معرفی و دانلود کتاب هنر حل مساله

برای دانلود قانونی کتاب هنر حل مساله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر حل مساله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر حل مساله

مایکل اسلوان در کتاب هنر حل مساله از روش‌های خلاقانه و رویکردهای متفاوت در برخورد با مشکلات صحبت می‌کند. این کتاب به مخاطبان خود یاد می‌دهد که در برهه‌های دشوار زندگی، نه‌تنها به باز کردن گره‌ها بپردازند، بلکه طی این فرآیند مهارت‌های فردی خود را تقویت کنند. توانایی مدیریت چالش‌ها، قدرت تحلیل مسائل و اقدام در راستای حل مشکلات، از دستاوردهای مطالعه‌ی این کتاب است.

درباره‌ی کتاب هنر حل مساله

اگر مواجهه با مشکلات شما را غصه‌دار می‌کند، کتاب هنر حل مساله (The Art of Problem Solving 101)‌، نوشته‌ی مایل اسلوان (Michael Sloan)، شما را از این دور باطل نجات می‌دهد. کتاب پیش‌رو، نقشه‌ای است برای تمام کسانی که در هنگام وقوع رویدادهای نابه‌هنگام، روحیه‌ و قدرت خود را از دست می‌دهند و در حل مسائل، احساس ناتوانی می‌کنند. مایکل اسلوان ضعف در برخورد با مسائل مختلف را به نبود آموزش درست و کاربردی در این زمینه نسبت می‌دهد. به همین خاطر، در کتاب هنر حل مساله سعی دارد تا این کمبود را جبران کند.

زندگیْ سرشار از مشکلات متفاوتی است که سرزده از راه می‌رسند. فرقی ندارد این مشکلات در چه زمینه‌ای باشند. چه در حیطه‌ی روابط و رویدادهای روزمره بگنجند و چه بخشی از معضلات محیط کار باشند؛ در هر صورت لازم است بدانید که چگونه باید با آن‌ها کنار بیاید. حل کردن مشکلات، مهارتی کاربردی و در عین حال اکتسابی است که در تمام دوران زندگی و به‌خصوص شرایط بحرانی به کمک افراد می‌آید. با شیوه‌ی برخورد مناسب با مشکلات، می‌توان آسیب‌های ناشی از آن را در ابعاد مختلف کاهش داد. چراکه ناتوانی در حل مشکلات می‌تواند عواقب روحی مخربی برای افراد به‌ همراه داشته باشد. اما به محض این‌ که با آگاهی و قدرت، وارد نبرد شوید، قدرت روحی شما اجازه‌ی تسلیم شدن نمی‌دهد و دستاورد این چالش، پیروزی قطعی برای شماست.

مایکل اسلوان، در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان به تفکر انتقادی دست یافت و با تحلیل درست شرایط، بهترین تصمیم ممکن را گرفت. او معتقد است که مهارت حل مشکل، با تمرین مداوم به‌دست می‌آید. او پیشنهاد می‌کند که توانایی‌های خود را پیش از وقوع رخدادهای غیرمنتظره، تقویت کنید. در چنین شرایطی، نگرانی‌ها، سد راه شما نخواهند شد ومی‌توانید در جهت رشد فردی، پذیرای مشکلات باشید. نویسنده، تمامی این مباحث را در سه مرحله‌، با عناوین، تفکر حل مسئله، اکتشاف و اقدام، توضیح می‌دهد.

درست است که هیچ‌کس از بروز مشکل، استقبال نمی‌کند، اما اگر توانایی روبه‌رو شدن با آن را داشته باشید و از پیش خود را برای نبردهای پیش‌بینی‌نشده آماده کنید، جای نگرانی وجود ندارد. کتاب هنر حل مساله تضمین می‌کند که پس از عبور از این مرحله، قوی‌تر شوید. رشد ناشی از پشت سر گذاشتن شرایطی دشوار، هدف مایکل اسلوان از نگارش این کتاب است.

کتاب هنر حل مساله، با نثری روان و ساده، از نقطه‌ی صفر شروع می‌کند و هر آنچه را که لازم است درباره‌ی مواجهه با مشکلات بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال دستاوردی فراتر از این‌ها به‌ همراه دارد و آن بینش عمیقی است که در خواننده به‌ وجود می‌آورد. از دیدگاه مایکل اسلوان، زندگی پر از چالش است، اما کافی است آمادگی مقابله با آن‌ها را داشته باشیم. او تلاش دارد این بینش را به مخاطب هم منتقل کند؛ و در انتهای کتاب درمی‌یابید که هدف او، به ثمر نشسته است.

بد نیست اشاره کنیم این کتاب را انتشارات آپریس منتشر کرده است و دکتر مهدی یوسف نیا پاشا، صونا عبداله‌زاده بقایی و عطااله یونسی ملردی آن را به فارسی برگردانده‌اند.

کتاب هنر حل مساله برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هنر حل مساله به کسانی که می‌خواهند مهارت روبه‌روشدن با مشکلات را در خود تقویت کنند و با روحیه‌ی قوی چالش‌ها را در آغوش بکشند، توصیه می‌شود.

با مایکل اسلوان بیشتر آشنا شویم

مایکل اسلوان، تصویرگر و نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1946 است. تصویرسازی‌های او در مجلات شناخته‌شده‌ای مثل نیویورک‌ تایمز و واشنگتن‌ پست منتشر می‌شود. او صاحب سه مدال نقره از طرف انجمن تصویرگران است. همچنین در سال 2018، در حوزه‌ی تصویرگری، برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر شده. انتشار مجموعه کتاب‌های «اکولایزر»، محبوبیت و شهرت فراوانی را برای مایکل اسلوان رقم زد. کتاب «هنر بی‌رحم بودن» هم از دیگر آثار این نویسنده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب هنر حل مساله

  • حل مسأله فقط یک کار ساده نیست و در واقع نوعی طرز تفکر است.
  • اگر بتوانید در مواجهه با مشکلات احساسات خود را بشناسید و بر آن‌ها غلبه کنید به حل مشکل شما کمک زیادی می‌کند.
  • رد منعطف مثل یک قهرمان بوکس است که بعد از مسابقه و جراحاتی که داشت خودش را بازسازی می‌کند و با قدرت بیشتر در مسابقات بعدی حاضر می‌شود.
  • اگر مشکلات را بسیار بزرگ و غیرقابل حل تصور کنیم دچار ناکامی می‌شویم و نمی‌توانیم آن‌ها را حل کنیم. همانند احساساتمان که اگر شدید و ناگهانی باشند ممکن است بر ما غلبه کنند و نمی‌توانیم آن‌ها را مدیریت کنیم.

در بخشی از کتاب هنر حل مسأله می‌خوانیم

حل مسأله فقط یک کار ساده نیست و در واقع نوعی طرز تفکر است. حل مسأله بیشتر به فرایند ذهنی خاصی اشاره می‌کند که افراد به کار می‌برند. چطور افرادی که مسائل را به خوبی حل می‌کنند این روش را در زندگی خود به کار می‌برند؟ آن‌ها اول مسائل را در ذهنشان تجزیه و تحلیل می‌کنند و این باعث می‌شود اطلاعات و جزئیات مسائل را به دقت بررسی و بعد تصمیم‌گیری کنند. برای مثال اگر بخواهید لاستیک پنچر ماشین را تعویض کنید چه راه‌هایی به ذهنتان می‌رسد؟

به طور معمول همه افراد در هر مسأله‌ای ابتدا به تجربیات گذشته خود مراجعه می‌کنند. اگر در گذشته تجربه تعویض لاستیک داشته باشید این دفعه هم سریع به ذهنتان می‌رسد که لاستیک را عوض کنید. اما اگر چنین تجربه‌ای نداشته‌اید یا نتوانستید این کار را به خوبی انجام دهید باید به دنبال راه‌حل‌های دیگری باشید.

وقتی مسأله‌ای برایتان پیش می‌آید که هیچ راه‌حلی برای آن نمی‌دانید چه باید کرد؟ راه‌حل‌های مختلفی برای این موضوع وجود دارد برخی با دوستان آگاه خود در این زمینه مشورت می‌کنند، برخی سعی می‌کنند از منابع مختلف مثل کتاب یا اینترنت به دنبال راه‌حل‌هایی باشند و برخی هم کاملاً در برابر مشکلات شوکه می‌شوند و نمی‌توانند کاری انجام دهند.

در فرایند حل مسأله روش‌های زیادی برای کشف راه‌حل‌های مختلف وجود دارد. اما در اکثر اوقات ما خودمان را به راه‌حل‌های بسیار کمی محدود می‌کنیم. اما چه موانعی بر سر راه تفکر حل مسأله ما وجود دارد؟ شاید گاهی چون به نظر می‌رسد که این مشکلات غیرقابل‌حل هستند دیگر تلاشی برای رفع آن‌ها نمی‌کنیم. اما حقیقت این است که این محدودیت‌ها در ذهن ما وجود دارد و واقعی نیست.

در هر صورت در تفکر حل مسأله ما بر این اعتقاد هستیم که همه مسائل قابل‌حل هستند و تمرکز ما بر این است که چگونه آن‌ها را به بهترین شکل حل کنیم. ابتدا همه راه‌حل‌های ممکن را مشخص و سپس از بین آن‌ها بهترین راه‌حل را انتخاب می‌نماییم، در واقع از فرایند اکتشاف آنقدر استفاده می‌کنیم تا راه‌حل مناسبی پیدا کنیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: مشکلات بیش از حد
فصل دوم: تفکر حل مسأله
فصل سوم: روند اکتشاف در حل مسأله
فصل چهارم: اقدام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر حل مساله
نویسنده
مترجممهدی یوسف نیا پاشا، صونا عبداله زاده بقایی، عطااله یونسی ملردی
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات70
زبانفارسی
شابک978-622-660190-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر حل مساله

masi
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
کتاب خوبیه
کوتاه روش‌های برای حل مسله گفته
خوندنش خالی از لطف نیست
مخصوصا برای افرادی که به دنبال ارتفا شخصیت و تفکرشون هستند و میخان توی مواجهه با مشکلات بهتر و کارآمدتر رفتار کنند
ممنون از کتابراه
sa za
۱۴۰۲/۵/۶
اگر برگردم به چند سال قبل حتما دلم میخاد راهکارهای این کتابو اولویت قرار بدم ولی خب فکنم هیچوقت دیر نیست امروز خوندمش برای سالهای اینده که پر از برکت و شادیه
مجید ذاکری
۱۴۰۳/۲/۴
کتاب به مشکلات سطحی می‌پردازه و حرف خاصی برای مشکلات جدی که شخص رو وارد یک سوگ عظیم می‌کنه نداره
فاطمه حسینی
۱۴۰۳/۱/۱۳
ممنون علمی و کاربردی و مفید بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب هنر حل مساله

برای دریافت کتاب هنر حل مساله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.