معرفی و دانلود کتاب پنج زبان عذرخواهی: راز داشتن روابط سالم

عکس جلد کتاب پنج زبان عذرخواهی: راز داشتن روابط سالم
قیمت:
38000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پنج زبان عذرخواهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پنج زبان عذرخواهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پنج زبان عذرخواهی: راز داشتن روابط سالم

گری چاپمن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز در کتاب پنج زبان عذرخواهی روش درست معذرت‌خواهی را به شما آموزش می‌دهد. این اثر که با همکاری جنیفر توماس نوشته شده، راهنمایی‌ست برای محافظت روابط از اشتباهات احتمالی و قادر است پیچیده‌ترین مفاهیم را به زبانی ساده بیان کند.

درباره‌ی کتاب پنج زبان عذرخواهی

حتی در بهترین روابط هم روزهایی وجود دارد که اشتباه می‌کنیم. حرف‌هایی می‌زنیم که عمیقاً از گفتنشان پشیمان می‌شویم یا تصمیماتی می‌گیریم که دیگری را می‌رنجاند و می‌دانیم که باید جبران کنیم. در این شرایط اغلب افراد معذرت‌خواهی می‌کنند، در حالی که فقط گفتن «ببخشید» یا «شرمنده‌ام» کافی نیست. به زبان آوردن این کلمات تنها گام اول در بازسازی رابطه است. اما برای جبران باید دقیقاً چه کاری انجام دهیم؟ با گری چاپمن و جنیفر توماس در کتاب پنج زبان عذرخواهی (The 5 apology languages) همراه شوید تا راز بهبود روابط خود را بیابید!

یک معذرت‌خواهی غلط می‌تواند به کدورت، سردی و جدایی منجر شود. زوج‌های بسیاری پس از مواجهه با یک چالش رفتارهای ناآگاهانه‌ای از خود بروز می‌دهند که این رفتارها پایه‌های ازدواجشان را متزلزل می‌کند. خانواده‌های بی‌شماری از یکدیگر دور افتاده‌اند و تعداد دوستانی که با هم غریبه شده‌اند قابل شمارش نیست. آسیب‌های این رفتار ناآگاهانه به محل کار هم رسیده و بعضی افراد -کارمند یا مدیر، تفاوتی ندارد- از آنجایی که باور دارند گفتن یک کلمه می‌تواند خاطره‌ای ناخوشایند را از خاطر ببرد، به همان اکتفا کرده‌اند.

گری چاپمن که با تألیف کتاب «پنج زبان عشق» مهارت خود در تحلیل روابط را به خوبی ثابت کرده است، این مرتبه با کمک جنیفر توماس (روانشناس) آداب یک معذرت‌خواهی صحیح را به شما آموزش می‌دهد. نتیجه‌ی همکاری آن‌ها شرحی خوشخوان و جذاب از مراحل پنجگانه‌ی «ابراز پشیمانی»، «پذیرفتن مسئولیت»، «جبران خطا»، «تغییرات برنامه‌ریزی شده» و «درخواست بخشش» است که می‌تواند نقطه‌ی تحولی در روابط شما باشد.

کتاب پنج زبان عذرخواهی مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید زندگی‌ای رضایتمندانه و همراه با آرامش داشته باشید و رابطه‌ای مناسب با دیگران برقرار کنید، مطالعه‌ی کتاب پنج زبان عذرخواهی می‌تواند برایتان سودمند باشد.

با گری چاپمن بیشتر آشنا شویم

گری چاپمن (نویسنده و کشیش) در سال 1938 و در کارولینای شمالی متولد شد. او مدرک لیسانس خود را در رشته هنر و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته انسان‌شناسی از کالج ویتون دانشگاه ویک فارست دریافت کرد. او نخستین کتاب خود به نام «پنج زبان عشق» را برای اولین‌بار در سال 1992 به انتشار رساند که بیش از 11 میلیون نسخه فروش رفت. این اثر همچنان جزو کتاب‌های برتر نیویورک‌تایمز است و در فهرست پرفروش‌ها قرار دارد. از دیگر آثار گری چاپمن (Gary Chapman) می‌توان به کتاب‌های «پنج زبان عشق همسران»، «پنج زبان عشق برای نوجوانان»، «پنج زبان عشق کودکان»، «راه‌حل برد - برد برای اختلافات زناشویی» و «کاش پیش از طلاق می‌دانستم» اشاره کرد.

جنیفر توماس (Jennifer Thomas) یک روانشناس، مشاور تجاری و سخنران انگیزشی است. او مدرک دکتری روانشناسی خود را از دانشگاه مریلند و مدرک کارشناسی ادیان را از دانشگاه ویرجینیا کسب کرده و به طور ویژه بر روابط تمرکز دارد. او از نویسندگان پرفروش به شمار می‌رود و کتاب‌هایش به زبان‌های متعددی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب پنج زبان عذرخواهی می‌خوانیم

چگونه به زبان تغییر صحبت کنیم؟ زبان تغییر با بیان قصد و نیت ما از تکرار نکردن اشتباه شروع می‌شود. تمام تغییرات حقیقی از قلب انسان شروع می‌شود. ما تشخیص می‌دهیم که کار اشتباهی انجام داده‌ایم و رفتارمان به یکی از عزیزانمان لطمه زده است. نمی‌خواهیم این رفتار را تکرار کنیم. بنابراین با اراده خودمان یا با کمک گرفتن از دیگران تصمیم می‌گیریم تغییر کنیم. سپس به‌طور شفاهی این تصمیم را به شخصی که او را آزرده‌ایم اعلام می‌کنیم.

تصمیم شفاهی برای تغییر نشان می‌دهد که دیگر دنبال بهانه‌جویی نیستیم. نمی‌خواهیم رفتار خودمان را توجیه کنیم، بلکه مسئولیت کامل آن را به عهده می‌گیریم. وقتی قصد و نیتمان از تغییر را با شخصی که آزارش داده‌ایم در میان می‌گذاریم در واقع نیت قلبی‌مان را به او می‌گوییم. او نیز نگاهی به قلب ما می‌اندازد و زبان تغییرمان متقاعدش می‌کند که ما حقیقتاً تصمیم به تغییر گرفته‌ایم.

اَبی 36 ساله است و معتقد است که همسرش به‌خوبی عذرخواهی می‌کند. از او پرسیدم: «چه‌ چیزی باعث شده فکر کنی عذرخواهی‌های او صادقانه است؟» «خب، همسرم بسیار صادق است و لذت می‌برم از اینکه می‌گوید تمام تلاشش را می‌کند تا دوباره اشتباهش تکرار نشود. این جمله از نظر من بسیار مهم است. عذرخواهی خالی از نظر من معنایی ندارد. می‌خواهم ببینم تغییر می‌کند. وقتی به من نشان می‌دهد که قصد تغییر دارد، همیشه با کمال میل او را می‌بخشم». تام، چهل‌ساله، می‌گوید: «من انتظار دارم شخصی که مرا آزرده نزد من بیاید و مقابلم بنشیند، نه اینکه پای تلفن عذرخواهی کند. به چشمانم نگاه کند و بگوید اشتباه کرده و قصد دارد تغییر کند و این اشتباه دوباره تکرار نخواهد شد. می‌خواهم واقع‌بین باشم، بنابراین اگر روی خودش کار کند من هم صبوری می‌کنم تا این تغییرات به سرانجام برسد».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1- اصلاح خطا
2- «متأسفم!»
3- «اشتباه کردم!»
4- «چگونه می‌توانم اوضاع را درست کنم؟»
5- «تمام تلاشم را می‌کنم تا اشتباهم تکرار نشود»
6- «آیا می‌توانی در قلبت پیدا کنی که...؟»
7- چگونه عذرخواهی خود را بیان می‌کنید؟
8- اگر نخواهید عذرخواهی کنید، چه؟
9- آموختن بخشش
10- ترمیم روابط خانوادگی
11- تصمیم‌ بگیرید که خودتان را ببخشید
12- عذرخواهی حقیقی، بخشش حقیقی
جملاتی که نباید هنگام عذرخواهی گفته شود
حرف‌هایی که باید هنگام عذرخواهی بگویید
پروفایل زبان عذرخواهی
ثبت و تفسیر نمره‌تان
درباره نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پنج زبان عذرخواهی: راز داشتن روابط سالم
نویسنده،
مترجمالهه علوی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-118-509-0
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
38000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پنج زبان عذرخواهی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پنج زبان عذرخواهی

برای دریافت کتاب پنج زبان عذرخواهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.