معرفی و دانلود کتاب پنجره روسی

عکس جلد کتاب پنجره روسی
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پنجره روسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پنجره روسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پنجره روسی

کتاب پنجره روسی اثر دراگان ولکیچ، روایتی متفاوت و جذاب از صحبت‌های نویسنده با خودش است که آن‌ها را با هدف سنجش اعمال خود بیان کرده. این کتاب که زندگی مردی حیران و بی‌قرار را نشان می‌دهد، از تحسین برانگیزترین رمان‌های تاریخ صربستان به‌شمار می‌رود. نویسنده با استفاده از جملات تأثیرگذار، به دنبال ارائه‌ی راه حلی برای رویارویی با دنیای واقعی است. این کتاب در سال 2007 جایزه‌ی ادبی NIN صربستان را دریافت کرده است.

درباره‌ی کتاب پنجره روسی

دراگان ولکیچ (Dragan Velikic) در کتاب پنجره روسی (The Russian Window) تصویر روشن و شیرینی را از تاریخ اروپا در پایان قرن بیستم را به نمایش می‌گذارد. این کتاب یک رمان بی‌کم‌و‌کاست در سه بخش و با دو شخصیت اصلی است. دو شخصیت مذکور یک مرد مسن و یک مرد جوان هستند. قهرمانان داستان با شگردهای مختلف داستان‌نویسی، طنز موقعیت و کنایه‌های ریزبینانه، درباره‌ی فرصت‌های ازدست‌رفته در گذشته و پیش‌بینی‌شان از آینده می‌گویند. آن‌ها با بیان داستان زندگی خود در زمان گذشته به دنبال حقیقت می‌گردند تا زندگی در زمان حال را بهتر از قبل تجربه کنند. مرد مسن داستان، مهاجری است که کشور بمباران شده‌اش را ترک کرده و تجربه فعالیت در بسیاری از مشاغل عجیب و غریب را دارد. او تمام اروپا را برای زنده ماندن و درست زندگی کردن گشته است. این مرد مسن که نمادی از حیرانی و سرگشتگی است در واقع می‌خواهد تجربیات خودش را به مرد جوان نشان دهد و در این مسیر با بیان سرنوشت خودش، شخصیت خود را در تمامی سال‌های زیستش واکاوی می‌کند تا در برابر خواننده که با تعمق در داستان، خود حقیقی‌اش را می‌جوید، آینه‌ای تمام‌نما بسازد.

دراگان ویلکیچ با خلق شخصیت‌هایی پرماجرا یک رمان بی‌بدیل برای بازگشت انسان به خودش نوشته. در واقع مهمترین دغدغه‌ی او در این کتاب، سنجش اعمال انسان توسط خودش، از طریق روایت گذشته‌ است. او برای به تصویر کشیدن این مسائل داستان را به صورت مونولوگ‌هایی که راوی با خودش دارد، پیش می‌برد.

پنجره روسی درامی سرشار از نماد و عبارات شیرین و اثرگذار است که سعی دارد خواننده با خود و زندگی واقعی‌اش روبه‌رو کند. این کتاب آخرین اثر نویسنده و سیاستمدار صربستانی است. پنجره روسی از نخستین آثار اروپای جنوب شرقی است که توسط «بیتا ابراهیمی» به فارسی ترجمه شده و به تعامل فرهنگی دو کشور رونقی تازه بخشیده است.

کتاب پنجره روسی مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال خواندن رمانی اثرگذار از ادبیات صربستان هستید، مطالعه‌ی این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود. کتاب پنجره‌روسی برای علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی خودشناسی نیز مفید خواهد بود.

با دراگان ولکیچ بیشتر آشنا شویم

دراگان ولکیچ در 7 ژوئیه 1953 در بلگراد متولد شد. او سال‌ها مشغول نوشتن بوده و در زمینه‌های رمان‌نویسی، داستان‌نویسی و مقاله‌نویسی آثار ارزنده‌ای به جا گذاشته است. ولکیچ علاوه بر نویسندگی، سیاستمدار فعالی نیز بود و در اواخر عمرش به‌عنوان سفیر اتریش انتخاب شد. دراگان ولکیچ یکی از بهترین نویسندگان شناخته شده صربستان مدرن است.به گفته‌ی نویسنده، او برای خلق آثارش از گایتو گازدانوف، میخائیل بولگاکوف، کنستانتین پی کاوافی، ایو آندریچ و الکساندر تیگما الهام گرفته است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «دفترچه ‌یادداشت به سرقت رفته»، «بوناویا»، «روسکی پرزور» و «همسین 51» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب پنجره روسی می‌خوانیم

در بالکن کافه‌، زیر طاق شیشه‌ای ایستگاه قطار هامبورگ، او تنها مشتری بود. با اورکت پشت میزی نزدیک به ریل راه‌آهن نشسته بود و سومین کاپوچینوی آن روزش را جرعه‌جرعه می‌نوشید. ماه‌ها در اتاق سرد کار کرده بود، برای همین در جایی که خبری از گرما نبود‌، اذیت نمی‌شد. طبقه‌ی پایین، روی سکوهای گسترده، در رستوران‌ها و کافه‌ها، در راهروهای زیرزمینی و مغازه‌ها، داستان افراد دهان‌به‌دهان می‌شود. هزارتو در جنبش است: نگاه‌ها و لمس‌ها، بوسه‌های طولانی درست پیش از راه افتادن قطار. قلب‌هایی که فشرده می‌شوند، غده‌هایی که ترشح می‌کنند، جایی برای سفر کردن وجود دارد، افراد همیشه به‌سوی آخرین نشانی سفر می‌کنند. او این را می‌داند، او که سی‌وچند سال دارد، او که نامش رودی استوپار است. نامش را مدیون یک فاصله است، مدیون عشق مخفی مادرش وقتی هنوز دختر کوچکی بود، عاشق یک مستأجر، افسر جوانی که ناگهان به جایی دور در شمال کشور منتقل شد.

چهار ماه در اتاقی سرد. دیگر صدای مکالمه‌ی پدرومادرش را ضبط نمی‌کرد، مثل زمانی که در بلگراد بود، با یک دستگاه ضبط. داستان‌های آن‌ها بی‌درنگ در عمق شنوایی‌اش محو می‌شدند، چون از بیرون نمی‌آمدند، از صدای فردی دیگر، بلکه همیشه در درونش بودند. مانند یک ستاره‌ی دریایی که هنگام جزر روی صخره‌ای چسبیده بود، در عمق کمی که آبش در صبحی تابستانی بخار می‌شود، کلمات، ذرات معلق نگاه‌ها، رنگ‌دانه‌ها و پوست مرده‌ای که همه‌شان حل می‌شدند. قبل از اینکه موج‌های نجات‌بخش مد از راه برسند، همه‌چیز به پایان می‌رسید، موج‌هایی که آغازگر چرخه‌ی یک روز دیگر بودند. هیچ‌چیز به‌طورکامل محو نمی‌شود. هر سلول حافظه‌ای دارد. و به همین‌ سبب خاطره‌ای از حقایق وجود دارد که اکنون سی‌وشش ساله است، دیگر قهوه‌ای در قوطی نمانده است، لامپ سوخته‌ی سالن ورودی باید عوض شود، همه‌ی مداد‌های توی لیوان کند شده‌اند، رول فیلم پیک‌نیک در لونِبورگ باید ظاهر شود، که او نیاز دارد حتماً به کتابخانه برود.

فهرست مطالب کتاب

خاطرات یک بورژوای خرده‌پا
رودی
آلیسا
آن مرد می‌توانست هر چیزی باشد
آن زن و آن مرد
مادر
پدر
بقایای به‌جامانده
ماشین‌تحریر امپریال
چرخ‌خیاطی سینگر
در شهر کوچکی بزرگ شدم
گذشته تنها در ذهن تو وجود دارد
ایستگاه کِلِتی
پینه‌دوز خیابان کیرالی
نمی‌دانی داستانت را کجا خواهی یافت
همه‌چیز جایی مدفون شده است
وقت امپراتورها فرا رسیده
یک تراموای دیگر در شب
و حالا از هم جدا می‌شویم
کازابلانکای صربی
زمان هیاهوی بزرگ
تابه‌حال همه‌چیز را دیده‌ای
یک شروع تازۀ دیگر
همۀ راه‌ها از آنِ او بود
خیابان ساک نقره‌ای
در مری کوبلِر
رودی، فقط به رفتن ادامه بده
رؤیای چیزی را دیده بود
چرخ‌وفلک
تو راه‌های دیگران را طی نمی‌کنی
داستان‌های دیگر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پنجره روسی
نویسنده
مترجمبیتا ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات424
زبانفارسی
شابک978-600-91726-5-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پنجره روسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پنجره روسی

برای دریافت کتاب پنجره روسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.