معرفی و دانلود کتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟

عکس جلد کتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟
قیمت:
۹۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟

کتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟ یک گردش علمی و هیجان‌انگیز به دل تاریخچه‌ی اختراعات بشری‌ست. دیوید الیارد، نویسنده‌ی این کتاب جذاب و آموزنده، مخاطب را به سفری در دل زمان و به سال هزاروپانصد میلادی خواهد برد و به‌ترتیبِ زمانی با تمامی ایده‌ و اختراعاتی که سرنوشت جمعی انسان‌ها را دگرگون کرده آشنا خواهد کرد.

درباره‌‌ی کتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟

ایده‌های علمی از کجا می‌آیند؟ طرح اولیه‌ی بزرگ‌ترین اختراعات دنیا از کجا شکل گرفته‌اند؟ ابداعات جدید از کجا به ذهن دانشمندان می‌رسد؟ کتاب چه‌ کسی، چه‌‌‌‌ وقت، چه‌ چیزی را اختراع کرد؟ (?Who Invented What When) یک پاسخ جامع برای هر سؤالی‌ست که از دنیای اختراعات داشته باشید. دیوید الیارد (David Ellyard)، نویسنده‌ی این کتاب ما را به دورهمی جذابی میان بزرگ‌ترین مبدعین و مخترعین دنیا، از نیوتون و پاستور گرفته تا انیشتین و مختراعات جدید‌تر، دعوت خواهد کرد.

شاید در ابتدا تصور کنیم ایده و طرح ابداعات و اختراعات، به یک‌ باره و کاملاً اتفاقی به ذهن افراد خطور می‌کند، اما این تصور قدری نیاز به اصلاح دارد. حقیقت آن است که هر اختراع و ایده‌ی نابی، حاصل سلسله‌ای از نیازها و مقدمات قبلی‌ست. به عبارت بهتر، کار علمی یک فعالیت افزایشی است، فعالیتی که هر بخش آن مثل قطعه‌ای از پازل، بر بخش‌های بعدی اثرگذار است. کتاب چه‌ کسی، چه‌‌‌‌ وقت، چه‌ چیزی را اختراع کرد؟ با ترسیم تصویر کاملی از تاریخ اختراعات مختلف بشر از سال 1500 به امروز، برهم‌کنشی علم را به بهترین شکل به مخاطب نشان خواهد داد.

کتاب چه‌ کسی، چه‌‌‌‌ وقت، چه‌ چیزی را اختراع کرد؟ عرصه‌ی ویژه‌ای برای آشنایی با فرازونشیب‌های مسیر علمی بشر در چند قرن اخیر است. کتاب دیوید الیارد به مخاطبین خود نشان خواهد داد مسیر پیشرفت و اختراعات همیشه به‌صورت یک مسیر هموار و رو‌ به‌ جلو نبوده و بشر در طول سال‌ها تلاش خود برای پیشرفت، بارها نیز دست به آزمایشات اشتباه زده و دچار خطا شده است. در هر بخش از این کتاب، به بررسی ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد هر اختراع، اثرات آن بر زندگی و همچنین بینش و تفکرات مخترع آن خواهیم پرداخت. کتاب چه‌ کسی، چه‌‌‌‌ وقت، چه‌ چیزی را اختراع کرد؟ همچنین ترسیم ویژه و منحصر‌به‌فردی از روند رشد اخیر به‌ویژه در سال‌های اخیر است، واقعیتی که نشان می‌دهد بشر در نیمه‌ی دوم قرن بیستم بیش از هرزمانی به پیشرفت و فناوری دست پیدا کرده. در نهایت، این کتاب یک تقویم علمی پانصد‌ساله است که روند رشد و نوآوری بشر و آنچه دنیای امروزمان را شکل داده، به‌خوبی به تصویر درمی‌آورد. کتابی برای آشنایی با دنیای رنگارنگ اختراعات، از اولین ‌قطب‌نماها تا پیشرفته‌ترین تلفن‌های هوشمند!

این کتاب اولین‌با در سال 2006 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با کوشش نشر مازیار و برگردان خوب محمداسماعیل فلزی به دست علاقه‌مندان رسید.

کتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب یک‌ پیشنهاد ویژه برای دوست‌داران دنیای علم و همچنین تاریخچه‌ی اختراعات و زندگی‌نامه‌ی مشاهیر علمی‌ست. همچنین اگر از علاقه‌مندان ویژه‌ی دنیای علم فیزیک هستید، کتاب چه‌ کسی، چه‌‌‌‌ وقت، چه‌ چیزی را اختراع کرد؟ را از دست ندهید!

با دیوید الیارد بیشتر آشنا شویم

دیوید الیارد (متولد 1942) یک محقق و مفسر در دنیای علم و فناوری است. او در کارهای مختلفی -از جمله آموزش و مشاوره‌ی تخصصی، سخنرانی و سفر تحقیقی- تجربه دارد. با‌این‌حال تمرکز کاری ویژه‌ی الیارد، تبدیل اصطلاحات و مطالب علمی به توضیحات قابل‌دسترس و قابل‌درک برای تمامی سنین است. او همچنین علاقه‌ی ویژه‌ای به مباحث مربوط به محیط‌زیست و بحث تغییرات آب و هوا دارد و به‌طور خاص در این زمینه فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟ می‌خوانیم

بشر در تمام دوران زندگی در پی راهی برای بهتر انجام دادن امور بوده است. جست‌وجویی که با کشف آتش، ساختن ظروف سفالی و چرخ و اهلی کردن گیاهان و حیوانات آغاز شده است. از دوران باستان آدم‌ها و نیاکان آن‌ها ناگزیر از فراهم ساختن سرپناه، لباس، گرما، غذا و امکاناتی برای دفاع از خود دربرابر تهاجم انسان‌های دیگر و جانوران بوده‌اند. هرچند بیشتر فناوری‌هایی که اکنون به‌کار می‌بریم طی چند قرن اخیر در کشورهای اروپای غربی و مستعمرات آن‌ها به‌وجود آمده‌اند، اما بخش مهمی از آن‌ها نیز مربوط به گذشته‌های دور سایر نواحی کره‌ی زمین به‌ویژه آسیا هستند.

بخش وسیعی از فناوری در تمدن باستانی چین ریشه دارد. زمانی که شعله‌ی علم در اروپا به‌دنبال سقوط تمدن روم فروکش کرده بود در چین کار پیشرفت‌های علمی هم‌چنان ادامه داشت. اما بعدها وقتی موج ابداع در غرب برآمد در چین روند آن به‌ کندی گرایید. ابداع‌های عمده‌ی چینی‌ها که از راه زمین یا دریا (به‌دلیل سیاحت یا تجارت یا فتوحات نظامی) به اروپا رسیدند عبارت بودند از کاغذ، قطب‌نما، سنباده، ساعت آبی، کاغذ دیواری، دستگاه‌های کشف زلزله، ماکارونی (نودل)، اسکناس، خلال دندان، و ورق‌های مخصوص بازی.

چه ابداع‌ها و اختراع‌های عمده‌ای در اروپا طی 500 سال قبل از 1500 میلادی که هنگام گذر از قرون وسطا عرضه شدند؟ حداقل طی چند قرن اول این محدوده‌ی زمانی تعداد اختراع‌ها بسیار کم بودند. بیشتر ایده‌های جدید یا ایده‌های فراموش‌شده‌ی قبلی به‌دلیل تماس با تمدن اسلامی خاورمیانه و تمدن چین ظهور کردند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟
نویسنده
مترجممحمداسماعیل فلزی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات416
زبانفارسی
شابک978-964-5676-67-2
موضوع کتابکتاب‌های علمی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟

برای دریافت کتاب چه‌ کسی؟ چه‌‌‌‌ وقت؟ چه‌ چیزی؟ را اختراع کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.