معرفی و دانلود کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن

عکس جلد کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن

اگر می‌خواهید تنها در 21 روز تمام دغدغه‌های ذهنی خود را از بین ببرید و در مسیر نور، آرامش و خوشبختی قرار بگیرید، کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن، از پرفروش‌های آمازون را از دست ندهید. کارولاین لیف دانشمند مغز و اعصاب شناختی در این اثر به شما کمک می‌کند تا علت اصلی افکار سمی و اضطراب خود را بیابید و با حذف آن‌ها سلامت جسمی و روحی‌تان را بازیابی کنید.

درباره‌ی کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن:

آیا تا به‌ حال احساس کرده‌اید که گویی مغزتان «از کار» افتاده است؟ آیا روز خود را با خستگی و بی‌حالی شروع می‌کنید؟ آیا نگران آینده هستید؟ آیا احساس تردید و تزلزل می‌کنید؟

اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها مثبت باشد، بدانید که فقط شما به این وضع دچار نیستید. بسیاری از ما دچار استرس و افسردگی هستیم و بسیاری اوقات احساس درماندگی می‌کنیم؛ اما به این معنا نیست که به بیماری روانی مبتلا شده‌ایم و ذهنمان آسیب دیده است. اضطراب، افسردگی و اختلال‌های روانی پس از رویدادهای سخت و استرس شدید یا تروما همگی واکنش‌های طبیعی انسان به حادثه‌ها و رویدادهای تلخ زندگی هستند که به‌ نحوی با آن‌ها روبه‌رو می‌شود.

اشتباه است که به این نوع واکنش‌های احساسی و ذهنی بیماری بگوییم. اضطراب، افسردگی، احساس یأس، احساس تأسف، عصبانیت، احساس اندوه و مانند این‌ها علایم طبیعی و جسمانی هستند که به ما می‌گویند باید با چیزی روبه‌رو شویم که در زندگی‌مان رخ داده یا قرار است رخ دهد و آن را مدیریت کنیم. این ناراحتی‌ها که کاملاً واقعی هستند نشان می‌دهند خطایی رخ داده یا مشکلی پیش آمده و در واقع تعادلمان به‌ هم خورده است نه اینکه مغزمان بیمار شده باشد؛ بنابراین لزومی ندارد خود را بیمار تلقی و تصور کنیم مغزمان آسیب دیده است. این علایم عادی هستند؛ اما نباید نادیده گرفته شوند زیرا شرایط ما بدتر خواهد شد.

مطالعات جمعیتی نشان می‌دهند که تغییرات بسیار بزرگی در راه است، به‌ طوری‌ که افراد 24 تا 65 سال، به علت بیماری‌های ناشی از سبک زندگی، 8 تا 15 سال زودتر از نسل پیش خواهند مُرد؛ در حالی‌که این بیماری‌ها با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری هستند. به همین دلیل، هرچه زودتر باید شیوه استفاده از مراقبت‌های پزشکی از جمله روش بهداشت روان را تغییر دهیم.

دنیای آشفته و به هم ریخته‌ی امروزی در شکل‌گیری افکار منفی، استرس، افسردگی و در نهایت اختلالات ذهنی ما بی‌تأثیر نیست! متأسفانه اکثر انسان‌ها به جای کنترل و مدیریت ذهن، به این افکار و اظراب‌های سمی دامن می‌زنند و نمی‌دانند که تنها راه رسیدن به خوشبختی داشتن ذهنی آرام است. کارولاین لیف (Caroline Leaf) در کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن (Cleaning up your mental mess) با ارائه‌ی یک برنامه‌ی کاربردی بع شما کمک می‌کند تا ریشه‌ی افکار مزاحم و منفی خود را پیدا کنید و در زندگی طعم خوشبختی حقیقی را بچشید.

کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سلامت روح و جسم خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید زندگی توام با احساس آرامش و خوشبختی داشته باشید، مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهید.

با کارولاین لیف بیشتر آشنا شویم:

وی در زمره‌ی دانشمندان مغز و اعصاب شناختی قرار دارد که مدرک دکترای خود را در زمینه‌ی آسیب‌شناسی ارتباطات گرفته و تمامی آثارش در مورد چالش‌ها و مشکلات ذهن و افکار منفی است. دکتر کارولاین لیف در کتاب‌هایش شیوه‌هایی را به ما می‌آموزد که نه تنها زندگی بیماران را زیرو رو می‌کند بلکه به شما نیز این فرصت را می‌بخشد تا با مدیریت ذهن خود و حذف افکار منفی در مسیر صحیح زندگی قرار بگیرید و موفق شوید.

جملات برگزیده‌ی کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن:

- هر کس می‌تواند در صورت تمایل پیکرتراش ذهن خود باشد. (سانتیاگو رامون کاخال)

- در زندگی از هیچ‌چیز نترسید. پدیده‌های زندگی را باید شناخت. اکنون زمان آن رسیده است که شناخت و آگاهی خود را بالاتر ببرید تا ترس و نگرانی‌هایتان کمتر شود. (ماری کوری)

- انسان می‌تواند با تغییر افکار خود زندگی‌اش را متحول کند. (ویلیام جیمز)

در بخشی از کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن می‌خوانیم:

ذهن ناخودآگاه پدیده‌ای شگفت‌انگیز است؛ اما به‌طورمعمول کسی متوجه آن نیست، درصورتی‌که گذاشتن وقت برای شناخت آن ارزش دارد، زیرا نقش اصلی را برای مدیریت ذهن برعهده دارد. بدون شک و برخلاف تصور، ذهن ناخودآگاه نوار برنامه‌ریزی‌شده نیست که هر وقت خواستیم آن را پخش کنیم.

نظریه دکتری من، نظریه پردازش اطلاعات ژئودزیک، براساس تحقیق درباره ذهن ناخودآگاه شکل گرفت، ازاین‌رو لازم است کل این تحقیق خوب شناخته شود تا بتوان شیوه‌های مدیریت ذهن را که ارائه کرده‌ام تکمیل کرد. بررسی‌های بالینی جدید من نشان می‌دهند فعالیت ذهن ناخودآگاه را می‌توان با الکتروآنسفالوگرافی کمّی و شاخص روان‌شناختی LMM، طراحی خودم، بهبود داد. ذهن ناخودآگاه همیشه صادقانه می‌گوید که در ذهن فرد عملاً چه می‌گذرد. شاید تصور کنیم می‌توانیم به خودمان دروغ بگوییم؛ اما این‌گونه نیست و به‌طورقطع نمی‌توانیم خود را از چنگ دروغ رها کنیم، زیرا آثار دروغ بر مغز و جسم ما وجود دارند.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید ذهن خود را مدیریت کنید، باید یاد بگیرید به‌گونه‌ای فکر کنید که بتوانید به ذهن ناخودآگاه خود دسترسی داشته باشید. ذهن خودآگاه دست‌کم ده ثانیه کُندتر از ذهن ناخودآگاه عمل می‌کند، بنابراین حدود ده ثانیه طول می‌کشد تا از آنچه می‌گذرد اطلاع دقیقی پیدا کنید و دقیقاً در این ده ثانیه است که واقعیت‌ها تلاش می‌کنند از طریق هشدارهای هیجانی و عینی توجه شما را به خود جلب کنند. بنابراین در هر ده ثانیه، بسته‌های کوچک اطلاعاتی ارزشمندی در قالب هشدارهای هیجانی و فیزیکی (عینی) به شما می‌رسند و هرچه آمادگی‌تان برای دریافت و درک آن‌ها بیشتر باشد، کاربرد آن‌ها برای کنترل واکنش‌هایتان هم بیشتر می‌شود. ممکن است تمام جزئیات را بی‌درنگ دریافت نکنید؛ اما به‌تدریج که جلو می‌روید در یک چرخه شصت‌وسه‌روزه، که در بخش 2 یاد خواهید گرفت، کم‌کم این علایم را در قالب اطلاعاتی دریافت می‌کنید که مدام درحال به‌روزشدن هستند. برنامه پنج گام به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به ذهن ناخودآگاه خود دسترسی داشته باشید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: اهمیت استفاده از مدیریت ذهن و شیوه کار آن
1: وقتی از ذهن خود درست استفاده نمی‌کنیم چه رخ می‌دهد
2: مدیریت ذهن چیست و چرا به آن نیاز داریم؟
3: چرا نوروسایکل راه‌‌حل زدودن آشفتگی‌های ذهن است؟
4: تحقیق
5: تحقیقات ما چه پیامی برای شما دارد؟
6: ذهن چیست؟
7: ذهن وابسته
بخش دوم: کاربرد عملی نوروسایکل
8: پنج گام نوروسایکل
9: تغییرات مغز خود را مدیریت کنید
10: چرا برای شکل‌گیری یک عادت 63 روز وقت لازم است
11: استفاده از نوروسایکل برای بازسازی مغز و افزایش قدرت ذهن
12: استفاده از نوروسایکل برای بهبود آسیب‌های ناشی از تروما
13: استفاده از نوروسایکل برای ترک عادت‌های بد و ساختن سبک زندگی با عادت‌های خوب
14: نوروسایکل برنامه‌ی روزانه مدیریت ذهن برای پاکسازی آشفتگی‌های ذهن
ضمیمه: نظریه‌ی پردازش اطلاعات ژئودزیک
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن
نویسنده
مترجمعلی علی پناهی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-600-118-485-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن

Amir Invincible
۱۴۰۰/۹/۲۵
کتاب خوبی هست، فقط یه خورده مباحث دیر میره سر اصل مطلب و راجب ازمایشات زیاد توضیح میده که ممکنه حوصله مخاطب سر بره
علیرضا دانایی
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
یک کتاب بی نظیر برای رهایی از آشفتگی‌های ذهنی که امروزه گریبانگیر ذهن اکثریت انسانها شده باید این کتاب را خوب خواند
مونا رحمانی
۱۴۰۲/۹/۱۰
کتاب خوبی هست برای آگاهی از ذهن و افکار و مدیریت افکار.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن

برای دریافت کتاب پاکسازی آشفتگی‌های ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.