معرفی و دانلود کتاب پروفسور اینشتین عزیز: نامه‌های آلبرت اینشتین به کودکان و پاسخ‌های او

عکس جلد کتاب پروفسور اینشتین عزیز: نامه‌های آلبرت اینشتین به کودکان و پاسخ‌های او
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پروفسور اینشتین عزیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پروفسور اینشتین عزیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پروفسور اینشتین عزیز: نامه‌های آلبرت اینشتین به کودکان و پاسخ‌های او

اِوِلین اینشتین، نوه‌ی آلبرت اینشتین، سال‌ها پس از مرگ این دانشمند بزرگ تصمیم گرفته است که تعدادی از نامه‌های ردوبدل‌شده بین او و کودکان را منتشر کند. کتاب پروفسور اینشتین عزیز، شامل گلچینی از جالب‌ترین سؤالاتی است که کودکان از اینشتین پرسیده‌اند و او هم در پاسخ نکات جالبی را برای آن‌ها مطرح کرده است.

درباره‌ی کتاب پروفسور اینشتین عزیز

کتاب پروفسور اینشتین عزیز، مجموعه‌ای از نامه‌هایی بامزه و لطیف است که کودکانی از سراسر جهان به پروفسور اینشتین نوشته‌اند. در پاسخ بعضی از این نامه‌ها هم یادداشت‌های محترمانه و اکثراً طنزآمیز اینشتین آمده است. آلیس کالاپرایس در این کتاب تعدادی از نامه‌های ردوبدل‌شده بین اینشتین و دیگران (ازجمله کودکان و خانواده‌ی اینشتین) را آورده است که اکثر آن‌ها پیش از این منتشر نشده بودند.

در یکی از بخش‌های کتاب پروفسور اینشتین عزیز (Dear Professor Einstein)، با نامه‌ای از دختری به نام تیفانی که در آفریقای جنوبی زندگی می‌کند روبه‌رو می‌شویم. تیفانی زمانی که فهمیده است دانشمند مورد علاقه‌اش، اینشتین، که به نظرش بزرگ‌ترین دانشمند جهان محسوب می‌شود زنده است، خیلی هیجان‌زده شده. به همین دلیل تصمیم گرفته نامه‌ای برای اینشتین بنویسد و سؤالاتش را از او بپرسد و با او صحبت کند.

تیفانی بعد از این‌که پاسخ اینشتین به نامه‌ی خودش را دریافت می‌کند هم بسیار هیجان‌زده می‌شود. او اصلاً انتظار این را ندارد که مشهورترین دانشمند جهان به او نامه بنویسد؛ اما این تبدیل می‌شود به یکی از طولانی‌ترین مکاتباتی که اینشتین با کودکان داشته است.

کتاب پروفسور اینشتین عزیز شخصیتی را به ما معرفی می‌کند که در تمام جنبه‌های زندگی عاشق علم و کنجکاو فهمیدن علت‌هاست. به همین دلیل است که کودکان و سؤالاتی که می‌پرسند برای او مهم است و با حوصله به آن‌ها پاسخ می‌دهد؛ چراکه کودکان را شبیه به خود می‌بیند. کودکان، انسان‌هایی هستند که بسیار بیشتر از بزرگ‌سالان از «چرایی» امور می‌پرسند.

برای مثال به همان نامه برگردیم. تیفانی در نامه‌ی خود از شب‌هایی نوشته است که با وجود خطر تنبیه شدن از طرف مدیر مدرسه، با هم‌کلاسی‌اش پت، غرق تماشای آسمان می‌شوند و درباره‌ی ستاره‌ها با هم بحث می‌کنند. این کار برای تیفانی آن‌قدر جدی است که در سرش پرسش‌های بسیار عمیقی درباره‌ی فضا و ستارگان ایجاد شده است. همین امر برای جلب شدن توجه شخصی با ویژگی‌های اینشتین کافی است.

این کتاب با تلاش‌های اِوِلین اینشتین (Evelyn Einstein) و آلیس کالاپرایس (Alice Calaprice)، به همراه مقاله‌ای از رابرت شولمان (Robert J Schulmann) تهیه شده است. انتشارات مازیار این کتاب را با ترجمه‌ی محمدرضا توکلی صابری در ایران منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب پروفسور اینشتین عزیز

  • گنج باارزشی که هم کودکان از آن لذت می‌برند و هم بزرگ‌سالان. (روزنامه فیلادلفیا اینکوایرر)
  • گلچینی بسیار جذاب؛ هرچقدر که نامه‌های بچه‌ها جالب است، چندین برابرش پاسخ‌های اینشتین جالب است. (مجله‌ی دنیای فیزیک)
  • آمیزه‌ای درخشان از زندگی‌نامه و هستی‌شناسی که برای دانش‌آموزان و معلمان، بینش عمیق‌تری نسبت به علم ایجاد می‌کند. (نشریه‌ی معلم علوم)
  • کتابی بسیار جذاب؛ نامه‌ها وجوه مختلفی از شخصیت اینشتین را برای ما آشکار می‌کنند. اینشتین درعین‌حال که بامزه، مهربان، کنجکاو و خوش‌صحبت بوده، بسیار رُک و بی‌تعارف هم بوده است. (کتاب‌فروشی بوک لونز)

کتاب پروفسور اینشتین عزیز مناسب چه کسانی است؟

اگر هنوز کنجکاوی‌های کودکانه‌تان را حفظ کرده‌اید، اگر مشتاقید که شاهد گفت‌وگوی میان یک دانشمند بزرگ با کودکان کنجکاو باشید و اگر علم را پاسخ سؤال‌های فراوان بشر می‌دانید، کتاب پروفسور اینشتین عزیز برای شما جالب خواهد بود.

با آلبرت اینشتین بیشتر آشنا شویم

آلبرت اینشتین، فیزیک‌دان مشهور، سال 1879 در آلمان متولد شد و سال 1955 در سن هفتادوشش‌سالگی در ایالات متحده درگذشت. اینشتین ازجمله دانشمندانی بود که در زمان حیاتش بسیار مشهور شد و حتی در سال 1921 جایزه‌ی نوبل را دریافت کرد. او مبدع نظریه‌ی نسبیت و همچنین فرمول هم‌ارزی جرم و انرژی است. آلبرت اینشتین از نوجوانی با خواندن آثار کانت به فلسفه علاقه‌مند شد و در آینده نظرات درخور توجهی را در فلسفه‌ی علم مطرح ساخت.

در بخشی از کتاب پروفسور اینشتین عزیز: نامه‌های آلبرت اینشتین به کودکان و پاسخ‌های او می‌خوانیم

در کتاب‌های قبلی‌ام در تلاش برای جدا کردن اینشتین اسطوره‌ای از موجود واقعی انسانی، قطعات مستندی از نوشته‌های مختلف اینشتین را منتشر کردم. یک خصوصیت اسطوره‌ و فولکلور این است که روایت نهایی صحیحی وجود ندارد- مردم آن‌چه را که می‌شنوند شاخ و برگ می‌دهند و آن را شخصی می‌کنند، ‌سپس هنگام بازگویی تغییرهای خودشان را اعمال می‌کنند. این عمل با حرف‌های اینشتین هم انجام گرفته است، به این صورت که مردم نام او را به حرف‌هایی که فکر می‌کنند به اندیشه یا هدف آن‌ها اعتبار می‌بخشد می‌چسبانند، ‌ در حالی که به احتمال زیاد او آن‌ها را نگفته است. اما این که اینشتین به کودکان احترام می‌گذاشت و آن‌ها را تحسین می‌کرد یک افسانه نیست، ‌ اگر چه گاهی به نظر می‌رسد که در تنبیه کردن آن‌ها سخت بوده باشد. نامه‌ها و چند سند دیگر مربوط به کودکان به‌طور کامل در این‌جا ارائه شده است (به جز در دو مورد از منتخب‌هایی از نامه‌های طولانی به پسران خودش) به طوری که احتمال هیچ شاخ و برگ دادن و اشتباهی در آینده وجود نداشته باشد. خوانندگانی که تصویر کامل‌تری از این «مرد قرن» را می‌خواهند، می‌توانند به مطالب تکمیلی در مورد زندگی و کتاب‌های درباره او به پایان این کتاب رجوع کنند.

نامه‌های کودکان و پاسخ به آن‌ها همیشه جذاب هستند، به‌ویژه آن که به شخص مشهوری نوشته شده باشند. آلبرت اینشتین معروف بود به این که کودکان را دوست دارد، و بسیاری از آن‌ها باید این علاقه را حس کرده باشند و احساس خودمانی می‌کردند تا در این سال‌ها به او نامه بنویسند. مسلم است که او وقت نداشت تا به همه آن‌ها پاسخ دهد. با این حال بعضی از نامه‌ها، پرسش‌ها و یا خود کودکان می‌باید جذابیت خاصی برای او داشته باشند، ‌ و این‌ها نامه‌هایی بود که شانس آن را داشتند تا پاسخی دریافت دارند. لحن ساده و ماهیت این مکاتبات، آن را مجموعه ایده‌آلی برای خوانندگان تمام سنین کند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
پیش‌گفتار
یادداشتی برای کودکان
گاهشمار زندگی اینشتین
«من فقط کنجکاوم»
تحصیلات اینشتین
مجموعه تصاویر اینشتین
نامه ها
پس‌گفتار
برای مطالعه بیشتر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پروفسور اینشتین عزیز: نامه‌های آلبرت اینشتین به کودکان و پاسخ‌های او
نویسنده
مترجممحمدرضا توکلی صابری
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-6043-30-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پروفسور اینشتین عزیز

صبا باوفای حقیقی
۱۴۰۲/۳/۲۶
کتاب باعث شد اشنایی مختصری با زندگی و سبک فکری اینشتین پیداکنم. گرچه این دانشمند بزرگ مثل بقیه انسانها عیوب و نواقصی هم داشته است. اما دیدگاه هوشمندانه‌ای که در زمینه اموزش به کودکان و نوجوانان داشته بسیار قابل توجه است. آزاداندیشی و استقلال اموزشی یک عامل مهم در موفقیت فرد از ابتدای کودکی است که و متاسفانه در بسیاری از کشورها نادیده گرفته میشود. مشکل سیستم اموزشی ما تنها مدیران اموزشی تصمیم گیرندگان کشوری نیستند، بلکه طرز تفکر پایه‌ای تک تک افراد جامعه نیز همچنان بر پایه اسلوب‌ها و عادت‌های بدون منطق و تقلید گونه است. امیدوارم خواندن این نامه‌ها و اشنایی با افکار این دانشمند برجسته باعث شود که اولین قدم در تصحیح اموزش در ایران توسط افکار ازاد اندیش و پویا برداشته شود. ممنون از کتابراه
Haniyeh
۱۴۰۲/۳/۱۴
قشنگ بود بیشتر زندگی نامه و بعدم حرفای قشنگ اقای انیشتین عزیز پیشنهاد میکنم اگه برای رسیدن به هدفت تلاش میکنی حتما بخونش
ابوالفضل مددی
۱۴۰۲/۳/۲۳
کتاب مفیدیه، ارزش خوندن داره
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب پروفسور اینشتین عزیز

برای دریافت کتاب پروفسور اینشتین عزیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.