معرفی و دانلود کتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان

برای دانلود قانونی کتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان

کتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان نوشته‌ی سیده فاطمه‌زهرا صادقی دزفولی تلاشی است برای آشنا کردنِ نوجوانان با کتاب مثنوی معنویِ مولانا جلال الدین محمد بلخی و داستان‌های پندآموزِ آن. در این کتابْ پنج داستانِ اخلاقیِ مثنوی گردِ هم آمده‌ و برخی از ابیاتِ ساده‌فهم مستقیماً آورده شده‌اند. «قضاوت» و «موسی و شبان» دو داستان از این کتاب هستند.

درباره‌ی کتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان

خواندن مثنوی معنوی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبیات فارسی‌ امری لازم و ضروری است. مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، اندیشه‌های فرهنگ ایرانی را در اثر منظوم و سترگ خود، مشتمل بر 26هزار بیت، انعکاس داده است. مواجهه با چنین اثر شگرفی نه‌تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای مخاطبان بزرگ‌سال نیز امری دشوار است. کتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان تدبیری است که سیده فاطمه‌زهرا صادقی‌دزفولی اندیشیده تا مخاطبان نوجوان را با پنج داستان از مثنوی آشنا کند. این پنج داستان عبارتند از: «راز حیات همیشگی»، «دزدیدن مار از مارگیر»، «دوستی چهار نادان»، «قضاوت» و «موسی و شبان».

داستان اول مربوط به درختی است که هرکه میوه‌ی آن را بخورد، جاودانه می‌شود. پیری دانا سخنی از این درخت به میان می‌ورد و حاکم شهر، در پیِ رسیدن به عمری جاودان و سلطنتی پایدار، مأمور خود را به دنبال میوه‌ی این درخت می‌فرستد. مأمور پس از سال‌ها جست‌وجو، بی‌آنکه درخت را بیابد به شهر خود بازمی‌گردد. وقتی نزدِ پیرِ دانا می‌رود تا ماجرا را بازگو کند، چیزی می‌شنود که به حماقت خودش پی می‌برد...

داستان‌های کتابِ پندانه، اخلاقی و آموزنده‌اند و در پایانِ خود حاوی پیامی مهم و سرنوشت‌ساز برای نوجوانان هستند. به‌علاوه، در بطن این داستان‌ها، ابیاتی از مثنوی آمده که مخاطب را با شعر و نحوه‌ی بیان مولانا آشنا می‌سازد.

این کتاب به کوشش انتشارات اهورا قلم منتشر شده است.

کتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به نوجوانانی که علاقه‌مند به خواندن داستان‌های کهن فارسی و آشنایی با آثار بزرگ ادبی هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان می‌خوانیم

روزی روزگاری چهار جوان هندی که دوست و یاور هم بودند، تصمیم گرفتند برای نخستین بار همراه هم به سفر بروند. آن‌ها جوان بودند و بی‌تجربه. اندکی جاهل بودند و خودشیفته! آن زمان جاده‌ها خاکی بودند و پرخطر. در هنگام غروب، باید به اولین کاروانسرایی که می‌رسیدند، شب را به صبح می‌رساندند تا از خطرات جاده در شب در امان بمانند.

یک روز صبح، هنگامی که خورشید هنوز کاملاً نمایان نشده بود، آن چهار جوان هندی هرکدام سوار بر شتر خود شدند و به سمت جاده‌ی ابریشم حرکت کردند. هنگام غروب، به مسجد کوچکی رسیدند و تصمیم گرفتند نماز مغرب را آنجا بخوانند و سپس دوباره راه بیفتند تا برای اتراق به کاروانسرایی برسند. شتران خود را در حیاط مسجد گذاشتند، وضو گرفتند و برای اقامه‌ی نماز وارد مسجد شدند.

فهرست مطالب کتاب

راز حیات همیشگی
دزدیدن مار از مارگیر
دوستی چهار نادان
قضاوت
موسی و شبان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات اهورا قلم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات32
زبانفارسی
شابک978-600-426-310-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان

برای دریافت کتاب پندانه: قصه‌هایی از مولانا برای نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.