معرفی و دانلود کتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS

عکس جلد کتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS

کتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS، تالیف سجاد محمدیان هاور، به تشریح نرم‌افزار Arc GIS می‌پردازد. این سیستم اطلاعات جغرافیایی قادر است داده‌های مربوط به موقعیت مکانی پدیده‌ها را به همراه اطلاعات توصیفی آن‌ها به طور یکپارچه نگهداری و به طور همزمان جهت طراحی، برنامه ریزی و حل مشکلات مورد استفاده قرار دهد.

مطالب این کتاب برای استفاده دانشگاهیان و جامعه علمی مناسب است. سیستم اطلاعات جغرافیا (GIS) به قدری وسیع و جامع است که نمی‌توان ادعا کرد، این کتاب کامل است.

با گسترش سیستم اطلاعات جغرافیا و کاربرد‌های آن بسیاری با این سوال مواجه می‌شوند که به راستی سیستم اطلاعات جغرافیا (GIS) چیست؟ حجم زیاد داده و کاربرد‌های روز افزون آن‌ها در نظام‌های مختلف با زمین نظیرجغرافیا، منابع طبیعی، محیط زیست، خاک و زمین شناسی و … از یک سو و ماهیت پویایی و تغییر پذیری آن‌ها در بعضی از نظام‌ها از جمله جغرافیا، منابع طبیعی و محیط زیست از سویی دیگر، ضرورت استفاده از ابزارهای کمکی الکترونیکی و روش‌های نوین را مطرح ساخته‌اند.

توسعه و تکامل بسیار سریع فناوری رایانه‌ای در دهه‌های اخیر و در بخش‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری، امکانات و تسهیلات فنی بسیار زیادی در رابطه با پردازش هندسی و گرافیکی داده‌های مرتبط با زمین و همچنین سازماندهی، مدیریت و بکارگیری اطلاعات موضوعی را به طور مجزا از هم فراهم ساخت. تشخیص ضرورت در اختیار داشتن و بکارگیری تسهیلات فوق به طور یکپارچه و توأمان در رابطه با داده‌های زمینی، منجر به طراحی و ایجاد سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی گردید.

کتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS در 14 فصل طراحی شده است.

در بخشی از کتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS (processing and analysis of data-using arc GIS softwares) می‌خوانیم:

GIS مخفف واژه Geographic Information System و به معنی سیستم اطلاعات جغرافیا است. سیستم یا سامانه (به انگلیسی system)، مجموعه‌ای از اجزایی است که با هم همکاری می‌کنند و هدف مشخصی را دنبال می‌کنند. در علومی که زمین و پدیده‌های آن را مطالعه می‌کنند همه پدیده‌ها دارای یک سیستم منظم هستند. هر سیستم دارای سه بخش ورودی، پردازش و خروجی است. هر داده‌ای که وارد سیستم می‌شود بر روی آن‌ها پردازش صورت می‌گیرد و از حالت داده (به انگلیسی Data) خام خارج شده و تبدیل به اطلاعات با ارزش می‌شود که در سامانه اطلاعات جغرافیا به آن اطلاعات (به انگلیسی Information) می‌گویند.

واژه جغرافیا (به انگلیسی Geography) را تقریبا 2300 سال قبل برای اولین بار اراتوستن دانشمند بزرگ یونانی به کار گرفت. و آن را اینچنین ارائه می‌دهد که جغرافیا: مطالعه زمین به عنوان جایگاه انسان مطرح می‌کند. این اصطلاح در گذر زمان دستخوش تغییر و تحولات قرار گرفته که در نیمه اول قرن بیستم ویدال دولابلاش جغرافیدان فرانسه جغرافیا را علم مکان‌ها می‌دانست و در همین دوره مارت جغرافیا را علم پراکندگی می‌پنداشت.

اما امروزه جغرافیا در قالب پارادیم فضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد که جغرافیا را دانش شناخت نظام فضایی می‌دانند و به گفته دکتر عباس سعیدی جغرافیدان ایرانی و استاد دانشگاه شهید بهشتی، جغرافیا در قالب رویکرد پویش ساختاری-کارکردی دانشی برای شاخت ساختاری - کارکردی نظام فضایی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مروری بر مفاهیم سیستم اطلاعات جغرافیا
فصل 2: نصب و حذف نرم افزار Arc GIS
فصل 3: آشنایی با انواع داده در سیستم اطلاعات جغرافیا
فصل 4: آشنایی با سیستم مختصات و سیستم‌های تصویر
فصل 5: آشنایی با محیط Arc Catalog ساخت داده‌های وکتوری
فصل 6: آشنایی با محیط Arc Map ویرایش، مدیریت و خروجی نقشه
فصل 7: تحلیل و مدلسازی داده‌های رستری
فصل 8: ساخت Tin
فصل 9: سه بعدی سازی و ایجاد انمشین
فصل 10: آشنایی با نرم‌افزار Google Earth
فصل 11: Map Index
فصل 12: کار بر روی داده‌های اتوکد، اکسل در محیط نرم‌افزاری Arc Map
فصل 13: join و Relate
فصل 14: کار با شبکه Net Work
منابع
لوح سپاس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات ماهواره
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات372
زبانفارسی
شابک978-600-459-329-8
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS

Mohammad Gholami
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
سلام این کتاب، کتاب بسیار خوبی است و بخش‌هایی از آن با توجه به رشته تحصیلی‌ام (مدیریت مناطق خشک و بیابانی) کمک بسیاری به من کرده است. متشکرم از نویسندگان آن و همچنین کتابراه عزیز.
Majid Karimian
۱۳۹۷/۸/۱۰
ممنون. کتاب بروز و خوبی است. بر مبنای نسخه 10 ArcGis نگارش شده. متن روان ترجمه و تالیف شده. برای من مفید بود
ک.ح
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
نکات مهم و کاربردی در زمینه Arc GIS بیان شده ولی این کتاب نیاز به به روزرسانی داره.
زهره ریاضی
۱۴۰۲/۳/۱۵
کتاب بسیار عالی بود و در نگارش پایان نامه بسیار کمکم کرد
سیاوش ظفری
۱۴۰۱/۴/۱۰
تب‌ها و منوها در بخش‌های مختلف به خوبی گفته شده است
فرهاد آژیر
۱۴۰۱/۲/۲
این کتاب راهنمای خوبی برای کاربران نرم افزار است.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS

برای دریافت کتاب پردازش و تحلیل داده با نرم‌افزار Arc GIS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.