عالی به نظر میاد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها

برای دریافت کتاب پانزده پیشنهاد جذاب برای زندگی بهتر خانم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.