معرفی و دانلود کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم

عکس جلد کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم
قیمت:
23200 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم

آلیس کایپرس، نویسنده‌ی چیره‌دست بریتانیایی، در کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم داستان دختری به نام «پلی» را روایت می‌کند که دفترچه‌ای جادویی پیدا کرده: دفتری که هر آنچه که در آن یادداشت شود، به واقعیت می‌پیوندد. اکنون زمان برگزاری بازارچه‌ی خیریه‌ی مدرسه فرا رسیده و پلی می‌خواهد با دفترش ماجرای تازه‌ای رقم بزند! اثر حاضر در مجله‌ی پَرِنتس (Parents) به‌عنوان بهترین کتاب کودک سال برگزیده شده است.

درباره‌ی کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم

آلیس کایپرس (Alice Kuipers) در کتابی که پیش روی‌تان است، شما را با دختربچه‌ای به نام پلی دایموند آشنا خواهد کرد. پلی عاشق کلمه‌هاست! او هر بار که کلمه‌ی جدیدی یاد می‌گیرد، تلاش می‌کند آن را به خاطر بسپارد. او همچنین شیفته‌‌ی داستان خواندن است و دلش می‌خواهد یک روز نویسنده‌ای بزرگ شود؛ اما آنچه که پلی را از دوستان و هم‌کلاسی‌هایش متمایز می‌سازد، این واقعیت است که او صاحب دفترچه‌ای جادویی‌ست! دفترچه‌ای که یک روز سروکله‌اش نمی‌دانیم از کجا پشتِ در خانه‌ی هالی پیدا شد و زندگی او را برای همیشه تغییر داد. احتمالاً دل در دل‌تان نیست که هر چه سریع‌تر بدانید این دفترچه چه قدرتی دارد؛ ما به شما می‌گوییم: این دفتر قادر است هر آنچه را که در آن نوشته می‌شود را به واقعیت بدل سازد...

داستان کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم (Polly Diamond and the Super Stunning Spectacular School Fair: Book 2) از جایی آغاز می‌شود که معلمان مدرسه‌ی پلی تصمیم می‌گیرند یک جشن خیریه برگزار کنند؛ جشنی که در آن دانش‌آموزان کتاب‌های قدیمی‌شان را به دیگران اهدا می‌کنند. برای همین است که این جشن، کمی متفاوت‌تر از سایر جشن‌های مدرسه برگزار می‌شود. پلی که به‌خاطر دفترچه‌ی جادویی‌اش، حسابی اعتمادبه‌نفس پیدا کرده، دلش می‌خواهد از طریق جادو کاری کند تا جشن مدرسه حسابی به همه خوش بگذرد؛ یا آن‌طور که خودش می‌گوید «یک جشن کاملاً تماشایی و به‌یادماندنی» برای همه رقم بخورد. اما از آن‌جا که امور همیشه بر وفق حال آدمی رقم نمی‌خورد، پلی کوچولو آن‌طور که باید موفق نخواهد شد. اگر مشتاقید بدانید چه مشکلاتی بر سر راه پلی قرار خواهد گرفت و دفترچه‌ چگونه در یک چشم‌به‌هم‌ زدن همه‌ چیز را زیر و رو می‌سازد، با کتاب پلی و بازارچه‌ باورنکردنی که مجلد دوم از مجموعه کتاب‌های پُلی دایموند است، همراه باشید. این شما و این داستانی ماجراجویانه، سرشار از جادو و تخیل...

لازم به ذکر است کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی اولین بار به تاریخ هفتم مِی سال 2019 منتشر شد. دایانا تولدانو همچون مجلد قبلی این مجموعه، تصویرگری اثر حاضر را بر عهده داشته است. تینا غراب کتاب را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال عهده‌دار انتشار آن در ایران بوده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌‌های پلی دایموند

مجموعه کتاب‌های پلی دایموند (Polly Diamond series) نوشته‌ی آلیس کایپرس داستان دختری خیال‌پرداز و خلّاق به نام «پلی» را روایت می‌کنند. دختری که عاشق کلمه‌ها، نویسندگی و داستان‌گویی‌ست و در خیال‌پردازی نمی‌توان مشابه‌اش را یافت! حالا تصور کنید یک روز مقابل خانه‌ی پلی یک دفترچه ظاهر می‌شود؛ دفترچه‌ای که اگرچه در ظاهر همچون باقی دفترچه‌هاست، اما در واقع خاصیتی جادویی دارد. حتماً برایتان قابل حدس است زمانی که دختر رؤیاپردازی همچون پلی چنین دفترچه‌ای را بیابد، چه ماجراهایی که به واسطه‌ی آن رقم نخواهد زد... در کتا‌ب‌هایی که ذیل این مجموعه منتشر شده‌اند، شرح ماجراهای پلی و دفترچه‌اش را دنبال خواهید کرد.

تاکنون دو جلد از این مجموعه توسط تینا غراب به فارسی منتشر شده و توسط نشر پرتقال به انتشار رسیده است. عنوان این کتاب‌ها از این قرارند: «پلی و کتاب جادویی» و «پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی»

این مجموعه افتخارات و جوایز متعددی را از آن نویسنده‌اش کرده که در ادامه نام برخی از آن‌ها را مشاهده خواهید کرد: «بهترین کتاب سال کتاب‌خانه‌ی عمومی شیکاگو برای کتاب پلی و کتاب جادویی»، «بهترین کتاب کودک سال به انتخاب مجله‌ی پَرِنتس برای کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی»، «جایزه‌ی بهترین کتاب انجمن کتابخانه‌های انتاریو در سال 2019 برای کتاب پلی و کتاب جادویی»، «بهترین کتاب کودک سال به انتخاب مجله‌ی پَرِنتس در سال 2019 برای کتاب پلی و کتاب جادویی».

نکوداشت‌های کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم

  • مناسب قصه‌دوستان و قصه‌گویان... (نقد کتاب kirkus)
  • عناوین این مجموعه کتاب‌ خوش‌خوان و سرشار از جادو هستند! (اسسکول لایبرری ژورنال)
  • مجموعه کتاب‌های پلی دوست‌داشتنی، قدرت تخیل را از نو قوت می‌بخشد. (مجله‌ی بوک لیست)
  • اینک جلد دوم از مجموعه‌ی پرطرفدار پلی و دفترچه‌ی جادویی... برای کلاس‌های درس و کتابخانه‌های مدارس فوق‌العاده است. (وبسایت آمازون)
  • آلیس کایپرس در مجموعه کتاب حاضر قهرمانی با شخصیتی فوق‌العاده خلق می‌کند و در داستان‌های خویش به تجلیل تخیل و کلمات می‌پردازد. (مجله‌ی پابلیشرز ویکلی)

کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم مناسب چه کسانی است؟

آلیس کایپرس کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی را برای کودکان 7 تا 12 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. کودکانی که به داستان‌های فانتزی و طنز علاقه‌ دارند، کتاب را مفید، سرگرم‌کننده و جذاب خواهند یافت.

با آلیس کایپرس بیشتر آشنا شویم

آلیس کایپرس در بیست‌ و نهم ژوئن سال 1979 و در انگلیس به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته‌های روان‌شناسی و هنر می‌باشد و عمده‌ی شهرت خود را بیش از هر چیز، مدیون کتاب‌هایی است که در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان جای می‌گیرند. او از پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین نویسندگان حال حاضر است. از کایپرس تاکنون سه عنوان به فارسی ترجمه شده‌اند که عبارتند از کتاب‌های «پلی و کتاب جادویی»، «پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی» و «زندگی روی در یخچال». در ادامه مروری خواهیم داشت بر برخی از جوایز و افتخارات این نویسنده‌ی برجسته‌ی انگلیسی.

  • کاندیدای نشان کارنگی
  • جایزه‌ی کتاب نوجوان رد بریج
  • برنده‌ی جایزه‌ی دو ویارم فرانسه
  • جایزه‌ی کتابخانه‌ی عمومی نیویورک
  • برنده‌ی بهترین کتاب جنایی نوجوان، YA
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب چویس کتابخانه‌های شفیلد
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال هفتم مدرسه‌ی سوین پارک
  • برنده‌ی جایزه‌ی هنری فرماندار ساسکاچوان برای هنرمندان جوان زیر سی سال
  • از برگزیدگان جایزه‌ی منتخب خوانندگان کتابخانه‌ی شهرستان سالت لیک سیتی
  • و...

آلیس کایپرس اکنون مقیم کانادا است.

در بخشی از کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم می‌خوانیم

من و تریکسی به زور راهمان را از بین جمعیت باز می‌کنیم و جلو می‌رویم. اژدها اژدها‌ها و اسب تک شاخ را می‌بینیم که با یک سگ پشمالو مسابقه می‌دهند. آن سگ شبیه سگ توی کتاب به‌خاطر وین‌دیسکی است. تعجبی ندارد اگر آن سگ، هانا باشد، چون هانا عاشق آن کتاب است.

اژدها اژدها‌ها با صدای بلندنعره می‌زند. بدون شک، برنده می‌شود. نصف راه را می‌دود و نصف دیگرش را پرواز می‌کند. یکهو، سگ پشمالو سرعت می‌گیرد و از اژدها جلو می‌زند. شکی ندارم که هاناست. توی کلاسمان هانا از همه سریع تر می‌دود. او واق‌واق می‌کند و برایم پنجه تکان می‌دهد. اژدها نعره می‌زند.

ابرهای پشمکی بزرگ‌تر شده‌اند. تمام سقف را گرفته‌اند و از کناره‌های دیوار پایین می‌آیند. یک عالمه ابر پشمکی اینجاست!

دوتا از معلم‌ها با عجله رد می‌شوند و آن گرگ گنده و بدجنس را تعقیب می‌کنند. توییدلدی و توییدلدوم از چرخ‌و‌فلک فرار کرده‌اند. آن‌ها هم با جنب‌و‌جوش زیاد در این مسابقه پیش می‌روند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم
نویسنده
مترجمتینا غراب
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-600-462833-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
23200 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم

برای دریافت کتاب پلی و بازارچه‌ی باورنکردنی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.