معرفی و دانلود کتاب صوتی بن بست

عکس جلد کتاب صوتی بن بست
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بن بست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بن بست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بن بست

صادق هدایت پدر داستان‌نویسی نوین ایرانی در کتاب صوتی بن بست، داستان مردی منزوی را به تصویر می‌کشد که زندگی یکنواخت و پوچی دارد و هر روز برای امرار معاش به اداره مالیه می‌رود تا اینکه یک روز با دیدن جوانی تازه وارد به اداره زندگی او تغییر می‌کند.

درباره کتاب صوتی بن بست:

آخرین مجموعه داستانی که از نویسنده مشهور ایرانی صادق هدایت منتشر شده، کتاب سگ ولگرد (The Stray Dog) نام دارد. اثری که از هشت داستان کوتاه تشکیل شده و اولین بار در سال 1321 شمسی چاپ شده است. کتاب بن بست نیز یکی از داستان‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

در داستان بن بست، شریف به عنوان یک مرد شهرستانی سال‌ها برای کار و درس در تهران مشغول بوده و حالا در اداره مالیه یکی از مدیران قدیمی شده است؛ با این حال اهمیتی به شغل خود نمی‌دهد و تنهایی و خلوت گزینی را به هر چیزی ترجیح می‌دهد.

شریف شب‌ها بعد از سرکار به سراغ تریاک و مشروبات خود می‌رود و با حیوانات خود روزگارش را سپری می‌کند. تا اینکه یک روز کارمند جوان وارد اداره می‌‌‌شود و چهره‌اش او را به یاد دوست قدیمی خود می‌اندازد؛ دوستی که سال‌ها پیش در دریا غرق شده و شریف بدون آنکه کاری از دستش بربیاید، مرگ رفیقش را تماشا می‌کند به همین خاطر همواره عذاب وجدانی دائمی داشته است. سرانجام این دیدار عجیب میان پسر جوان و شریف، داستان بن بست را دچار چالش‌های جذابی می‌کند.

به گفته محمدعلی کاتوزیان و محمد بهارلو، تنهایی، احساس گناه و درخود فرورفتگی مضامین اصلی این داستان را شکل می‌دهند.

کتاب صوتی بن بست به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از علاقه مندان به داستان‌های کوتاه ایرانی و سبک نگارشی صادق هدایت باشید، این کتاب برای شما جذاب خواهد بود.

صادق هدایت را بیشتر بشناسیم:

یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان و روشنفکران دوران معاصر، صادق هدایت (Sadegh Hedayat) است. او یکی از درخشان‌ترین نویسندگان و مترجمان ایرانی بود که همراه با محمدعلی جمال زاده، صادق چوبک و بزرگ علوی به عنوان یکی از پدران داستان‌نویسی نوین شناخته می‌شود.

او آثار متنوعی در سبک‌ها و موضوعات مختلف از خود برجای گذاشته اما همواره نام هدایت با رمان بوف کور گره خورده است؛ رمانی که آن را یکی از درخشان‌ترین داستان‌های معاصر ایرانی می‌دانند. به غیر از آن حجم مقالات، ترجمه‌ها و نوشته‌های این نویسنده چنان زیاد است که توانسته تاثیر عمیقی روی جریان روشنفکری ایرانی‌ها بگذارد؛ افرادی چون بهرام بیضایی، هوشنگ گلشیری، عباس معروفی، غلامحسین ساعدی و... از جمله هنرمندانی بودند که به نوعی از زندگی هدایت تاثیر گرفته‌اند.

این داستان‌نویس مشهور در سال 1281 خورشیدی در شهر تهران به دنیا آمد. او سال‌های کودکی و نوجوانی خود را در مدرسه علمیه و دارالفنون گذراند و پس از آن برای ادامه تحصیلات راهی کشور فرانسه شد. در آنجا بود که با فرهنگ و ادبیات غربی آشنایی بیشتری پیدا کرد و برای مجلات فرانسوی می‌‌‌‌نوشت.

صادق هدایت تا به حال چندین خودکشی ناموفق در زندگی‌اش داشته که اولین بار در شهر پاریس اتفاق افتاد و می‌خواست خودش را در رودخانه‌ای غرق کند و براساس گفته‌های دوستانش، دلیل آن شکست عاطفی‌اش بوده است.

پس از آن به ایران بازگشت و نویسندگی را به طور جدی‌تر ادامه داد و ملاقات و آشنایی با بزرگ علوی، مجتبی مینوی و مسعود فرزاد، سبب تشکیل گروهی به نام ربعه شد که میزبان روشنفکران و ادبیان بزرگ ایرانی بود. درواقع بیشتر آثار منتشر شده از هدایت، در دهه بیست شمسی بوده و کتاب‌های ارزشمندی را نیز به فارسی ترجمه کرده و حتی او اولین فردی به شمار می‌رود که متونی را که به زبان پهلوی (پارسی میانه) نوشته شده بودند، به فارسی امروزی برگردانده است.

او در همان دوران به خاطر نوشتن داستان‌هایی انتقادی که مسائل اجتماعی و اقتصادی را هدف گرفته بود، در سال 1314 به عنوان یکی از نخستین ممنوع القلم‌های ایران لقب گرفت و پس از فشارها و سانسورهای داخلی، مدتی به کشور هندوستان سفر کرد و با ادبیات و فرهنگ شرقی آشنا شد و این سفر تاثیر زیادی بر روی افکار و نوشته‌های این نویسنده گذاشت.

سرانجام هدایت دوباره در سال 1326 به فرانسه رفت و چهار سال بعد در اوج بحران روحی خود، تمامی نوشته‌هایش را سوزاند و در سن 48 سالگی خودکشی کرد.

برخی از آثار این داستان نویس و روشنفکر مشهور ایرانی عبارتند از: «سه قطره خون، حاجی آقا، بوف کور، زنده به گور، فواید گیاهخواری، فولکور یا فرهنگ توده، ترانه‌های خیام، اصفهان نصف جهان و... »

ویژگی‌های ساختاری و محتوایی نوشته‌های صادق هدایت:

- طنز قوی و انتقادی در آثار داستانی‌اش به وفور دیده می‌شود.
- نوشته‌های او اغلب ساده، رئالیستی و بدون دشوار نویسی است.
- هدایت یک ناسیونالیست بود و به عناصر ملی و ایرانی اهمیت فراوانی می‌داد.
- درون مایه و محتوای بیشتر داستان‌های این نویسنده، ضدیت با خرافه پرستی، استبداد، انتقاد از فضای جامعه و مرگ اندیشی است.
- صادق هدایت همواره به جنبه‌‌های درونی شخصیت‌های داستانش می‌پردازد و به ظاهر محدود نمی‌شود و از منظر روانشناختی آن‌ها را بررسی می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی بن بست می‌شنویم:

در اداره تمام وقت شریف پشت میز قهوه‌ای رنگ پریده در اتاق بالاخانه اداره مالیه می‌گذشت. خمیازه می‌کشید، لغت لاروس را ورق می‌زد و عکس‌های آن را تماشا می‌کرد، سیگار می‌کشید و سرسرکی به کاغذهای اداره رسیدگی می‌کرد و یک امضای گل و گشادی زیرش می‌انداخت.

ولی در خارج از اداره برخلاف روسای اداره که شب‌ها دور هم جمع می‌شدند و بساط قمار را دایر می‌کردند، او با همکاران و روسای سایر ادارات مراوده و جوششی نشان نمی‌داد.

کناره گیری و گوشه‌نشینی را اختیار کرده بود؛ در منزل وقت خود را به باغبانی و سبزی کاری می‌گذرانید. بیشتر وقت او صرف بساط وافور و تشریفات آن می‌شد. پس از آنکه غلامرضا منقل برنجی را آتش می‌کرد و زیر درخت بید کنار استخر روی سفره چرمی می‌گذاشت، شریف جعبه هزار پیشه خود را که محتوی آلات وافور بود، به دقت باز می‌کرد و اسباب فور و عرق را مرتب دور خود می‌چید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
46 دقیقه
بن بست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بن بست
نویسنده
راویبهروز رضوی
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۴۵۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بن بست

فرزانه شکرالهی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
داستان عمیق و غمگینی بود با یک بغض سنگین. ممنون از استاد رضوی عزیز با این داستان گویی جذاب و بی نقصشون
SADRA
۱۴۰۲/۷/۱۲
بسیار عالی است و ارزش بار‌ها شنیدن را دارد من که هم از داستان و هم از صدای گوینده آقای بهروز رمضانی لذت بردم.
Parsa Fazilat
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
باری دیگر قلم پرتوان مرحوم هدایت در روحیه و ذهن من اثراتی پرمفهوم را به صورت داستان‌هایی که خودش گفته، بجا گذاشت...
محمود وفائی نژاد
۱۴۰۱/۲/۱۴
کتاب‌های صادق هدایت رو باید بخونی یا گوش بدی ‌، من که لذت می‌برم ‌. ممنون از استاد بهروز رضوی مثل همیشه. نفس جاویدان
Jale Ahmadi
۱۴۰۰/۱۰/۲۴
نسبت به آثار دیگه صادق هدایت، بیشتر خوشم آمد
غافلگیر کننده بود
حتما ارزش خواندن دارد
علیرضا پیرى
۱۴۰۲/۶/۲۲
صادق هدایت تخیلى فراى انسانهاى زمان ما دارد چه برسه زمان خودش
محمدرضا هوشمند
۱۴۰۰/۸/۲۱
زیاد جالب نبود ولی کماکان ریزبینی نویسنده رو از دنیای اطراف دوست داشتم
marjan eslami
۱۴۰۰/۵/۱
مثل همه کتاب‌های صادق هدایت عالی و غمگین بود، چه سرنوشت غریبی!
Sh.a A A
۱۴۰۰/۱/۱۷
سلام بسیار ساده کوتاه و عالی بود
تشکر
📚🌱📚
رضا دانش
۱۴۰۰/۴/۲۸
بسیار عالی خصوصا با صدای آقای رضوی
Shahin Movafaghnezhad
۱۴۰۰/۳/۸
مثل بقیه کتابهاش گریه دار و عالی
شیوا مروجی
۱۴۰۱/۱۲/۸
نوشته‌های صادق هدایت یه جور جالبن
Farzad Afkhami
۱۴۰۰/۸/۲۱
بسیار زیبا و تاثیرگذار بود
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بن بست

برای دریافت کتاب صوتی بن بست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.