معرفی و دانلود کتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای: طراحی، تولید و ارزشیابی

عکس جلد کتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای: طراحی، تولید و ارزشیابی
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای: طراحی، تولید و ارزشیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای: طراحی، تولید و ارزشیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای: طراحی، تولید و ارزشیابی

کتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای: طراحی، تولید و ارزشیابی، اثر برتر کارن اس. ایورس و آن ای. بارون، که سال 1398 در فهرست آثار برگزیده دومین جشنواره ملی کتاب اولیا و مربیان قرار گرفت، شیوه‌های جدید در آموزش را با بهره‌گیری از برنامه‌های چندرسانه‌ای معرفی می‌کند.

درباره کتاب پروژه های چندرسانه‌ای در آموزش:

پروژه‌های چندرسانه‌ای، طراحی، تولید و ارزشیابی (Multimedia Projects in Education: Designing, Producing, And Assessing) کتابی کاربردی و آسان برای آموزگاران و استادان است تا به کمک آن بتوانند به طور مؤثر، پروژه‌های چندرسانه‌ای از جمله پویانمایی، ویدئوهای گرافیکی، صفحات وب و... را در برنامه درسی خود بگنجانند. ایورس (Karen S. Ivers) با بیانی شفاف و آسان به تاثیر استفاده از امکانات چندرسانه‌ای در آموزش می‌پردازد و نتایج آن را در پایان هر فصل بررسی ‌می‌کند.

ساختار این کتاب به گونه‌ای است که ابتدا در چند فصل به معرفی و بیان تاثیر چندرسانه‌ای بر دانش‌آموزان می‌گوید، سپس به تشریح نظریه DDD-E می‌پردازد و در فصول بعدی به اهمیت کاربرد هر یک از چندرسانه‌ای‌ها در آموزش و انتقال مفاهیم علمی می‌پردازد. در نهایت درمی‌یابیم که تاثیر استفاده از چندرسانه‌ای در حوزه آموزش تنها محدود به آموزش‌های تئوری نمی‌شود؛ بلکه شاگردان در این سیستم آموزشی دارای مهارت‌هایی همچون قدرت تصمیم‌گیری، کار گروهی و دیگر مهارت‌های اجتماعی می‌شوند. جان‌مایه سخن این کتاب تاکید بر این نکته است که امروزه روش‌های بسیار متنوع و مؤثری کشف شده است که از طریق آن‌ها می‌توان دانش را به اشتراک گذاشت.

خواندن این کتاب به تمامی معلمان در مدارس، استادان، دانشجویان رشته‌های آموزش زبان پیشنهاد می‌شود. یکی از کاربردهای اصلی این کتاب آموزش آن به آموزگاران مدارس در کارگاه‌های ضمن خدمت است تا بتوانند خود، راهبردهایی برای تولید پروژه‌های چندرسانه‌ای ارائه دهند.

کتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای در آموزش مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به تمامی معلمان در مدارس، استادان، دانشجویان رشته‌های آموزش زبان پیشنهاد می‌شود. یکی از کاربردهای اصلی این کتاب آموزش آن به آموزگاران مدارس در کارگاه‌های ضمن خدمت است تا بتوانند خود، راهبردهایی برای تولید پروژه‌های چندرسانه‌ای ارائه دهند.

در بخشی از کتاب پروژه های چندرسانه‌ای در آموزش می‌خوانیم:

پروژه‌های چندرسانه‌ای شاگردان را به کار گروهی، نشان دادن دانش خود به روش‌های چندگانه، حل مسائل، اصلاح کارشان و ساخت دانش تشویق می‌کند. شاگردان فرصت یادگیری و اجرای مهارت‌های دنیای واقعی را پیدا می‌کنند. آن‌ها ارزش کار گروهی، تأثیر و اهمیت رسانه‌های متفاوت، از جمله موضوع طرح، تناسب و اعتبار رسانه، قوانین حق چاپ، چالش‌های ارتباط با مخاطبان متفاوت؛ اهمیت تحقیق، برنامه‌ریزی و مهارت‌های سازمان دهی؛ اهمیت مهارت‌های ارائه و بیان؛ و چگونگی پذیرش و تهیه بازخوردهای سازنده را فرا می‌گیرند. ایجاد پروژه‌های چندرسانه‌ای به تقویت مهارت‌های تکنولوژی شاگردان و آماده‌سازی آن‌ها برای بر عهده گرفتن مشاغل آینده کمک می‌کند.

درگیر کردن شاگردان در پروژه های چندرسانه‌ای، استفاده مؤثر از تکنولوژی در کلاس درس را نیز دربرمی‌گیرد. بلند (1999) به منظور استفاده مؤثر از تکنولوژی در کلاس درس، به پنج هدف اصلی اشاره نموده است که باید مدنظر قرار داده شوند:

1. ادغام تکنولوژی و برنامه درسی

2. ارتقای یادگیری فعال، پرس و جو و محیط‌های حل مسئله که کودکان را در کار انفرادی و گروهی با استفاده از مهارت‌های تفکر سطح بالا درگیر می‌کند.

3. استفاده از تکنولوژی جهت ارائه و نمایش ایده‌ها

4. ایجاد تعاریفی نو از بازی و برداشت‌های جدید از آنچه به منزله دستکاری است.

5. توسعه مهارت‌های سواد رسانه‌ای که شامل تحلیل انتقادی استفاده از تکنولوژی‌ها و اطلاعات دریافت شده از آن‌ها می‌شود عمل ایجاد پروژه‌های چندرسانه‌ای به هر کدام از این معیارها می‌پردازد.

لیو (2003) تأکید می‌کند که تولید پروژه‌های چندرسانه‌ای می‌تواند دسترسی به مهارت‌های شناختی قرن 21 تعریف شده توسط ووکل و ون داسن (1989) را امکان پذیر کند. این مهارت‌ها را می‌توان به دسته‌های زیر گروه بندی کرد: تمرکزه، گردآوری اطلاعات، به خاطر سپردن، سازماندهی تجزیه و تحلیل، تولید، یکپارچه سازی و ارزشیابی فرایند تولید چندرسانه ای‌ها همچنین دستیابی به استاندارهای تکنولوژی جدید برای شاگردان که ISTE آن را تعریف کرده است امکان پذیر می‌سازد. با تمرکز بر مهارت‌های یادگیری قرن 21، شاگردان با استفاده از تکنولوژی به خلق و نوآوری، برقراری ارتباط و مشارکت، پژوهش، ارزیابی، اعمال اطلاعات، تفکر انتقادی، حل مسئله، تصمیم‌گیری، یادگیری برای تبدیل شدن به شهروند دیجیتال؛ و درک مفاهیم تکنولوژی روی می‌آورند (ISTE2007). پروژه‌های چندرسانه‌ای به شاگردان اجازه تمرکز بر محتوای دوره ارتقای یادگیری فعال و تشریک مساعی؛ درگیری شاگردان در مهارتهای تفکر سطح بالا؛ ارائه و نمایش ایده‌ها از طریق رسانه‌های متنوع؛ دستکاری ابزارهای تکنولوژی گوناگون، اشیاء روی صفحه نمایش و مدل‌های اطلاعاتی؛ جاسازی و تعیین بهترین ابزارها و منابع برای جمع آوری و تولید اطلاعات؛ و تحلیل انتقادی، ارزشیابی و سازمان دهی اطلاعات را می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. تأثیر چندرسانه‌ای‌ها بر یادگیری شاگرد 
سناریو
کلیات
تعریف چندرسانه‌ای
دلیل استفاده از چندرسانه‌ای چیست؟
پژوهش‌هایی در مورد چندرسانه‌ای و یادگیری شاگردان
خلاصه
فهرست منابع
2. مدلی برای طراحی و تولید پروژه‌های چندرسانه‌ای
سناریو
کلیات
مدل DDD-E
مزایای DDD-E
خلاصه
فهرست منابع
3. تصمیم‌گیری
سناریو
کلیات
برنامه‌ریزی پروژه‌های چندرسانه‌ای
سازمان‌دهی پروژه‌های چندرسانه‌ای
مدیریت بارش مغزی و فعالیت‌های پژوهش
خلاصه
منابع
خط‌مشی‌ها
فهرست منابع 
4. طراحی
سناریو 
کلیات
طرح محتوا
ساخت روندنما
مشخص کردن طرح صفحه 
ساخت استوری بوردها
مرور راهکارهای طراحی
خلاصه
فهرست منابع 
خط‌مشی‌ها 
5. تولید عناصر رسانه‌ای 
سناریو 
کلیات
گرافیک‌ها 
پویانمایی‌ها
صوت
ویدئو دیجیتالی
خلاصه
فهرست منابع
6. تولید: ابزارهای تولید چندرسانه‌ای
سناریو
کلیات
اسناد چندرسانه‌ای و نمایش اسلایدها
برنامه‌های فرارسانه‌ای
تولید صفحه وب
برنامه‌ها و ویرایشگرهای ویدئو دیجیتالی
انتخاب یک ابزار تولید
تسهیل پروژه‌های چندرسانه‌ای در کلاس درس
خلاصه
فهرست منابع
7. ارزشیابی
سناریو
کلیات
فنون سنجش جایگزین
راهبردهای سنجش
تخصیص نمرات
تأمل و اهداف آینده
خلاصه
خط‌مشی‌ها
فهرست منابع
8. پروژه‌های چندرسانه‌ای: فرارسانه
سناریو
کلیات
پروژه‌های نمونه
خلاصه
خط‌مشی‌ها
9. پروژه‌های چندرسانه‌ای: صفحات وب
سناریو
کلیات
پروژه‌های نمونه برای تولید مبتنی بر وب
خلاصه
خط‌مشی‌ها
10. پروژه‌های چندرسانه‌ای: ابزارهای ارائه
سناریو
کلیات
پروژه‌های نمونه برای ابزارهای ارائه
خلاصه
خط‌مشی‌ها
11. پروژه‌های چندرسانه‌ای: ویدئو
سناریو
کلیات
پروژه‌های نمونه برای تولید مبتنی بر ویدئو
خلاصه
خط‌مشی‌ها
فهرست منابع
واژه‌نامه تخصصی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای: طراحی، تولید و ارزشیابی
نویسنده،
مترجمخدیجه علی آبادی، اسماعیل اصلانی
ناشر چاپینشر بوی کاغذ
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات316
زبانفارسی
شابک978-600-95265-0-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای: طراحی، تولید و ارزشیابی

برای دریافت کتاب پروژه‌های چندرسانه‌ای: طراحی، تولید و ارزشیابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.