معرفی و دانلود کتاب پاییز را خزان نکن

عکس جلد کتاب پاییز را خزان نکن
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پاییز را خزان نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پاییز را خزان نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پاییز را خزان نکن

کتاب پاییز را خزان نکن شامل داستان‌های کوتاه و جذابی‌ست که به قلم ایده مفرح نوشته شده است.

ایده مفرح نویسنده‌ای خوش ذوق، دارای دکترای شیمی فیزیک از دانشگاه سراسری سیستان و بلوچستان است و نزدیک به 19 سال در زمینه‌های گوناگونی از جمله داستان‌نویسی فعالیت دارد.

از دیگر آثار او می‌توان به داستان کوتاه تنهاترین تنها اشاره کرد. همچنین او در مسابقات داستان‌نویسی و شب شعر اداره‌ی آموزش و پرورش منطقه خود شرکت داشته‌ که به همین مناسبت لوح تقدیر و سپاس‌نامه دریافت کرده‌ است.

در بخشی از کتاب پاییز را خزان نکن می‌خوانیم:

تنها یادگاری که از مادر فداکارش برای او به جا مانده بود، بقچه‌ی دسته‌دار راه راه نقش داری با رنگ‌های کرم، نارنجی، قهوه‌ای، قرمز و آبی بود. در داخل آن چند دست از لباس‌های مادر، تسبیح زرد رنگش و عطر نصفه نیمه‌ای قرار داشت که مادر گاهی به خود می‌زد.

بیشتر روزها، خدیجه لباس‌ها را می‌بویید. در عطر را باز کرده و فقط بو می‌کرد. او احساس می‌کرد که بوی عطر مادر نسبت به سابق تغییر کرده است. تسبیح را هم لحظه‌ای در دست می‌گرفت و دوباره آن‌ها را با حوصله داخل بقچه می‌چید و در آخر دو زیب آن را می‌کشید.

البته از مادر یک زنجیر نازک برنجی با آویز کوچک قلبی شکلی که آن هم از جنس برنج بود، برای خدیجه به جا مانده بود که دخترک از همان ابتدا که بقچه را به او داده بودند، به گردن انداخته بود.

برادران بی‌مرام او، خانه‌ی کوچک قدیمی را که از مادر به ارث رسیده بود را از چنگ خدیجه در آورده بودند و پس از مرگ مادر این بقچه را به او داده بودند.

تا وقتی که مادر زنده بود حواسش به دخترک عقب مانده‌اش بود و خدیجه، دختر ناتوان وابسته به آغوش گرم مادر بود. برادران به جای آنکه به خواهر معلولشان محبت کنند در خفا از اینکه مادر توجه‌اش به خدیجه بود حسادت می‌کردند.

خدیجه بقچه و اندوخته‌های داخل آن را با ارزش‌ترین ارثی می‌دانست که برای او از مادر به یادگار مانده بود و مرتب در بهزیستی به آن‌ها نگاه می‌کرد و سپس می‌بویید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار نویسنده
سخن آخر
گلدان بلوری
بیست و نه گلدان
آدم برفی
به دنبال دلقک شهر
آوای سطح شهر
با ارزش‌ترین ارث
فردا
زیر درخت گیلاس
آش پشت پا
پیرمرد عصا بدست
به دنبال خوشبختی
جای خالی پدر
سگ
آخرین خواسته
کودکی، نوجوانی، جوانی
تاوان
ترانه
ساده باش اما ساده لوح هرگز!
فاصله
مسابقه‌ی لبو خوری
پنجره
در کنار پدر بزرگ
فریاد خاموش
مترو
تنهایی
عزیز
پشیمان
بهتر از سال پیش
پروانه
خوابگاه
خبرنگار
سه میهمان
بر فراز آسمان
آموختنی ها
امیدوار باش
سه نقطه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پاییز را خزان نکن
نویسنده
ناشر چاپینشر عطران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-622-6201-65-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پاییز را خزان نکن

مریم مقیمی
۱۳۹۸/۱۰/۸
از نظر من این کتاب پاییز را خزان نکن خیلی زیبا نوشته شده چون خیلی راحت با مردم ارتباط برقرار کرده و خیلی واضح از واقعیتها صحبت کرده من از هر کتابی خوشم نمیاد اینکه اول سرگذشت خود و خاندان را توصیف کردن و این که جالبه که از نوادگان یک خیر بزرگ هستند واینکه ایشون فکر میکنم نویسنده بزرگی خواهند شد من از ایشون تشکر میکنم و خیلی تمایل دارم که هر چاپ ایشون را بخونم
حمید کریمی
۱۳۹۹/۱۲/۶
جوری این اثر شما رو محو خودش میکنه که فراموش می‌کنید و توی زمان حل میشید. از زیباترین آثار استاد بوده این اثر که نوعی اگزیستانسیالیسم رو به تصویر کشیدن در حالی که خودشون از طبقه بورژوا بیرون اومدن ولی به بورژوازی اعتراض کردن و متفکران ماکیاولیستی رو زیر سوال بردن
نجمه اخلاقی
۱۳۹۸/۹/۱۶
کتاب جالبی بود. پر از احساس... کوتاه و سرشار از احساس... من از خوندنش لذت بردم.. امیدوارم پیام من از این کتاب زیبا پارجا باش و پاک نشود. و مورد توجه خوانندگان باشد.
Maryam Mohamadi
۱۳۹۸/۸/۵
داستان کوتاه دوست ندارم اما این دوست داشتنی بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب پاییز را خزان نکن

برای دریافت کتاب پاییز را خزان نکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.